Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Jyrci

HR34 gt:n jarrujen päivitys gtt /gtstn jarruihin

Recommended Posts

Kysymyksiä jarrujen päivityksestä

Auto: Skyline HR34 GT  2.0 litran vapari AT sedan

Uusille etujarrusatuloille tarve. Nykyisten lievän laahaamisen johdosta. Tulikin jo amayamalta vilkaistua uusia, mutta tuntui että kotimaasta voisi halvemmalla saada käytetyt turbomallin satulat ja olisihan se tietysti upgrade jos tulevaisuudessa innostuisi ahtamaan.

Mikäli joku täällä meidän kotimassa toteuttanut kyseisen konversion vastaavaan tai vaikka spec s silviaan, niin voi tulla kertomaan oliko kuinka bolt on operaatio ja tarvitsiko mitä muuta kilkettä kuin palat, levyt ja satulat.

Ilmeisesti r33gtst:n satuloiden pitäisi olla bolt on kamaa? Tekeekö perus korjaamot kun kyseessä ns muutostyö. Ja katsurit ei ilmeisemmin noteeraa. Paitsi jos tehon lisäystä tulee niin kannattaa muutoskatsastaa?

Meikäläisen eka postaus tänne niin voi hihkaista jos jotakin pielessä 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

S14 jarrusatulaa saa ainankin uusia tarvikkeena halvalla (esim.autodoc). Muistaakseni ei muuta eroa r33 gts-t jarruihin kuin pienemmät levyt.

Nuokin olisi varmasti jo ihan hyvä päivitys. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiköhän tuohon mene suoraan kiinni R32/33/34 satulat kaikki. Mun mielestä kannattaa levykokoa suurentaa kun se on mahdollista. Eli R33/34 GTR jarrut. noi tulee 324mm levyllä.

R33GTS-t  omaa 296mm levyn. Suurempi levy kasvattaa jarrun "vipuvoimaa" eli ihan kuin pyörää pidettäisiin kiinni pitemmällä varrella. 

Sithän on tehty näitä S14 satula isompaan levyyn adapterilla. Näitä joku täälläkin taanoin kauppasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellainen huomion arvoinen asia, että ainakin R34 turbomallien satulat kiinnittyy 14mm pulteilla, kun taas käytännössä kaikki muut vastaavat Nissanin 4-mäntäiset satulat kiinnittyvät 12mm pulteilla. En osaa sanoa mikä vaparissa on olka-akselin tilanne, mutta kannattanee kurkata. Jos siellä on 14mm reiät, niin silloin vaihtoehdot hieman rajautuvat.

Tästä syystä jäi itsellä Dirtyharryn big brake satulansiirtosarjakin aikoinaan lopulta tilaamati, vaikka ehkä sinne olisi isommat reiät voinutkin porata, jos materiaalia vaan riittää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vai sellainenkin poikkeus vielä. No jos olka-akseleissa on 14mm reikä ja laittaa vanhemmasta satulat niin 14x1mm putkiholkki ratkaisuna toiminee. 

Toisinpäin poraa sen reiän siihen 14mm:iin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kiitokset vastauksista!

Tuli käytettyä toista satulan pulttia irrallaan ja mitattua. Näyttäisi siltä että alan metsästämään R34 gtt etujarru settiä.

Ei valitettavasti tullut vakio levyä mitattua, mutta  mikäli internettiin luottaminen niin koko ero näille:

HR34 / 280mm  versus sitten R34 gtt / 310mm

Levyn suojapellin joutunee poistamaan. Vakio jarrutehostimen luulisi riittävän? ja tuskin letkujenkaan päivitys pakollista. Jos en ihan väärin muista niin joku jossain sau-communityn langassa spekuloi että absit voisi jollain tapaa swapista häiriintyä? Hieman myytiksi tuota epäilen, kun valtaosan mukaan bolt-on homma.

IMG_20210627_153425.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konversio on nyt tehty. Tässä vielä kyseistä aikoville infoa.

R34 gtt satulat ostin levyineen japanimportsilta purkuosana. 

Asentajan mukaan muuten bolt-on työ, mutta letkujen liitos oli alkuperäisissä suoraan kun taas gtt:ssä '' banjo'' liitos.  Ja suojapelleistä leikkasivat taitoksen että mahtuu levyt.

 

Mainittavia plussia:

- gtt satulan osia saa edullisesti ebaysta

- ulkonäkö koheni

- auton rakentelu potentiaali kasvoi

- alle tonnilla pääsee

 

Satuloiden sopivuudesta oli ulkomaan foorumeilla ristiriitaista tietoa onko olka-akselissa se 14mm vai 12mm (vaihteli varustelutasojen välillä). Paras vaan mitata ennen osien ostoa.

Kuvassa 18'' vanteen kanssa, ja hyvin mahtuu pyörimään.

IMG_20210729_142756.jpg

Edited by Jyrci
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×