Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
TeemuM

Datsun Fairlady Roadster

Recommended Posts

Olikos jollakulla täällä kirjoittelevalla otsikon mukaista pikku avoa? Kiinnostus on alkanut heräämään tällaista kohtaan. Paljon on jenkkifoorumeita tullut luettua, mut mielelläni kuulisin omakohtaisia kokemuksia jos jollain tällainen on tai edes joskus ajanut. Itse en ole edes koskaan nähnyt livenä kyseistä kapistusta. :) 

 

 

1969-Datsun-1600-roadster-with-a-SR20-08.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ILVES-Joe nimimerkillä on moinen ainakin ollut. Ei ole kylläkään foorumilla vieraillu puoleentoista vuoteen. Ncf:ltä vois löytyä paremmin.

Ai niin, ajattelin kans hommata tollasen eläkepäiviksi....;D

Edited by Arttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo aattelinkin että ei noita varmaan kovin paljon ole täällä. Aika ihme, kun on kuitekin (ainakin omasta mielestä) tosi hienon näköinen ja ei noi sen kalliimpia ole mitä vastaavat brittiautot. No katotaan jos tollaisen sais hommattua, niin kai se sitten tulee tutuksi. :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua on myös kiehtonut nuo jo hyvin kauan. Viidellä tonnilla olisi saanut ihan hyvän yksilön kymmenisen vuotta sitten, oli jopa pari kolme suunnilleen yhtä aikaa myynnissä täällä kotomaassamme. Nyttemmin ei ole juurikaan näkynyt. NCF:n nykyisellä puheenjohtajalla on tuommoinen, muistaakseni melko alkupään 1500 malli, museoitu ja hienossa kunnossa. Aikoinaan sain kylmät tyypit ottaa, ja oli siinä mahottomasti fiilistä kyllä. Tosi pikkuinen autohan se on, mutta ainakin mun mittasuhteilla 186cm vielä mahtui. 

 

Kauheen kiehtovaa tollasissa on myös ne tekniikan mahdollisuudet, jos museohommeleista astutaan valon puolelle. Suurin vertailumosa on kaksilitrainen ja ihan hyvillä tehoilla, suhteessa aikakaudelle tyypillisesti surkean tehottomiin kirppukoneisiin. Perä on kestävähköä h190 mallia, johon tosin lukon saaminen on jo vähän hankalampi juttu, vaan ei mahdoton, ja kaikkinensa toki mahdollisuuksia on monenmoisia, incl. joku ihan muu perä.

 

Itselläni on yhtenä käyttiksenä semituoreehko mx-5, ja siitä on vähän sellainen fiilis jäänyt, että joku avokiesi on ihmisellä melkein pakko olla. Harrasteavoilussa olisi jatkuvuutta siinä mielessä enemmän, että ikä ja kilsat ei aiheuta vääjäämätöntä vaihdon tarvetta, ja rakentelu ei olis automaattisesti pois suljettu asia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NCF:llä sekä Ilves-Joella että puheenjohtaja eetulla tosiaan on tuollaiset, taisi niitä olla joku muukin mutta ei niin aktiivisilla kerholaisilla.
Ilves-Joella on lisäksi kattava lista suomessa muilla olevista yksilöistä sekä niiden historiasta joten kannattaa kääntyä ensin hänen puoleen jos mielii hankkia valmiiksi suomessa olevan yksilön.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kauhajoen Autokeskuksessa on tommonen... sinne kattomaan ja vaikka ostamaan pois :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reilu puoli vuotta tässäkin on vierähtänyt ja vielä joutuu odottelemaan pari kuukautta, mutta nyt on auto jo sentään Los Angelesissa satamassa. Aika vaikeaa oli toi auton osto jenkeistä tällä kertaa ja monta hyvää (ainakin kuvissa) autoa meni sivu suun vaikka myyntipalstoja tuli seurattua päivittäin. Tämäkin oli jo kertaalleen myyty toisaalle, mutta ostajan vaimo oli onneksi esittänyt vastalauseensa. :)

Ulkokuori pitäisi olla ihan ok kunnossa, sisustassa riittää hommaa. Ja kai se tämäkin pitää tuunata piloille.

Muutama satamakuva.

_medium.jpg

_medium.jpg

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai perkule, on kyl hieno peli. SRL311? 

Toi vaatis vielä alle sen costa amalfinxD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo on SR311. Katoin loppuvaiheessa enää pelkästään näitä kakslitraisia, niin on ainakin varmasti mallisarjan tehokkain, että jos tähän nyt innostuu vaihtamaan tekniikkaa. Se täytyy nyt vielä selvittää, että meneekö tehot 135hp mukaan, vai 150hp mukaan. Normaalisti näissä on 135hp, mutta näihin on saanut uutena tehtaan virityssarjan jolla tehot nousi 150hv:aan. Ja ainakin wikipedian mukaan Australiassa on pelkästään myyty noita 150hp versioita. Täytyy käydä konttorilla selvittämässä, että jos ton 150hp+20% sais papereihin...

 

SR20 on näihin varmaankin se yleisin tekniikanvaihto, ja niihin sais jenkeistä suoraan sovitussatsin. Siinä koneessa on vaan se ikävä että vaatii korimuutoksia, joita en haluais tehdä. CA18det menisi ilmeisesti ilman korimuutoksia, mutta se taas menee yli tehoista jos verrataan tuohon 135hp. Ja paljon olisi muitankin mielenkiintoisia koneita, mutta tehorajat tulee aika äkkiä vastaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta jotenkin tuntuu että tämän kanssa voi elää ilman sitä 500 hevosvoimaa...:D

Toi on kuitenkin tosi kevyt peli joten vähälläkin saa ihan hauskan laitteen, vrt esim. mx5.

Ajatuksissa on hommata tuollainen sitten kun muutan eläkettä nauttimaan etelä-eurooppaan.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo kyllä se 200hp riittää, mutta kunhan saa koneeseen sitä jotain fiilistä. Läppärungot tähän autoon on saatava, on kone mikä tahansa. 😁

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei sillä moottorin alkuperäisellä teholla ole mitään merkitystä mallisarjaaan kuulumattomia moottoreissa.joudut kuitenkin putkiston ja ilman oton muuttamaan. Johan ne tehot muuttuu siitäkin. Ja ahdinta vaihtamalla on jo eri moottori täysin. Mutta itse voisin mennä sr20ve+ itb combolla, 250hp varmaan on enemmän kuin tarvitsee. Tai vq20de jos mahtuu eikös tämmönenkin jossain maksimassa ollut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No joo totta, täytyy ne teholaput varmaan ottaa sitten jokatapauksessa. Mutta moottorin teho ei alkuperäisestä varmaankaan voi sääntöjen mukaan laskea, vai onko siihen tullut jotain muutosta? 

On näihin V6:kin laitettu, mutta en tiedä paljonko niistä on runkoa leikelty. Näissä on tuo "apurunko" kiinteä osa runkoa, niin siihen joutuu SR:n kanssa tekemään loven, mutta V6 taitaa olla kyllä vähän lyhyempi että voi mahtua ilman leikkelyäkin.

frame_no_engine.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitkä oli taas odotus, mut kyllähän se sieltä nyt kuitenkin tuli. Lähti jopa käyntiin ja oli muutenkin aika sellainen mitä pitikin. Maalipinta ei tosiaankaan oo mikään priima, mutta eiköhän siitä vähän paremman saa vesihionnalla ja puleeraamalla.

Nyt sitte vaan iso kasa osia tilaukseen, että pääsee rakentamaan.

 

_medium.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ompana ainakin kuvissa todella siistin oloinen, ja sehän on mainio lähtökohta rakentelulle. Jotain suunnitelmia jo lukittu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos toi tekniikka vaan toimii, niin en nyt ekana talvena tee sille mitään. Et jos sais sisustan ja katon kuntoon ja kävis  alustan ja jarrut läpi ja ajais sit ens kesän ajot sellaisenaan.  

Miettii sitten mahdollista tulevaa tekniikkaa myöhemmin. Vähän kyllä alkanu kiehtomaan sekin ajatus että jos pitäiskin ton alkuperäisen U20 koneen ja muuttais vaan sen ruiskuksi. 

Tollaset vanhat vanteet tuli hommattua, niin pitää kunnostaa ne.

_medium.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auton myyjältä löytyi onneksi maalaamon kuitti, jossa oli värikoodi kun hän ei sitä ollut muualle laittanut ylös. Porsche Artic Silver on väri. Tarkoitus on maalauttaa konehuone korinväriin, kun se on nyt mattamusta.

Ja selvisi tosiaan sekin että auto on maalattu ihan automaalaamossa ja siitä on maksettu 3t$. Itse olisin kokenut tulleeni huijatuksi, kun pinta näytti pölyn perusteella autotallimaalaukselta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kevyt myllytys niin varmaan tulee parempi. Jostain syystä maalaustyöt tuolla maksaa hunajaa ja mitä kuvia tosiaan nähnyt niin jälki ei ole hinnan mukaista.

Onnea laitoksesta kuitenkin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niinkuin kuvistakin näkyy, niin tässä on keula melkoisen korkealla. Takapäätä on helppo madaltaa, mutta tohon eteen pitäisi jotain keksiä. Tähän ei ole muuta bolt-on osaa tarjolla kuin madallusjouset, ja se jää niilläkin vähän turhan korkeaksi omaan makuun. 

Etupää on tollainen mikä kuvassa näkyy, eli päälekkäiset kolmiotukivarret. Jousen alapään tuki on pultilla kiinni tukivarressa, eli se on mahdollista tehdä uusiksi.

_medium.jpg

 

Ehdotuksia miten toi kannattaisi madaltaa? Tos tekisi tuon alapään uusiksi, niin eikö sinne voisi saada jonkin tämän näköisen coiloverin jos vaan löytyisi oikeilla mitoilla?

Halvempi ratkaisu olisi että hommaa ne madallusjouset ja tekee tuon alatuen erilaiseksi että jousi tulee alemmas.

Olisiko muita ajatuksia?

Yläpäätä en mielellään muuttaisi, että jos selviää tuon alajoustintuen uudelleen teolla olisi hyvä.

s-l1600.jpg

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin toi jousi makaa alatukivarren päällä? Laita tommonen ja joku sopivan mittainen coilijousi.

https://www.completos.fi/fi/tuote/alustanosat/GFBM09HA/ta-technix-takajousen-saatokiekko

MItes tuossa on alapallo kiinnitetty ja millaisissa asennoissa tukivarret ovat ajokorkeudella? Väkisinkin tulee ajatus että jousituksen geometriat menee ihan persiilleen jos vaan paljon madaltaa.:D mihinkäs sitä omasta tietyntyyppisestä perfektionismistä pääsisi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo se on tossa tukivarren päällä. Tossa netistä löytynyt parempi kuva alatukivarresta, eli se on pulteilla kasattava.

Muutaman kuvan olen löytänyt, jossa tuota kolmiopalaa on muokattu niin, että jousi pääsee laskemaan alemmas. Mutta samaan lopputulokseen pääsisi lyhyemmällä jousellakin, et tollanen säätöpala+coilijousi varmaan voisi toimiakin. Mutta iskari pitää päästä tuosta läpi, että ihan tollainen se säätöpala ei voi olla.

lower_A_pieces.jpg

Tuossa kuva ala-pallosta. 

lower_ball_tighten.jpg

l_a_l_b_four_bolts.jpg

En nyt ole vielä sen tarkemmin katsonut että mihin asentoon ne tukivarret menee, mutta vituralleen varmasti. :D

 

Toinen ongelma vähänkään suuremmassa madaltamisessa tulee siinä, että raidetanko osuu runkoon.

Onkos siitä haittaa jos raidetangon päätä laskee alemmas pyörän navan päässä? Eli periaatteessa napa nousee ylemmäs ja raidetangon pää pysyy ennallaan.

Tässä on pyörännavassa sellainen erillinen pulttikiinnitteinen osa, johon raidetangon pää tulee kiinni, niin jos sen osan tekisi uusiksi. 

Edited by TeemuM

Share this post


Link to post
Share on other sites

No juu toi oli vaan esimerkki. Oli niitä isommallakin reiällä jne. Se että siirtää kovin raidetangonpäätä voi olla huono idis kun tulee tuota bump-steeriä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muutaman youtube videon jälkeen taidan vihdoinkin tajuta mistä se bumpsteer johtuu, niin eihän sitä tosiaan voi noin siirtää. Että ei sitten siirretä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×