Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
jkainenn

Kysymyksiä RB25DET rakentamisesta

Recommended Posts

Ostin tuossa syksyllä puretun S1 RB25DET-moottorin josta olisi tarkoitus rakentaa omaan R33 GTST S2 Skylineen uusi takomoottori. Auto on "katuauto" , ja tavoite olisi rakentaa hiljalleen ennenkaikkea luotettava n.500-600whp moottori. 

Muutama kysymys onkin esimerkiksi koneistusten ja öljynkierron suhteen. Mikä on paras tapa leventää ö-pumpun veto, mikä "crank collar" on paras? Tarviiko ö-pumppuun billettirattaat? Tarkoitus olisi laittaa N1 öljypumppu (ja vesipumppu myös). Myös lisäöljynpaluu kannen taakse ja kuristimet kanteen tarkoitus laittaa. 

Entä mitä kaikkea moottorista kannattaa koneistuttaa/tarkistuttaa? Onko korsetti turha näillä tehotavotteilla? Lohko jokatapauksessa tarkoitus porauttaa. Tammer-Dieselissä tarkoitus teettää kaikki koneistukset, osaavat varmasti siellä neuvoa mutta myös ulkopuoliset neuvot olisivat hyviä. 

Kaikki neuvot muutenkin otetaan vastaan moottorin rakentamisen suhteen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kampuraan leveempi veto vaikka: https://tinyurl.com/mr37rjhp Öljypumppu vähintään N1, kadulle riittää melkein ilman rattaiden vaihtoa, mutta jos paremmat rattaat haluaa niin esim: https://tinyurl.com/44xdaj5x . Runkolinjan suoruus on hyvä tarkistaa, kannen ja lohkon tasopinnat. Oliko lohkossa naarmuja vai miksi porauttaa? Mitkä kiertokanget/männät tulossa? Ei tarvi korsettia, 1000hv/9000rpm+ jälkeen vasta. Yleisesti ottaen hyvä koneistamo osaa asiat hoitaa kuntoon.

Edited by Tase

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1.11.2022 at 18.37, Tase said:

Oliko lohkossa naarmuja vai miksi porauttaa? Mitkä kiertokanget/männät tulossa?

Lohkossa ei ollut isompia naarmuja, kuuleman mukaan on n. 170tkm ajettu vakioporauksella oleva lohko. Ajatuksissa on porauttaa suoraan ensimmäiseen ylikokoon kun ei tiedä kuinka paljon kulumaa tuossa on ja saa välykset ainakin kohdilleen sitten. Vaikkakin ilmeisesti männänrenkaiden välykset on enemmän tärkeämmät kuin männän/sylinterin? Eaglen veivit mulla on hyllyssä odottamassa, männät vielä puuttuu. Onko männissä/veiveissä kuinka paljon laatu/kestävyys eroja? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kannata porauttaa jos ei mitään vikaa ole. Mitata kannattaa että missä koossa on, std kokonen mäntä useimmiten ok. Veiveissäkin on eroja, mittauttaa ne kannattaa jos esim. on vaikka kiivaveivit. Eaglet on ollu hyvät. JE, Wiseco, CP männät ainakin on laadukkaita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×