Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
0zcu

s13 -94 päästöt

Recommended Posts

Osaako kukaan sanoa onko -94 s13 jo vähäpäästöinen vai ei(papereissa ei lue että olis vähäpäästöinen tai että olis kolmitoimikatalysaattori). lambdan kanssa ongelmia päästöissä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä sen pitäisi olla. Joitakin on mennyt väärillä perusteilla muistaakseni kilpiin (olikohan joku belgiantuonti?) mutta pitäisi olla vähäpäästöinen. 

Taisi olla vielä niin että otteessa ei lue nykyään erikseen vähäpäästöinen.

Edited by Arttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos laitat arvot lapusta niin voidaan arvailla kilpaa mikä siellä on vikana.

Onko tuning putki? Onko ahtopainemittaria? Jos niin paljonko tyhjä käynnillä alipaine?

Ja onko sytkää tarkastettu?

Edited by Kremilin

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 30.9.2018 at 18.58, Kremilin said:

Jos laitat arvot lapusta niin voidaan arvailla kilpaa mikä siellä on vikana.

Onko tuning putki? Onko ahtopainemittaria? Jos niin paljonko tyhjä käynnillä alipaine?

Ja onko sytkää tarkastettu?

Co2:0 hc:15 lambda:1.2 o2: 3.5 (nämä lukemat siis kierroksilla) lambda anturikin näyttää 16-17 kierroksilla. Vac näyttää tyhjäkäynnillä 6inhg(en ole varma tarkistan huomenna:D). Ja kyllä sinne joku oli räpeltänyt oman näköisen putken. Putki vuoti mistä syystä voi johtua korkea happiarvo, mutta nyt on uus putki paikoillaan nii ei pitäs vuotaa enää

Edited by 0zcu

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 30.9.2018 at 14.45, Arttu said:

Kyllä sen pitäisi olla. Joitakin on mennyt väärillä perusteilla muistaakseni kilpiin (olikohan joku belgiantuonti?) mutta pitäisi olla vähäpäästöinen. 

Taisi olla vielä niin että otteessa ei lue nykyään erikseen vähäpäästöinen.

Tämä selvä. Tarkistutan asian vielä varmuudeksi konttorilta:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiköhän siellä ole vaan vuoto, josta syystä menee vituiksi. Toi korkea happiarvo kun kusee lambdan. Jos CO ja HC on meinaan normaalit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, jonesky12345 said:

Eiköhän siellä ole vaan vuoto, josta syystä menee vituiksi. Toi korkea happiarvo kun kusee lambdan. Jos CO ja HC on meinaan normaalit.

Hc ja co ovat normaalia, lambda on ainut mikä kusee. Ja se alipaine tyhjäkäynnillä oli -0.6 baria eli taitaa olla sen 17 in hg mikä tarkoittaisi että ei ole imuvuotoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 0zcu said:

Hc ja co ovat normaalia, lambda on ainut mikä kusee. Ja se alipaine tyhjäkäynnillä oli -0.6 baria eli taitaa olla sen 17 in hg mikä tarkoittaisi että ei ole imuvuotoa?

Se vuoto onkin pakoputkessa, vetää pulssien välisen alipaineen takia happea joka sotkee lambdan koska se lambda lasketaan taaksepäin niistä happiarvoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, jonesky12345 said:

Se vuoto onkin pakoputkessa, vetää pulssien välisen alipaineen takia happea joka sotkee lambdan koska se lambda lasketaan taaksepäin niistä happiarvoista.

Niin oli. Nyt nekin on paikattu. Nyt Jännityksellä pakokaasumittaukseen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei menny läpi lambda oli tällä kertaa 1.08 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 1.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos orkkis lambdan tilalle on vaihdettu laajakaistalambda ja siitä on simulointi eculle, voi ongelma olla myös siinä. Jos taas orkkis lambda käytössä, niin uudella lambdalla lähtisin yrittämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5.10.2018 at 20.49, Laaban said:

Jos orkkis lambdan tilalle on vaihdettu laajakaistalambda ja siitä on simulointi eculle, voi ongelma olla myös siinä. Jos taas orkkis lambda käytössä, niin uudella lambdalla lähtisin yrittämään.

tilalle on vaihdettu laajakaista lambda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelma voi tulla tuosta laajakaistalambdan kapeakaistasimuloinnista. Vaihtoehtoisesti joku pieni imuvuoto voisi olla mahdollinen, mutta silloin pitäisi ahdoillakin olla paksulla. Olisko mitään mahdollisuutta @0zcu että ottaisit valokuvan siitä päästöarvolapusta ja laittaisit tänne nähtäville, niin sais vähän käsitystä, että meneekö noi arvot muuten järkevissä puitteissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.10.2018 at 09.53, jonesky12345 said:

Ongelma voi tulla tuosta laajakaistalambdan kapeakaistasimuloinnista. Vaihtoehtoisesti joku pieni imuvuoto voisi olla mahdollinen, mutta silloin pitäisi ahdoillakin olla paksulla. Olisko mitään mahdollisuutta @0zcu että ottaisit valokuvan siitä päästöarvolapusta ja laittaisit tänne nähtäville, niin sais vähän käsitystä, että meneekö noi arvot muuten järkevissä puitteissa?

Muut arvot ovat ainakin kierroksilla co:0.1 hc:45-50 lambda:1.25 tyhjäkäynnillä lambda on taas ~1.07 että en usko että pakoputken vuodosta voisi johtua nämä arvot 

Edit: ja innovaten oma mittari näyttää tyhjäkäynnillä ~15.2 ja kierroksilla 16-16.5 mutta kun lyö kaasun pohjaan kiihdyttäessä afr näyttää 12.7-13.5 elikkä ei turhan rikkaalla eikä laihalla uskoakseni

Edited by 0zcu

Share this post


Link to post
Share on other sites

AFR pitäis olla 11.5 luokkaa kaasu pohjassa eli laihalla käy. Edelleenkin lähtisin kokeilemaan sillä orkkis lambdalla tai vastaavalla, jos nyt varmasti pakopuolelta kaikki vuodot tukittu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, 0zcu said:

Muut arvot ovat ainakin kierroksilla co:0.1 hc:45-50 lambda:1.25 tyhjäkäynnillä lambda on taas ~1.07 että en usko että pakoputken vuodosta voisi johtua nämä arvot 

Edit: ja innovaten oma mittari näyttää tyhjäkäynnillä ~15.2 ja kierroksilla 16-16.5 mutta kun lyö kaasun pohjaan kiihdyttäessä afr näyttää 12.7-13.5 elikkä ei turhan rikkaalla eikä laihalla uskoakseni

Kyllä sen innovaten pitäisi näyttää tyhjäkäynnillä aika tarkkaan 14,7 ja kierroksilla tasakaasulla myös. Kovalla kuormalla (kiihdyttäessä) sitten menee sinne 11 pintaan. 

ELi tuon perusteella sanoisin että laihalla käy. Oliko tämä nyt viritetty peli ja onko ecua peukaloitu? Lastu tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mittaahan bensan paine siitä vehkeestä. TS. T haara bensasuodattimen jälkeiseen letkuun ja mittari paikoilleen..

Edited by Kremilin

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 18.10.2018 at 11.27, Arttu said:

Kyllä sen innovaten pitäisi näyttää tyhjäkäynnillä aika tarkkaan 14,7 ja kierroksilla tasakaasulla myös. Kovalla kuormalla (kiihdyttäessä) sitten menee sinne 11 pintaan. 

ELi tuon perusteella sanoisin että laihalla käy. Oliko tämä nyt viritetty peli ja onko ecua peukaloitu? Lastu tms.

kyllä on viritetty ja ecuna toimii autronic joka hiljattain säädetty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaisko tuohon säätöön sitten vielä perehtyä? Kuka sääti ja mitä haettiin? onko sen jälkeen tehty/tapahtunut jotain? Oliko homma kunnossa säädössä? jne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, jonesky12345 said:

Mitä happiarvot näytti lapuissa?

Tyhjäkäynnillä 1.3 kierroksilla olisko ollu 3.5

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 20.10.2018 at 16.10, Arttu said:

Kannattaisko tuohon säätöön sitten vielä perehtyä? Kuka sääti ja mitä haettiin? onko sen jälkeen tehty/tapahtunut jotain? Oliko homma kunnossa säädössä? jne...

Sporttiauto sääti sen jälkeen oli normaalit seokset (14.7). mut sit laitoin hieman e85 tankkiin (olisko joku 2-4% seoksesta etanolia) että menis hc läpi jonka jälkeen rupes näyttämään 15.5 tyhjäkäynnillä ja vielä laihempaa kun otettiin päästöjä kierroksilla. nyt toki hieman tippunut se tyhjäkäynnin lambda arvo tällä hetkellä 15.3

Edited by 0zcu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsehän voisin seosta hieman rikastaa päästötesterissä mutta tuttavapiiristä ei keltään löydy läppäriä jossa olisi com1 portti joten sekään ei ole ollut mahdollista

Edited by 0zcu

Share this post


Link to post
Share on other sites

 No oliko ne hc:t koholla? Mistä tiesit että näin oli, jos kerran olit menossa päästöjä ottamaan ja laitoit viinaa tankkiin. Nyt varmaan tarttis tankata bensaa ja kattoa päästöt/seokset tai säätää juurikin sekoitukselle.

Jos ja kun on epämääräinen sekoitus tankissa niin kuulostaa hiukan riskipeliltä jos ei oo säädetty sen mukaan ja heittoja tulee varmasti tankkaillessa korvakuulolta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×