Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
nissan200sx

S13 nykii ja röpöttää

Recommended Posts

S13 ca18det turbo.  - Alkaa pätkiin ja röpöttää silloin kun pitäisi lähteä kiihtymään eli turbo tulee mukaan n.4000rpm. - Ei kestä ahtoja. Tulpat ja bensan suodattimen vaihdoin ja maffin langat suihkutin. Bensan paineet tyhjäkäynnillä letku irti 2,8bar ja letku kiinni 2bar,sitähän ei tiedä mitä kuormalla b-paineet kun ei mene sinne ahdoille.   

Virejä on, tako männät ja kanget ja metallipahvi.Vag-puolat on ja paten dumppi. Harisella aikoja sitten +400hv. Zuikin kanssa juttelin,että olisko puola,mutta hän oli ahtovuotojen kannalla. En kyllä löytänyt vuotokohtia.  Mistähän nyt pitäisi kaivaa,olisko mitään vinkkejä?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahtovuoto. Kannattaa myös mitata puristukset jos ei löydy vikaa.

Ps. Toimiiko sulla vehkeet koskaan? 

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miksi vitt....la,oon ihan mukava pelimanni.Luottamus kerhoon on kova ja olen saanut hyviä vinkkejä täältä vuosien saatossa,osaavaa porukkaa.Itse en ole mikään asentaja,jotakin kyllä näprään ja yritän ja joskus löytyy tekijä.

On hienoa jos muilla pelaa vuosikaudet koneet ja pelit,mulla tulee näköjään sallittua enemmän häiritseviä tekijöitä.   Hyvät koronat sullekin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

PLX mittari käytössä,lambda pakosarjassa.Kylmänä kun käynnistää,niin käy laihalla,jopa 2.00 näyttää ja vähän kaasua,niin rikastuu.Kun kone lämpenee niin seokset n.14-15 parkissa ja norm. ajossa.Nyt kun vedättää ja menee ahdoille niin alkaa nykii/rykiin (n.4000rpm joten en tiedä mitä kuormalla seos on.  Onko 2bar tyhjäkäynnillä b-paine pieni,nousee ajossa kuitenkin mutta en pääse kuormalle. Auto sammuksisa b-paine nestemittari näyttää letku kiinni 2,6bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahtovuotoja katsoisin minäkin ihan ensiksi. Saa ainakin rajattua ne pois.

Paras tapa testaukseen on ottaa turbolta ja kaasuläpältä putket irti ja tulpata ne. Toiseen tulppaan vaikka pyörän venttiili kiinni ja painetta perään. Sitten suihkuttelet saippuavettä liitoksiin, välijäähdyttimeen ja erityisesti tuohon dumppiin. Jos kuplii, niin vuotokohta on aika selkeä.

 

Onko sulla turbon lähdössä 90ast silikonikurvi? Ne monesti repeää, kun on niin kuumassa paikassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suora lähtö turbolta,mutta hipoo pakosarjaa,just meni halki ja laitoin uuden pätkän.Ei ollut tossa toi vika. En tiedä voiko hukkiksen kello jumittaa ja siitä toi rykiminen,miten se toimii??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin mulla oli Patelaisessa niin löysä jousi että kun ajtoja alkoi tulla kunnolla niin sieltä kuului sihinää ja meno hyytyi. Ruuvasin säätöruuvin siitä pohjaan (=dumppi ei tehnyt mitään) niin ongelma ratkesi.

Edited by MIL-Tec

Share this post


Link to post
Share on other sites

On se, tai pitäisi olla. Mulla oli siis ongelmana se että se aukesi omia aikojaan kun oli liikaa painetta. Mutta voithan sä myös ruuvata dumpin säädön pohjaan ja käydä ajelemassa ja katsoa mitä vaikutti.

Edited by MIL-Tec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millä paten dumpin jousen jäykkyyttä voisi testata.Aukaisin sen ja siellä on lukitusprikka ja mäntä.Painelin sitä peukalolla ja kyllä siinä vastusta on,mutta kuinka jäykkä sen pitäisi olla,mulla ahtoja n.2bar?

Mites toi hukkaportin kello,tossa on 2876 garretin kyljessä 1,4bar kello,voiko se olla jumissa,miten sitä testataan.Ei saa sormilla liikkumaan. ... ja voiko tommonen hukkaporttijuttu yleensä tehdä ton nykimisen ettei mene ahdoille ollenkaanMiten sitä herätellään?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitat sinne kellolle paineilmaa sitä letkua pitkin niin pitäisi liikkua. Itellä on se orggis kello mutta kuulajousella säädetty ahdot n.1,3bar... Kovasti on sulla ahtoja kyllä, mulla on siis sama turbo. Nyt kannattaa kyllä ottaa selvää mikä on vikana, jos hukkaportti on jumissa niin katastrofin ainekset on olemassa, ja mahdollisena pelastuksena on toiminut kenties tuo dumppi. Mutta turbo ei sitä pidemmän päälle kestä vaan käy ylikierroksilla jos tilanne on se että hukkaportti on jumissa ja dumppi päästää "ylimääräiset" paineet pihalle. Paljonko tuossa kuuluisi olla säätöjen mukaan ahdot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos hukkaportti ei avaudu paineilmalla,niin millä se herätellään liikkumaan?  Nyt pikaista vastausta jos ollaan turbotuhoon menossa!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ota vaikka se kellon tanko irti hukkaportin vivulta ja kokeile käsin käännellä, pitäisi liikkua vaivatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MIL-Tec sanoi 16.5.2020 kello 12.03:

Ota vaikka se kellon tanko irti hukkaportin vivulta ja kokeile käsin käännellä, pitäisi liikkua vaivatta.

Kokeilin irrottamatta,käänsin pikku jakarilla hukkiksen vivusta ja se ja tanko liikkuivat aika kevyesti,jousen/kellon vastus tietysti tuntui (suihkuttelin eilen crc:tä),mutta ei vieläkään mene ahdoille,alkaa rykimään.  Tuli mieleen tosta dumpista kun kääntelin sitä niin se meni kevyesti sormilla painamalla.Olisiko siinä pitänyt olla jousivastusta ja tarvetta työkalulle.Kuten mainitsin aikaisemmin dumppi oli auki,näkyi mäntä ja lukkoprikka ja painelin peukalolla mäntää,onkohan tarpeeksi jäykkä jousi kun noin pystyy painamaan?  Millä dumpin pitokykyä voi testata?

Edited by nissan200sx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se kellon toiminta,en tiedä sen toiminnasta alipaineella, akseli liikkui mukana kun jakarilla käänsi hukkiksen akselista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliko sulla ahtopainemittaria? Halvalla saa ja se kertoo jo paljon.

Edit: tuli mieleen myös se joku fail safe/"fuel cut" ominaisuus ecussa, mulla toisessa säxässä on se vielä päällä, ahtoja jos nostaa, niin kovassa kiihdytyksessä rupee pätkimään/nykimään/rykimään.
Myöskin, mitä sulla näyttää seokset kiihdytyksessä?

Edited by Cider

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 14.5.2020 at 08.53, nissan200sx said:

PLX mittari käytössä,lambda pakosarjassa.Kylmänä kun käynnistää,niin käy laihalla,jopa 2.00 näyttää ja vähän kaasua,niin rikastuu.Kun kone lämpenee niin seokset n.14-15 parkissa ja norm. ajossa.Nyt kun vedättää ja menee ahdoille niin alkaa nykii/rykiin (n.4000rpm joten en tiedä mitä kuormalla seos on.  Onko 2bar tyhjäkäynnillä b-paine pieni,nousee ajossa kuitenkin mutta en pääse kuormalle. Auto sammuksisa b-paine nestemittari näyttää letku kiinni 2,6bar.

Onko lambda tosiaan pakosarjassa? Suht lämmin paikka. Downpipessähän tuo normaalisti on ahtimen jälkeen.

Jos puola olis huonona niin meno hyytys tosiaan ahdoille mentäessä kun ei jaksa enään paineen alla sytkätä. Voithan sä ostaa yhen jos lompuuki ei kestä koko sarjaa ja sit vuorotellen testata sitä jokaselle mukille.

Mutta kyllä itekki antasin äänen ahtovuodolle. Saippua vettä ja letkujen tarkastelua niin sillä se lähtee. Jos hukkista epäilet niin otat sen veks ja tulppaat paikat.  Jos vetää niin tiiät että siinä vika. Ilman hukkista en ajaisi enempää käy siipien päälle.

Seoksista näkee onko vika bensapuolella. Riippuu säädöistä mutta eiköhän se normi 10-12 paineilla kiihytettäessä ja 14.7 kruisaillessa. Kuinka vanha lambda sulla on? Tuo sijainti tosiaan kummastuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös tämä propleema ole jo käsitelty toisessa topikissa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propleema poistettu ja tutkittu,uusi Walbro vaihdettiin. Vika korjaantui!  Sepustukset saa poistaa!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×