Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Bateeee

Rb25det Bosh FSI puola ongelma

Recommended Posts

Onkos muilla hajonnu kesken vedon noita boshin fsi puolia? Mulla meni ilmeisesti 5 ja 6 puolat ku alko käymään neljällä yhtäkkiä lämpimällä koneella ei tullu mieleen alkaa vaihtaa eri paikkaan nuita mahdollsia rikkinäisiä puolia ja nyt kylmällä koneella ei pysy käynnissä että vois testata lopuilla ehjillä... Onko täs kemi oulu rovaniemi alueel kellään lainata mahollisesti paria nuita boshin fsi puolaa että sais selvyyden et ne on sit rikki? Mittaamalla saanu mitää tolokkua noista kaikki näytti samaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 16.6.2018 at 17.57, Bateeee said:

Onkos muilla hajonnu kesken vedon noita boshin fsi puolia? Mulla meni ilmeisesti 5 ja 6 puolat ku alko käymään neljällä yhtäkkiä lämpimällä koneella ei tullu mieleen alkaa vaihtaa eri paikkaan nuita mahdollsia rikkinäisiä puolia ja nyt kylmällä koneella ei pysy käynnissä että vois testata lopuilla ehjillä... Onko täs kemi oulu rovaniemi alueel kellään lainata mahollisesti paria nuita boshin fsi puolaa että sais selvyyden et ne on sit rikki? Mittaamalla saanu mitää tolokkua noista kaikki näytti samaa.

Noi ei ainakaan maineeltaan oo mitenkään kovin vikaherkiksi osoittautuneet, mitä itse on tullut näitä sporttinismoja seurattua ja toihan on aika klassinen perusviri etenkin täällä pohjolassa. Kato nyt ensalkuun tulppien kunto ja kerro millasessa tilanteessa meni? Täyskaasuvedon jälkeen? Normaalissa tasa-ajossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puolat pelaa kiitos link ecun testimahollisuuden. Mutta juu täysvedossa meno loppu ku seinään. Kaikkista on aikalailla testattu toimivuus cas,suuttimet,lambda,puolat. Puristuksetki näyttää 6-7 bar kaikissa pytyissä. Mutta ei vaan lähe kunnola käyntiin. Ja kun käyntii jotenki pitkän sahaamisen jälkeen saa nii ei pysy käynnissä kuin hetken mutta kaasulla pysyy jotenkin vaikeasti käynnissä. Ecucaan ei anna mitään vikakoodeja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä ne tyypillisesti siellä 10bar nurkilla pyörivät terveessä koneessa, ehkä ylikin. Riippuu moottorin lämpötilasta, akun varauksesta, kaasupolkimesta jne. Mutta 6-7bar kuulostaa aivan onnettomalle esitykselle. Toki jos sama kaikissa, niin voi olla mittaustavassakin feelua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep täytyy mitata jollain paremmalla laitteella vielä enne tuomiota.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Bateeee said:

Jep täytyy mitata jollain paremmalla laitteella vielä enne tuomiota.

Pääsääntö on, että kaikissa pitäis olla karkeasti sama paine eli automaattisesti pienet paineet ei tarkota huonoa. Jos haluat oikeita neuvoja täältä foorumilta vastaavissa asioissa, niin suosittelisin kuitenkin kertomaan kaikki asiaan liittyvät yksityiskohdat. Esimerkiksi missä kunnossa tulpat on ja millasessa tilanteessa tuo vika ilmeni, yhtäkkiä tasa-ajossa vai kovan vedon jälkeen. Jos vastaus on jälkimmäinen ja tulpat on kondiksessa, niin silloin varmaan vähän naku päässyt käväsemään ja siellä on männänrengasvälit halki/sulaneet tms vastaavaa.  On kuitenkin epätavallista, että kaikki männät menis kerralla verrattuna siihen, että sieltä menis osa ja siks just toi paineiden tasasuus on avainasemassa.

Summasummarum: Kerro koko tilanne, niin foorumilaiset voi vähän paremmin auttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos tuo puristuspainemittaus jäi arveluttamaan, niin tee ihmeessä ohivuotomittaus.

Se kyllä kertoo onko vikaa ja aika tarkastikin sen, että mistä se löytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puristuspaineet mitattiin vielä kunnovehkeillä niin ei sieltä löytynyt kuin 6bar paineita, 4 pytyssä oli melkein 7bar ja 6 pytyssä vähän alle 6bar. Ja öljymittatikku haisee bensalle. Kummakun että kaikki meni kerralla... Täytyy alkaa korkaamaan ja katsoa että onko muuta mennyt kuin männänrenkaat. Tuliha sillä ajettua viime rempan jälkeen 25k km noin 500-600hp tehoilla. Cp takomännät ja h profiiliveivit siel kuiten on ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jako oli kohillaan ja kaikki venttiilit ehyet. Tänään nostella lohko pois tuolta ja purkaa se.. sylintereissä näkyy hyvin hooni jälet eikä mitään muuta ylimäärästä 👍

Edited by Bateeee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutun rb25 samanlailla pytyt siistit mutta männänrengasvälit irti..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 28.6.2018 at 18.16, Bateeee said:

Puristuspaineet mitattiin vielä kunnovehkeillä niin ei sieltä löytynyt kuin 6bar paineita, 4 pytyssä oli melkein 7bar ja 6 pytyssä vähän alle 6bar. Ja öljymittatikku haisee bensalle. Kummakun että kaikki meni kerralla... Täytyy alkaa korkaamaan ja katsoa että onko muuta mennyt kuin männänrenkaat. Tuliha sillä ajettua viime rempan jälkeen 25k km noin 500-600hp tehoilla. Cp takomännät ja h profiiliveivit siel kuiten on ollut.

Meniks tää vedossa vai normiajossa? Ettei ois naku ollu kylässä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täys kaasu vedossa meni. Nyt viikoloppuna jos joutas purkaa sen lohkon nii sais selvyyden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakonokka akselikin oli poikki 6 pukin jälkeen kun niitä irrottelin 7 pukista oli kierteet ihan sileänä.. onneks paikallinen moottori kyläseppä teki uudet jengat joka pukille. Mistähä sais pelkän Tomein poncam pakonokan tai sit jos jollain ois vakio pakonokka kun imunokka löytyy vakio ja tuo poncam malli 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/6/2018 at 16.10, Bateeee said:

Pakonokka akselikin oli poikki 6 pukin jälkeen kun niitä irrottelin 7 pukista oli kierteet ihan sileänä.. onneks paikallinen moottori kyläseppä teki uudet jengat joka pukille. Mistähä sais pelkän Tomein poncam pakonokan tai sit jos jollain ois vakio pakonokka kun imunokka löytyy vakio ja tuo poncam malli 🤔

Nokka-akseli harvoin katkeaa ilman syytä, tämä syy on tärkeä selvittää ennenkuin laittaa uuden nokan joka mahdollisesti katkeaa sekin. Sanoit ettei ole pukin kohdalta katkennut, onko mennyt nokan kohdalta sitten? Onko 7-pukissa kiinnileikkautumisen merkkejä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×