Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Gallu

Vauhtipyörä ja kytkin tsydeemi

Recommended Posts

No kyselen taas kokeneemmilta Z harrastajilta.Nii ,että kuinkahan paljon tolla n.9kg vauhtipyörällä on vaikutusta tohon pataan ,nii että kiertääkö paljonkin herkemmin vs org. ja tuntuuko tossa takapuolidynossa kuin paljon.Ja nythän tossa on toi kinetixin kiiltävä  osa niin on tullu luettua maailmalta kokemuksia ,ett voi jopa kadottaa tehoja,nii onks tällä kellään oikeeta tietoa mikä on totuus.Vaiko vaihtaako suosiolla alkuperäsen kotelon spacerilla ens talvena.Jos meinaa laittaa peltisarjat  ja toiset katit ja uudet putket . nii samalla vaivalla tekis noi hommatkin.Ja tietty uus kytkin.Ja jos oikee innostuu nii vielä se vahvempi loota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauhtipyörällä on kyl suuri vaikutus. Toki toi orkkis kaksoismassa tuo sitä äänettömyyttä ja pehmeyttä ajoon niin kiihdytyksessä että moottorijarrulla. Kevyt vauhtis ni sit kiertää ihan toisella tavalla, sekä oikeasti moottorijarruttaa. Mut haittapuolena äänet sekä ajo menee toki vähän nykivämmäksi.

Kinetixin dissaus perustuu kahteen asiaan a) hinta vs hyöty ja b) vanhan ssv:n ongelmiin 

Toki 700 eur on pajon osasta joka ei tuo varsinaiseti sen enempää hyötyä kuin plenum spacer. No vähän yläkierroksille lisää potkua kun orkkiksen kanssa sehän hyytyy vähän yli 6k. Mutta saman huipputehon saa joka tapauksessa spacerilla vaikka on sanottava että vakio plenum on ihan karseen näkönen paitsi jos sen kiillottaa tai maalaa esim mustaksi.

Ahdetussa tilanne on vähän eri, eli siellä hyöty ehkä alkaa tulemaan paremmin esille. Mutta spacer on 200 ja kinetix on 700 joten jos modit on vähissä niin en mäkään sitä ostais. Mut en missään nimessä myöskään heittäis pois paitsi jos se nyt sattuu olemaan vielä vanhempaa SSV:tä. Vanhassa oli ilmeisesti epätasaisempi virtaus sylintereihin ja sitten niitä halkeiluongelmia varsinkin ahdetuissa. Uusi kyllä ihan todistetusti kestää painettakin.

Mut samat ongelmat olivat siinä nykyään yli 2k€ cosworthin imusarjassa. Ku totuus nyt vaan on että imusarjalla ei yksistään kuuhun mennä ja spacer tekee sen jo mitä täytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakio vauhtipyörän paino taitaa olla jotain 12,7 - 14 kg? Hieman eri vastauksia löytyy riippuen lähteestä. Kevyempiä löytyy nopealla seulalla 6 - 9,5 kg väliltä. Kovasti kiinnostaa itseänikin tuo kevyempi vauhtipyörä. Joihinkin vauhtipyöriin taisi myös lisähinnasta saada tasapainotuksen, mikä taisi sitä ääntä hieman vähentää? Olisikohan ollut CZP tai JWT paketit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Fidanzan vauhtipyörä. Sama taitaa olla myös JV-Z:lla. Kyllä sen eron huomaa, mutta mitään tajunnan räjäyttävää ei kannata odottaa. Mitä kevyempi sitä enempi ääntää.

Vaparin tehojen resepti on aika simppeli. Niin härskit nokat kuin kehtaa laittaa(joka tietysti tappaa alaväännön) Jwt S2->S8  sitten longtube/equal length pakosarjat, virtaava putkisto ja e85. Sitten seuraava on painon karsiminen kannen porttaus, jne. Itsekin etsinyt erilaisia imusarjoja, mutta kovin kummoista ei ole löytynyt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tasapainotuksesta sen verran että aina jos ostat kytkin - vauhtipyörä paketin, on ne tasapainotettu keskenään kuten pitääkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No itse tarkastaisin sen painotuksen uudestakin.

Pexin lista on ihan ok muuten mutta vaparissa vakiomännillä et saa e85 mitään gainia mitä et saisi CAI kitillä..

 

Imusarjalla suosittelen heittämään vesikuikkaa jos tehoa haetaan alipaineella.. läppärungot paikoilleen vaan. Vaatii kyllä hyvät airboxit ettei inulämmöt nouse liikaa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moottorinohjaus tietysti täytyy lisätä tuohon listaan.

Enpä ole kokeillut vaparia säätää dynossa, että tuleeko naku vastaan ennen maksimivääntöä, mutta olettaisin että tulee, jolloin etanolilla saataisiin lisätehoja. Olettaisin myös, että vakiosuuttimet saattavat loppua kesken tässä vaiheessa, joten ei kyllä liene vaivan arvoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×