Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
silvia88

Mikä kone silviaa?

Recommended Posts

Tuli tuossa hankittua s12 ilman konetta ja mietiskelen vaihtoehtoja minkä motin laittais keulille jos tehoa alkaa hakemaan (+600hp). Kertokaa koneista mitä silviaa saa niin hyviä ja huonoja puolia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko tarkoitus saada muutokset otteeseen? Uudet säädökset vaikuttaa todella paljon vaihtoehtoihin. Noin 170hv saisi olla eli ca18det tai rb20e+turbo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, TatXa said:

Onko tarkoitus saada muutokset otteeseen? Uudet säädökset vaikuttaa todella paljon vaihtoehtoihin. Noin 170hv saisi olla eli ca18det tai rb20e+turbo. 

Tarkoitus on saada muutokset otteeseen. Miten uudet säädökset vaikuttaa vaihtoehtoihin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuutiorajoitus poistuu. Tehorajan voit laskea näin:

Omamassa jaettuna teholla ja jos se jää alle 10kilogrammaa/kW saa se pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 5kilogrammaa/kW

omamassa jaettuna 5 saat kilowattitehorajan. Tässä esimerkki s14:sta

1340÷147=9,12 eli 9,12kg/kw

Eli 1340÷5=268, joten tehoraja on 268Kw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiemmin pystyi vertailemaan japanin ja usa malleja, mutta nyt se on kieletty. Tehokkain siis fj20e. 

Mielestäni edelleen on 20% sääntö ahdetuissa ja moottorin vaihdoissa, mutta tehopaino-rajaa ei saa ylittää. Tulkinta on jopa tiukempi koska ahtimella pitää ottaa tehoa yli 20% eli mallisarjan tehokkainta vaparia ei saa ahtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistanko oikein että gti magazinessä oli joskus juttu rb26 koneella olevasta s12 silviasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä sellainen on joskus leimattu. Voi olla, että on ensimmäinen leimassa ollut rb26dett suomessa kun tuosta on tosiaan niin paljon aikaa. Ei olisi silloinkaan pitänyt mennä läpi, mutta sopivan katsurin kanssahan kaikki on mahdollista. Parissa korissa on leimattuna sr20det. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 3/1/2021 at 08.33, TatXa said:

Aiemmin pystyi vertailemaan japanin ja usa malleja, mutta nyt se on kieletty. Tehokkain siis fj20e. 

Mielestäni edelleen on 20% sääntö ahdetuissa ja moottorin vaihdoissa, mutta tehopaino-rajaa ei saa ylittää. Tulkinta on jopa tiukempi koska ahtimella pitää ottaa tehoa yli 20% eli mallisarjan tehokkainta vaparia ei saa ahtaa.

Ei ole enää noin. Kannattaa lukea tuo uusi määräys. Siellä lukee näin:

Moottorin vaihtaminen tehokkaampaan tai alkuperäisen moottorin tehon kasvattaminen on sallittua, jos ajoneuvo muutetaan vastaamaan vertailuajoneuvoa seuraavin edellytyksin:

1. ajoneuvon jarrut, voimansiirto ja akselistot vastaavat vertailuajoneuvoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna;
2. moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset;
3. jos moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta esitettävä tehonmittaustodistus; ahtimen asentamisen katsotaan lisäävän tehoa vähintään 20 prosenttia           

Ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon ei kuitenkaan saa muutoksen jälkeen alittaa seuraavia raja-arvoja:

  1. vertailumoottorilla suhteen ollessa enintään 25 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä arvoon 12 kilogrammaa/kW;

  2. vertailumoottorilla suhteen ollessa enintään 20 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä arvoon 10 kilogrammaa/kW;

  3. vertailumoottorilla suhteen ollessa enintään 15 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä arvoon 7 kilogrammaa/kW;

  4. vertailumoottorilla suhteen ollessa enintään 10 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä arvoon 5 kilogrammaa/kW;

  5. vertailumoottorilla suhteen ollessa enintään 5 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä arvoon 4 kilogrammaa/kW;                                                                                                          Edellä 1-4 alakohdissa ajoneuvon omamassan katsotaan vastaavan punnittua omamassaa taikka tyyppihyväksynnässä määriteltyä tai valmistajan ilmoittamaa omamassaa korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella; moottorin nettotehon katsotaan vastaavan DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa.

                                                                                                                                                                                                                                 

Jos tämä aloittajan s12 on japseista tuotu tuontiauto, niin verrokkina voi myös pitää FJ20ET moottorilla varustettua mallia. Tämä tietenkin pitää sit jotenkin todistaa katsurille.

"Muille kuin Euroopan markkina-alueille valmistettua ajoneuvoa voidaan käyttää vertailuajoneuvona vain sellaiseen ajoneuvoon, jota on alun perin valmistettu näille markkina-alueille. Vertailuajoneuvoksi käy ainoastaan mallisarjaltaan ja mallisukupolveltaan samanlainen ajoneuvo, jota on valmistettu vähintään 500 kappaletta ja jonka valmistusmäärästä on valmistajan todistus. Selvityksenä samaan mallisarjaan ja mallisukupolveen kuulumisesta hyväksytään valmistajan todistus taikka ennen 1 päivää tammikuuta 1978 käyttöönotetulle ajoneuvolle myös kirjallisuudesta löytyvä selvitys."

Edited by Tukse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä tuota kohtaa on tullut tavattua. Ei mitenkään selviä siirtymiä kappaleiden välillä. Olisi kovin epäoikeidenmukasta jos ilman vertailua saisi tehoa muuttaa vain 20%, mutta vertailuauton kanssa teho-painosuhteeseen. Enemmin siis lisävaatimus eli voi myös muutosten jälkeen paino olla huomattavasti kevyempi. Kuitenkin kuituosat yms on sallittuja. Tietysti kannattaa omalta konttorilta varmistaa mitä vaaditaan ennen kuin lopullisen päätöksen tekee. Jos siis saa nopeasti projektit valmiiksi, kun muutoksia voi aina tulla. Omaan ikuisuusprojektiin tämä vaikuttaa kun ei voi harkita vertaamista rs-x versioon. Harmi kun tuo kirjallisuus selvitys ei vielä koske näitä meidän kerhon laitteita suuremmissa määrin. Olisi paljon helpompi kopioida manuaalista tiedot kuin saada nissanilta mitään papereita.

 

Tuskin on muuten uitettu yhtään s12 japanista. Silloin 2007-2008 kun tuonti alkoi kunnolla s12 oli jo hävinnyt huutokaupoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omamassa mitataan ilman poppivermeitä ym jälkiasennettuja varusteita. Ne pitää poistaa ennen muutoskatsastusta. Jos auto on mallisarjan tehokkain, niin silloin voi verrata omaan autoon. Jos ei ole niin, vertailumallina voi käyttää ainoastaan mallisarjan tehokkainta. Tämä vaatii tietysti vastaavuustodistukset kaikille jarrujen ja alustan osille. Varaosakuvastot kelpaa myös tarvikeosaliikkeistä jos kuvissa on osien mitat ym tiedot ja selvästi eroteltu mihin malleihin käy.
Paino-tehosuhdetta ei voi käyttää jos ei tehon lisäys ylitä 20% alkuperäisestä

Share this post


Link to post
Share on other sites

millä moottorilla siis kannattaisi alkaa nissania virittämään, että saisi vähän huutoa takarenkailta?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×