Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Mobsters

Liiallinen jarruvoima takajarrulla toisella puolella

Recommended Posts

Hei,

 

Tuli katsastuksessa semmoinen ongelma että vasen takajarru on jostain syystä tehostunut jarruvoimassa 1.2K -> 2K. Toinen puoli normaali 1.3K.

Mikä voisi tuollaisen aiheuttaa, jarrupalat ja levyt kävin santapaperilla läpi mutta ei muuttunut jarruvoimat.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yön pohdinnan jälkeen rupeaa vaikuttaan siltä että katsastusasemalla on rulla paskana. En keksi mitään muuta millä käyttöjarru ja käsijarruteho lisääntyy noin paljon vuoden sisällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harvoinpa siellä liikaa Jarru voimaa on. Jos mittaustulos on epätasainen se tarkoittaa että toinen puoli on heikompi, sieltä puolelta lähtisin vikaa etsimään. 

Jos siellä olisi rulla hajalla niin tulisi kyllä aika nopeasti ilmi.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siinähän se homma onkin ihmeellinen, kun useampana vuonna on molemmissa takarenkaissa ollut jarruvoima ~1.2k paikkeilla, niin oli viimevuonnakin. Ja nyt jostain syystä on yhtäkkiä toisella puolella 2k ja toisella normaali 1.2k.

 

Ei takajarrulle edes pitäisi päästä noin suurta painetta kun etujarrut on kuitenkin ~2.2k paikkeilla. Ei pieni takajarru voi pitää samaa kuin iso etujarru, olettaisin näin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä auto kyseessä ja millaset jarrut? Onko abs vai mikä? 

Ainakin rumpujarruissa on kuulemma mahdollisuutta tuollaiseen, silloin auttaa yleensä uudet palat + säätö 

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

N15 gti almeran jarrut, ei oo ABS eikä mitään painotus juttuja takajarruille.

Eilisen mittauksen jälkeen pyörittelin jarrujen mäntiä sisälle ja pumppasin ulos, eli herkistelin ja ilmasin jarrut. Lisäksi kävin katsoon ilmanpaineet, 0.2bar ero oli takarenkaiden välillä, laitoin kaikkiin samanverran ilmaa. Tänään kävin koittaan niin piti 1.3K ja toinen 1.2K eli laski jarruvoima normaali tasolle.

Olisko siellä sitten vaan ollut jarru hiukan jumissa mikä aiheutti tuon mittavirheen? En tiedä. Leima kumminkin tuli että ei tarvi murehtia ennen ens vuotta :D

Edited by Mobsters

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Mobsters said:

N15 gti almeran jarrut, ei oo ABS eikä mitään painotus juttuja takajarruille.

Eilisen mittauksen jälkeen pyörittelin jarrujen mäntiä sisälle ja pumppasin ulos, eli herkistelin ja ilmasin jarrut. Lisäksi kävin katsoon ilmanpaineet, 0.2bar ero oli takarenkaiden välillä, laitoin kaikkiin samanverran ilmaa. Tänään kävin koittaan niin piti 1.3K ja toinen 1.2K eli laski jarruvoima normaali tasolle.

Olisko siellä sitten vaan ollut jarru hiukan jumissa mikä aiheutti tuon mittavirheen? En tiedä. Leima kumminkin tuli että ei tarvi murehtia ennen ens vuotta :D

Jotain pientä siellä oli mutta hyvä että tuli kuntoon 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö N15 GTi Almeroissa ole ABSia?

Kun perusmalleistakin 98--> löytyy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/21/2019 at 13.17, Alppu said:

Eikö N15 GTi Almeroissa ole ABSia?

Kun perusmalleistakin 98--> löytyy.

 

Aivan, unohtui mainita että kyseessä ei ole N15 vaan B12 kori jossa GTi almeran tekniikkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meneekö muuten N15 takalevyjarrut helposti B12? 

Onko sulla jotain projektikertomusta tms tästä  jossain? Kiinnostais lukea :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos oikein muistan niin taka olka-akseli B12(n13?) gti mallista? Noihin käy almeran satulat kiinni. Takanavat almerasta, levyt ja palat almerasta. Vaihtaa satuloiden puolta vas-oik ja oik-vas että ilmausnipat ylhäällä. Käsijarruvaijerit almerasta. Ei siinä kai muuta ollu.

 

Projektikertomusta ei oo, kuvia löytyy jotain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muut mallit- osastolta löytyy N13 päivitystopic jossa käydään läpi uudempien ja isompien jarrujen, vakaajien ym sopivuutta vanhempiin malleihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×