Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
matsuda

RB25 Öljypohjan bafflet ja muu modaaminen

Recommended Posts

Onkos jengi tehnyt öljypohjaan muutoksia ja jos niin millaisia? Loiskelevyä/baffleja tms?

Itsellä kone pöydällä ja nippuun menossa, mutta samalla olisi hyvä varmaan öljyn saantia varmistaa ja kun vakiona ei öljypohjassa ole oikein mitään annettavaa tähän, niin lienee olisi hyvä jotain muutoksia tehdä.

Tomei myy universaalia baffle-sarjaa, jossa kumiläpillä luukut joilla saa öljyn pysymään paremmin aloillaan, mutta onko muita viritelmiä porukalla?

 

Kuvahaun tulos haulle tomei universal baffle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saman universaalin setin tilasin omaan r33 gtst. Vakiokokoiseen pohjaan en järkevästi saanut mahtumaan kuin kaksi levyä. Näillä jalan ympärille tulee jo melko pieni "neliö", kun tilaa toiselle sivulle ja taaksepäin ei paljoa kuitenkaan ole. Samalla hitsattiin kaksi an10 kierrettä huohotukselle (joista taaimmainen sattui vahingossa moottorin korvakon kohdalle :D ). Saumat ei nättejä mutta ajanee asiansa

IMG_20170301_190940.jpg

IMG_20170301_190952.jpg

Screenshot_2017-09-20-17-02-40.png

Edited by thebe
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kappas vain! Kiitos paljon kuvista, tämähän selventää jo kummasti. Kokeilitko huljutella jotain nestettä tuolla, että avautuiko ja sulkeutuiko lärpäkkeet niinkuin pitää? Tekisitkö jotain toisin toisella kerralla?

Voisi nuo AN:t tosiaan laittaa itsellekin. Tulee se lisä-öljynpaluu/huohotushärdelli (kumpi se nyt sitten kenenkin mielestä on), niin voisi sen tuoda tuolle puolelle konetta. Nettiä selatessa on vähän monenlaista koulukuntaa tässäkin, mutta yhtenevää taitaa olla, että lähes kaikki pitävät kampikammion huohtusta riittämättömänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olkaa hyvä vain :) en ruvennut öljyllä huljuttelemaan. Melko löysää matskua nuo ovet niin hyvin varmasti öljy huilaa. Myös kiinni meni erittäin helpon oloisesti. Hyvillä mielin ne sinne lätkin:) 

Toisin tekisin sen, että laittaisin takimmaisen an nipan oikealle kohdalle. Öpohjalle on oma uloshengittävä huohotinsäiliö. Nyt menee yks linja öpohjaan , mistä t haaralla toinen letku säiliön ylälaitaan ja toinen pohjaan, niin että huohotinsäiliön pohjassa olevalla on suora lasku öpohjaan. Alunperin oli tietysti tarkoitus vetää linjat säiliöstä suoraan öpohjaan mutta nyt joutui T-haaraa käyttämään. Hyvin on nyt ainakin toiminut. Tai ei ainakaan oo pukannu venakoppien huohotinsäiliöön yhtään öljyä penkissä eikä pidemmissäkään kiihytyksissä.

Edited by thebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä tuommoset, isonnettu öljypohja, sr20 imujalalla. Kampikammiossa oma huohotus. Venttiilikoppien päällä öljynerotin  putkilo, josta paluu öpohjaan. Nuo thebe tekemät varmaan toimii, mutta pitäisi olla imusihdin ympärillä tai ainakin takapuolella loiskelevyä.

IMG_2434.JPG

IMG_2626.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietin itse aluksi ihan sellaista syvennys-poteroa, mutta katselin kuvista että jo nykyisellään ö-pohja on sen verta matalalla, ettei sitä kyllä syventämään voi alkaa. Siispä bafflesetuppia ryhdyin tutkimaan. Miten sulla on Tase ne huohot ja paluut, onko eri puolilla konetta? Jotku puheli että olisi jotain imua toisella puolella ja ylipainetta toisella, kun kampura pyörii.

Entäs toi SR20 imujalka; oliko jokin erityinen syy vaihtaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vittu katos puolet viestistä ku muokkasin yhen sanan o.O

Loiskelevyjä ei laitettu taakse eikä vasemmalle (pako) puolelle kun ei olisi mahtunut. Katuautoon ei nähty tarpeelliseksi laajentaa öpohjaa, kun huohotus ja jäähdytys kunnossa. 

Öljypohjan huohotukset imusarjan puolelle öljypinnan yläpuolelle. Öljynpaluulla ei taida olla niin merkitystä kummalle puolen laittaa. Turbon paluuhan on toki pakosarjan puolella.

Edited by thebe

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, matsuda said:

Mietin itse aluksi ihan sellaista syvennys-poteroa, mutta katselin kuvista että jo nykyisellään ö-pohja on sen verta matalalla, ettei sitä kyllä syventämään voi alkaa. Siispä bafflesetuppia ryhdyin tutkimaan. Miten sulla on Tase ne huohot ja paluut, onko eri puolilla konetta? Jotku puheli että olisi jotain imua toisella puolella ja ylipainetta toisella, kun kampura pyörii.

Entäs toi SR20 imujalka; oliko jokin erityinen syy vaihtaa?

Lohkohuohotus pakosarjan puolelta samoin kannen takaosasta paluu öljypohjaan. Venttiilikoppien päällä olevasta putkilosta paluu imusarjan puolelta öljypohjaan. Kokeiluna tuo Sr20 imujalka, paremman mallinen mitä rb25 oma. Ainakin omaan silmään näytti siltä :) 

 

Joo katuautoon turha öljypohjaa muokata sen kummemmin. Radalla vasta huomaa modausten tarpeen.

Edited by Tase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikäs muuten on R33 kansissa se pakosarjan puolen kannen etuosan paluu? Meneekö se ö-pohjaan / lohkon etummaiseen proppuun kampikammioon tehtaalta? Neo-kannessa sitä ei nimittäin enää ole. En tiedä olisiko jotain muutakin sitten muutettu matkan varrella. Lohkon kuristimet on molemmat 1.25mm tienoota.

Varmaan teen itselle niin, että laitan yhden AN-lähdön imusarjan puolelle "varalta" ja huohotan lohkoa etummaisesta lohkon propusta. Pitäisi tutkia miten se kannen takaplommin takana oleva tila menee, että hengittäisikö se sen kautta venakoppien huohotukseen vai tukkeutuuko se palaavasta öljystä. Siinähän taisi olla ne kaksi pää-paluukanavaa samalla tontilla.

Kävikö tuo SR:n jalka ihan suorilta? Se RB:n jalkahan on vallan erilainen muutenkin; ikäänkuin verkolla ympäröity putken pää vain.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, matsuda said:

Mikäs muuten on R33 kansissa se pakosarjan puolen kannen etuosan paluu? Meneekö se ö-pohjaan / lohkon etummaiseen proppuun kampikammioon tehtaalta? Neo-kannessa sitä ei nimittäin enää ole. En tiedä olisiko jotain muutakin sitten muutettu matkan varrella. Lohkon kuristimet on molemmat 1.25mm tienoota.

Varmaan teen itselle niin, että laitan yhden AN-lähdön imusarjan puolelle "varalta" ja huohotan lohkoa etummaisesta lohkon propusta. Pitäisi tutkia miten se kannen takaplommin takana oleva tila menee, että hengittäisikö se sen kautta venakoppien huohotukseen vai tukkeutuuko se palaavasta öljystä. Siinähän taisi olla ne kaksi pää-paluukanavaa samalla tontilla.

Kävikö tuo SR:n jalka ihan suorilta? Se RB:n jalkahan on vallan erilainen muutenkin; ikäänkuin verkolla ympäröity putken pää vain.

Kuva taitaa selventää parhaiten :) VCT:n öljynpaluu rb25detissä (ei neo). 

Screenshot_2017-09-20-22-31-42.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannen etuosan paluu on tosiaan pois Neo-mallissa, mulla siis lohkohuohotus tulee juuri siitä etummaisesta lohkon propusta. Ei sopinut suoraan sr20 jalka, otin vain "tatti" osan siitä ja hitsuuttelin jalan sopivaan kohtaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo vain selvensi! Vaan onpa Neossakin VCT, muttei paluuta tosiaan. Ehkä homma hoituu joillain muilla kikoilla. Voisin kuvata omaa kantta paluu puolelta niin vertaillaan. En usko että on muualla tuota eroa mietittykään. Neohan on "viimeinen" mohikaani RB-linjassa R34 RB26:n kanssa. Vaan eipähän ollut Collaria minunkaan Series1 Neon kampurassa silti :)

Tuohan on tavallaan loistava paikka huohotella lohkoa, kun noin ylhäällä tuo aukko. Visioin tuossa, että saisikohan jostain kovasta putkesta tuotua tuonne asti siististi taivuteltuna tuollaisen linjan, johon huohoa voisi tuoda. Edelleen hieman epäselvää että palaako sen lisäpaluu-kappaleen kautta nyt öljyä vai ei. 

Tämän siis:

Kuvahaun tulos haulle rb oil return kit

EDIT: Tuossahan tulee se ankeus, ettei taida kauhean hyvin mahtua enää lämppärin kennon vesilinjat tuohon taakse tuon kanssa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neossa kovien nostajien takia ei tarvitse sitä kannen paluuta luultavammin. Juu, itsellä myös yks neo kone atomeiksi purettuna. Kapea kaulus siinä tosiaan on, gtr veivit ja männät erilaiset. Tuosta kannen paluusta on tosiaan ollut ristiriitaista juttua. Kyllä mulla ainakin R33 sopi hyvin vesilinjat kulkemaan vielä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole itsekään jaksanut selvitellä, mistä se neo laskee vct öljyt, kun omassa on tuo rb25 kansi:) 

Sau (skyline owners Australia) forumilla nuista huohotushommista ollaan kovasti sitämieltä, että koska tuo kannen öljyn"paluu" toimii käytännössä öljypohjan huohotuksena, on parempi ratkasu tehä öljypohjalle suoraan ulkoinen huohotus ja antaa kannen olla rauhassa. Öpohja pääsee huohottamaan mahdolliset paineet pois -> öljy pääsee laskeutumaan öljykanavia pitkin nätisti pohjaan. Ei tartte porailla kantta eikä murehtia letkuista:)  

Melkein 80 sivua/1600 viestiä huohotuksesta yms: https://www.sau.com.au/forums/topic/110680-oil-control-in-rbs-for-circuit-drag-or-drift/

Muutama tunti siinä meni viime talvena lukiessa :)

Edited by thebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinne asentuu levyt. Kulmaan hieman laitetaan ja vähän muotoakin haetaan että saa tiiviimmäksi. Vieläkin pallottelen kummalle puolelle lohkon huohotus ja kummalle kannen paluu. Kitti hommattu niin laitetaan kiinni.

20171001_165308.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×