Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
nissan200sx

Turbon korjaus

Recommended Posts

gt3071r garretti, s13 ca18det:n kyljessä: syö öljyä reippaasti ja tulvii (imupuolella öljyä)ajettu n.20000km eli 2 vuotta vanha. Pystyykö korjaamaan? Turbo ei ääntele,mutta savuttelee kylmänä vähän aikaa ja ahdoilla,mutta kun nätisti ajelee niin pelailee.

Edited by nissan200sx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pystyy korjaamaan, mutta noista turbon ajokilometreistä puuttuu yksi nolla perästä. Vika ei ole välttämättä turbossa. Oletko tutkinut moottorin huohotuspuolta?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, esv66 said:

Pystyy korjaamaan, mutta noista turbon ajokilometreistä puuttuu yksi nolla perästä. Vika ei ole välttämättä turbossa. Oletko tutkinut moottorin huohotuspuolta?

 

Mulla tulee n.10000km/vuosi ajoa.Keväällä tuli 2 vuotta kun turbo vaihdettiin. En oikeastaan ymmärrä tosta huohotuksesta muuta että se puhaltaa ulkoilmaan.Turbon vaihdon teki nissanisti eli en itse.

Öljyä kuluu n.1l/1000km rauhallisessa ajossa ja sitten kun vedättelee,niin menee reilusti,sitä tuli jossakin vaiheessa dumpistakin(pate)ulos kihdytyksessä/vedossa n.1,8bar.

Turbon imupuolella oli vissin puoli kuppia öljyä kun otin putken auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa naarmusilta sylintereiltä ja rikkoituneilta männiltä/renkailta, onko ahtoja nostettu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minuuttia sitten, hän sanoi kaMirte:

Kuulostaa naarmusilta sylintereiltä ja rikkoituneilta männiltä/renkailta, onko ahtoja nostettu. 

Sakkailee isoilla vaihteilla/ahdoilla,ei pienillä.  Puristuspaineet: 1syl 10, 2syl 9, 3syl 9, 4syl 10.  Ahdot samat n.1,8bar. En ole noilla ahdoilla arvannut ajaa ettei hajoa vallan.Oikeastaan en ole päästänyt ahdoille ollenkaan,ajellut vaan hissukseen pakolliset ajot.  Tossa laatikossa odottelee uusi gt2876r Garretti asennusta ton gt3071r:n paikalle (itseltä ei onnistu). Ostin uuden turbon FinTurbolta ja kyselin kuristimesta tulopuolelle ja sanoivat että kulmapala pois lohkosta ja 0,9mm kuristusnippa tulopuolelle ja teräspunosta väliin,meneekö näin?

 

Edited by nissan200sx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puristukset voi näyttää ok vaikka männärenkaat ja sylinterit on saaneet kipeetä. Tulpat pois ja kamera sylinteriin, naarmut erottuu hyvin, jos ei ole, ni hyvä. Kaksi ca.aata tossa työn alla, kummastakin lohko porattu..

 

 

Edited by AkaMirte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä mallinen on ahtimen öljynpaluu? Silläkin on iso vaikutus ahtimen öljynsyöntiin/savutukseen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.7.2017 at 17.44, Slider said:

Minkä mallinen on ahtimen öljynpaluu? Silläkin on iso vaikutus ahtimen öljynsyöntiin/savutukseen...

Turbo tulvii (jo kauan),eikä erillistä kuristajaa turbossa (gt3071r) eikä kulmapalaa lohkossa.Onkohan apua jos laittaisi turbon tulopuolelle 0,9mm kuristusnipan,mitä suositeltiin Finturbolla Garreteihin vai onko laakerit turbosta selvät kun kerran tulvii eli remonttiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Käytössä 23.7.2017 klo 19.07, esv66 sanoi:

Pystyy korjaamaan, mutta noista turbon ajokilometreistä puuttuu yksi nolla perästä. Vika ei ole välttämättä turbossa. Oletko tutkinut moottorin huohotuspuolta?

 

Kun turbo tulvii ,niin onko se pilalla ? Eikös se tulvi sieltä laakereista ja onko ne nyt sitten sököt  Ei vissiin auta vaikka nyt laittaisi 0,9mm kuristinnipan turbon tulopuolelle?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, nissan200sx said:

Kun turbo tulvii ,niin onko se pilalla ? Eikös se tulvi sieltä laakereista ja onko ne nyt sitten sököt  Ei vissiin auta vaikka nyt laittaisi 0,9mm kuristinnipan turbon tulopuolelle?

Ongelma tuskin korjaantuu itsestään, pahenee pikemminkin, joten siinä mielessä pilalla.

Laakerit eivät liity kuulalaakeroidun turbon öljytiiviyteen mitenkään. ÖljyTiiviste on männänrenkaan kaltainen katkoraolla oleva rengas. Periaatteessa kuuliksen laakeri voi olla täysin ehjä vaikka turbo vuotaa öljyä. 

Kuulalaakeripesä lukitaan runkoon öljyn tulopuolelta tapilla jossa on kuristin. Reikä, joka näkyy kun banjon avaa, ei ole  vielä kuristimen reikä.

Tämä kuristin on suurempi kuin 0,9mm, joten jos ongelmasi johtuu turbon liian korkeasta sisäisestä öljynpaineesta, niin lisäkuristimesta voi olla apua, mutta en olisi tässä kohdin kuitenkaan kovin toiveikas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, esv66 said:

Ongelma tuskin korjaantuu itsestään, pahenee pikemminkin, joten siinä mielessä pilalla.

Laakerit eivät liity kuulalaakeroidun turbon öljytiiviyteen mitenkään. ÖljyTiiviste on männänrenkaan kaltainen katkoraolla oleva rengas. Periaatteessa kuuliksen laakeri voi olla täysin ehjä vaikka turbo vuotaa öljyä. 

Kuulalaakeripesä lukitaan runkoon öljyn tulopuolelta tapilla jossa on kuristin. Reikä, joka näkyy kun banjon avaa, ei ole  vielä kuristimen reikä.

Tämä kuristin on suurempi kuin 0,9mm, joten jos ongelmasi johtuu turbon liian korkeasta sisäisestä öljynpaineesta, niin lisäkuristimesta voi olla apua, mutta en olisi tässä kohdin kuitenkaan kovin toiveikas.

Tarkoitinkin sitä,että piakkoin kun vaihdetaan uusi gt2876r ahdin gt3071r:n tilalle,niin tehtäisiin öljyputket oikein eikä arvailemalla. Elikkä tietoa haetaan: Jos ei kulmapalaa lohkossa niin laitetaanko 0,9mm kuristusnippa turbon tulopuolelle (teräspunosta väliin) ja jos kulmapala on lohkossa,niin mitä sitten? Missä vaiheessaon yleensä on käytetty banjopulttia (millä reiällä) turbon menopuolelle?

Näyttää löytyvän paljon mutu juttuja,mutta olisi kiva saada selvyys miten uskaltaa tehdä ettei tule vahinkoa uudelle turbolle,kallista kokeilua.  Apu olisi tarpeen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, nissan200sx said:

Tarkoitinkin sitä,että piakkoin kun vaihdetaan uusi gt2876r ahdin gt3071r:n tilalle,niin tehtäisiin öljyputket oikein eikä arvailemalla. Elikkä tietoa haetaan: Jos ei kulmapalaa lohkossa niin laitetaanko 0,9mm kuristusnippa turbon tulopuolelle (teräspunosta väliin) ja jos kulmapala on lohkossa,niin mitä sitten? Missä vaiheessaon yleensä on käytetty banjopulttia (millä reiällä) turbon menopuolelle?

Näyttää löytyvän paljon mutu juttuja,mutta olisi kiva saada selvyys miten uskaltaa tehdä ettei tule vahinkoa uudelle turbolle,kallista kokeilua.  Apu olisi tarpeen!

Mittaa se öljynpaine siitä ahtimen linjasta, sitten näkee tarviiko kuristinta laittaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Turbodatsuni said:

Mittaa se öljynpaine siitä ahtimen linjasta, sitten näkee tarviiko kuristinta laittaa?

Juu. Ei ole nyt öljynpainemittaria,mutta ilmeisesti aika kovat paineet koska nyt syö öljyä,savuttelee ja tulvii.  Onko se raja n.3bar täysvedossa,näin olen käsittänyt vai näkeekö sen paikallaan käytettäessä ja kaasutellessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On Saturday, July 29, 2017 at 12.52, nissan200sx said:

Tarkoitinkin sitä,että piakkoin kun vaihdetaan uusi gt2876r ahdin gt3071r:n tilalle,niin tehtäisiin öljyputket oikein eikä arvailemalla. Elikkä tietoa haetaan: Jos ei kulmapalaa lohkossa niin laitetaanko 0,9mm kuristusnippa turbon tulopuolelle (teräspunosta väliin) ja jos kulmapala on lohkossa,niin mitä sitten? Missä vaiheessaon yleensä on käytetty banjopulttia (millä reiällä) turbon menopuolelle?

Näyttää löytyvän paljon mutu juttuja,mutta olisi kiva saada selvyys miten uskaltaa tehdä ettei tule vahinkoa uudelle turbolle,kallista kokeilua.  Apu olisi tarpeen!

Garrettin sivujen mutu on 1,0mm kuristin kuulikseen. Ebayssä myydään banjoliittimiä joissa on millin reikä. Liittimessä on AN kierre johon voi kiertää sopivan punosletkun.

 

Tuosta linkistä yksi kulma lisää tähän keskusteluun.

https://youtu.be/ESBc0bruGZo

Tästä on ollut jo taannoin kirjoittelua tämän aiheen tiimoilta. Öljyn paluupuolen pitää olla riittävän iso.

Roadkillin Ratsun 240Zetassa  on tällä hetkellä ahdettu V8 ja siihen on asennettu öljypumppu imemään öljyä ahtimesta ulospäin pelkästään vähentämään savutusta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkasta se huohotus ettei ole tukossa ja millainen se ylipäätään on. Suodatin voi olla ihan möhnässä, eikä hengitä kunnolla. Etenkin noilla pikkusuodattimilla on se vaara ja nekin pitää putsata aika ajoin....

Edited by Weist

Share this post


Link to post
Share on other sites
2.8.1.2017 klo 16.06 Weist sanoi:

Tarkasta se huohotus ettei ole tukossa ja millainen se ylipäätään on. Suodatin voi olla ihan möhnässä, eikä hengitä kunnolla. Etenkin noilla pikkusuodattimilla on se vaara ja nekin pitää putsata aika ajoin....

Ei ole huohotuksessa mitään pikkusuodatinta,pelkkiä letkuja vaan ja puhaltaa ulkoilmaan.Jos huohotinletkut osittain tukossa jostakin kohtaa niin voiko se laittaa turbon tulviin ja savuttamaan.

Öljynkulutus on suuri ja imupuolelle kertyy öljyä. Pitäisikö huohotinletkut puhdistaa jotenkin tai uusia kaikki? (ennen uuden turbon asentamista)

Ulkoilmaan puhaltava huohotusputki oli melkein tukossa ja rassailin sitä auki,olisiko tämä voinut vaikuttaa asiaan?

- Lukikohan kukaan tätä,kun ei kommentoida? Tietoa tarvittais!

Edited by nissan200sx

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.7.2017 at 17.44, Slider said:

Minkä mallinen on ahtimen öljynpaluu? Silläkin on iso vaikutus ahtimen öljynsyöntiin/savutukseen...

Minkämallinen sen kuuluu olla,näyttäs että vaikea saada tolle matkalle reilua "laskua"!

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, nissan200sx said:

Minkämallinen sen kuuluu olla,näyttäs että vaikea saada tolle matkalle reilua "laskua"!

Kannattaa ottaa mallia orkkis öljynpaluuputkesta. SR koneessa paluuputki tekee pienen mutkan, joka lisää paluuputken tilavuutta ja se auttaa ainakin joidenkin kuulalaakeriahtimien kanssa ilmenevää öljyn "tulvimista"... 359g7wp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×