Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
jepeliux

Väännöt hukassa

Recommended Posts

Elikkä autona on r33 gts-t spec2. Ja nyt jokunen keskikesällä huomasin semmosen jutun että ei lähe auto luisuun eikä sudi paikoiltaan lähtiessä jos ottaa rivakan lähdön. Ei sade kelillä, EI 1 vaihteella eikä 2 sella.

Itessäänhän tuo ei mitään periaatteessa haittaa mutta kertoo se että jotain häikkää jossain on. tehoja se päälle kolmisen sataa. ja 400 nm.  Vakioahdin 1,1-1,2 ahdoilla. Säädöt hoitaa vipec.

Vaikka onkin levet renkaat niin on se aina aikasemmin ihan vaivattomasti antanu pyöritellä jne..  Jos ihan tavallisesti rauhallisesti kiihdyttää niin ihan pirteästi kiihtyy ja normaalisti käyttäytyy.

Seokset heijaa normiajossa kummallisesti, tyhjäkäynnillä usein seos 16,5-17 paikkeilla jolloin käynti epätasaista ja välillä normiajossa 12,9. Ja toisinaan taas hyrskyttää ihan kiltisti ja seos on 14,7 paikkeilla. Kiihdytyksessä käy välillä aika rikkaalla 11 paikkeilla jopa 10,7.

Vikakoodia ei anna.  uuet tulpat vaihdettu(iridium) Alipaineletkuja vaihdettu metreittäin, ahtoputkien suorat silikooni liitokset, huohotus vaihdettu catch tankkiin.

Periaatteessa lähtö on kuin olisi lauch control päälllä vaikka ei ole.

Kytkin se ei pitäs olla, eikä ahto vuoto, pitäs jossain olla iso aukko jos vieläkää ei ois löytyny.  Ilmamassamittarikaan se ei ole koska poistettu käytöstä ohjelmoinnissa.

Eili kysymys nyt olis että mistä rueta ehtimään vikaa. Onko ahdin antautumassa? Perä ?   IDLE valven meinasin vielä puhdistaa jos auttais tyhjäkäyntiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tuo seos-ongelma vois viitata lambdaan, mutta paha sanoa kun ei kyllä kaikki oireet viittaa varsinaisesti siihenkään.

Jos vakio vielä paikallaan, niin ei olis varmaan huono vaihtaa muutoinkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vipeccihän ei hirveästi täyskaasulla lambdasta välitä.. Bensapumppua voisin itse alkaa mittailemaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm.. Lambdakin on pyörinyt mielessä.. bensapumppu on walboron joku parempi tuottavampi pumppu. Mites siitä pumppua kannattaa lähtee tutkimaan, testailee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, jepeliux said:

Hmmm.. Lambdakin on pyörinyt mielessä.. bensapumppu on walboron joku parempi tuottavampi pumppu. Mites siitä pumppua kannattaa lähtee tutkimaan, testailee ?

Mittari bensalinjaan tai suoraan uus pumppu jos ei tietoa kuinka vanha siellä on paikallaan. Onko bpumpulta poistettu se muuttuva virrananto-rele-systeemi? Nehän saattaa kuulemma alkaa temppuilemaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

no eikös lambdan ja pumpun voi poissulkea suoraa, sekä bensapuolen ongelmat jos sopat on 11 pintaan vedossa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lambdaahan ei vedoissa käytetä vaan mennään kartoilla. Syy siihen on yksinkertainen, kapeakaistalamda ei tunnista kuin tuon tietyn stoikiometrisen seoksen ja on sen ulkopuolella todella epätarkka. Maffivialtahan noi voisi kuullostaa, mutta sekin on poistettu. Tuosta säätämisestä en kauheasti ymmärrä, mutta ilmeisesti parametreina ilman maffia on ainakin MAP (imusarjan paine), niin voisiko tuo sitten olla jotain säätöihin liittyvää? Etenkin jos menee liian rikkaalle ahdoilla niin äkkiseltään voisi epäillä ihan jotain ahtovuotoa.

Toinen asia, joka lienee hyvä tarkistaa on sytytysennakko. Esim hajonnut cassi tai muuten vain muuttunut ennakko voisi olla syynä. Jos esim sytkä seilaa niin silloin voi olla cassi rikki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cassiin vois perehtyä. Mites tota sytytysennakkoo lähetään selvitää. Nakutusta ei ainakaan oo ollu, mitä nyt vipecin antamasta informaatiosta älyää. Ainakaan vielä. Ja eikös jos ahtovuoto olisi syynä, tehohävikki tulisi esille myös isoilla kierroksilla ja kovassa vauhdissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

katot vipecistä paljon sytkä on tyhjäkäynnillä (varmaan15-17ast) ja sen jälkeen tarkistat sytytyslampulla näyttämän. Painelet cassin kumiosaa ja katsot muuttuuko se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×