Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
rokordai

Jakohihna laukes CA18DET:stä, mitäs sitte? =)

Recommended Posts

Moro


11 vuotta oon ollu 93:n S13 CA18DET 200SX:n omistaja, hakutoiminnolla täällä ja muilla foorumeilla oon selvinny tähän asti, nyt tuntuu että tarttis hieman apua =)

Eli jakohihna katkesi ajossa eilen. Veto hävis kokonaan, kierroslukumittari tippu nollaan ja jäin tien päälle.

Päättelin että jakohihnasta täytyy olla kysymys, kun nokka-akseli pysyy liikkumatta öljyntäyttöaukosta katsottuna, samalla kun kaveri starttasi autoa.

Mitenkäs, oon käsittäny et tää CA18DET on interference engine (mikälie suomeksi) tarkoittaen että siellä on väistämättä venttiilit enemmän tai vähemmän

ottanu osumaa mäntiin? Ei toi kovin dramaattista ääntä kyllä pitäny lauetessaan, onko mahdollista että tästä voisi selvitä pelkällä uuden hihnan vaihdolla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloita avaamalla jakopään koppa, jo se kertoo olennaisen tapahtuneesta.

Jos hihna on edelleen paikallaan niin pakonokka on poikki (tällaista oon ollut todistamassa RB25:n kanssa kun jakohihna on ollut liian kireällä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uus hihna paikoilleen ja menoksi, ei ota kiinni, testattu on ! Hihna ja stefat löytyy Motonetista.

Edited by AkaMirte

Share this post


Link to post
Share on other sites

No oliko se vanha poikki? Jos tosiaan oli niin lottoa lienee turha enää tällä viikolla tehdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo oliha se. Mikään ei vielä viittaa että venttiilit olis ottanu mäntiin osumaa ihme kyllä. Loppuviikosta tiedän enemmän uuden jakohihnasarjan myötä.

IMG_20170808_170728.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan mielenkiinnosta kysyn: Milloin hihna oli viimeksi vaihdettu? Kilometrisuositusrajat tuskin kenelläkään paukkuu, mutta iän puolesta enemmänkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuonna 2006 hihna vaihdettu, eli 11 vuottahan sillä mentiinkin, tosin alta 40tkm =). Hienosti valehtelin itselleni että kun service manualissa lukee replace timing belt -> every 100,000 km (60 000 miles), että kestäähän tuo ku ei lue km-rajotustusta, eikä oo aikaa vaihtaa, en osaa ku en oo enne hommaa tehny jne... Ny ku oli pakko ruveta, ainakaa tähä mennessä ei oo mitään ylitsepääsemätöntä estettä tullu eteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös noissa oo 4-5 vuotta se aikaraja riippuen hihnan valmistajasta? Monesti tosin kestää tupla ajan, jos ei jatkuvasti revittele eikä kilometrejä tuu hirveesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pientä päivitystä:

Pelkällä hihnanvaihdolla ei selvitty. Uuden hihnan asennuksen jälkeen käyntiääni kuulosti siltä ettei kaikki ollut kunnossa.
Käynnisteltiin konetta yksi sylinteri kerrallaan ja kolmas sylinteri osoittautui mykäksi. Eli todennäköisesti kolmos-sylinterissä olisi venttiilit vaurioituneet ja/tai mäntä. Siispä kansi irti.
Sitä ennen jakohihnasuojan irrottaminen paljasti testikäytön syöneen uuden hihnan:

 

3. sylinterin pakoventtiilit oli taipuneet.

 


Sitten kysymyksiin: Nyt kansi on koneistamolla, mutta mistä löytyis pari vakio pakoventtiiliä?
Toinen mikä on hieman epäselvä on toi jakohihnan kiristimen säätö:

 


Osaisko joku vääntää tyhmälle rautalangasta?

 

testikayttohihna.jpg

kansi1.jpg

kiristinohje.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiristimessä on jousi joka määrää kireyden. Eli löysätään lukitus, pyöritetään kampiakselista ja kuusiokoloavaimella käännellään kiristintä että saadaan löysät pois. Sit vaan mutteri piukkaan. Eli ei kirrata perstuntumalla, yleensä silloin menee liian piukkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskottava se näköjään on, meillä jako ollu oikeen huolella sekaisin joskus, muttei oo koskaan venttiilit vääntyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahas...Päivityksen tynkää: Auto on nyt kasassa ja kunnossa toistaiseksi ainakin koneen osalta, isolti kiitos auttavaisen naapurin avun. Jopa hihna tuntuu nyt viikon ajojen jälkeen kestävän yllä Artun selventämillä ohjeilla =).

BTW: Älkää tilatko Partacus.de nimisestä kusetusfirmasta mitään. Itse maksoin tyhmänä osista vielä pankkisiirrolla, joten luottokuntaankaan ei ole tarvinnut vedota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×