Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Ääs13

Ohjelmointiapua kaivataan/nykiminen kovassa kiihdytyksessä

Recommended Posts

Osaako joku ohjelmoida hesteciä? Auto on siis s13 cadet koneella ja nykii kiihdyttäessä rajusti. Autossa on joku ysärin hestec enkä ole varma toiminnasta. Hitaasti kiihdyttäessä ei ongelmaa, auto kulkee kyllä hyvin. Mahdollisia pakojärjestelmävuotoja saattaa olla, en ole itse paikallistanut kuitenkaan (lukuunottamatta katin liitosta joka vuotaa rajusti), pakosarjan pultit kiristetty ja ahtoletkut vaihdettu. Yleensä nykiminen alkaa noin barin ahtojen ylittyessä eli jonkunlainen fuelcut mahdollinen? Lisää ahtoja kaipaisin myös. Jos jollain on valmis kartta kyseiseen vekottimeen säädöillä millä hyvänsä olen kiinnostunut kokeilemaan sitä. Myös puolat ja johtosarja olisi hakusessa. Vie paljon enemmän kakkua kun pitäisi. Suurimman osan työmatka ajoa vie n.15-20l lambdan johdotukseen voisi apua myös kaivata kun joku häkännyt ne joskus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puolat/ tulpat kun laitat kuntoon niin loppuu toi rykiminen.. fualcuttia tuskin tossa boksissa on .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulpat on juuri vaihettu. Puolat alkuperäiset samoin johtosarja, kuuluuko puolat "leijua" tulppien päällä eli eivät naksahda paikoilleen kuten muissa autoissa vaan ovat vain tulppien yllä suunnilleen paikoillaan. Sama tilanne vaikka ottaisi puolatelineen pois

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäyksenä että röpöttää putkeen lähes samantien kun nostaa jalan kaasulta ja moottorijarruttaa. Tämä kestää aina siihen saakka kunnes kiekat laskeneet noin 1800rpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kiristyy niillä puolilla, mitkä tulpat ja sääditkö kärkiväliä?

Jostain syystä ohjelma ei nyt tajuu että sulla on moottorijarru päällä ja katkaise bensaa. En ole hesteciä koskaan säätänyt niin en osaa enempää auttaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä kiristy tulppiin puolat, jäävät irti tulpan yläosasta. BKR7E ja en säätänyt kärkiväliä. Oli toiset tuloat ennen noita, ei ollut mitään muutosta. Niin ja tulpat olivat tosiaan valkoiset mitkä viittaisivat laihalla käymiseen mutta silti kuluttaa paljon beneaa joten ei loogista?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 hours ago, Ääs13 said:

On tääki foorumi kun ei jeesiä saa....

Se on vähän vaikeeta heitellä arvauksia näkemättä esim datalokia sekä autoa jne. Kyseessä voi olla ihan mitä vaan, mutta aika helppo päätellä että jos kyse on toimivaan autoon tulleesta viasta, ei vika ole itse ohjelmassa. Jos taas auto ei koskaan ole toiminutkaan niin syytä kannattaa ettiä sieltä softasta. Mutta oli kummin vaan, dataloki auttaa selvittämään vikaa, tosin silläkään me ei pystytä auttaa, toi hestekki on dos pohjainen ja vaatii muistaakseni maksullisen säätö ohjelman millä noita lokeja voi tutkia 

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Ääs13 said:

On tääki foorumi kun ei jeesiä saa....

Kun ei tämä mikään kirkon vapaaehtoiskorjaamo ole.. nyt ihan ekana käyt ostamassa bcpr7es tai bcpr7es-11 tulpat ja rakotulkin, säädät kärkivälin 0,7mm .

Sitten tarkistat että puolat näyttää ulkoisesti ehjiltä, ei halkeamia. Ja kaikista löytyy jousi sisältä.

 

Sitten muita vikapaikkoja on suuttimien etuvastus jos paikoillaan, cas kulunut, (jos enään triggeröintiä cassilla) sekä ptu (puolien pääteaste) 

Jos nämäkin kunnossa, asentaisin bensanpainemittarin(voi olla mitä tahansa aftermarket vehkeissä) sekä ahtopainemittarin imusarjaan että näkisi alipaineen tyhjäkäynnillä.(0,8 - 0,7 alipainetta pitäisi olla) 

 

Maffin voisi poissulkea mielestäni jos sinne ecu vaihdettu. Myös laajakaistalambdan lukemat voisi helpottaa..

 

Puolasarjat käytettynä erittäin halpoja, mutta vag puolat ovat paras ratkaisu näihin. P&P ratkaisuja tarjoaa mm. Z-power.

 

Jos näiden jälkeen puristuksen löytyy koneesta niin suosittelen lähettämään hestecin museoon ja tilaamaan vaikka tilalle maxxecun..

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 19.6.2019 at 22.46, Kremilin said:

Kun ei tämä mikään kirkon vapaaehtoiskorjaamo ole.. nyt ihan ekana käyt ostamassa bcpr7es tai bcpr7es-11 tulpat ja rakotulkin, säädät kärkivälin 0,7mm .

Sitten tarkistat että puolat näyttää ulkoisesti ehjiltä, ei halkeamia. Ja kaikista löytyy jousi sisältä.

 

Sitten muita vikapaikkoja on suuttimien etuvastus jos paikoillaan, cas kulunut, (jos enään triggeröintiä cassilla) sekä ptu (puolien pääteaste) 

Jos nämäkin kunnossa, asentaisin bensanpainemittarin(voi olla mitä tahansa aftermarket vehkeissä) sekä ahtopainemittarin imusarjaan että näkisi alipaineen tyhjäkäynnillä.(0,8 - 0,7 alipainetta pitäisi olla) 

 

Maffin voisi poissulkea mielestäni jos sinne ecu vaihdettu. Myös laajakaistalambdan lukemat voisi helpottaa..

 

Puolasarjat käytettynä erittäin halpoja, mutta vag puolat ovat paras ratkaisu näihin. P&P ratkaisuja tarjoaa mm. Z-power.

 

Jos näiden jälkeen puristuksen löytyy koneesta niin suosittelen lähettämään hestecin museoon ja tilaamaan vaikka tilalle maxxecun..

-0,7- -0,8 bar ahtoja tyhjäkäynnillä, cas ja ptu ei hajua kunnosta, tarkastan. Puolissa ei ole jousia sisällä, maffista ei edes hajua missä sijaitsee, kartiofiltteri tilalla ja mötikkä puuttuu alkuperäiseltä paikalta. Bcpr tulpilla kokeiltu, ei mitään eroa joten ne voi sulkea pois. Ajotusta voisi kokeilla säätää tai edes tarkistaa. Vagpuolasarja kiinnostaa jos jollain on myydä ja bensanpainesäädin on ostoslistalla... Voisiko olla myös kaasuläppä likainen, ahtovuotoa jne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 19.6.2019 at 04.19, epeli^^ said:

Se on vähän vaikeeta heitellä arvauksia näkemättä esim datalokia sekä autoa jne. Kyseessä voi olla ihan mitä vaan, mutta aika helppo päätellä että jos kyse on toimivaan autoon tulleesta viasta, ei vika ole itse ohjelmassa. Jos taas auto ei koskaan ole toiminutkaan niin syytä kannattaa ettiä sieltä softasta. Mutta oli kummin vaan, dataloki auttaa selvittämään vikaa, tosin silläkään me ei pystytä auttaa, toi hestekki on dos pohjainen ja vaatii muistaakseni maksullisen säätö ohjelman millä noita lokeja voi tutkia 

Ja vika ilmeni "yhtäkkiä" on siis toiminut hyvin kun ostin vuosi takaperin. Muutaman viikon kuluttua ostamisesta vika ilmeni. Ei nyi juurikaan tosi miedolla kaasulla ja ahdot eivät pysy yli bar esim jos painaa kaasua reilummin vaan laskee johkin 0,6 ja pätkii mutta vaikea sanoa että kumpaa tekee ensin, pätkii vai ahtokatoa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kans katsoa b-paineensäätimen letkut, että ei ole halkeillut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kaikki muutkin letkut, imusarjan alta, päältä, ahtoputkista jne. Moottorin maadoitus johto, jne. Mittaa sylintereiden puristukset lämpimällä koneella. Kokeile toisilla tulpilla. Ohjelmassa ei ole vikaa kerran on ennen toiminut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos orkkis puolat, siellä pitäisi olla jouset, tehdäänkö yvlle kauppaa alkuperäisistä vai tilaatko z-powerilta vagit? Sääditkö ne tulpan kärkivälit, nää vehkeet on aika ronkeleita niistä kärkiväleistä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisi nuo letkut kyllä tarkastaa tossa kun kerkeää ja vaikka suoraan vaihtaa uudet tilalle. Hakusessa on vaggilaiset puolat, kiitos kuitenkin. Mutta kiinnostuneeksi jäin silti että miten nuo jouset asennettu puoliin? Kuuluisiko olla puolan sisällä aivan puolan alareunaan asti vai kuuluisiko tulla ulos asti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin kirjoittaa tänne jos joku sattuisi lukemaan jolla samanmoisia ongelmia. Eli ongelma oli että nyki rajusti kiihdyttäessä lähes joka kerta säästä riippumatta noin 2500rpm-6000rpm sekä iso kulutus ja tämä vika nyt siis poistunut.   ::RATKAISU.  :Avasin puolat ja niissä ei tosiaan ollut mitään jousia mistä joku puhui joten lisäsin jousien tilalle puhdasta kuparista katkottua sopivan kokoista säiettä asian testaamiseks. Tän lisäks säädin silmämääräsesti 0.7mm kärkivälin tulppiin. Vika poistui joten jompikumpi oli vikana, itse veikkaan puolia. Olen ajanut 95 bensalla ongelmitta nyt 2k ajan 98 luultavasti toimisi vielä vähän paremmin ja ajoituksen säädöllä. 🤟

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×