Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
nissan200sx

S13 Outo nopeusmittari

Recommended Posts

S13 ca18det mittaristossa muut toimii,mutta nopeus ei,(ajattelin juotosremonttia). Auto nyt Autosähköfirmassa ja soittivat ettei ole juotoksia,vaan joku levy jossa on kuparijohtimia ja ruuvilla kiinni mittaristossa.

Mikä ihmemittari mulla oikein on. Samannäköinen päällisin puolin kabiinissa kuin muillakin. Miten tämä on mahdollista?  Pystyykö kukaan selventämään?

- Onko tällaista edes olemassa vai onko autosähkömies ulalla?  Pitäisi saada katsastettua nopeasti.  Aikaisempina vuosina ei puututtu mittarivikaan ollenkaan,uusi pykälä kuulemma. 

- Voiko olla erilainen?

 

 

 

Edited by nissan200sx
Lisäys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mittariston takana on kyllä tuollainen levy, jossa on kuparijohtimia.

Varsinaiset ns. oikeat piirilevyt löytyvät, kun mittariston purkaa. Eli nopeusmittari-osa pitää saada käteen sieltä mittaristosta. Täytyy kyllä sanoa, että aika outoa on jos autosähköfirma ei tällaista tiedä 🙄

Tässä ainakin yksi video, jossa näytetään perusidea mittariston purulle:

(En katsonut videosta muuta, kuin sen, että siinä näytetään purku. Asiasisältöä en sen kummemmin tarkastanut)


Alla vielä kuva omasta puretusta S14 mittaristosta. Kierroslukumittari lakkasi toimimasta. Purin kierroslukumittarin kokonaan ja juotin piirilevyn uusiksi, taas toimii.

image.thumb.jpeg.0ef6d6e861500ba60c30e3ad622f3521.jpeg

Vaikkei olekaan S13 mittaristo, niin idea on sama molemmissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/7/2020 at 01.18, Teppo said:

Mittariston takana on kyllä tuollainen levy, jossa on kuparijohtimia.

Varsinaiset ns. oikeat piirilevyt löytyvät, kun mittariston purkaa. Eli nopeusmittari-osa pitää saada käteen sieltä mittaristosta. Täytyy kyllä sanoa, että aika outoa on jos autosähköfirma ei tällaista tiedä 🙄

Tässä ainakin yksi video, jossa näytetään perusidea mittariston purulle:

(En katsonut videosta muuta, kuin sen, että siinä näytetään purku. Asiasisältöä en sen kummemmin tarkastanut)


Alla vielä kuva omasta puretusta S14 mittaristosta. Kierroslukumittari lakkasi toimimasta. Purin kierroslukumittarin kokonaan ja juotin piirilevyn uusiksi, taas toimii.

 

Vaikkei olekaan S13 mittaristo, niin idea on sama molemmissa.

Kiitos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun mittaristo on irti ja tietysti liittimetkin,niin voiko kulkineella ajaa vai meneekö joku juttu sekaisin,rikki tai ei toimi. Ajattelin mittariston purkua ja viedä auto toiseen paikkaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/7/2020 at 01.18, Teppo said:

Mittariston takana on kyllä tuollainen levy, jossa on kuparijohtimia.

Varsinaiset ns. oikeat piirilevyt löytyvät, kun mittariston purkaa. Eli nopeusmittari-osa pitää saada käteen sieltä mittaristosta. Täytyy kyllä sanoa, että aika outoa on jos autosähköfirma ei tällaista tiedä 🙄

Tässä ainakin yksi video, jossa näytetään perusidea mittariston purulle:

(En katsonut videosta muuta, kuin sen, että siinä näytetään purku. Asiasisältöä en sen kummemmin tarkastanut)


Alla vielä kuva omasta puretusta S14 mittaristosta. Kierroslukumittari lakkasi toimimasta. Purin kierroslukumittarin kokonaan ja juotin piirilevyn uusiksi, taas toimii.

 

Vaikkei olekaan S13 mittaristo, niin idea on sama molemmissa.

Jummi jammi ylläri,1/2 tuntia mittarin purku ja 3 ja 1/5 tuntia kolvausta (4h) 90h=360e  (autosähköfirma)  (olis vissiin ollut halvempikin vaihtoehto)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuntihinta taitaa kyllä olla ihan perustasoa (ainakin autosähköjutuissa olettaisin näin, elektroniikkafirmasta en osaa sanoa), mutta hommaan käytetty aika on kyllä mielestäni älytön.

Itseltä meni tuon oman kierroslukumittarin korjaamiseen n. 1.5h. Tämä sisälsi mittariston irroituksen, purun, kolvaamisen, kasaamisen, asentamisen takaisin autoon ja testauksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Nuoret asentajat,ei kokemusta.Eihän ne tiennyt edes piirilevyn olemassaoloa,sitten ne rikkoi vielä kuskin penkin siirtosysteemin että tämmöistä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käy kysymässä vaikka jostain ammattikoulun sähköpuolelta onnistuiskos tämmöinen oppilastyönä. Ei tuo mitään rakettifysikkaa ole. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×