Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
jallu350z

350Z moottorin sisuskalut uusiksi

Recommended Posts

350Z VQ35DE sisuskalut on tarkoitus laittaa uusiksi ja kone on tarkoitus pitää vaparina. Ajatus olisi asentaa remmi 3-5 vuoden päästä.

Alakerran Brian Cover kitti on vielä tilaamatta ja ajattelin pyytää apuja mäntien kokoon ja puristukseen.
BrianCrower.com | RunBC.com // Nissan // VQ35DE

mm. seuraavia osia on jo tullut:
Kelford Performance Cams 266/260 Degrees. 10.75mm/10.35mm
Supertech jouset, tiivisteet ja venttiilit
ARP pultit
JWT Adjustable Exhaust Cam Gears
75mm Hitachi Throttle Body
ATI Super Damper Crank Pulley 
Darton Piston MID-Sleeve Kit 
ACL Rod/main Bearings


Onko jollain mielipiteitä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvää osaa.

Mulla on Wisecon männät ja 11:1 puristukset. Jos meinaat remmillä mennä ja haluat alkuun vaparista tehoja on korkeat puristukset ainoa vaihtoehto. Etanolin kanssa korkea puristus ei tuota ongelmia. 

Itse tein DE koneeseen samalla Pathfidermodin parantamaan jäähdytystä. Kytkimen uusinta tulee ajankohtaiseksi myös. Jälkiviisaana olisi pitänyt laittaa monilevyinen kytkä.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvää osaa.

Mulla on Wisecon männät ja 11:1 puristukset. Jos meinaat remmillä mennä ja haluat alkuun vaparista tehoja on korkeat puristukset ainoa vaihtoehto. Etanolin kanssa korkea puristus ei tuota ongelmia. 

Itse tein DE koneeseen samalla Pathfidermodin parantamaan jäähdytystä. Kytkimen uusinta tulee ajankohtaiseksi myös. Jälkiviisaana olisi pitänyt laittaa monilevyinen kytkä.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietin vielä, että onko tossa stroukkauksessa mieltä? Varmaan 6 k€ menee osiin, kun männät ja kanget saa alle kahdella tonnilla. Vortechin YSI, niin tehoja saa stroukkaamattomastakin koneesta lähemmäs 700 hp. Mikäs tän käyttötarkoitus on? Putkituksesta päätellen haetaan isoja tehoja, mutta kuitenkin päädyit remmiahtimeen?

Jos rataa ajaa laittaisin öljypohjaan Cosworthin loiskelevyt. Jos hakee isoja tehoja kannattaa ehkä samalla vahvistaa runkopukit ja vaihtaa moottorin tukikumit. Jos laittaa HKS:n ahtimen tarvitsee välityssuhdetta muuttaa tuon ATI:n dampperin kanssa.

Edited by -Pexi-

Share this post


Link to post
Share on other sites

mun mielipide on vähän ku pexillä eli kannattaa miettiä sitä mikä tulee olemaan lopputulos. Sulla on tossa meinaan sen verran kallis osalista että se olisi kiva saada osumaan kohdalleen lopputuleman kanssa. Jos meinaat rajummin ahtaa niin puristuksia on syytä laskea. Jos taas vähän niin sit en tiiä mihin tarviit esim noita dartoneita.

Isompi tilavuus on kiva juttu kyllä, mutta se on aika arvokas saavutettuun hyötyyn nähden. Ei taida 6k ees enää nykyisillä kursseilla riittää. On pyöriny itelläkin mielessä kyllä, koska oishan 350z mukava muuntaa 420z:ksi

Toi JWT cam gear on mulle uus juttu tai oikeastaan sen hyöty. Mä näen sen samana ku manuaalisesti säädettävät nokkapyörät ja luulin et niistä on päästy nykyelektroniikan ja muuttuvien ajoitusten myötä jo eroon. Toki noi on pakopuolelle jossa de:ssä ei ole kontrollia mutta se vaiva jos ne ei mene laakista kohdalleen kun näissähän ei käännellä niitä tosta vaan.

Mutta laita jotain projektitopicin tyyppistä. Ois kiva seurata mihin johtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olemme päätyneet laittamaan sisuskalut kaikki uusiksi, koska kone on ainoa mitä autossa ei ole laitettu. Vakkarikone on toiminut meillä 6 v kadulla ja radalla ihan hyvin. Yritämme saada koneen tehtyä niin että saataisiin se myös tulevaisuuden muutokset kestämään. Putkitusta ja remmiä olemme suunnitelleet, koska se ois tarkoitus saada vielä katsastettua säätöjen kanssa. Etanolimuutos on myös mahdollisesti listalla.

Uusi öljypohja loiskelevyillä on tullut ja moottorin/laatikon tukikumit on ollu jälkitoimituksessa CZP:llä jo jonkin aikaa.

Viimeiset osat eli alakerran Brian Cover kitti osat on tarkoitus laittaa tilaukseen viikon sisällä. Ollaan nyt ehkä päätymässä 96 mm tai 98 mm mäntiin ja 11.0:1 puristussuhteella.

Osiin on mennyt ja tulee vielä menemään rahaa mutta yritetään saada setup sellaiseksi, että se toimisi hyvin.

Onko Pexi käynyt dynossa tolla setupilla?

 

P.S. 280Z etenee mutta hitaasti. Kattoluukku on pois ja uusi kattopelti saatu paikalleen, sekä takapuskuri/sivuvalot saatu hävitettyä. Vielä olis konepellin ja takaluukun puhallus niin päästäis maalaamaan ulkopinta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehoja irtosi noin 530 hp. Tilasin aikanaan väärät nokat (jwt s2 eikä c2), joten ne ovat aika maltilliset. Jostain syystä ahdot eivät nouse punarajalle asti (7000 rpm). Vähän epäilen, että hihna luistaa, vaikka sen vetäisi kuinka kireälle.

Bensansyötön ja lämpöjen kanssa oli pitkään ongelmia, mutta ne alkaa olla taklattuna. Omiin tarpeisiin tehot tuntuu ihan riittäviltä, mutta oletuksena oli, että teho ois ollut lähempänä 600 hp kuin 500 hp.

Sun osalistaan pitää vielä tietysti lisätä vesipumppu ja revup öljypumppu.

Mun 280z kerää pölyä. On ollut vähän selän kanssa ongelmia eikä sen myötä toi ropailu oikein enää kiinnosta. Autojakin alkaa olla vähän liikaa pihassa. Saa nähdä, mikä sen kohtalo tulee olemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on saatu loput osat tilaukseen Z1Motorsportille:

Brian Crower VQ35DE Stroker kit
- 98 mm pistons with 11.0:1 compression ratio BC625+ Connecting Rods
- Cometic Nissan VQ30/VQ35 V6 100mm LH .040 inch MLS Head Gasket 

Z1Motorsportin mukaan setillä pitäisi irrota aika lähelle 500 hp. 

Toimitus pitäisi olla joulukuun puolessa välissä.

Voisitteko vielä heittää mielipiteitä moottorinohjauksesta. Mikä on toiminut parhaiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

500 hp ei kyllä taatusti tule vaparina, mutta ahdettuna helposti.

Link G4+ ja Haltech on todettu toimiviksi. Linkistä on tullut päivitetty versio G4X. Muita vaihtoehtoja voisi olla Ecumaster ja Motec, mutta olen perehtynyt niihin vähemmän. Motec on kehuttu, mutta myös hyvin kallis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ecuun liittyen

Automaatti vai manuaali?

Haluatko plug&play vai tehdä kaiken alusta alkaen?

Ainoita plug&plaly ecuja on  haltech ja link kuten todettu ja jos automaatti niin sit jää vaihtoehdoks enää link

Jos taas olet valmis johdottamaan kaiken uusiksi niin sitten tosiaan vaihtoehdot kasvaa (esim pexin ylempänä mainitsemat) ja haltechistakin löytyy esim uusimmat nexus R5:set ja kohta tuleva edullisempi R3. Näistä löytyy sitten jo koko auton virranhallinta sisäisenä sekä luistoneston täysi kontrolli.

EDIT: kirjoitusviirhe ajonesto -> luistonesto

 

Edited by JV-Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Säilytetään automaatti ja pienen tutkimuksen jälkeen tulin samaan päätelmään, että Link on ainoa vaihtoehto.

Ollaan saatu myös TransGo Valve Body Upgrade Kit automaattiin ja paineasetelma, jotka on tarkoitus laittaa paikalleen, kun kaikki osat on saatu ja moottori irti.

Pexi on kyllä oikeassa tehojen suhteen ja eiköhän se ole jossain 400 hp lähellä oikeastii. Saas nähdä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Ja Jenkit tosiaan liioittelee kaiken. Isossa maailmassa hevosetkin on isoja mutta 400 hp vaparikin on jo nopea hyvin tehtynä ja tolla sun setupilla tosta on helppo pamauttaa haluttaessa tehot kattoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki osat on nyt moottorin osalta saapuneet. Kestihän se puolitoista vuotta, kun ensimmäinen moottorin rakentaja/osien toimittaja teki oharit.

Vielä kun sais moottorin koneistukseen ja osat paikalleen. Kasauksen hoitaa MW Steel Nurmijärveltä.

63d0563686903_OK20230123_234641.thumb.jpg.011fcbebf6502639b0b1e7b4690641a2.jpg

63d0565660a94_OK20230123_231842.thumb.jpg.069719cb4e9f323e568e1f26b9bd4234.jpg

63d0567584131_OK20230123_230802.thumb.jpg.522af08446585a4b4182c7c2649b5e11.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun kaikki moottorin osat ovat tulleet, nostetiin moottori autosta. Loppuviikosta pitää viedä se MW Steelin huomaan. He ovat luvanneet lähettää kuvia forumille.

Vielä pitää suunnitella jäähdytyksen ja polttoaineen syötön osat. Valittu moottorin ohjaus pitää laittaa tilaukseen. 
 

63d82ed026d8c_20230130_1858272.thumb.jpg.344ef063b197b25d476345cf17988bcb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvää osaa!  Nuo säädettävät nokkapyörät ovat mielenkiintoiset. Omaan buildiin tuli kyllä vahingossa sen verran kesyt nokat, että hyödyt varmaan jäisivät vähäisiksi. Kiitos päivityksestä!

 

Edited by -Pexi-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielekiinnolla odotan miten rakennus etenee 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MW Steel on purkanut moottorin ja puhdistanut pinnat. Vanhat osat vielä pöydällä ja uudet laatikossa.

 

IMG-20230213-WA0006.thumb.jpg.5d80ba1184e87b74260d6fccda752ae6.jpg

 

IMG-20230213-WA0005.thumb.jpg.5914995f88e331e9727bb5f2c32eca02.jpg

 

IMG-20230213-WA0008.thumb.jpg.62fe670ecdf243fbc84317151d167b68.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päädyttiin uusimaan vielä öljyn lauhdutin, joka kuvassa.

OEM laudutin on hieman kalliimpi, kuin ulkoinen Oil Cooler kit. Onko teillä kokemusta ulkoisesta lauhduttimesta esim. Mishimoto?

 

20230228_161451.thumb.jpg.1e4f7c388b91d9ece5351c221fafbfa3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orkkista tehokkaampi lauhdutin voisi olla esimerkiksi Laminovan kenno tuohon alkuperäisen tilalle. Ilma öljy jäähdytteisissä Mocal ja Setrab on ainoita, joita käyttäisin. Mishimoto on pääosin brändättyä kiinakamaa ja yllättävän heikkolaatuista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jäähdytin, ei lahdutin mutta sama kokemus että ota mocal/setrab eikä muita.

Ja onks toi oem kikkare ees jäähdytin vai esilämmitin kylmiä kelejä varten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orkkis on lauhdutin, eli lämmönsiirrin, jossa siirretään lämpöä nesteiden välillä. Alkuperäisen lauhduttimen ajatus on lämmittää öljyt nopeammin jäähdytysnesteen avulla. Jälkiasenteiset, kuten Laminova vaativat tehokkaan syylärin, jotta jäähdytysnesteen avulla voidaan jäähdyttää öljyä. Toki toimii myös toiseen suuntaan koneen vielä lämmetessä.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valittiin ilma öljy jäähdytteinen 25 rivinen Setrab termostaatilla. Z:lla ei ajeta kylmissä keleissä. Toimitus on lähtenyt Z1motorsportilta ja pitäis olla täällä ensi viikon tiistaina.

Link G4X Ecu on myös tullut ja pitää vaan vaihtaa orkkis ecun pohjalevy uuteen.

Mitä olette mieltä puolista ja bensapumpusta ? Onko suosituksia.
 

20230227_205356.thumb.jpg.20553fa4b3b7ecf3730ea764c98a61e7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×