Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
DJHasis

Primera P11 1.6 outo ylikuumenemisongelma

Recommended Posts

Morjesta! 

Minulla on -99 vuotinen P11 Primera 1.6:lla koneella. Noin 270 tkm ajettu vasta. 

Siin tuli parisen päivää sitten outo ongelma. Elikäs normaalisti ajo onnistuu hyvin ja lämmöt on ok, puhaltimet käynnistyy, termostaatista en tiedä, mutta heti kun pitkän ajon jälkeen pysähdyn esim valoliittymään, niin lämmöt menee tappiin ja sylkee nesteitä ulos. 

Ostin Autokeskuksesta uuden termostaatin motonetin vanhan tilalle ja laitoin sen, mutta edelleen sama ilmiö. 

Voisiko vesipumppu jo vetäistä loppujaan? En usko että uusi termostaatti olisi sökö tai olisin asentanut sen väärin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilmeisesti tää on sen verran erikoistapaus tällä foorumilla ettei ketään osaa kommentoida asiaan liittyen. 

Joten kerron vähän lisää mitä olen havainnut, jos joku osaisi lisää kertoa. 

Elikäs tein sylinteripainemittauksen jokunen päivä sitten ja sain kaikista sylintereistä noin 14 baaria, joten en usko että kansipahvi vielä olisi mennyt. 

Tänään otin vesipumpun irti ja huomasin että siinä on hiukan akselissa klappia ja että sen laakeri on äänekäs. 

Luin sattumoisin tällaisen artikkelin. https://www.google.com/amp/s/www.autoblog.com/amp/2016/01/13/symptoms-of-a-bad-or-failing-water-pump/ Ja sain sen kautta käsityksen että pumppu olisi todennäköisesti syyllinen murheisiini. 

Osaisiko joku sanoa olenko oikeassa vai väärässä? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itellä P11 Ga16 vesipumppu vuosi akselin juurestaan lätäkön juuresta lammikkoa maahan koneen käydessä, kun meni väljäksi. Mutta kannattaa se toki vaihtaa uuteen, jos kerran irti jo on.

Toinen epätodennäköisempi vikavaihtoehto on vuoto letkuista tai jäähdyttimestä tai lämppärin kennosta. Joskus vuoto voi esiintyä vain paineella koneen käydessä, mutta glykoli ei ole herkkä haihtumaan, joten vuodon löytänee tutkimalla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Alppu said:

Pyöriikö jäähdyttimen tuuletin?

 

Molemmat pyörii 

On 28.12.2020 at 07.22, wituixmän said:

Itellä P11 Ga16 vesipumppu vuosi akselin juurestaan lätäkön juuresta lammikkoa maahan koneen käydessä, kun meni väljäksi. Mutta kannattaa se toki vaihtaa uuteen, jos kerran irti jo on.

Toinen epätodennäköisempi vikavaihtoehto on vuoto letkuista tai jäähdyttimestä tai lämppärin kennosta. Joskus vuoto voi esiintyä vain paineella koneen käydessä, mutta glykoli ei ole herkkä haihtumaan, joten vuodon löytänee tutkimalla. 

En huomannut mistään vuotavan. Katsoin letkut, katsoin kannen ja syylärin äärestä. Sisällä ei haise glykoli eikä ikkunat mene huurteeseen. Sisäpuhallin puhaltaa lämmintä joten ilmaa ei pitäis myöskään olla.

Ennemmin toi ylikuumenemisongelma joutokäynnillä ajon jälkeen hämmästyttää. Flektit käy, termostaatti vaihdettu Autokeskuksesta ostettuun,  nesteet vaihdettu noin 50/50 suhteella.

Pumppua en ole vielä saanut paikalleen kun vaihtohommaa teen ulkosalla ja satelee lähes päivittäin. Joten toivon mukaan viikonloppuna ehdin jatkaa touhuja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 12/27/2020 at 23.35, DJHasis said:

Ilmeisesti tää on sen verran erikoistapaus tällä foorumilla ettei ketään osaa kommentoida asiaan liittyen. 

Joten kerron vähän lisää mitä olen havainnut, jos joku osaisi lisää kertoa. 

Elikäs tein sylinteripainemittauksen jokunen päivä sitten ja sain kaikista sylintereistä noin 14 baaria, joten en usko että kansipahvi vielä olisi mennyt.

 

 

 

14 baria on kaiketi ihan hyvä lukema, mutta onhan siellä käydessä "vähän" enemmän sitä painetta.. oletko katsonut tulpat ja sylinterien sisälle?

Edited by Alppu

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2.1.2021 at 06.05, Alppu said:

14 baria on kaiketi ihan hyvä lukema, mutta onhan siellä käydessä "vähän" enemmän sitä painetta.. oletko katsonut tulpat ja sylinterien sisälle?

Tulpat vaihdoin, olivat suht puhtaat ja hyväkuntoiset. En ole endoskoopilla kattonut. Omistan kylläkin sillaisen. 

Kuinka paljon siellä pitäisi olla painetta? Silloin kun mittailin niin starttailin vain hetken ja en kokeillut ns huippuarvoja. 

 

Vesipumppu on nyt paikallaan, ei vuoda ja käy taas nätisti. Ekalla käyttökerralla sain lämmöt vedettyä kohtuullisella rääkkäyksellä 97 asteeseen kun katoin arvot Consultilla. Toisella kerralla 93 ja suht nopeasti jäähtyi joutokäynnillä 83 asteeseen. Nestettä ei vähentynyt. Pikkusen tuli ilmakuplia ja lämppäri rupesi aika nopeasti puhaltamaan lämmintä. 

Veikkaisin ongelman olleen vanhassa pumpussa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuossa on ote Korjaamokäsikirjasta. Tosta saisin käsityksen että pitäisi arvon olla noin 13,53 bar.

Screenshot_20210104-233920_Dropbox.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, DJHasis said:

Tulpat vaihdoin, olivat suht puhtaat ja hyväkuntoiset. En ole endoskoopilla kattonut. Omistan kylläkin sillaisen. 

Kuinka paljon siellä pitäisi olla painetta? Silloin kun mittailin niin starttailin vain hetken ja en kokeillut ns huippuarvoja. 

 

Vesipumppu on nyt paikallaan, ei vuoda ja käy taas nätisti. Ekalla käyttökerralla sain lämmöt vedettyä kohtuullisella rääkkäyksellä 97 asteeseen kun katoin arvot Consultilla. Toisella kerralla 93 ja suht nopeasti jäähtyi joutokäynnillä 83 asteeseen. Nestettä ei vähentynyt. Pikkusen tuli ilmakuplia ja lämppäri rupesi aika nopeasti puhaltamaan lämmintä. 

Veikkaisin ongelman olleen vanhassa pumpussa. 

 

Sitä vaan mietin, että jäähdytysneste puhdistaa tulpat ja sylinterit.

Paineella tarkoitin painetta, joka muodostuu sylintereihin auton käydessä.

Hyvä jos tuli kuntoon!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, DJHasis said:

Tuossa on ote Korjaamokäsikirjasta. Tosta saisin käsityksen että pitäisi arvon olla noin 13,53 bar.

Screenshot_20210104-233920_Dropbox.png

 

Juu, hyvät arvot on.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×