Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
zx92

Moottorioljy?

Recommended Posts

Castrol Magnatec 5w40w onko liian ohutta moottoriöljyä vakio z32TT?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä öljyä olette itse käyttänyt? puolisynteettinenkin varmaan käy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on 5w-40 öljyt koneessa ja hyvin rokkaa tollanen rakennettu vg30dett. Itse mietin et jos seuraavaksi kokeilis motulin esteripohjaisia öljyjä. 

En tiiä miten tarkkoja nämä öljyistä käytännössä on kun viikko sitten ensimmäisen zetan ostin, mut en kyllä rupeisi niissä säästämään. 

Entinen Subaru kyllä kulki nätisti 5w-40 magnatec:llä vaikka kuinka antoi lenkkaria kesät talvet. Vaihtovälinä pidinkin sellaista n. 5tkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5w40 jos paineet antaa sen periksi. Itsellä kovan ajon jälkeen kesällä kuumalla putoo mittari aika alas noilla 5w40 öljyillä tyhjäkäynnillä. Totalin racing 10w60 jää siihen kilon parin luokkaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 21.10.2018 at 21.20, Kremilin said:

5w40 jos paineet antaa sen periksi. Itsellä kovan ajon jälkeen kesällä kuumalla putoo mittari aika alas noilla 5w40 öljyillä tyhjäkäynnillä. Totalin racing 10w60 jää siihen kilon parin luokkaan..

Paine nyt sinänsä ei kerro öljynvoitelusta suoranaisesti. Se lirumpi öljy pienellä paineilla voitelee paremmin kun paksu vaseliini isolla paineella. Painehan on vain vastusta. Tyhjäkäynnillä lämpimänä aika harvassa vanhemmassa moottorissa baria enempää ole. Joissain moottorityypeissä päälle 0.5bar eikä ikinä ongelmia. Tietenkin kierroksilla pitää olla painetta, mutta jokainen nyt ymmärtää varmaan idean tässä.

Jos lämpötilan kanssa jotain isoja ongelmia ei se 60 luokan öljykään ole ratkaisu.

Ei ole ollut mitään öljyongelmia perus 5w-50 mobililla +1200hp laitteessa. 0w-40 mobil on lähempänä 0w-30, jotenka tuo 5w-50 mobililla ollut halvin/järkevin toistaiseksi vanhempiin moottorityyppeihin.

Tietenkin saa sitä motulia ostaa eikä jää ainakaan siitä kiinni, en vain itse ole törmännyt tapaukseen kun nykyaikainen perusöljy olisi tuhonnut moottorin oikeasti. Muutenkin voi vaihtaa 3x vaikka ne mobilit kun yhdet motulit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin tänään ja laitoin moottoriin Castrolin 10w 60 öljyt,paineiden nousunseuranta jää ensikevääseen laitoin auton talviunille.:)

Edited by zx92

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3.11.2018 at 17.03, zx92 said:

Ostin tänään ja laitoin moottoriin Castrolin 10w 60 öljyt,paineiden nousunseuranta jää ensikevääseen laitoin auton talviunille.:)

Kysyit siis vinkkejä, ignorasit ne ja ostit paksuinta öljyä mitä saa? Eikai siinä, kyllä auto tollakin varmasti kulkee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin Castrolin 10w60 öljyt ,kun Castrolilla täyssynteettisissä moottoriöljyissä Viskositeetti hyppää 5w40 jälkeen suoraan 10w60 öljyihin?! ja en halunnut Mobilia tai muita merkkejä ostaa, saa nähdä vaimeneeko tolla öljyllä välillä kuuluva venttiilinnostimen naputus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari kesää tullut nyt ajettua esteripohjaisella 5w40 öljyllä ja tyytyväinen ollut. Joskus tuli käytettyä castrol:n TWS 10w60, mutta se oli jo 5000km ajon jälkeen ihan kuin vettä olis laskenut koneesta ulos. Kaikenlaisia öljyjä on tullut tässä aikojen saatossa koneessa käytettyä, mutta tästä edes kyllä pyrin pysymään tuossa esteripohjaisessa 5w40 öljyssä.

Noihin oem öljynpaine mittareiden lukemiin ei hirveästi kannata luottaa, niissä on paljon ollut anturi vikoja ja omassa ainakin anturin antama lukema muuttui myös lämmön vaikutuksesta. Pidempää matkaa ajaessa oem mittari putos hiljalleen nollile vaikka ulkoinen mittari näytti 4bar ajossa.  

15 hours ago, zx92 said:

saa nähdä vaimeneeko tolla öljyllä välillä kuuluva venttiilinnostimen naputus?

Mulla ainakin paheni 10w60 öljyn kanssa.

Nää öljy keskustelut on sellaisia ikuisuus kysymyksiä kun osa rummuttaa merkkiä jotkut öljyn muita ominaisuuksia ja osalle riittää että se on liukasta. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×