Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Busaixu

Kastaa 2. sylinterin tulpan Misfire

Recommended Posts

50,- € heti sille joka raktaisee häiriön siedettävissä olevin konstein, ilman, että joudun kannen irroittamaan. Taikka sitten napakkaa kokemusta tiedosta, miten kannet kätevimmin saan irti. Ammattilainen saa tehdä myös tarjouksen rempasta.

350z vm. 2006 (301hv) n. 170 tkm tuli nimiini. Tähän mennessä tehdyt työt: jakoketju vaihdettu alle 10 tkm. Suuttimet huollatettu jossakin Vantaan suunnalla. Puolat uusittu pari viikkoa sitten, tulpat viimeksi tänään. 2 massa kytkin vaihdettu 1 massaiseen Xtreme settiin n viikko sitten.

Omiin korviini auto ei käy kunnolla kaikilla. Erityisesti alle 2 tkm ajaessa kone täristää. esim. 6:lla ajaessa. Myös tyhjäkäynti on täristävää. 2. sylinterin tulppa on sitkeästi märkä. Halpis OBD lukulaite antaa P0302 Misfire cylinder 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mittaa varmuuden vuoksi puristukset helpo ja halpa keino niin näkee onko koneen sisäinen ongelma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morjensta ja kiitokset järkevästä palautteesta. Äkkiseltään mittasin eilen, kun vaihdoin tulppia ja märästä (2syl) näytti Bilteman mittari ainoastaan n. 5 bar max.. Miten tyypillisiä venttiiliviat ovat ja mikä voisi olla aiheuttaja? Sitten päästäänkin seuraavaan, eli miten iso kansien purku-asennus on kone paikalla? Vaikkakin vasen (2 syl) on se mikä kastaa tulpan, voi joutua molemmat puolet avaamaan. Vois tänään vielä yrittää mitata noita sylinterien paineita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näyttää 2 sylinterissä olevan n. 5bar ja 4 sylinterissä olisi n. 10, joten veikkaus, että venttiii(t). Mimmoinen operaatio?

 

1 hour ago, Busaixu said:

Morjensta ja kiitokset järkevästä palautteesta. Äkkiseltään mittasin eilen, kun vaihdoin tulppia ja märästä (2syl) näytti Bilteman mittari ainoastaan n. 5 bar max.. Miten tyypillisiä venttiiliviat ovat ja mikä voisi olla aiheuttaja? Sitten päästäänkin seuraavaan, eli miten iso kansien purku-asennus on kone paikalla? Vaikkakin vasen (2 syl) on se mikä kastaa tulpan, voi joutua molemmat puolet avaamaan. Vois tänään vielä yrittää mitata noita sylinterien paineita.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Busaixu said:

Näyttää 2 sylinterissä olevan n. 5bar ja 4 sylinterissä olisi n. 10, joten veikkaus, että venttiii(t). Mimmoinen operaatio?

 

 

Kansi irti niin näkee että onko venttiili vai mäntä vai molemmat ja onko sieltä irronnut jotain metallia että onko paikat siistinä ja onko kannessa halkeamia. Halvimmillaan pelkkä venttiili vika itse kannet irrotettuna ei koneistukset (Huom kaikille venttiileille kannattaa tehdä samalla) montaa euroa maksa, tietysti uudet tiivisteet yläpäähän samalla jne. 

Eipä tota kauheasti voi arvioida avaamatta kantta 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnistuuko kansien irroitus-takaisin laitto miten helposti kone paikalla?

Tarvitaanko jakopäähän tai muualle "erikostyökaluja"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kansien laitto onnistuu moottori paikallaan. Ei ole tarkempaa tietoa kun en omista kyseistä moottoria, servise manuaalin lataamalla varmasti selviää kaikki kysymykset ja onnistuu remontit. Pitäs löytyä ilmaiseksi netistä googlettamalla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienoa. Pätevät lisävinkit ovat tervetulleita. Olettaisin alakerran olevan vielä kelpokunnossa, joten koko koneen aukaisu tässä vaiheessa tuntuu turhalta.

Voiko jakopään ketjuremontin pitkittäminen olla aiheuttaja, jolla venttiili olisi voinut vioittua? Ilmeisesti tuohon moottoriin on tehty n. 160 tkm. jakoremppa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Busaixu said:

 

Voiko jakopään ketjuremontin pitkittäminen olla aiheuttaja, jolla venttiili olisi voinut vioittua? Ilmeisesti tuohon moottoriin on tehty n. 160 tkm. jakoremppa.

Sillon olis kyllä kaikki venttiilit solmussa kun nuo liikkuu samasta akselista, eli ei 

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohivuotomittaus olis ehkä hyvä tehdä tai ainakin paineilmaa palotilaan niin saisi käsityksen mihin päin vuotaa. Ei tulisi kansia otettua turhaan auki jos vuotaakin alakertaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Arttu said:

Ohivuotomittaus olis ehkä hyvä tehdä tai ainakin paineilmaa palotilaan niin saisi käsityksen mihin päin vuotaa. Ei tulisi kansia otettua turhaan auki jos vuotaakin alakertaan.

Pitäähän ne kuitenkin ottaa jos männän meinaa vaihtaa, vai mitä meinaat? 

Mutta ohivuoto mittaus on jokatapauksessa järkevä ratkaisu seuraavaksi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, ohivuototestauksen voisi seuraavaksi, eli kompuralla painetta pyttyyn sytytystulppayhteellä.

Onkohan moottorissa montakin huohotinkohtaa?

Huomasin auton edestäpäin vasemman huohotinyhteen, joka menee letkulla plenumille, samalla tuli moottorin käydessä kokeiltua, ettei siitä ainakaan tuntunut painetta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis löysin äkkiseltään vain tuon vasemman venttiilikannen huohotinyhteen. Joten onkohan koneessa enempikin huohottimia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Busaixu said:

Jep, ohivuototestauksen voisi seuraavaksi, eli kompuralla painetta pyttyyn sytytystulppayhteellä.

Onkohan moottorissa montakin huohotinkohtaa?

Huomasin auton edestäpäin vasemman huohotinyhteen, joka menee letkulla plenumille, samalla tuli moottorin käydessä kokeiltua, ettei siitä ainakaan tuntunut painetta.

 

tämmönen mittari sinne paineilma letkun päähän tietysti

https://toolfin.com/sylinterin-ohivuotomittari-m12-m14.html

huohotus ei ole palotilaan yhteydessä suoraan mutta jos esim mäntä on hajalla ja aiheuttaa painetta öljypohjaan sen saattaa havaita esim. moottorin öljytikun pois ottamalla ja kuulostelemalla onko siellä painetta vai alipainetta.

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös riittäisi, jos laittaa painetta sylinteriin n. 8 bar ja alkaa kuulostella, mistä eniten vuotaa.?

Tietty "koko pata" voi alkaa humista, jolloin ei tiedä mistä se eniten vuotaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Busaixu said:

Eikös riittäisi, jos laittaa painetta sylinteriin n. 8 bar ja alkaa kuulostella, mistä eniten vuotaa.?

Tietty "koko pata" voi alkaa humista, jolloin ei tiedä mistä se eniten vuotaa.

voihan sitä aina yrittää mutta saattaa olla aika mahdoton sanoa mitään, ja millä edes tulpanreiän ajattelit saada tiiviiksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytän puristuspainemittarin letkua, johon alkaa löytymään myös sopiva liitos kompuraan -pari putkiklemmaria vielä... Olen joskus tehnyt myös vanhasta sytytystulpasta sopivan paineyhteen, eli rikkonut tulpan posliini eristeet, jolloin elektrodi irtoaa tulpasta ja hitsannut putkenpätkä paineilma letkuliitosta varten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Busaixu said:

Käytän puristuspainemittarin letkua, johon alkaa löytymään myös sopiva liitos kompuraan -pari putkiklemmaria vielä... Olen joskus tehnyt myös vanhasta sytytystulpasta sopivan paineyhteen, eli rikkonut tulpan posliini eristeet, jolloin elektrodi irtoaa tulpasta ja hitsannut putkenpätkä paineilma letkuliitosta varten.

 

onhan se kokeilemisen arvoinen juttu jos sillä vaikka jotain selviää

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytynee huomenna yrittää. Mietin myös, että ovatko kummassakaan alakuolossa venttiilit kiinni..?

Tarvinnee muutoin "lukita" vaihteella ja kässärillä puristustahdin kohdille yläkuoloon tuo tutkittava sylinteri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Busaixu said:

Täytynee huomenna yrittää. Mietin myös, että ovatko kummassakaan alakuolossa venttiilit kiinni..?

Tarvinnee muutoin "lukita" vaihteella ja kässärillä puristustahdin kohdille yläkuoloon tuo tutkittava sylinteri.

puristustahdissa venat on aina kiinni eli joka toisessa ykk:ssa, miksi haluat akk:sta edes mitata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alakuolossa ei tarttis "pitää" mekaanisesti vaan pysyisi paineella stabiilisti paikoillaan. Yläkuolo on epävakaa pitää paineella paikoillaan yläasemassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisko tietoa noista moottorin huohotin kohdista?

Imuventtiilivuodon pitäisi olla helppo päätellä, jos alkaa muodostua imusarjaan painetta.

Pakopuolelta ei voi muuta kuin päätellä ja kuulostella pakoputkiston osalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Busaixu said:

Alakuolossa ei tarttis "pitää" mekaanisesti vaan pysyisi paineella stabiilisti paikoillaan. Yläkuolo on epävakaa pitää paineella paikoillaan yläasemassa.

Tuskinpa se mihinkään liikkuu siitä, mutta voithan sä vaihteen laittaa päälle. ja sullahan ei edes paineet pysy palotilassa. Pakoputken päästä voit kuunnella pakopuolta 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×