Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Kepaz

Uudet katsastus määräykset 2018. Tuonti Z meni hylkyyn

Recommended Posts

Onko kellään muulla vastaavanlaista ongelmaa. Auto vuosimallia 2008 (ajettu nyt reilu 60tkm) on tuotu muuttoautona Arabi Emiraateista ja ei tuo OBD2sta. Nyt sitten ekan kerran meni suoraan hylkyyn, koska OBDta ei pystytty mittaamaan ollenkaan konttorin vehkeillä, kun ei pysty muodostamaan yhteyttä ECUun. Ilmeisesti tukee Consult IIsta tai on kokonaan disabloitu. Koskaan ei ole aikaisemmin hylätty kyseisen vian takia, vaan mukaan on saanut lapun jossa jotain diipadaapaa. 

OBD portissa on käytössä pinnit 4,5,6,7,8,14,16 eli ilmeisesti K-Line ja CAN väylät. Virrat  (myös sytytys virta) ja maat mittasin, että tulee.

Testasin myös z-powerin OBD JDM adapterilla, mutta senkään avulla ei päässyt ECUun kiinni. Jää jotenkin luuppamaan punainen syttyy ja keltainen vilahtaa ja sitten sammuu kaikki ja alusta uudelleen.

Aikaisemmin kyselinkin jo maahatuojalta mitä pitäisi tehdä niin käsivät ottaa yhteyttä Japanin Nissanille. Trafista ei juuri apua saanut kun kyselin mitä pitäisi tehdä.

Onko muilla vastaavia ongelmia tullut vastaan tänä vuonna? Oletteko pystyneet ratkaisemaan ongelman?

Autohan on siis trafin toimesta väärin hyväksytty tieliikenteen käyttöön ;)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ois ylimääräinen ecu hyllyssä ja JV-Z:lla myös. En tiedä millanen johtosarja tossa on, mutta ratkeisko homma vaan ecun vaihdolla. JV:ltä hajos aikanaan ecu ja se tietää, mitä koodausta vaatii, että saa uuden toimimaan.

Edit: Toi onkin HR-koneella. Tuskin toimii DE eculla. 

 

Edited by -Pexi-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toinen ecu lienee helpoin vaihtoehto. Sen jälkeen avaimet, ecu ja ajonesto paritetaan yhteen esim. autokeskuksella. Noitahan saa halvalla esim. saksasta. 200-300 €. En kyllä ole kuullut että missään maassa ei obd:tä käytettäisi joten enemmän vialta musta kuullostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sen verran on homma sekeytynyt, että 3 euron kiina BT OBD lukijalla ja http://www.nissandatascan.com/ softalla (Consult 3 versio Andoidille) saa näkyviin vaikka mitä ja toimii moitteitta. Ilmeisesti sitten autossa ei vai OBDtä ole tuettuna.

Tilasin myös kaikki katsastus asiakirjat trafilta ja ei ole toiminut maahantulo katsastuksessakaan vaan hyväksytty vaihtoehtoisella pakokaasumittauksella. Tuon perusteellahan auto on väärin maahantulo hyväksytty nyky säännöstölle.

OBD liitin on tosiaan valkoinen, mutta eikö Nissanin OBD liitin ole yleensä harmaa? 

Seuraavaksi yhteyttä A-Katsastus Mankkaaseen joka on auton hyväksynyt, että mitä pitäis tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukaisin huolella pexin liittämän dokumentin, ja tuollahan tosiaan mainitaan, että hyväksytään, mikäli voidaan tarkistaa lambdan toiminta tai mikäli päästötesti tyhjäkäynnillä näyttää, että lambda on ok. Luulisi, että Nissanilta löytyisi apuja, vähintään silloin jos auton veisi marmorihuoltoon ja sanoisi, ettei obd toimi katsastuksessa. Tuo voi olla kalliimpi tie, mutta jokatapauksessa auto on päästöjen osalta hylätty väärin perustein, joten kannattaa tulostaa tuo liitteenä oleva dokumentti ja käydä konttorilla toteamassa asia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löysin myös GULF alueen vaatimuksen eli OBD2 ei ole vaatimus  vaan myös valmistajan systeemi on hyväksyttävä

8.4 The on board diagnostic (OBD) system provided, shall be suitable to enable it
to identify the types of deterioration or malfunction over the entire life of the
vehicle considering the climatic conditions prevailing in GCC countries .

Mutta nyt on auto katsastettu tosin toisella asemalla niin kesä tuli :) Sielä testattiin pakokaasujen kautta.

Saas nähdä mikä sota tästä tulee taas vielä ens vuonna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kepaz said:

Löysin myös GULF alueen vaatimuksen eli OBD2 ei ole vaatimus  vaan myös valmistajan systeemi on hyväksyttävä

8.4 The on board diagnostic (OBD) system provided, shall be suitable to enable it
to identify the types of deterioration or malfunction over the entire life of the
vehicle considering the climatic conditions prevailing in GCC countries .

Mutta nyt on auto katsastettu tosin toisella asemalla niin kesä tuli :) Sielä testattiin pakokaasujen kautta.

Saas nähdä mikä sota tästä tulee taas vielä ens vuonna. 

Pistä talteen toi pdf koneelle niin voit jo valmiiks tulostaa katsastusta varten ton?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uutena jäsenenä kyselisin, onko näihin obd ongelmiin löytynyt ratkaisua. Itsellä vasta Japanista tuotu vm. 2003 johon konttorin laitteilla ei saa yhteyttä. MUTTA; konttorilta kertoivat että maahantuontikatsastus ei edellytä obd:n toimintaa, eli ongelmia vasta vuoden päästä katsastuksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän jatkoa: 2020 tilanne muuttunut ettei obd:n tarvi toimia näissä Japanintuonneissa.

Mut nyt tuli seuraava ongelma: jouduin käyttämään vänkärin penkkiä irti ja takaisinlaiton jälkeen alkoi airbag -valo vilkkkumaan, miten sen saa kuitattua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×