Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Mika

z32 ilmastoinnin korjaus

Recommended Posts

z32:n ilmastoinnin kompura kilahti muutama vuosi sitten ja nyt on uutta palikkaa hyllyssä sen verran, että tälle kesälle pitäisi saada kabiinin kylmennys kuntoon.

Autoon tulee uusi kompura, uusi lauhdutin, uusi kuivain, uudet letkut kompuralta matala- ja korkeapainepuolelle ja uusi ohut putki lauhduttimelta sisäkennolle. Vanhaa jää sisäkenno ja matalapainepuolen paksu putki sisäkennolta kompuralle.

Matalapainepuolen alumiiniputket ja sisäkenno kannattanee puhdistaa vanhoista R12 roippeista. Mikä on tähän hyvää ainetta, että ei jää jäämiä? Bräkleen?

Mikä kylmäaine kannattaa laittaa R12 korvaajaksi?

Ja mikä tuon paksunnoksen funktio on paluuputkessa? (netistä löydetty kuva)

Kiitoksia.

3.jpg

Edited by Mika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuota kylmäaineen valintaan kannatta miettiä tarkkaan. Käsittääkseni kylmäaineisiin on tulossa kahden vuoden sisällä isoja muutoksia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi on muistaakseni varaosissa merkitty äänenvaimentajaksi. R134a sinne on helpohko vaihtaa, vanhat öljyt pitää vaihtaa vain uusiin synteettisiin öljyihin ja koko järjestelmän huuhtelu, (typellä). Tämän lisäksi kaikki tiivisteet tulee vaihtaa vitoniin, nämä kannattaa käydä hakemassa varaosaliikkeestä. Ja sitten tietenkin tarviit huoltoportin adapterit. Ja avot, kylmää sataa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok kiitos. Vitonit ja adapterit tilattu. Entäpä alkuperäisten huoltoporttien venttiilien sielut, kannattaako ne ottaa pois kun laittaa nuo adapterit paikoilleen vai jätänkö sinne?

Sisäkennon yhteydessä on tällainen venttiili:

https://conceptzperformance.com/wiki/index.php/Suction_Throttle_Valve

Tuohonkin varmaan kannattaa laittaa Vitonin o-rengas, kunhan olen puhdistanut sen?

Edited by Mika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuu niistä huoltoporteista, jos sielulliset niin vanhat pois, jos vain jatkot tai ei lainkaan sieluja niin uudet sielut vaihtaa sinne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisäkennoa olen koittanut saada pois muutaman tunnin ajan, tuloksetta.

Tällä ohjeella puhallinmoottorin kotelo pitäisi saada liu'utettua kymmenkunta senttiä oikealle ja sisäkennon kotelo pitäisi saada muljautettua pois paikoiltaan.

  1. -Disconnect your high and low side lines at the firewall(right next to your battery.
  2. -Remove the 10mm nut holding the rubber gromet on the firewall between the lines (next to the battery)
  3. -Remove the rubber gromet (slides out with factory slits) and slide off the metal gromet holder.
  4. -Remove your glove box as above.
  5. -Remove your radio bezel, and shifter bezel and the passenger swede cover that goes from the glove box to the shifter.
  6. -Remove the swede trim on the passenger side of the glove box.
  7. -Remove the metal glove box frame on the face side of the glove box.
  8. -Remove the 3-10mm nuts holding the blower unit in place(one 10mm screw on top two nuts on the bottom)
  9. -Remove all electrical connectors (5 I think)
  10. -Work the blower unit toward the passenger side (4-5 inches)
  11. -Remove the three cooling unit nuts 10 mm.
  12. -Slide the cooling unit(the thing with the evaporator in it) to the passenger side and gently work it out.
  13. -Remove it from the car gently by sliding out from under the dash.
  14. -Once removed, there are several metal clips that pop off carefully with a screwdriver.
  15. -Separate the plastic housing from the evaporator.

Mutta kun ei vaan onnistu. Tuntuu, että korin ja puhallinmoottorin välissä on se ranteenvahvuinen johtosarja, joka kanittaa vastaan.

Jos ja kun haluan puhdistaa paikallaan olevasta sisäkennosta R12:n mineraaliöljyn jäämät pois ennen kuin laitan r134a -kylmäaineen ja synteettiset öljyt järjestelmään, miten se kannattaa puhdistaa?

Rikkooko joku nopeasti haihtuva liuotin ja miedolla paineella puhallettu paineilma jotain venttiileitä

vai

onko öljyä sisäkennossa niin vähän, että sillä ei ole merkitystä?

Hyvä kai se olisi vaihtaa tavallisten o-renkaiden tilalle vitonit sisäkennonkin liitoskohdissa?
 

Kuva on netistä löydetty, omassa on kojetaulu paikoillaan.

evapor.png

Edited by Mika

Share this post


Link to post
Share on other sites

POE-öljy taitaa olla ratkaisu ongelmaan. Esteripohjainen POE-öljy käy r12 ja 134a kylmäaineille ja häviävän pieni määrä mineraaliöljyä järjestelmässä ei netistä luettujen artikkeleiden mukaan aiheuta koaguloitumisongelmia / tukoksia / voiteluongelmia. Ja tuolla öljyllä ei ole sitä ongelmaa vanhojen kumisten o-renkaiden kanssa, että se kutistaisi niitä ja aiheuttaisi vuotoja järjestelmän sisällä tai ulos järjestelmästä.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×