Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
corima

S30 ilmankierto

Recommended Posts

Posted (edited)

Tuli tänään 600km siivu ajettua vuoden -72 vanhuksella ja lämpimästä kelistä johtuen huomasin että ilmankierto on heikonlainen.

Tuuletusventtiileistä jotka on jalkatilaan molemmin puolin tulee torven täydeltä ilmaa vasta kun avaa sivuikkunan ja sivuikkunaa ei saa kiinni 100km/h vauhdista.

Eli kova ylipaine kabiinissa , ilma ei poistu.

 

Onko autossa ainoat poistoilma paikat noi z-merkit takaikkunan luona?

Pitääkö tässä alkaa tekemään poistoilma läppiä auton takaosaan?

Edited by corima

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mun käsittääkseni asia on juurikin näin. 

Poistot on tosiaan pienet ja mahtoiko sisäpaneeleissa olla reikää senkään vertaa. 

Mut eikös tuuletukset tuu kojetaulun päissä oleviin venttiileihin. Jalkatilaan ja tuulilasille tulee lämppärin kautta.

Tosin ei esimerkiksi S13 paneeleissa ole juurikaan poistoa, korissa sit taas on isompi räppänä takapaksissa. 

Toisaalta saattaahan olla että S13 kärsii samasta ongelmasta, pitäisköhän tehdä peräti paine-eromittaus:D

Edited by Arttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Homman huomasi vain helposti kun shortsit jalassa ajoi ja kun ne vapaat kanavat jotka on vivun takana, jalat alkoi viilenemään reilusti kun sivuikkunan avasi.

Niistä tulee ajonopeuksissa aika vauhdilla tavaraa kabiiniin. Kyllähän sitä lämppäriäkin voi täysillä huudattaa ja nostaa painetta kabiinissa.

Eikös jossaki vanhassa autossa ollut takalasi tai sivulasit lentäny kovassa vauhdissa irti juuri tämän paineen vuoksi?

 

Mutta minulla on akku varapyöräkotelossa, pitää harkita sinne jotain läpäntyyppistä

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

KQeHxSU.jpg

tuli vähän tutkittua paikkoja tarkemmin, ei itse otettu kuva, tossa setupissa kyllä ilma vaihtuisi.

Punaisella merkatut putken päät nousee takavaloja suojaavan paneelin taakse, noi vois olla tarkoitettu jonkin sortin poistoputkiksi.Olivat minulla tukitut jonkin sortin massalla, avasin röörit

Sinisellä olevat parin sentin aukot avautuu kotelon sisään. jäävät toki lattiamaton alle että hyöty +/- nolla, nekin on nyt auki

Takaluukun alareunassa on kans parin kolmen sentin reiät suojatulpattu, paneelin kun modaa niin saisi sieltäkin ilman kulkemaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Yleinen murhe taitaapi olla pakokaasujen tunku kabiiniin, ja siksi kaikki mahdolliset reikäleet tukitaan takaosassa. Vissiin useinkin juuri niin, että sivuikkunaa avatessa alkaa haisemaan, eli paine-ero ei enää riitä pitämään kaasuja kokonaan auton takana ja ulkona. Olis varmaan siis hyvä, jos tuuletusaukot olis yksisuuntaisia, kuten vähänkin modernimmissa rakkineissa onkin.

 

Edit. Ämöriikan heppulit joskus kirjoitteli, että hiukan pidemmällä pakoputken päälläkin asia korjaantuu jossain määrin, eli aika pienestä se usein lie kiinni, saako ilmavirran kummalliset liikehdinnät kiinni pakokaasuista vai ei. 

Edited by Markus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×