Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Arttu

Parkkifirman kanssa eripuraa

Recommended Posts

Kävipä niin että ajoin keväällä tsadissa runeberinkadulta autotalon parkkiin. Totesin että onkin jyrkät luiskat, no mennään varovasti. Luiskan alapäähän päästyä etupuskuri otti kiinni lattiaan ja halkesi jonkin verran. Autossa (E60) on vissiin M5-tyylinen puskuri ja 10cm maavaraa.

Tein asiasta korvausvaateen parkkifirmaan ja lähetin myös arviolaskun korjauksesta. Tovin mietittyään totesivat että ei korvata mitään. Näin olivat miettineet parkkifirman ja kiinteistön isännöitsijän kanssa keskenään. Ei mikään yllätys moinen lopputulos.

Oisko kellään vastaavanlaisia kokemuksia tai vinkkiä siitä miten asiaa lähtisi edistämään. Rahasummat ei ole niinkään pääasia, lähinnä vituttaa moinen kohtelu. Auto kuitenkin täyttää lain kirjaimen jolloin voisi kuvitella parkkitalon tilojen mahdollistavan auton ajamisen sisään ilman vastaavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äkkiseltään kyllä ajattelisin, että on ihan kuskin vastuulla tuntea autonsa rajat. Lienee eriasia, jos tapahtuisi yleisellä tiellä jonain poikkeusolosuhteena. Kyllä munkin suht korkealla skyllellä täytyy hyväksyä ettei kaikista hidasteista voi ajaa ja kiertää sit vaan. Yksityisalue vielä hankalampi, koska kuntaa/valtiollisia elimiä vastaan riitely on helpompaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun on edelleen oltava kanssasi eri mieltä. Näkisin että parkkihalliin pitää pystyä ajamaan mittailematta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Arttu said:

Mun on edelleen oltava kanssasi eri mieltä. Näkisin että parkkihalliin pitää pystyä ajamaan mittailematta. 

Kiinnostais joku perustelu tälle? Jos yksityisalueelle joku menee niin eikai sen yksityisalueen omistajan vastuulla ole jos alueen pinnanmuodot tms eivät sovellu jokaiselle autolle. Toi nyt on vaan oma haisuni, ei kuitenkaan olla jenkeissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yleinen kaupallinen parkkihalli ei mielestäni ole ihan yksityisalue. 

Jos nyt vaikka lähdetään siitä että tieliikenneasetuksessa määritellään auton minimikorkeus. Mun mosseni ylitti tuon rajan kirkkaasti, 25%.

Pitänee ohjeistaa kiinteistön omistajaa asettamaan varoituskyltit oven pieleen ettei muutkin riko autojaan.

Mikähän sunkin agendasi tässä on? Eikö saa puolustaa oikeuksiaan ja kysyä apua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

on monesti tullut vastaan mm. hidasteita mihin ei todella ole asiaa vaikka maavara on sallitun rajoissa. noihin kun auton vahingossa kolhaisee niin kyllähän se vituttaa. kiinnostaisi itseänikin tietää onko mahdollista tuollaisessa tilanteessa tehdä mitään

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksityisomistuksessa kaupallisetkin parkkihallit ovat. Sellaista liikennemerkkiä ei ole olemassa, mikä varottaisi siitä, että ajaminen ei onnistu liian matalalla autolla. Tietysti lisäkilpiin voitaisiin kirjoittaa mitä vaan. Voihan tuota oikeudessa lähteä puimaan, mutta äkkiä tulee paljon kalliimmaksi, jos keissin häviää. Yksityisalueella tieliikennelaki ei ole voimassa, eikä täten ole myöskään siinä määritettyä korvausvelvollisuutta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulihan sieltä jotain järkevääkin tekstiä. 

Tässä nyt vaan sotii mun oikeustajuani vastaa se että auto ei ollut "liian matala" 

En ole missään nähnyt noin jyrkkää ramppia kuin autotalossa on. Onko kukaan vieraillut paikassa?

Halusin tietää onkohan vastaavanlaisista mitään ennakkotapausta olemassa. Tuskin tässä mihinkään raastupaan lähdetään, kyse on lähinnä periaatteesta. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duunien puolesta oon ollut näiden kanssa tekemisissä. Periaatteessa tuollaisen luiskan suositeltava maksimikaltevuus on 1:8 tällöin ala- ja yläpäähän tehdään 3 metriset loivennukset kaltevuudessa 1:16. Tämä on siis RT-kortiston suosituksen mukainen maksimikaltevuus. Jyrkempiäkin voi kukin tontin omistaja tehdä, mutta tuskin asiakas tulee toiste, jos autonsa luiskaan teloo.

Lakimieheltä pitäisi varmaan kysyä miten korvausvastuut oikeesti menisi, mutta luulen, että aika heikot ainekset tässä olisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×