Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
JanneKum

Yksi 240Z RB25DET NEO:lla tuli Suomeen lisää..

Recommended Posts

Moi te uudet tulevat tutut!

Ketään teitä en vielä tunne (no, paitsi yksi hörhö Porista ja toinen täältä stadista..), mutta toivottavasti tutuiksi tullaan, aluksi tätä kautta ja varmaankin tapahtumissa livenä (olettaen, että auton saan kesäksi ajokuntoon). Toivottavasti saisin oppia ja neuvoja tätä(kin) kautta teiltä kokeneilta 240Z-omistajilta ja tietäjiltä sekä RB25DET-moottoreita virittäneiltä..

Viime viikolla Suomeen tuli siis yksi 240Z lisää..

Autoon oli jo tehty paljon kaikenlaista hauskaa (sellaista, mitä nimenomaisesti olen halunnut), mutta auto on kuitenkin lievä projekti (muutosten loppuunviemistä ja säätöhommia) ja lisäksi itse aikomani muutokset (lähinnä moottorin virittäminen).

Autossa on R34 Skyline GTS-T:stä vakiokuntoinen RB25DET NEO. ECUn säädöt täysin tekemättä. Olen lähes täysi amatööri ruiskujen ja turbojen kanssa, mutta minusta outoa kuitenkin on, että autossa ei ole lambda-anturia ollenkaan.. Olen kuvitellut, että ihan jo nykyaikaisessa turbottomassa perusruiskumoottorissakin sellainen tarvitaan, puhumattakaan tehokkaasta turbomoottorista.. No, semmoinen lienee tarpeellinen, kun ajatuksissani on ottaa reilu 400hv ulos? Onko R34 Skyline GTS-T:ssä alunperin lambda-anturi?

Ajatuksena muuttaa E85:lle toimivaksi. Moottorissa on (toistaiseksi vielä) katalysaattori, koska entinen omistaja yritti saada autoa kilpiin Saksassa.

Muutamia muutoksia ym. autosta: Turvakaaret, Sparco-urheilupenkit, kisavyöt, sähköinen ohjaustehostin, BMW M3:n tai M5:n lukkoperä, säädettävä D2-alusta, jäähdytetyt levyjarrut kaikissa nurkissa, Toyota 4-mäntäinen etujarrukonversio (todennäköisesti), 17" Rota-vanteet. Ulkonäkömuutokset näkyvät kuvissa. Noi etujarrut on liiian pienet, ne menee vaihtoon..

Laitan perään teknisiä kysymyksiä, joita on herännyt tähän mennessä..

IMG_20200224_214251_BURST001_COVER.jpg

IMG_20200224_214313.jpg

IMG_20200224_214332.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäyksenä vielä: Koska olen täysi amatööri RB25DET-koneiden kanssa (perusturboasioita ymmärrän, mutten juuri tuon moottorin niksejä), tarvitsisin ko. moottorista täysin tietävän neuvojan virittämiseen ym. nikseihin. Asun Helsingissä, joten voisiko sinulta mieluiten pk-seudulta löytyä aikaa neuvoa minua yksityisesti RB-koneeseen liittyen?

Edited by JanneKum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä siellä lambda anturi pitäis olla. Onko RB:n omalla eculla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnittelut uudesta autosta!

RB:stä en osaa kommentoida mitään, mutta saat noiden ZG-levikkeiden asennuksen paljon siistimmäksi kun lisäät tiivisteen siihen reunaan. Saa mm.Etrasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2.3.2020 at 22.22, eepo said:

Kyllä siellä lambda anturi pitäis olla. Onko RB:n omalla eculla?

Niin minunkin mielestä pitäis.. Mutta ei ole.

En ole varma, onko RB:n omalla eculla, mutta Nissanin ecu se on (päällä lukee Nissan UNISIA JECS CORPORATION CY 23710 AA560 A56-P87 J08 1306). Näistä päättelin, että vakio Nissanin purkki. Avasin myös ja sisusta näyttää täysin koskemattomalta (ja Saarimaan Samulin mukaan vakiolta Nissanin purkilta) eikä miitään piggy backeja ulkopuolellakaan ole.. Liekö mahdollista, että täysin vakiolta näyttävään ecuun olisi pystytty ajamaan joku muu ohjelma (Nistune ehkä?) sisään ilman mitään fyysisiä muutoksia tai lisäyksiä ecu-purkkiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4.3.2020 at 16.29, Toni L said:

Onnittelut uudesta autosta!

RB:stä en osaa kommentoida mitään, mutta saat noiden ZG-levikkeiden asennuksen paljon siistimmäksi kun lisäät tiivisteen siihen reunaan. Saa mm.Etrasta.

Kiitokset!

Sun auto taitaakin olla se tehohirmu... ^_^

Ok, kiitti vinkistä, pitääpä tutkia tiivisteasiaa, kevväämmällä.. Tarkoittanet siis levikkeen ja lokasuojapeltien väliin tiiviste?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, JanneKum said:

Niin minunkin mielestä pitäis.. Mutta ei ole.

En ole varma, onko RB:n omalla eculla, mutta Nissanin ecu se on (päällä lukee Nissan UNISIA JECS CORPORATION CY 23710 AA560 A56-P87 J08 1306). Näistä päättelin, että vakio Nissanin purkki. Avasin myös ja sisusta näyttää täysin koskemattomalta (ja Saarimaan Samulin mukaan vakiolta Nissanin purkilta) eikä miitään piggy backeja ulkopuolellakaan ole.. Liekö mahdollista, että täysin vakiolta näyttävään ecuun olisi pystytty ajamaan joku muu ohjelma (Nistune ehkä?) sisään ilman mitään fyysisiä muutoksia tai lisäyksiä ecu-purkkiin?

Tuon ecun numeron perusteella kyseessä on r34 rb25det ecu. Samuli itseasiassa jonkin aikaa sitten laittoi kuvan tuollaisesta ecusta mulle ja kysäisi, että onko vakio boksi, taisi olla kyseessä tämä sun tapaus 😄 Kuvan perusteella näytti täysin vakiolle, jos sinne olisi muutoksia tehty, niin pitäisi olla jokin lisäkortti asennettu. Nistunen tuohon pystyisi kyllä asentaa 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7.3.2020 at 11.36, JanneKum said:

Kiitokset!

Sun auto taitaakin olla se tehohirmu... ^_^

Ok, kiitti vinkistä, pitääpä tutkia tiivisteasiaa, kevväämmällä.. Tarkoittanet siis levikkeen ja lokasuojapeltien väliin tiiviste?

Joo lasikuitulevikkeen ja pellin väliin. Tuollaisesta metritavarasta leikkelee.

RMG_8002.jpg?m=1366727343

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8.3.2020 at 00.57, Slider said:

Tuon ecun numeron perusteella kyseessä on r34 rb25det ecu. Samuli itseasiassa jonkin aikaa sitten laittoi kuvan tuollaisesta ecusta mulle ja kysäisi, että onko vakio boksi, taisi olla kyseessä tämä sun tapaus 😄 Kuvan perusteella näytti täysin vakiolle, jos sinne olisi muutoksia tehty, niin pitäisi olla jokin lisäkortti asennettu. Nistunen tuohon pystyisi kyllä asentaa 🙂

Kuinkahan paljon (ja mitä kaikkea) hyötyä olisi maksaa esim. Maxxecusta (kai n. 1500eur ja ylös) verrattuna vakiopurkilla Nistune-lisäyksellä? Tietämättä näistä lähes mitään, jotenkin tuntuis, että onkohan rahalle kokonaan vastinetta? Sen toki tiedän, että säätömahdollisuuksia tulee huomattavasti lisää. Mutta onko niistä mun käytössä oikeasti hyötyä.

En todellakaan ole ottamassa ns. viimeisiä mahdollisia heppoja ulos, vaan haluaisin min 400hv huipputehoa ja käyttövoimaa keskikierroksille ja siitä vähän ylöspäin olevalle alueelle (ja tosiaan huipputeho on toissijainen). Auton käyttötarkoitus on vauhdikkaat maantieajelut (hyvin harvoiin kaasu pohjassa ja silloin hyvin lyhyen aikaa) ja vain harvoin käyn radalla ajelemassa. Dragiä tai driftingiä en koskaan.

Eli pärjäisköhän ihan ok vakio-eculla ja Nistunella (ja käyttäis senkin säästyvän rahan esim. kunnon turboon ja pakosarjaan).

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, JanneKum said:

Kuinkahan paljon (ja mitä kaikkea) hyötyä olisi maksaa esim. Maxxecusta (kai n. 1500eur ja ylös) verrattuna vakiopurkilla Nistune-lisäyksellä? Tietämättä näistä lähes mitään, jotenkin tuntuis, että onkohan rahalle kokonaan vastinetta? Sen toki tiedän, että säätömahdollisuuksia tulee huomattavasti lisää. Mutta onko niistä mun käytössä oikeasti hyötyä.

En todellakaan ole ottamassa ns. viimeisiä mahdollisia heppoja ulos, vaan haluaisin min 400hv huipputehoa ja käyttövoimaa keskikierroksille ja siitä vähän ylöspäin olevalle alueelle (ja tosiaan huipputeho on toissijainen). Auton käyttötarkoitus on vauhdikkaat maantieajelut (hyvin harvoiin kaasu pohjassa ja silloin hyvin lyhyen aikaa) ja vain harvoin käyn radalla ajelemassa. Dragiä tai driftingiä en koskaan.

Eli pärjäisköhän ihan ok vakio-eculla ja Nistunella (ja käyttäis senkin säästyvän rahan esim. kunnon turboon ja pakosarjaan).

Nistune on hintaansa nähden täysin ylivoimainen melko monessa toteutuksessa, kun ottaa huomioon kuinka paljon säätömahdollisuuksia se tarjoaa (paljon).

Standalone ecujen suuntaan kannattaa kääntyä, kun tarvitaan laaja-alaista säätömahdollisuutta, laajempaa anturointia, varoitusrajoja, parempaa vikadiagnostiikkaa jne.

Tuo sun kuvaus auton käytöstä puoltaa täysin Nistunea, en edes miettisi muuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nistunella pärjää, voin suositella ainakin omien kokemuksien perusteella. Varmastikin halvin ja helpoin ratkaisu ja Zuikkis Z-Powerilta moisen sulle laittaa ja säätää jahka kelit on kohdallaan.

Imusarjaan tuskin tarvitsee koskea, mutta pakosarja voisi tehdä terää. Minulla on molemmat vakiot ja penkitin karvan yli 400hp vakio nokilla ja 1.2bar paineella 35/40 holsetilla (40 turbiini 16/68 ja 35 kompura). Nyt on pakonokka vaihdettu ja painetta vajaa 2bar ja menee vähän kovempaa :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnittelut auton hankinnasta! Mielenkiintoinen peli ja liikkuu mukavasti noilla tehotavoitteilla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä päin auto löytyi, kova kuume jollekin tällaiselle hybridille, joko SR, RB tai LS koneella?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitokset Teppo ja Matsuda, päätin nyt tässä vaiheessa mennä vakio-eculla Nistunella lisättynä.

Ja aivan erityissuurkiitokset Slider:lle auttamisesta ja neuvoista!!

Nyt osakombo alkaa olla päätetty ja tilattu tai ostettu.. Sitten vaan odotellaan viikkoja, että osat alkavat saapua (jos ne nyt näinä aikoina jossain säällisessä ajassa ylipäätään saapuvat...).

JanneV: Ilmoituksen autosta näin mobile.de:ssa tammi-helmikuun vaihteessa ja hyppäsin koneeseen Saksaan reilu viikko siitä. Itse katselin niitä kovasti sekä mobile.de:sta että autoscout24.com:sta (Hollannissa on ainakin 2 liikettä, jotka näitä rahtaa USAsta ja myyvät, toinen vain pitää aivan poskettomia hintoja). Kun Euroopassa tarjonta on varsin vähäistä, tehokatselin viime loppukesästä lähtien myös USAsta, missä tarjontaa on hyvin paljon (MUTTA: huijausilmoituksia on hyvin paljon! Itse meinasin erehtyä yhteen sellaiseen, tosin alusta asti heräsi epäilys, joten kaivoin ja kaivoin sekä kyselin Z-foorumeilta taustoja ja tietoja, mikä lopulta tuotti tuliosta; oli hyvin yritetty huijausyritys). Itsellänikin oli haussa ensisijaisesti Toyotan 2JZ-GTE:llä tai Chevyn LSx:llä varustettu ja jo valmiiksi tai pitkälti valmiiksi rakennettu peli (hinnat luokkaa 28.000USD ja ylös). Jenkeistä katselin niitä craigslist:stä, autom. hauilla trovit.com:sta jne. jne. Hollannissa on pitkään ollut myynnissä ja edelleen taitaa olla 327 SBC V8:lla varustettu 72:nen Z, hintapyyntö taitaa olla 29.500EUR. Jenkeistä miettien täytyy myös muistaa, että rahtikulut on luokkaa 2.500EUR + maan sisäinen rahti + tulli 10% ja näistä kaikista alvi..

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.3.2020 at 16.39, matsuda said:

Nistunella pärjää, voin suositella ainakin omien kokemuksien perusteella. Varmastikin halvin ja helpoin ratkaisu ja Zuikkis Z-Powerilta moisen sulle laittaa ja säätää jahka kelit on kohdallaan.

Imusarjaan tuskin tarvitsee koskea, mutta pakosarja voisi tehdä terää. Minulla on molemmat vakiot ja penkitin karvan yli 400hp vakio nokilla ja 1.2bar paineella 35/40 holsetilla (40 turbiini 16/68 ja 35 kompura). Nyt on pakonokka vaihdettu ja painetta vajaa 2bar ja menee vähän kovempaa :) 

Vakio-eculla Nistunella lisättynä mennään siis, näin aluksi (katotaan sitten, jos myöhemmin haluan lisää tehoja ja alan koskemaan myös moottorin sisuskaluihin jne...)

Imusarjan haluan vaihtaa, vaikka ei ehkä tarvitsisin, ulkonäkösyistä.. On ainakin itselleni kauheannäköinen, kun ahtoputkia menee poikittain kahteen kertaan konehuoneessa; kun välijäähy on läpihengittävä (auton vasemmalta puolelta sisään ja oikealta puolelta ulos), haluan, että oikealta puolelta myös "suoraan" lyhintä tietä ahtoputket ja ahto ylipäätään menee moottorille. Tilanahtautta lienee luvassa kuitenkin, kun valitsin varsin ison imusarjan.

Pakosarjan teetätän KKD:lla Kuopiossa. Pitäisi kai tulla hyvä..

Onko Holset:lla ollut selkeästi tuntuvia "ongelmia" tms. hitautta spoolauksessa? Minulle osa on kertonut, että pitäisi valita kuulalaakeroitu ahdin, jotta herääminen olisi nopeampaa ja aiemmin ja alemmilla kierroksilla, jotkut taas sanoneet, että ei se siitä kuulalaakeroinnista johdu se heräämisen hitaus.. (vaan oikeasta ahtimen valinnasta ja pakopesästä tms.). Valitsin BorgWarner:n S200SX-E:n (S257) 57mm:n kompressorilla ja 1.00 -pakopesällä.

Pakonokkako on se ahdistavampi nokista? Onko sulla NEO vai tavallinen ed. version RB25DET?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×