Jump to content
Sign in to follow this  
-Vilperi-

R34 RB25DETneo ahtopaine ongelma...

Recommended Posts

Elikkäs... Turbon vaihdon jälkeen alko olemaan sellane ongelma ettei tahdo saada ahtopainetta laskettua haluttuun määrään.

Vakio turbolla ei ollut tätä ongelmaa, nistunen lastu (säädetty 0,9bar vakio ahtimella), sähköinen ahtopaineen säädin ohitettu, keulacooleri, hks sienisuodatin ja putkisto vaihdettu, muuten vakio. Nykyinen uusi turbo on joku vastaava pykälää isompi korvausahdin (sisäisella hukkaportilla) mikä meni heittämällä kiinni. Samalla tuli tehtyä 3" downpipe vakion tilalle. Nyt tahtoo olla ongelma että ahtopaine karkaa päälle kilon, sääti hukkaportin tankoa miten tahansa (kokeiltu myös vakiota ja paria muuta kelloa, ei vaikutusta). Mistähän alkaisi vikaa etsimään tai onko jollai muulla ollu samallaista ongelmaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos mahdollista ,niin päivitä polttoaine puolta ja säätää moottorinohjaus. Sitte vaan nauttimaan tehoista. Ahtopaineen karkailuun saattais vaikuttaa, hukkaportin ohjauspaine. Eli se pieni letku on oikein asennettu. Ei ole tukossa, molemmat päät kiinni. Jos oli vakiona kuristamia, niin ne on paikallaa. Näitä ongelmia joskus tullut vastaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Painetta kellolle kompuralla varovasti ja kattoo et läppä liikkuu kunnolla.

Itellä joskus jäi läppä auki kun se raapi kiina-outletin reunoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanko irti hukkiksen läpän päästä ja avaa manuaalisesti läppää -> Mahtuuko aukeamaan "selälleen" ? Sitten koerundille läppä auki. Kerrotko vähän tarkemmin mikä tämä "korvausahdin" on? Jokin kiinatekele? Voihan olla niinkin, että hukkiksen reikä on vaan liian pieni eikä virtaa tarpeeksi, jolloin ahdot vaan kipuaa liian korkealle teki mitä teki.

Vai onko kyseessä kumminkin piikki, eli käväiseekö ahdot vaan yli toivotun, vai lähtevätkö ne kierrosten mukana kipuamaan toivotusta ylitse vedon loppua kohden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ahtimissa oli ostettaessa jäykät kellot. Teron kanssa testattiin onneks hyvissä ajoin ennen asennusta et portti alkaa raottua 1,0bar kohdalla ja täysin auki 1,2bar. Tilasin sitten 0,8bar kellot ja niiden kanssa asensin ja toimii just niin ku pitääkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jep. Ois vissii kannattanu lukea tarkemmin... Ääni kans tolle hukkiksen reiän pienuudelle, olettaen että kellon ohjauspaine on kunnossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×