Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Doni

Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

Recommended Posts

Silvia-osiota plagioiden, tänne voi nyt laittaa kaikki offtopic-jauhannat. Kaikki aiheeseen liittymätömät viestit poistetaan/siirretään tänne minun ja Tahosen johdosta.

Tarkoitus ei ole aiheuttaa mielipahaa kenellekään, vaan näin pidämme foorumin siistinä ja asiallisena DNSF:n nykyisen linjan mukaan.

Hyvää keskustelua edelleen toivottaen,

Doni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

Oliko termari alunperin luppanassa 88-95c asteinen vai mikä?

vaihdoin uuden termarin ja lämmöt on moottoritielläkin jotain 90c (mutu mittarin mukaan). IC peittää syylarin alaosan kokonaan. Mutta muuten lämmöt hallinnassa.

Toisikohan 82c tai jopa 74c asteinen lisää hepoja? Talveksi voisi aina vaihtaa alkuperäinen lämpimämmän.

Jos termarilla voisi lämpöja tipauttaa, kone voisi olla paremmassa hyötysuhteessa 80c kuin 90c asteisena vai?

Talvimalli 88c ja kesämälli 82. Alkuperäisenä on tuo talvimalli 88c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

iseasiaas kone toimii prhaalla hyötysuhteella oikein kuumana

jolloin saadaan hyvä taloudellisuus pensankaytössä. ;)

mutta silti vois vaihtaa jonkuin hiukan kylmemmän termarin että sais lämmät hallintaan ja ehkä hiukan "nakutus ongelmia pois"

---

tänään laitoin omaan bluebirdiini eteen poikittaistuen iskaritolppien väliin

ja huomasin että ajossa on paljon jyklevämpi ajettavuus. mutkassa/pompussa pyrkii jousittamaan enemmän kummallikin iskarilla.

auton kääntö sadekin pieneni vähän. ennen en pystynyt kääntää tiukasti kovassa vauhdissa nyt voi vetää autolla täys ympyröitä kovaa vauhtia ja pystyy vielä kiihdyttelee mutkassa paremmin. :o:o

poikkituki kannattaa !

pitää vielä laittaa toinen tuki eteen alatukivarsien väliin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

Jep, CA20 jäähdytin käy, mutta ylävesiletku on erilainen ja sitä joutuu vähän modaamaan tai hommaamaan jostain CA20 letkun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

CA20 syyläri on mitoiltaan samanlainen kuin turbonkin, letku lähdöissä on eroa.

Mulla olis yks CA20 syyläri mutta siitä on yhdestä välistä jäähdytys "ritilä" irti ja jotain pikku vikaa kiinnitys hommelissa. Vuotoja ei siinä ole, löytyyhän niitä melkein jokaiselta purkaamolta eikä hinta ole luultavasti kovin iso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

Joo..

Mulla on itseasiassa ollut tarkoituksena tehdä tästä jonkinlainen ohjeistus kuvien kera, sen verran monelle jo tullut pikaviestein tämä selostettua että kiinnostusta tuntuu ihmisillä olevan.

Eli, mulla on ahtopaineita haistelemassa tämmöinen painekytkin: http://zuik.org/cam/Nissan/painekytkin.jpg

Tuossa on säädettävä rajapaine välillä 0.2 - 2.0bar. Kun rajapaine ylittyy, kytkin naksahtaa eri asentoon.. Tosta kuvasta näkee tuon kytkimen mallinumerot yms. NoSe tulosti tuon kuvan ja kävi sen kanssa pneumatiikkaliikkeestä hakemassa omansa. :) Noin 30e tuo maksaa.

Tuolla kytkimellä ohjataan sitten kolmiletkuista solenoidia. S13:ssa on tuommoinen valmiiksi, se on vaan tehtaan toimesta kytketty ihan väärään paikkaan ohjaamaan bensanpaineita autoa käynnistettäessä.. :) Hyvin tuntuu käyntiin lähtevän vaikka sen tuosta alkuperäisestä tehtävästä vapautin. Tässä on tuosta solenoidista kuva: http://zuik.org/cam/Nissan/DSCN4290.JPG .. siis tuo mihin nuo letkut menee.

Solenoidi on tosiaan siinä kellolle menevän letkun välissä.. Ideana että kello "näkee" joko ahtopaineen tai ilmakehän paineen (0bar). Eli solenoidin yksi letku vedetty ahtoputkeen ja yksi ilmanputsarin tienoille..

Ohjausjännite kannattaa sitten kytkeä niinpäin että +12V = 0bar, 0V = ahtopaine.. Näin sulakkeen palaminen tai jonkun johdon katkeaminen ei voi aiheuttaa ahtojen karkaamista.

EDIT: Äh jatkanpa juttua vielä kun on sopiva putki päällä. ;D

Tämän systeemin lisäksi täytyy sitten olla vielä joku "normaali" menetelmä millä säädetään maksimiahdot kohdalleen.. Eli bleedi tai säädettävä kello. Jos tuolla painekytkimellä säätää maksimipaineet niin tulee kovin pomppuisaa kyytiä kun ahdot on ihan on/off..

Esimerkiksi minulla on painekytkin säädetty noin 0.9bariin ja sitten kellolla säädetty 1.0bar. Ajossa ahdot pomppaa "räjähdysmäisesti" tuohon 0.9bariin ja itse asiassa pienillä vaihteilla reilusti ylikin, kun hukkaportti ressukka avautuu sen verran hitaasti.. Mutta sitten tasoittuu tuohon 1.0bariin kiltisti.

Pistetääs dynokäppyräkin tänne, http://zuik.org/dyno.jpg .. Tossa näkyy selvästi tuo "notkahdus" 3500rpm kohdalla, siinä vaiheessa hukkaportti aukeaa ekan kerran.. Ei tuo ajossa tunnu kyllä, ja varmaan tuon saisi poisikin jos malttaisi ruuvata painekytkintä himpun alemmille paineille. :)

Säätöhommia helpottaa kovasti kun laittaa ohjaamoon ahtomittarin viereen ledin mikä syttyy siinä vaiheessa kun painekytkin naksahtaa.. Hyvin kuuluu kyllä äänissäkin muutos, pörinän "soundi" muuttuu samantien kun kaasut alkaakin kulkea helpompaa reittiä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistänyt on autoa säädetty vihdoin lähemmäs toimivuutta 8)itse olen säätänyt sytkän kuulolla ja kokeilemalla ja säädin suuttimien aukioloajat uudestaan ihan kokeilemalla ettei nakuta + ei röpötä.täysiä tehoja tuskin sain tolla säädöllä ulos mutta tyn toimii hyvin 1.8 bar ahdoilla kaikilla vaihteilla voi vetää kaasu pohjassa rajottajaan asti ;Dhyvin toimii.  dynossa selvii paljon sieltä tulee hepojatoivottavasti yli 200 Kw ja yli 400Nm se selvii 14.8 AM-Works dynossa :)

IMG_2742.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistäeilen hämeenlinnan motarilla pääsin kokeilemaan miten auto kulkee ja kulkihan se :D 225kmh otti 5 vaihteella vain pintakaasulla ja olis vielä vetänyt kevyesti rajottajaan asti eli jotain 230-240kmh mutta mittaristo ei näytä kuin 220.tuntuu konekin kestävän hyvin 1.8 bar ahtopainetta pensaa saa 5000-6700 kierroksilla normaalia paljon enemmän varmuudenvuoksimustaa savua puskee putkesta loppukierroksilla.toivottavasti kone pysyy ehjänä dynopäiville. eihän sitä koskaan tiedä millon se räjähtää, vaikka tuntuukin toimivan oikein hyvin. :)liitän perään pari kuvaa Glamour ratapäiviltä. mitä siellä näky

Kuva136.jpg

Kuva135.jpg

Kuva134.jpg

Kuva137.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

Hyvät tulpat on Denso IK22 tai 24, ovat iridium tulppia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua BluebirdistäEi muuten täysin istu mikään korisarja. Ainakaan Hatcbackin. :P

makeeseon.jpg

hienoseon.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

. Mä sain tänään takapuskurin muotin täysin valmiiksi, vielä kun uskaltais valaa jotain siihen.. ;D
Hmm. Mä en jaksa takapuskimesta ottaa kopiota... joten saat hommia joskus :)Ja muutenkin siitä joutu viilaan pois että sopii. Vissiin sen verran hatspakki pidempi.Mutta etupuskimesta on pakko kopio saada. prkl ;D

bbsovitus.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua BluebirdistäNiinjoo, tosta takapuskurista vois saada kopioita, sen muotti onnistui niin hyvin, toisin kuin helmojen... :-[Mut kyl niistäkin jotain tulee...pikkuhiljaaTässä taas kuvaa mun takaspoikkaprojektista  ;)

spoilerikuitu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistäkumpi näyttää paremmalta ;Dvasen = ca18detoikea = ca20

Kuva197.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

Tälläistä tietoa sain takomäntä vaihtoehdoista:

TAKOMÄNNÄT:  Accralite

Nissan 200SX - S13, CA18DET

Saatavilla kolmea eri mallia, n. 8.4:1 puristukselle 83.50mm ja 84.00mm poraukselle, siis ylikoot +0.50 ja +1.00  (puristusarvo vakio paksulla tiivisteellä tehtaan ilmoittamalla palotilan koolla) Kolmas malli on n. 8.0:1 puristukselle oleva 83.50mm eli matalapuristeinen malli ylikokoa +0.50.

Sarjaan sisältyy aina männänrenkaat, tapit ja lukkosokat  (eli täydellisiä sarjoja)

HINTA : 850 eur / srj.  (kaikki mallit saman hintaisia) Kaikki mallit varastossa, toim. aika 1-2 päivää ympäri Suomen.

Kaikki hinnat sis.alv.22%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

V-loodan numero sijaitsee kytkinkopassa kahden ylimmän (laatikon) kiinnityspultin välissä. Iteltä löyty tollanen kuin 8523A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

Nylonissa on kolme ongelmaa, materiaalina tuossa käytössä voi melkein rinnastaa alumiiniin...

1) Sisämelu kasvaa hyvinkin merkittävästi. Tämä ei tietysti kaikkia häiritse...

2) Koneistus oikeaan mittaan ei ole niin helppo homma kuin luulisi. Sen olisi mentävä pesäänsä muttei saa jäädä _yhtään_ väljäksi.

3) Ovat lyhytikäisiä koska kuluvat käytössä vaikka niitä voitelisikin. Kuluvat nopeasti väljiksi ja sitten auto vasta helvettiä onkin.

Tiesittekö että polyuretaaniakin saa tankona? Siitä vaan sorvaamaan. Suositeltavaa pitää vuorokausi pakastimessa ennen sorvausta että pysyy paremmin muodossaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

Uretaani vs. Nylon

Meluongelma on tiedoistettu samoin kun tuo mitta...Puslista tulee

sen verran suuret että täytyy painaa prässillä paikoilleen,ja kulumisen uskoisin pysyvän aisoissa jos erikseen tehty metallinen holkki(ruostumaton kiilloitettu teräs)tulee sen sisään,ikäänkuin liukulaakeri kampiakselissa,nokassa j.n.e.

Teen nylonista sen takia että työpaikan alennuksilla puslat maksavat työn lisäksi 37.50€(metri nylonia halk.50mm)kuin taas uretaani 178€/m...pa-kun on ja täytyy saada...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistädoni mitä teit kun sait mittarisi siniseksimulla on 6 sinistä lediä mutta valo ei ole niin tasainen kuin sulla

Kuva257.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

Mulla on sininen kylmäkatodi siellä, kello on sinisellä ledillä ja viisarit punaisilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

Minkälaisiin arvoihin olette muuten venttiileitä säädellyt? Tehtaan ilmoittamat arvothan ovat 0,30mm imu ja pako. Itse olen nyt muutamaan otteeseen säädellyt 0,25mm ja siinä näyttävät pysyvänkin, mutta aivan kevyttä rallatusta vaan pitää. Ei oikein tiukemmalle viitsi säätääkään noita enään, että ei turhaan ala venttiilit kantamaan sitten. Voisiko tuo aivan kevyt rallatus johtua vain tuosta nokasta sitten? Venttiilit kuitenkin on koneistettu, kaikki säätöruuvit tehtaan uusia jne., että välykset oikeasti ovat kunnossa.

Ei mikään vika varmastikaan, mutta luuloharhaista pistää häiritsemään kun muilla on paljon hiljaisempiakin...  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

joo

säädä ne imu väljähkö 20mm (21mm) ja pako 25mm

sitten loppuu rallautus ja pysyvätkin pitkään säädöissä

jos väljys on isompi niin pikkuhiljaa ääni kovenee kun osat hakkaavat toisiaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

Tuli siinä eilen päästeltyä luppanalla semmonen 740 kilsaa..... ;D

Kulutus 7 l / 100 km 8)

Tankillisella helsinkiin ja takas.... ja tankkiin meni sit täällä pääs 49 ja 50 litran väliin....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua Bluebirdistä

Tuli siinä eilen päästeltyä luppanalla semmonen 740 kilsaa..... ;D

Kulutus 7 l / 100 km 8)

Tankillisella helsinkiin ja takas.... ja tankkiin meni sit täällä pääs 49 ja 50 litran väliin....

830km/7,1 litraa. Ei paha kulutus tuolla vara-autolla. Projektilla ilman minkäänlaisia säätöjä vajaa puoli tankkia 270 kilometrille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua BluebirdistäTossa ois vielä toiset, jotka väsäsin Ghost in The Shell- kuvan pohjalta...Valkopohjaiset on vaan mun mielestä jotenkin niin laimeen oloiset niin ajattelin väriä käyttää näissä mittareissa..

G.I.T.S_mittari_vol_2.jpg

G.I.T.S_mittari_pieni_vol_2.jpg

G.I.T.S_mittari_pieni_vol_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×