Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Microman

U11 Projekti

Recommended Posts

Re: U11 Turbo valmis

Paljonkos muilla koneet kiertää? Tai paljonko sitä uskaltaa kierrättää?

Menee omassa helposti/huomaamatta lähes 7000. Olen muutaman kerran yrittäny tiukemmin kiihdyttää, mut ei tunnu onnistuvan ilman pyörän tyhjää lyömistä.

6500 rpm on rajoitin eikä sitä sen enempää kannatakkaan kierrättää

Vielä noista sytkien säädöistä. Menee päin v...tä jos säätää 15 astetta kaasuläppäkytkin irti. Eli säätäkää ne ennakot ihan tavallisesti. Tänää kokeilin ni meni tosi myöhäselle kun tökkäs kaasuläppäkytkimen takas kiinni. Ilmeisest joku kämmi tossa kirjassa.

Nyt kuuluu muutes kaikki muut epämääräiset äänet ku sain pakosarjan tiivisteet ja laturin vihellyksen kuntoon. Ilmeisest joku venttiili naputtaa aika kovasti kylmänä yms pikku ääniä kuten suuttimet jne.

Vielä ku sais uuden hyrrän ja alustan kuntoon... :-\

Vielä ku sais uuden hyrrän ja alustan kuntoon...

Naulan kantaan. Puhallin hyllyssä ja puslat kaupassa...

Taas huomas kun öljyt oli 4kk / 8tkm sisässä, pistin uudet niin perstuntumalla äänet aleni ja kiertää helpommin. Jatkossa vaihtovälin pidän ~ 4-6tkm vaikka kilsoja tuleekin kuukaudessa 1600-3000.

Soittimetkin sain autoon kiinni, heitin sitten 3. vaihteella rajottajalle rs2000 vastaan skabatessa, ja ei muuten karannu yhtään vaikka heräsin muöhässä ;D on se paha kun ei heti kuule missä mennään, pitääkin se vaihtovalollinen monsteri hommata jos popit soi täysiin... :-\8)

Micromanilla liian kaposet renkaat? :P

Aikaisemmin kirjoitin tuosta seos mittarin toiminnasta. Mitä sen pitäisi näyttää tasakaasulla/tyhjäkäynnillä?

Talvipallot 185/65/15, meinasin ostaa uudet mut ei perse kestä ;D

Kesäpyörät 195/65/15

Aikaisemmin kirjoitin tuosta seos mittarin toiminnasta. Mitä sen pitäisi näyttää tasakaasulla/tyhjäkäynnillä?

Talvipallot 185/65/15, meinasin ostaa uudet mut ei perse kestä  ;D

Kesäpyörät 195/65/15

renkaat: kesä 195/60-15 (vakio) ja vastaava talveks on 185/70-14 noi on orginaalit.

Seosmittari: Donia lainaten: ei se näytä mitään tyhjäkäynnil/ tasakaasul ku se menee sen soppelisti laihalla. mulla on toi ite kyhätty mittari ja siinä on tyhjäkäynnil sellanen komee valoshow...

Vielä noista sytkien säädöistä. Menee päin v...tä jos säätää 15 astetta kaasuläppäkytkin irti. Eli säätäkää ne ennakot ihan tavallisesti. Tänää kokeilin ni meni tosi myöhäselle kun tökkäs kaasuläppäkytkimen takas kiinni. Ilmeisest joku kämmi tossa kirjassa.

Pitää täysin paikkansa... koettu myöskin oman kokemuksen kautta (by huolto joka sääti kun kaasuläppäanturi oli väärin säädetty = ei toiminu)

oli kivan värinen pakosarja sen reissun jälkeen :D HUOM. en polkassu kertaakaan matkal sieltä kotiin.

renkaat: kesä 195/60-15 (vakio) ja vastaava talveks on 185/70-14 noi on orginaalit.

Mites mittari virhe tollasilla renkailla?

Mulla mittari näyttää tasan 100kmh, kun kierroksia 5-vaihteella 2600rpm

ei tietä, ku oon nypänny viisarin irti ja laittanu takas.... mut 10 km/h se nyt heittää.... tarttis taas "säätää" se ;D

Eipä sillä rengastuksella oo merkitystä mitä mittari näyttää ;D

Mulla 205/55 ja 16" ja silti näyttää vielä aavistuksen liikaa.

5. vaihteella 2600 rpm n. 120 km/h. Sulla on varmaan 2.0:n laatikko vielä?

Tahonen: Sul on sit hyvin asiat jos seosmittari seilailee tyhjäkäynnillä. Se on merkkinä siitä että lambda = 1.0. Joko niin tai sitten että näyttää vähän laihaa niinkuin mulla. Kiihdytyksessä pitää pysyä rikkaalla ja miel. samana koko vedon ajan.

Tupron laatikko on paikallaan, 2 litrasen loota ei kestäis ainuttakaan kiihdytystä kuivalla asvaltilla.

Mittaristo on erillainen kuin turbossa, mittarin asteikko loppuu 200.

Tahonen: Sul on sit hyvin asiat jos seosmittari seilailee tyhjäkäynnillä. Se on merkkinä siitä että lambda = 1.0. Joko niin tai sitten että näyttää vähän laihaa niinkuin mulla. Kiihdytyksessä pitää pysyä rikkaalla ja miel. samana koko vedon ajan.

On sellanen valoshow ettet oo ikänä nähny (tyhjäkäynnillä)! ja kyl se on samas pykimäs ku tinttaa happee koneeseen... ei paljo notku (=ei yhtään)

80 km/h n. 2000 kiekkaa 5. vaihde

100 km/h n. 2500 kiekkaa 5. vaihde

120 km/h ei tietoo, mut oletan et n. 3000 rinkii

onkos donil tollasii lukemii todelliset nopudet n.?

Tahosella ja mulla on 100 kiekkoo eroo, luultavasti mulla näyttää aika lähelle oikein.

Muistaako kukaan mitä T12 painaa? Mulla omapaino 1100kg (muistaakseni.)

Muistaako kukaan mitä T12 painaa? Mulla omapaino 1100kg (muistaakseni.)

Tuolla teknisis tiedois näkyy olevan 1215 kg... ja jotai reilun 1200 muistinki et se on...

Molskis ja loiskis! :D

Olipa mullakin kylmällä koneella jäppisten mainitsema "valoshow"

Pakkasta -3 kone lähti käyntiin kuin palmunalta, tyhjäkäynti erittäin tasainen, vastaavaasti kuumalla koneella ei meinaa käydä tyhjäkäyntiä kunnolla.

Tyhjäkäynnin valoshow: seosmittari näyttää(kylmäkone) et se kävis hieman rikkaalla, tasakaasulla tilanne normaali eli ei näytä mitään.

Kun antaa kenkää seokset normaalit.

Mulla ei käy siinä kylmän ja kuuman välis oikeen miellyttävästi. Siinä ku se kylmältä pudottaa "ryypyn" pois alkaa pätkiin. Sit ku nostat kierrokset paikallaan vähä yli tuhanteen, on meno sellastaki yskimistä et voi huhhuh... en oo oikeen jaksanu vaivata päätäni tolla asialla, ku toi kuitenki toimii ja pysyy käynnis vaikkei kiekat ois ku 500 kieppeillä. Edelleen oon sitä mieltä et suurin syy tohon epätasaseen käymiseen on toi 8-tulppasen viranjakajan puuttuminen.

Luppanan omamassa on 1160 kiloa. Kokonaispaino 1240 kiloa.

Edit: mitähän helvettiä mä oon taas soveltanu... meni luvut hieman sekaisin... kokonaismassa on siis 1615 kiloa... Hyvä minä ;D;D

Jaa, että kuski ja matkustajat saa painaa yhteensä kokonaiset 80kg ::)

Ohhoh! ei kyl ihan taida pitää paikkaansa...'

Mulla lukee papereis omamassa 1260 kg ja kokonaispaino 1645 kg, mikäli en sit tota jälkimmäistä kerinnyt tos matkalla, autolta koneelle, unohtaan ;D

Eipä käynti häiriöt kadonneet... prkl!  >:(    Vaikka aiemmin niin kirjoitin.

Kertokaa viisaammat, mistä kyseinen vois johtua:

- Tyhjäkäynti n.600 rpm, tuntuu siltä et kävis kolmella. Säätö hommia tein, mutta ei tuntunu vaikuttava.

- Ei ota edellisestä johtuen kunnolla kierroksia, 600 - 2500 rpm

- Tasakaasulla nykii

- Kun kaasuläppä tunnistimen johdon ottaa irti kone käy tyhjäkäyntiä melko hyvin.

- Välillä jättää polttamatta ja tulee putkesta paukku, viittais sytkään.

- Kierrosten ollessa 3000 tai yli kone hyrrää loistavasti.

- Tulpat ovat uudet, hiukan normaalia kylmemmät.

- Termari on menny parin viime päivän aikana jumiin, lämmöt ei nouse kuin 1/4.

Lisätään, Kylmänä kone toimii paremmin kuin hyvin. Eli käy tyhjäkäyntiä tasaisesti ym...

Siinä tarinaa jälleen tulkittavaksi.

ootko tutkinut kaikki korkea jäniteosat?

- pyörijä, kansi, tulpanjohdot, tulpat ja puolan

tai sitten sulla on ilmamäärämittarista hajonnut toinen lanka

miten toimii ajossa jos kaasuläppäanturista on johto irti?

voisko siinä olla vikaa

Kaikki olen tutkinu, eikä niistä mitään näkyvää vikaa löytyny.

Otin irti kaasuläppä anturin töistä lähtiessä, kone kävi tyhjä käyntiä n. 950rpm. Ajoin 8km.

Tarkistin xxxxlampulla sytkät, eli näytti jotain mitä en tiedä eli koneen etupuolelta katsottuna viimeisestä merkistä oli matkaa 2,5cm . . . . . . | <-- eli jotenkin näin.

Kun laitoin piuhat kiinni ja säädin sytkät kohdalleen, se kävi lähes normaalisti ilman röpötyksiä.

Outo vika sanon minä >:(

Jos en saa seuraavan kahden viikon aikana kuntoon, vien sen säädätettäväksi sellaiseen paikkaan jossa on dyno ym... siinä paikassa säädättäävät paljon ralli vehkeitä, eikös böördi ookkii vähän ralli peli ;D

kai sä säädit sen sytkän niin että se kaasuläppäanturi on kiinni ja myös siis oikein säädetty? ku jos meet säätään sitä sillon ku se ei oo toiminnas se anturi, ni tyhjäkäynti ennakko on 30 tai jotai sellasta... mulla on siis henk. koht. kokemusta tosta asiasta (nimim. punainen pakosarja rauhallisella ajolla)

Yksi hyvä syy nykimiseen voi olla hieman liian laiha seos, väärä ennakko tai kaasuläppäkytkimen väärä asento (menee kiinni/auki normaaliajossa)

Ennakoista vielä: Oranssilla täplällä (toinen viiru vasemmalta) varustettu ura on ykk-kohta, muut viirut siitä oikealle ovat 5 asteen merkkejä, eli: +5, 0, -5, -10, -15, -20 astetta.

Se säätö on aika tarkkaa hommaa ja katselukulmakin vaikuttaa siihen, itseltäni hävis nykiminen kun säädin hieman rikkaammalle ja tarkistin sytkät tarkalleen kohdalleen.

Kone toimi eilen niin hyvin kun vaan voi eli täydellisesti, vaikka mitään en sille ole tehnyt tai mitä nyt wd40 oon ruiskutellu.

Tällä viikolla olis tarkoitus kokeilla eri tulpilla ja johdoilla, jos niistä olis jotain hyötyy.

Mites muuten tulppien kärkiväli, paljonko pitäisi olla?

Kokeilin 4-vaihteella huippuja, ei kulje 185 enempää, rajoitin ottaa n.6750rpm kohdalla.

Huomenna saan vihdoinkin laitettuu välijäähyn toiminta kuntoon, sit paineet hiukan ylemmäs jos turbo ruuvi toimii.

Nyt täydellinen toiminta loppui kokonaan! ???

Ilmeisesti jakopään hihna hyppäsi pykälän tai kaks, hommeli tapahtui kesken vedon, kierrosten ollessa n. 3000.

Moottori käy 1 tai kahdella sylinterillä, luultavaa on hinhan pomppaaminen.