Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
saimo0

Almera n15 satunnainen rytkytys

Recommended Posts

Outo vika vaivaa Almeraa. Kone on 1.4 ja vuosimalli -97. Ensimmäisen kerran vika ilmeni kun auto oli seissyt yön ja oli satanut vettä. Käynnistin auton ja käynti oli tosi matalaa ja "rytkytti". Kierroksia otti vain vähän ja sammui. Käynnistin uudelleen ja sama homma, sammui kun yritti kierroksilla pitää autoa käynnissä. Käynnistin auton taas seuraavana aamuna ongelmitta, tällöin oli aurinkoinen keli. Kerran lähdin autolla kauppaan, auto oli seissyt yön. Kaupasta lähdettäessä auto teki vian taas käynnistäessä, sain kuitenkin ajettua auton kotiin kakkos vaihteella rytkyttäen. Kolmannen kerran vika tuli aivan samalla tavalla kaupan pihassa kuin edelliselläkin kerralla, mutta tällöin en päässyt edes liikkeelle. Auto sammui kun yritti kaasulla pitää käynnissä. Kävin hakemassa auton samana päivänä pois kaupan pihasta koska muistin että se pelaa taas ongelmitta kun antaa sen jokusen ajan seisoa. Olisko teillä neuvoa mitä tutkisin autosta, tai minkä osan vaihtaisin. Ilmamassamittarin ikää en tiedä, langat on puhtaat. Tulpat melko uudet. Virranjakajan kansi huono, keskihiili katki, ei ole vielä rahaa ostaa uutta ja muutenkin vika tullut vain 3 kertaa ihan satunnaisesti n. 2 viikon aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaisko kokeilla toisella virranjakajalla? Tuntuisi että ois sytytyspuolen vika, vai mistä lähtisi liikkeelle? Kaasua ei ota juurikaan kun vika tulee, sammuu vaan. Käynti todella huonoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 6/7/2019 at 20.13, saimo0 said:

Outo vika vaivaa Almeraa. Kone on 1.4 ja vuosimalli -97. Ensimmäisen kerran vika ilmeni kun auto oli seissyt yön ja oli satanut vettä. Käynnistin auton ja käynti oli tosi matalaa ja "rytkytti". Kierroksia otti vain vähän ja sammui.

Käynnistin uudelleen ja sama homma, sammui kun yritti kierroksilla pitää autoa käynnissä. Käynnistin auton taas seuraavana aamuna ongelmitta, tällöin oli aurinkoinen keli. Kerran lähdin autolla kauppaan, auto oli seissyt yön.

Kaupasta lähdettäessä auto teki vian taas käynnistäessä, sain kuitenkin ajettua auton kotiin kakkos vaihteella rytkyttäen. Kolmannen kerran vika tuli aivan samalla tavalla kaupan pihassa kuin edelliselläkin kerralla, mutta tällöin en päässyt edes liikkeelle.

Auto sammui kun yritti kaasulla pitää käynnissä. Kävin hakemassa auton samana päivänä pois kaupan pihasta koska muistin että se pelaa taas ongelmitta kun antaa sen jokusen ajan seisoa.

Olisko teillä neuvoa mitä tutkisin autosta, tai minkä osan vaihtaisin. Ilmamassamittarin ikää en tiedä, langat on puhtaat. Tulpat melko uudet.

Virranjakajan kansi huono, keskihiili katki, ei ole vielä rahaa ostaa uutta ja muutenkin vika tullut vain 3 kertaa ihan satunnaisesti n. 2 viikon aikana.

No jos se virranjakajan kansi on silmin nähden huonossa hapessa, niin siitä ja pyörijästä sitten kannattaa aloittaa. Tarvikkeet voi olla laadultaan arpapeliä, marmorilla taas joutuu raottamaan lompakkoa enemmän.

Tuo ei liene facelift, jossa erilainen jakaja ja tarvikkeena huono saatavuus..

Bensansuodatin kannattaa myös vaihtaa, jos edellisestä vaihdosta ei ole tietoa, Motonetissä maksaa jotain kympin.

Tulppina kannattaa pitää ihan valmistajan suosituksen mukaisia tulppia.

 

Edited by Alppu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Koneen huono käynti loppui kun käytin lämpötila-anturin liitintä irti 3-4 kertaa vian tullessa. Huomena laitan uuden anturin, se on se ecun anturi.

Liittimen kun nykäsee irti niin flekti alkaa huutaa, luulisin tämän olevan normaalia. Mutta kummastuttaa tuo vian häviäminen tuolla konstilla

Edited by saimo0

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, saimo0 said:

Kannattaisko kokeilla toisella virranjakajalla? Tuntuisi että ois sytytyspuolen vika, vai mistä lähtisi liikkeelle? Kaasua ei ota juurikaan kun vika tulee, sammuu vaan. Käynti todella huonoa.

Voihan sitä käydä vaikka purkaamolla tinkaamassa toisen jakajan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, saimo0 said:

Koneen huono käynti loppui kun käytin lämpötila-anturin liitintä irti 3-4 kertaa vian tullessa. Huomena laitan uuden anturin, se on se ecun anturi.

Ok, ei vaikuta tyypilliseltä vikakohteelta. En tunne asiaa, mutta voi liittimessäkin olla kontaktihäiriö tai johto poikki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 minutes ago, Alppu said:

Ok, ei vaikuta tyypilliseltä vikakohteelta. En tunne asiaa, mutta voi liittimessäkin olla kontaktihäiriö tai johto poikki.

Juu. Minäpä huomena tutkailen ja vaihdan anturin. Rahahuolia on silloin tällöin niin siksi en näitä joitakin osia ole pystynyt ostamaan. Kiitokset osien ehdotuksista.

Ainiin ja entinen omistaja on tainnut kikkailla samalla tavalla sen liittimen kanssa kun siitä on rikottu se lukitus. Eli se liitin lähtee vetämällä, ei tarvitse sormella painaa sitä jäykkää klipsiä.

Edited by saimo0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jospa se siitä anturia vaihtamalla tokenisi. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vika ei hävinnyt virranjakajan kannen vaihdolla, pyörijäkin tuli uusittua. Tällä hetkellä auto seisonut pitkään, ei pysy käynnissä. Käynnistyy heti mutta kierrokset 400-600 rpm ja sammuu 4-10 sekunnin  päästä itsekseen, kaasua ei anna ottaa. Niin ja sekin lämpötila-anturi uusittu nyt joka on lähellä termostaattia. MAF: in langat puhtaat. Tulpat melko uudet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisätietoa !

 

Kokeilin toisen almeran ilmamassamittarilla joka on varmuudella ehjä, vika pysyy edelleen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koititko jo sitä bensansuodatinta? Ota irti ja koita puhaltaa läpi, ei pitäisi juuri vastustella.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kiitos vastauksesta ! :)

En ole vielä kokeillut, voisin käydä huomenna ostamassa uuden suodattimen. Yritän muistaa kirjoittaa tänne jos vika vielä ilmenee. Pitää miettiä sitten taas mitä seuraavaksi kokeilee:(

Edited by saimo0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bensansuodatin vaihdettu, entisestä kulki ilma läpi hyvin puhaltamalla kun testasin. Toistaiseksi auto toiminut, kävin lenkin ajamassa. Ei kai venynyt jakoketju tekisi tätä vikaa noin satunnaisesti? Ketju venynyt varmaan koska käynnistäessä rolisee hetken kunnes öljy kerkeää ketjunkiristimeen

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, saimo0 said:

Bensansuodatin vaihdettu, entisestä kulki ilma läpi hyvin puhaltamalla kun testasin. Toistaiseksi auto toiminut, kävin lenkin ajamassa. Ei kai venynyt jakoketju tekisi tätä vikaa noin satunnaisesti?

Ketju venynyt varmaan koska käynnistäessä rolisee hetken kunnes öljy kerkeää ketjunkiristimeen

Ei näissä yleisesti ole jakopää ongelmia, mutta onhan tuota ikää ja kilometrejä jo kertynyt, että sikäli mahdollista.

Käynnistettäessä rohina ennen öljynpaineen nousua on normaalia, jos ei montaa sekuntia kestä.

Paremman arvion ketjun venymisestä saanee, jos se rohisee moottori kuumana tyhjäkäynnillä tai muuten ajon aikana rallattelee.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selvä homma. Juu ei se pidä tyhjäkäynnillä ääntä mielestäni yhtään, kun vain sen hetken kun käynnistää. Tutkailen joku päivä lisää jos vika taas tulee. Ajattelin kokeilla selvittää hävittääkö kipinän joltakin pytyltä/pytyiltä. Kun en osaa varmaksi sanoa käykö se vajailla pytyillä vian tullessa. Koitan myös varmistaa että tuleehan bensaa kaikista suuttimista.

Huomasin tällä viikolla että vika poistuu asteittain. Eli ensin se käynnistyi niin että kävi tosi huonosti ja sammui kun yritti kaasuttaa. Pitkän odottelun jälkeen sama homma mutta antoi nostaa kierroksia ja kierroksilla paikallaan se tuntuu toimivan paremmin, korkeilla kierroksilla en pätkimistä huomannut lainkaan. Noh odottelin taas jonkun aikaa niin kas kas vika oli hävinnyt kokonaan 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos vika vielä tulee, niin kannattaa kokeilla heilutella/painaa sitä rikkoutunutta lämpöanturin liitintä - jos vika poistuu heti niin syyllinen on selvillä. 

Jos ei niin voi olla, että virranjakaja vetelee viimeisiään. Siellä on sellainen tehotransistori / sytytysmoduuli, joka melkein tyyppivika GA/CG-koneissa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta! :)

Siis se liitin ei ole rikki, vaan siitä on poistettu lukitus. Eli sellanen väkänen joka on anturin puolella. Liitin pysyy hyvin paikallaan. Vika ei enää poistu sitä rämppäämällä, kokeilin moneen kertaan. Taisi olla vaan tuuria kun se sillon kerran lähti käymään normaalisti sitä rämppäämällä. Mut koitan nyt joku päivä ens viikolla selvittää onko kipinässä vika, itsekkin virranjakajaa epäillyt mutten ole viitsiny ostaa ehjää. Ostan sitten jos saan selvitettyä enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuohan ei ole -97 mallisena facelift. Sitä vaan, että -98...2000 malleissa on erilainen (päivitetty?) virranjakaja.

Menisikö sellainen mitenkä heittämällä paikalle...?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katoin siskon almerasta onko sama virranjakaja että oisin sillä kokeillut. Se on uudempi almera eli se facelift. Virranjakaja oli erimuotoinen ja taisi olla liittimessäkin eroa. En nyt satavarma ole mut ei se kai käy siihen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miettikääs vielä mikä vois tehä tuon vian? Yleensä se tulee kun olen ajanut kaupan pihaan (matka noin 2km).  Eli vika tulee kun käynnistän auton kaupasta tullessa. Hirveän huono ja matala tyhjäkäynti, humppaa ja pätkii. Yleensä ei voi ajaa koska sammuu kaasua painaessa. Auto toimii ongelmitta sitten kun antaa sen vaan olla 1,5 tuntia tai enemmän, näin olen testannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitkä tulpat siellä on, oletko kattanut, minkänäköiset nykyään ovat?

Ei voi mennä vikaan, jos käyttää valmistajan suosittelemia NGK -tulppia, ja kattoo kärkivälin oikein.

Tulpanjohtojen kuntoa voisi vähän kattella ja menevätkö kunnolla paikoilleen, johdot voisi myös mitata.

 

Jotenkin kuitenkin jäänyt mieleen, että jos tarvitsee jäähtyä toimiakseen kunnolla, vika voisi olla siellä jakajassa...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nyt muista tulppien merkkiä. En oo kurkannut millaset nyt ovat (väri jne). Nissani ei oo mulla kotipihassa niin en koko aikaa oo sen lähettyvillä kattelemassa. Voisin kyllä ostaa käytetyn virranjakajan nyt seuraavaks, niitä näkyy saavan 40€:sta ylöspäin. Niin ja voisin uusia nekin tulpan johdot, ulkoisesti ne näyttää olevan hyvät ja kiinnittyvät hyvin, mut eihän näistä aina tiedä.

Jos jollakin ois jakajaa myydä niin saa kirjotella!! Kuvan kanssa viestiä tulemaan, se pitää olla ennen faceliftiä.

Matkahuollon kautta esimerkiks. Asun keski-karjalassa.

Edited by saimo0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tulpat kannattaa kattoa ja vaihtaa jos epäillyttää. Tulpanjohtoja en ehkä vaihtaisi, jos tuntuvat hyviltä ja mittaustulokset ovat spekseissä. Mulla on vielä alkuperäiset johdot.

Toista jakajaa kannattaa kokeilla, ei ole iso investointi ja jos jää ylimääräisesksi, voi saada ainakin lähes omansa pois,

Toimiiko siis välillä ihan ok ja välillä ei lähde käyntiin tai rykii ja pätkii? Oletko tarkistanut akkukengät ja kaikki maadoitukset? Niissä voi olla huonoja kiinnityksiä ja hapettumaa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Välillä toimii ihan ongelmitta. Esim tilanne että käynnistän auton ja lähden suoraan ajamaan vaikka 50 kilometriä, toimii noin. Mutta sit jos päivän ainoana ajona käyn vain esimerkiksi kaupassa (kauppaan n. 2 km) niin se saattaa matkalla alkaa yhtäkkiä pätkimään, tai kaupasta tullessa kun käynnistää niin pätkii ja ei pääse ajamaan kun sammuu noin 5-10 sekunnin päästä. 

Akkukengät ja kaapelit on ok, ne jo tutkin ja puhdistin, maajohdotkin putsasin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kattelin tulppia tänään. Tuo viimeinen oikealla eli 4 pytyn tulppa on muita puhtaampi, voisko tuosta päätellä mitään? Joissakin tulpissa haisi voimakkaasti bensa, käynnistin auton eilen illalla n. 5 sekunniksi koska vika tuli just sillon jälleen. Sen jälkeen ei käynistetty ja tulpat avasin vasta nyt aamulla. Tarkkaan kun katsoin niin taisi joissakin tulpissa näkyäkkin ihan pieniä bensapisaroita heti kun pyörittelin ne irti. Voiskohan olla sytytyskatkoksia kun bensakin haisi tulpissa nyt? Haiseehan niissa bensa varmaan aina 😄

IMG_20190716_071918.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×