Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.

Recommended Posts

Elikäs olisi aloittelijan kysymyksiä, turbo vehkeistä ei aiempaa kokemusta mutta nyt hommataan:D

Tuli ostettua r33 25detillä ja syylärissä on öljy/jäähdytinneste kermaa syylärinkorkissa.. Jäähdytysjärjestelmään ei tule painetta ja lämmöt pysyy hyvin kurissa. Koneöljy näyttää ihan hyvältä, että vaikuttaa että tavara liikkuu yhteen suuntaan? Varsinainen kysymys kuuluukin, että onko öljyllä muuta reittiä jäähdytysjärjestelmään kuin kansi? Onko vakio ahtimessa neste jäähdytys? Voiko siellä päästä sotkeentumaan? Huomasin myös pakoputken sisäpinnassa hieman öljyä, liittyykö tähän caseen? Ja auto siis on virittämätön.o.O 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, manu said:

Elikäs olisi aloittelijan kysymyksiä, turbo vehkeistä ei aiempaa kokemusta mutta nyt hommataan:D

Tuli ostettua r33 25detillä ja syylärissä on öljy/jäähdytinneste kermaa syylärinkorkissa.. Jäähdytysjärjestelmään ei tule painetta ja lämmöt pysyy hyvin kurissa. Koneöljy näyttää ihan hyvältä, että vaikuttaa että tavara liikkuu yhteen suuntaan? Varsinainen kysymys kuuluukin, että onko öljyllä muuta reittiä jäähdytysjärjestelmään kuin kansi? Onko vakio ahtimessa neste jäähdytys? Voiko siellä päästä sotkeentumaan? Huomasin myös pakoputken sisäpinnassa hieman öljyä, liittyykö tähän caseen? Ja auto siis on virittämätön.o.O 

Kansipahvi, lohko, turbo nyt näin äkkiseltään sellaisia joissa murtuman johdosta voi päästä aineet sekaisin🤔

kyllä alkuperäiset ahtimet ovat vesijäähdytteisiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Dalsson said:

Kansipahvi, lohko, turbo nyt näin äkkiseltään sellaisia joissa murtuman johdosta voi päästä aineet sekaisin🤔

kyllä alkuperäiset ahtimet ovat vesijäähdytteisiä.

Kiitoksia näistä tiedoista. Kuinka tyypillistä on tuo ahtimen halkeaminen sillä tavalla että pääsee nesteet sekaisin? Mietin vain että käyttääkö ahdinta irti ennen ku koskee kanteen?O.o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, manu said:

Kiitoksia näistä tiedoista. Kuinka tyypillistä on tuo ahtimen halkeaminen sillä tavalla että pääsee nesteet sekaisin? Mietin vain että käyttääkö ahdinta irti ennen ku koskee kanteen?O.o

Mahdollista tottakai, mutta en nyt pitäisi ihan ensimmäisenä vaihtoehtona😬

itse lähtisin kannen irroituksesta. Tarkistaisin tasopintojen suoruuden ja mikäli mitään dramaattista ei löydy niin laittaisin uuden kansipahvi.... samalla tottakai ahdin kannattaa käyttää huollossa... se maksaa muutaman satasen

tavallisimmat syyt kansipahvi menoon vakio koneessa taitaa olla kannen puutteellinen kiristys, korroosio, nakutus, keittäminen, tasopintojen epätasaisuus.

joka tapauksessa on hyvä selvittää vaurion aiheuttaja ja mahdolliset lisävauriot esim keittäminen ja nakutus voivat tehdä vaurioita myös mäntiin, venttiileihin ja lohkoon. Korroosio puolestaan lisää pintojen epätasaisuutta kuten myös puutteellinen kiristys ja tasopintojen epätasaisuus voivat aiheuttaa osien kieroutumista

Edited by Dalsson

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Dalsson said:

Mahdollista tottakai, mutta en nyt pitäisi ihan ensimmäisenä vaihtoehtona😬

itse lähtisin kannen irroituksesta. Tarkistaisin tasopintojen suoruuden ja mikäli mitään dramaattista ei löydy niin laittaisin uuden kansipahvi.... samalla tottakai ahdin kannattaa käyttää huollossa... se maksaa muutaman satasen

tavallisimmat syyt kansipahvi menoon vakio koneessa taitaa olla kannen puutteellinen kiristys, korroosio, nakutus, keittäminen, tasopintojen epätasaisuus.

joka tapauksessa on hyvä selvittää vaurion aiheuttaja ja mahdolliset lisävauriot esim keittäminen ja nakutus voivat tehdä vaurioita myös mäntiin, venttiileihin ja lohkoon. Korroosio puolestaan lisää pintojen epätasaisuutta kuten myös puutteellinen kiristys ja tasopintojen epätasaisuus voivat aiheuttaa osien kieroutumista

Kiitos tyhjentävästä vastauksesta! Näillä ohjeilla lähdetään liikkeelle👍🏼 
Päteekö arp kansipultteihin samat kiristys tiukkuudet kun vakio kansipultteihin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, manu said:

Kiitos tyhjentävästä vastauksesta! Näillä ohjeilla lähdetään liikkeelle👍🏼 
Päteekö arp kansipultteihin samat kiristys tiukkuudet kun vakio kansipultteihin?

Ei. Ohjeet arp pulttien kiristykselle tulee pulttien mukana. Noiden kanssa käytettävä myös arp asennus rasvaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ehkä putsailla se korkki eka ja seurata kertyykö sitä lisää ettei turhaan mee aukoon konetta. Oliko jäähdytinneste puhtaan näköstä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komppaan tätä, näkyykö missään muualla töhnää kuin korkissa? Jos auto toimii ihan ok niin ajaa vaan ja seuraa korkkia että kertyykö lisää töhnää.

Onko autolla ajettu talvella? Kylmällä saattaa kerätä kosteutta huohotuksen kautta ja tiivistyy vedeksi. Korkista ei huuhtoudu pois öljyn mukana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Arttu said:

Komppaan tätä, näkyykö missään muualla töhnää kuin korkissa? Jos auto toimii ihan ok niin ajaa vaan ja seuraa korkkia että kertyykö lisää töhnää.

Onko autolla ajettu talvella? Kylmällä saattaa kerätä kosteutta huohotuksen kautta ja tiivistyy vedeksi. Korkista ei huuhtoudu pois öljyn mukana.

On ajettu myös talvella, pitää putsailla paikat ja vaihtaa öljyt, seurata vielä tilannetta ennen kuin lähtee kuitenkaan vielä aukomaanO.o

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Dalsson said:

Ei. Ohjeet arp pulttien kiristykselle tulee pulttien mukana. Noiden kanssa käytettävä myös arp asennus rasvaa

Pakko kysyä, onko se asennusrasva sitä varten että ei lähde kiristymään se pultti samalla kun kantta kiritään vai mikä sen tarkoitus on? :$

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, manu said:

Pakko kysyä, onko se asennusrasva sitä varten että ei lähde kiristymään se pultti samalla kun kantta kiritään vai mikä sen tarkoitus on? :$

Rasva ratkaisee käytettävän kiristysmomentin.

nyt on kyllä pakko tehdä vastakysymys. Onko arp pulttien asennukseen jokin erityinen syy esim. Teho kasvaa oleellisesti alkuperäisestä?

käsittääkseni nuo OEM pultit ovat jo tehtaalta vahvistettuja, eikä niitä välttämättä tarvitse uusia jokaisen irroituksen jälkeen🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Dalsson said:

Rasva ratkaisee käytettävän kiristysmomentin.

nyt on kyllä pakko tehdä vastakysymys. Onko arp pulttien asennukseen jokin erityinen syy esim. Teho kasvaa oleellisesti alkuperäisestä?

käsittääkseni nuo OEM pultit ovat jo tehtaalta vahvistettuja, eikä niitä välttämättä tarvitse uusia jokaisen irroituksen jälkeen🤔

Mietin sitä jos menee kansiremontti hommiksi nii samalla voisi laittaa metallisen kannentiivisteen ja nuo arpn pultit kun jossain vaiheessa on aikomus alkaa rakentelemaan konetta O.o jossain foorumin vanhassa keskustelussa oli puhetta että ne arpn pultit ja cometicin tiivisteet olisi uudelleen käytettävissä toisinkuin OEM pultit.

Korostan että itselläni ei ole tietoa ja kokemusta aiheesta muuten kuin tämän foorumin ja muiden harrastajasivujen palstoja lukemalla, joten kaikki neuvot ja lisähuomiot otetaan vastaan👍🏼

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, manu said:

Mietin sitä jos menee kansiremontti hommiksi nii samalla voisi laittaa metallisen kannentiivisteen ja nuo arpn pultit kun jossain vaiheessa on aikomus alkaa rakentelemaan konetta O.o jossain foorumin vanhassa keskustelussa oli puhetta että ne arpn pultit ja cometicin tiivisteet olisi uudelleen käytettävissä toisinkuin OEM pultit.

Korostan että itselläni ei ole tietoa ja kokemusta aiheesta muuten kuin tämän foorumin ja muiden harrastajasivujen palstoja lukemalla, joten kaikki neuvot ja lisähuomiot otetaan vastaan👍🏼

Mikäli meinaat laittaa metallisen kannentiivisteen niin on syytä koneista kannen ja lohkon tasopinnat. Metallinen kannentiiviste sietää huomattavasti vähemmän heittoa kuin OEM tiiviste... toisin sanoen on syytä irroittaa ja purkaa myös alakerta🤔

arp pultit ja metallikannentiiviste ovat mielestäni päivityksiä jotka tehdään kun OEM osien kestävyys loppuu... silloin yleensä on syytä myös päivittää vahvemmat kanget ja männät

... mut nämä ovat vain omia mielipiteitäni😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
21 minutes ago, Dalsson said:

Mikäli meinaat laittaa metallisen kannentiivisteen niin on syytä koneista kannen ja lohkon tasopinnat. Metallinen kannentiiviste sietää huomattavasti vähemmän heittoa kuin OEM tiiviste... toisin sanoen on syytä irroittaa ja purkaa myös alakerta🤔

arp pultit ja metallikannentiiviste ovat mielestäni päivityksiä jotka tehdään kun OEM osien kestävyys loppuu... silloin yleensä on syytä myös päivittää vahvemmat kanget ja männät

... mut nämä ovat vain omia mielipiteitäni😂

Vakio kannenpultit+mls tiiviste kestää 800hp konetehoa. Eli ihan heti ei arppeja tarvii, vakio tiiviste jos et tasopintoja oikaise, jos oikoo niin mls tiivistettä.

Edited by Tase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos asiallisista neuvoista! Onko vakio pultit uudelleen käytettävissä? Entä tämä mls tiiviste?

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, manu said:

Kiitos asiallisista neuvoista! Onko vakio pultit uudelleen käytettävissä? Entä tämä mls tiiviste?

Vakio pultit ovat uudelleen käytettävissä, mutta kannentiivistettä en itse käyttäisi uudelleen, mutta ilmeisesti monet ovat niitä käyttäneet uudelleen. Omassa motissa on aina ollut OEM pahvi, niin ei ole tarvinnut miettiä säästääkö tuossa kohdassa... eipä niitä nyt kauhean usein tarvii olla uusimassa😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Massatiivistettä ei kannata käyttää uudestaa, ellei sitten halua kantta nostaa heti ekan koeajon jälkeen ylös. Se helposti jää hiema kiinni tasopintoihin ja vaurioituu irrotettaessa. Hinnaltaankin oem massatiiviste on niin edullinen, ettei maksa vaivaa lähteä onneaan kokeilemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laittaisin orkkispahvilla nippuun sen. Sitten ku männänrengasvälit irtoaa, niin samalla tosiaan ajaa suoraksi sekä hatun että lohkon. Ja joo, paljon on juttua ettei patarautalohkoa tartteis suoristaa, mutta kyllä se ittellä oli ainakin ihan paikallaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, matsuda said:

Laittaisin orkkispahvilla nippuun sen. Sitten ku männänrengasvälit irtoaa, niin samalla tosiaan ajaa suoraksi sekä hatun että lohkon. Ja joo, paljon on juttua ettei patarautalohkoa tartteis suoristaa, mutta kyllä se ittellä oli ainakin ihan paikallaan.

Kolme vuotta sitten kun tarkastelin oman lohkon pintoja niin kyllä niissä heittoa oli senverran ettei olisi metallitiivisteellä pitänyt, mutta kuitenkin senverran pienet heitot ettei ollut ongelmaa massatiivisteellä... silloin kun ei ollut aikomustakaan lähteä koko lohkoa purkamaan😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen että tosiaan putsaat sen syylärin korkin ja katot sit uudestaan. Ei sitä kermaa pitäis syyläriin tulla vaikka menis nesteet sekaisinkin koska se kerma syntyy kun kone sekoittaa öljyn ja nesteen ja siihen ei riitä että öljy on syylärissä. Lisäksi jos kansi tai tiiviste on paskana niin ennemmin vesi menee öljyn sekaan koska sielä öljykanavissa ei oo öljyn paluupuolella painetta ja vedessä on. Kaikenlisäksi jos olisi esim kansi halki ja paineet vuotaisi veden puolelle niin sit kyllä painetta näkyis 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×