Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Kysyväpärjää

Ahtojen ja polttoaineen suhteuttaminen

Recommended Posts

Nonii elikkä mulla on tuommonen ca18det koneellinen säxä ja siihen on ennen minun omistusta laiteltu vaikka mitä mm. T3/4 kiinan kopio ja 444cc suuttimet, iso cooleri, iso putkisto jnejne. Moottorin ohjauksesta ei hajua mutta taka kontista löytyi joku piuha mikä kuulema ois custom chipin säätöön. Kuulema tako sisusta mutta tähän ei voi luottaa kun ei oo kurkistettu. Eli kysymys kuuluu, paljonko tohtii nostaa ahtoja kun tällä hetkellä ahdot max 0.7, jos oletetaan että on vakio sisukset ja pystyykö tätä bensan syöttöä säätää muulla kuin suuttimilla? Täytyykö ecu:lle tehdä jotain? Todella vähäinen tietämys tästä osa-aiheesta vielä niin toivon kokeneilta vastauksia :) kiitos etukäteen jo!

Ja tosiaan jos joku asioista ymmärtävä haluaisi alkaa kirjekaveriksi keltä voisi aina kysyä niin voisi ilmoittautua whatsappissa!

040 938 3667

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Kysyväpärjää said:

Nonii elikkä mulla on tuommonen ca18det koneellinen säxä ja siihen on ennen minun omistusta laiteltu vaikka mitä mm. T3/4 kiinan kopio ja 444cc suuttimet, iso cooleri, iso putkisto jnejne. Moottorin ohjauksesta ei hajua mutta taka kontista löytyi joku piuha mikä kuulema ois custom chipin säätöön. Kuulema tako sisusta mutta tähän ei voi luottaa kun ei oo kurkistettu. Eli kysymys kuuluu, paljonko tohtii nostaa ahtoja kun tällä hetkellä ahdot max 0.7, jos oletetaan että on vakio sisukset ja pystyykö tätä bensan syöttöä säätää muulla kuin suuttimilla? Täytyykö ecu:lle tehdä jotain? Todella vähäinen tietämys tästä osa-aiheesta vielä niin toivon kokeneilta vastauksia :) kiitos etukäteen jo!

Ja tosiaan jos joku asioista ymmärtävä haluaisi alkaa kirjekaveriksi keltä voisi aina kysyä niin voisi ilmoittautua whatsappissa!

040 938 3667

Z power säätää vakio moottorin ohjausta, sinne vaan yhteyttä 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/22/2019 at 00.05, Kysyväpärjää said:

Moottorin ohjauksesta ei hajua mutta taka kontista löytyi joku piuha mikä kuulema ois custom chipin säätöön.

Vilkase sinne ecun sisuksiin mitä sieltä nyt sitten jo löytyy (pelkääjän jalkatilassa muovin takana). Ahtoja varmaan kestää nostella hitusen kunhan seuraat laajakaistalambdalla ettei mee laihalle, eikä nakuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo mulla onkin tuo ecu jo tuossa jalkatilassa muutenkin 😄 pitääpäs tutkiskella, pystynkö nostaa sit ahtoja vain hukkaportilta säätämällä vai tartteeko tehä muuta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Kysyväpärjää said:

Joo mulla onkin tuo ecu jo tuossa jalkatilassa muutenkin 😄 pitääpäs tutkiskella, pystynkö nostaa sit ahtoja vain hukkaportilta säätämällä vai tartteeko tehä muuta?

ei kannate hukkaporttiin kauheasti koskea, hukkaportin ohjauspaineletkun väliin pistät ahtopainesäätimen, vaikka z-powerilta kuulajousiventtiilin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok! Kiitos vastauksista! Sitten semmoista olen kans hieman ihmetellyt kun tuossa minun rexassa on ilmeisesti BOV mutta toimii vissinkin hieman satunnaisesti(?) Välillä kuuluuu tsutututu ja välillä vain suhahdus 🤔 minusta järin erikoinen värkki. Minulla yksi videokin löytyy jossa tämän kummallisen ilmiön erottaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Kysyväpärjää said:

Ok! Kiitos vastauksista! Sitten semmoista olen kans hieman ihmetellyt kun tuossa minun rexassa on ilmeisesti BOV mutta toimii vissinkin hieman satunnaisesti(?) Välillä kuuluuu tsutututu ja välillä vain suhahdus 🤔 minusta järin erikoinen värkki. Minulla yksi videokin löytyy jossa tämän kummallisen ilmiön erottaa.

Mikä merkki ja malli. Mutta siis se on ihan normaalia, dumpin herkkyys riippuu dumpin jousesta, mutta kevyelläkään jousella dumppi ei aukea jos painetta ole, mutta sakkaus ääni kuuluu kyllä kaasun päästäessä vaikkei olisi ahtopainettakaan. Riippuu tietysti vähän kokoonpanosta että kuinka ne äänet kuuluu vai kuuluuko ollenkaan.

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 27.6.2019 at 00.59, epeli^^ said:

Mikä merkki ja malli. Mutta siis se on ihan normaalia, dumpin herkkyys riippuu dumpin jousesta, mutta kevyelläkään jousella dumppi ei aukea jos painetta ole, mutta sakkaus ääni kuuluu kyllä kaasun päästäessä vaikkei olisi ahtopainettakaan. Riippuu tietysti vähän kokoonpanosta että kuinka ne äänet kuuluu vai kuuluuko ollenkaan.

Toi oli hks:n olikohan g176 tai joku vastaava 🤣 okei eli ihan normaalia 🤔 eikun tällaisena puoli tietämättömänä ihmettelin ettö eikös sen värkin tarkoitus ole nimenomaan estää paineaallon siiville palaaminen vai olenko täysin väärässä? Ja aukeaako yleisimmät dumpit millaisissa paineissa ja pystyykö sen herkkyyttä kenties jotenkin säätämään?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 27.6.2019 at 13.47, jonesky12345 said:

Bensapaineethan nousee ahtojen mukaan ja jos ecussa on chippi niin kyllä sinne 1bar voi ruuvata kunhan seokset on ok

Aivan, tämäpäs se mysteeri nyt onkin kun jotain tuolle eculle varmaankin on tehty kun se kerran on jätetty vänkärin lattialle ja se piuhakin peräluostarista löytyy, pystyykö tätä chipin muutosta jotenkin ehkä jopa paljaalla silmällä erottamaan? Voisin kuvitella varsinkin ahtokäyrän yläpäässä olevan reilut seokset kun ampuu putkessakin jonkun verran.. voin toki jälleen olla liian keltanokka ja maalaisjärkeni väärässä 🤣 luojan kiitos täältä voi kysyä ilman että tulee moitetta typeryydestä! Kiitos kaikille siitä 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, Kysyväpärjää said:

Toi oli hks:n olikohan g176 tai joku vastaava 🤣 okei eli ihan normaalia 🤔 eikun tällaisena puoli tietämättömänä ihmettelin ettö eikös sen värkin tarkoitus ole nimenomaan estää paineaallon siiville palaaminen vai olenko täysin väärässä? Ja aukeaako yleisimmät dumpit millaisissa paineissa ja pystyykö sen herkkyyttä kenties jotenkin säätämään?

jousta vaihtamalla pystyy säätää muttei niitä yleensä tartte eikä kannatakkaan säädellä, helposti käy sitten sillai että dumppi ei pysy kiinni sillon kuin kuuluu. kyllä ne kuitenkin pitäis aueta jos ahtopaine menee plussan puolelle. mikäs dumppi sulla siellä on ja millä paineilla aukeaa

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, epeli^^ said:

jousta vaihtamalla pystyy säätää muttei niitä yleensä tartte eikä kannatakkaan säädellä, helposti käy sitten sillai että dumppi ei pysy kiinni sillon kuin kuuluu. kyllä ne kuitenkin pitäis aueta jos ahtopaine menee plussan puolelle. mikäs dumppi sulla siellä on ja millä paineilla aukeaa

Okei 🤔 mulla näytti olevan hks G176 eikä mitää käryä missä paineis pitäs aueta

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kysyväpärjää said:

Okei 🤔 mulla näytti olevan hks G176 eikä mitää käryä missä paineis pitäs aueta

eikö sulla ole ahtopaine mittaria autossa

Share this post


Link to post
Share on other sites

On? Ei yli 0.7 nosta. Elikkä siis alkaako se päästämään dumpin kautta sitä ilmaa ulos kun ahtoraja tulee täyteen?? Eikös se hukkaportti hoida tätä tehtävää?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Kysyväpärjää said:

On? Ei yli 0.7 nosta. Elikkä siis alkaako se päästämään dumpin kautta sitä ilmaa ulos kun ahtoraja tulee täyteen?? Eikös se hukkaportti hoida tätä tehtävää?

Ei. Kyllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kysyväpärjää vakio eprom lastu on juotettuna ecussa. Mikäli ecun piirilevyssä on sellanen vaihdettava EPROM chippi eli sielä on sellanen kanta josta chipin saa irti on ecu lastutettu. Zuikkis z-powerilla noita tekee. Yleensä chipatussa ecussa on siinä chipissä myös joku tarra tms.

Voit nostaa paineita kyllä sinne 1bar tuntumaan.

Tuo turbon sakkaus aftermarket dumpeilla on ihan normaalia, ei ole niin löysällä jousella kuin vakio.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×