Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
jonesky12345

RB25DET moottoriswappi R32 skylineen ja muut RB moottoriswapit

Recommended Posts

Oon miettinyt tätä oman lama R32 piristyspuolta. RB20 koneeseen ei viitsis kauheita määriä rahaa upottaa, koska potentiaalia yksinkertaisesti on vähemmän, kuin isoveljissään. Samoiten esimerkiksi imupuolen rojut eivät käy mahdollisen moottoririkon ja silloisen konepäivityksen, tai ylipäänsä RB25 päivityksen myötä ristiin, ja takorojuja jne saa RB20 todella heikosti, joten parempi päivitysreitti olisi iskeä ne pari kiloeuroa RB25 koneeseen, myydä ehjä RB20 ja saada se n. 50 heppaa tuosta päivityksestä, jonka jälkeen loput rahat ja päivitykset menis järkevästi kohti lopullista konetta.

Koska nää RB:t on suht samanlaisia, voi muitakin konversiohommia, esim RB26 istutukseen liittyen keskustella topikissa.

Katsastuspuoli tuossa ilmeisesti on melko suoraviivainen R32 kohdalla: Kone sisään -> Painojen, iskutilavuuden ja tehojen puolesta leimauskelpoinen penkkilapulla. Tilavuudethan taitaa olla virallisesti 1998cm^3 ja 2498cm^3 tjsp eli aivan tarkalleen tuossa 25% rajoissa ei olla, mutta ei varmaan ole ongelma?

Toteutuspuoli vaikuttaa suht suoraviivaiselta, mutta käyn tässä omat havaintoni läpi, joihin saa kommentoida huomioita:

Apulaitteet:
RB20 apulaitteet istutetaan isompaan pataan, vähintään siis ohjaustehostimen pumppu, mikäli alkuperäinen hicas on tarkoitus säilyttää. Mikäli hicasista luopuu, voi varmaan käyttää suoraan tuota RB25 ohjaustehostimen pumppua? Laturi ja startti voivat olla varmaan RB25 omia, mikäli tulevat mukana? Ilmastoinnin kompura kannattaa jätää moottoritilaan kytketyksi kun koneen irroittaa ja siirtää sivuun letkuja rikkomatta, mikäli kaasut on järjestelmässä tallella. Kompuran jalan voi siirtää suoraan RB20 -> RB25.

Koneen paikalleenlaitto, vaihdelaatikko, kardaani:
Moottorin kannakkeet siirretään RB20 -> 25. RB20 vaihdelaatikko on bolt on. RB20 laatikolla orkkiskardaani kelpaa, mutta tarviiko lyhentää? RB25 laatikolle tarvii nuijia tunneliin mahdollisesti lisätilaa ja jäähdytysrivasto laatikon yläpinnasta hioa pois. Tällöin tarvitsee kardaania muokata eli RB25 kardaanin alkupätkä yhteensovittaa orkkiskardaanin alkupään tilalle. Vaihdelaatikon kannakkeelle mahdollisesti vaaditaan muutoksia?

Sähköt/moottorinohjaus:
Orkkis johtosarjaa voi käyttää melkeinpä suoraan RB25 kanssa. Sidefeed suuttimet vaativat omat pluginsa, jotka vaihdetaan johtosarjaan orkkisplugien tilalle. Orkkisecu nistunella kelpaa tällöin suoraan. Mikäli käytössä on muuttuvalla imunokan ajoituksella oleva moottoriversio, saako sille erikseen jonkun kytkimen viriteltyä? Tuo toiminnallisuushan RB20 ecusta puuttuu.

Mitäs muita asioita tuossa pitäisi huomioida? Toki käytetyn koneen kohdalla alakerran laakereiden tsekkaus jne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, jonesky12345 said:

Katsastuspuoli tuossa ilmeisesti on melko suoraviivainen R32 kohdalla: Kone sisään -> Painojen, iskutilavuuden ja tehojen puolesta leimauskelpoinen penkkilapulla. Tilavuudethan taitaa olla virallisesti 1998cm^3 ja 2498cm^3 tjsp eli aivan tarkalleen tuossa 25% rajoissa ei olla, mutta ei varmaan ole ongelma?

Tilavuus saa kasvaa tasan 25%, eikä yhtään yli. Eli jos RB20 vertaa niin ei onnistu. Mutta onhan noita neliovisia tehty myös vapari RB25 koneella niin pystyy kyllä sitä käyttää verrokkina...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, Slider said:

Tilavuus saa kasvaa tasan 25%, eikä yhtään yli. Eli jos RB20 vertaa niin ei onnistu. Mutta onhan noita neliovisia tehty myös vapari RB25 koneella niin pystyy kyllä sitä käyttää verrokkina...

Eipä taida kelvata noi muut kun erillistuonti kyseessä niin eivät ole samassa mallisarjassaan. Riippuu varmaan myös katsastusmiehestä.

2498/1998 on muuten 1,25025 eli kasvua olis 25,03% eli varmaa vähä katsuristaki kii että pyöristyykö toi 25%

Edited by jonesky12345

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos rb20 tilavuus saa kasvaa 25%, eikös se lasketa 1998*1,25 = 2497,5? Eli noin laskettuna vois käyttää verrokkina (rb25 = 2498). Varaakin jää 0,5cc :D

 

Trafin sivuja en ole lukenut eli jos tosiaan lasketaan prosentit isommasta niin sitten menee yli. Mutta ainakin maalaisjärjellä jos jonkun tilavuus kasvaa, ne % lisätään nimenomaan siihen minkä tilavuus kasvaa.

 

Koneswapissa kannattaa ottaa huomioon myös laatikon päivitys. Rb20 laatikko ei kauheen kauan kestä viritetyn rb25 perässä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, thebe said:

Jos rb20 tilavuus saa kasvaa 25%, eikös se lasketa 1998*1,25 = 2497,5? Eli noin laskettuna vois käyttää verrokkina (rb25 = 2498). Varaakin jää 0,5cc :D

 

Trafin sivuja en ole lukenut eli jos tosiaan lasketaan prosentit isommasta niin sitten menee yli. Mutta ainakin maalaisjärjellä jos jonkun tilavuus kasvaa, ne % lisätään nimenomaan siihen minkä tilavuus kasvaa.

 

Koneswapissa kannattaa ottaa huomioon myös laatikon päivitys. Rb20 laatikko ei kauheen kauan kestä viritetyn rb25 perässä. 

2497,5cc on kylläkin vähemmän kuin 2498 tuon 0,5cc verran. Olet oikeassa, eli voit laskea prosenttilaskulla tuon suurimman tilavuuden vertailumoottorista tuolla esittämälläsi tavalla. Mun lasku oli vertailu, eli kuinka monta prosenttia tuo 2498 on suurempi kuin 1998 ja tuosta saadaan, että RB25 on 25,025% suurempi kuin tuo RB20 eli ei mene siihen 25% rajaan virallisesti, mutta koska toi 0,025% on niin merkityksetön luku voisi katsuri varmaan painaa asian "villaisella". Kyllähän näitä RB25 swappeja taitaa ihan kilvissäkin suomessa kuitenkin R32 korisissa alkujaan RB20DET koneisissa olla, joten ei pitäisi olla tekemätön paikka. Toki joku puuhaillut vois vahvistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×