Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Microman

U11 Projekti

Recommended Posts

Olis pienimuotoisia ongelmia...

Mikä merkitys on ylimääräisillä ajoitus merkeillä nokkapyörällä?

Eilen illalla laitoin koneen paikalleen ja sitä ennen laitoin uuden jakopäänhihnan, mutta varmuutta ei ole siitä tuliko (jako)oikein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Se pyöreä piste on jakomerkki joka tulee kohdakkain kannen merkin kanssa. Myös hihnassa on viivat jos niiden mukaan haluaa laittaa. Alapuolella pisteen pitäisi olla n. kello viidessä, ylhäällä kohtisuorassa lohkoa vasten eli suoraan ylöspäin. Jätä ne kaksi kolmiota huomiotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

OK!

Oikealla reseptillä oon sit laittanu, tuon hihnan. Kiitos oikeasta tiedosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Taas tietämätön kyselee...

Mikäs anturi on tuossa imusarjan alla? Liittyykö veden vai öljyn tutkimiseen?

**kaikkee ei voi tietää** ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Missä kohtaa?

Imusarjassa on jakohihnan päässä vesikanavassa 2 nesteen lämpöanturia, toinen ECUlle ja toinen mittarille. Nakutuksentunnistin ja öljynpaineanturi on taas imusarjan alla lohkossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Lohkossa startin yläpuolella on tämä josta ei ole tarkkaa tietoa.

Laitanpa huonon kuvan...

Anturi.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)No on joo huono kuva. Mut siinä paikkeilla pitäis olla nakutuksentunnistin. Keskellä lohkoa. Laitanpa mäkin kuvan, se tulee tohon kolmospytyn yläpäässä olevaan reikään:

CA18ET_lohko.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Kerroppa vielä et tuleeko siitä johto boksinjohtosarjaan vai jonnekin muualle?

Ostin Turbo-ruuvin tänään ja oon siitäkin asiasta pihalla. ;D

Merkki on Wilkerson(Paineensäädin), kertokaapa teoriassa miten sen pitäisi toimia.

Olevinaan ymmärsin mutta, kun tetipenkissä testasin meni ajatukset pihalle koko keksinnön toiminnasta, eli mikä virka on tämän laiton jälkeen hukkaportilla.

"Ei oo elämä helppoo" Kirj. Minä ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Ei kuulu liittää yhteen. öljynpaineanturi menee mittaristoon ja nakutus taas ECUun. Vaihdoit sähköiseen? Eikö se sähköinen ole vakionakin? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Joo'o voihan se olla, otin entisen pois ja heitin taka-vasemmalle. ;)

Eli uus mittari saattais toimia siitä entisesta potikasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Ostin Turbo-ruuvin tänään ja oon siitäkin asiasta pihalla. ;D

Merkki on Wilkerson(Paineensäädin), kertokaapa teoriassa miten sen pitäisi toimia.

Olevinaan ymmärsin mutta, kun tetipenkissä testasin meni ajatukset pihalle koko keksinnön toiminnasta, eli mikä virka on tämän laiton jälkeen hukkaportilla.

Oletan että sun Turbo-ruuvi on ns. 3-tie venttiili. Eli hukkaportin kelloon menevästä letkusta vuodetaan ilmaa pois niin että kello avaa sitä vähemmän ja ahdot pääsee nousemaa/laskemaan vuodon mukaan. Eli toisin sanoen ns. Bleed-Valve.

Yksi hyvä tapa bleedin-lisäksi on ottaa joku sopiva jousi ja virittää siitä hieman jäykemmäksi kelloa.

-----------

Äh. käsitin varmaan väärin mutta antimennä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Oikein käsitit...

Läpimenevää ilmaa tällä saa säätää.

Testasi 4-barin linjassa, kun laitto säädöksi 0.8 bar se oli ohimennessään 0.8bar, mulla on mittari säätöventtiilissä ja testin aikana ns.hukkukselle menevässä letkussa.

Samaa näytti.

Sitä ajoin takaa että hukkiksen jousta on kiristettävä että se pitää sen paineen, muuten aukee liian aikaisin ja paineen nostolla ei ole mitään merkitystä tai tällä venttiilillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Ei kai nää mitään virityksiä ole...Perus juttuja. ;D

mm. seosmittari+lambda, s13 pensapumppu, vv- suodin, 38mm dumppi, Saabbaan cooleri, T-ruuvi. Eikös nää oo kaikilla ;D:o

Launataina olis tarkoitus laittaa auto käyntikuntoon, sitä ennen kaikki palikat oltava paikallaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Jeps jeps. Lähes kaikillahan juuh.

Mikä turbo sulla olikaan? Svitseri?

Kyllä lähtee :D

Naamat venähtää monella kun kuppapana lähtee, ainakin kun vauhtiipääsee.

Kivasti tästä saa vähällä rahalla... sleeper mikä sleeper.

Tulis jo se kesä! :-\;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Tällähetkellä on vakio "kukkopilli"

Seuraava on Holsetin H1D/? , kaverilla olis sellanen ylimääräisenä.

Ostan tosi halvalla ;D

Ainut paha puoli ettei siitä löydy hukkaporttia, ainakin sellanen käsitys mulle jäi.

Katsastus on tehtävä vakio kamoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Tällähetkellä on vakio "kukkopilli"

Seuraava on Holsetin H1D/? , kaverilla olis sellanen ylimääräisenä.

Ostan tosi halvalla ;D

Ainut paha puoli ettei siitä löydy hukkaporttia, ainakin sellanen käsitys mulle jäi.

Katsastus on tehtävä vakio kamoilla.

Jep. leimaan on turha mennä Elvistelemään.

Vakio pillillä saa kyllä ihan kivasti potkua (mutta ei luotettavasti pitkään).

Pist ihmeessä Holsetti, ei ainakaan jää tehon puute siitäkiinni ;D

Hukkis on vaan aina tyyris(200-400e), mutta rosterista voidaa sulle tehdä sarjaa paikka sillekkin ;)

Mielenkiintoinen projekti, ai ai 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Cool. Pitääkin pitää Luppana Miittinki. Vaikka tuolla AMW:llä kun on kerhon penkkipäivä.

Ratapäivä jää hiljaseksi. :-[

No sitten voi mennä Radella.com päiville testaa puslia.

Tosta tulee varmaan ihan hitos siisti luppana 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

En lähtis kehuskelemaan, mutta toivotaan et jotain tulis.   ::)

Kulkis ees satasta, sekin olis suuri saavutus.   ;D

Ainii... meikkis ei pääse täyspainoiseks kerhon jäseneks.   :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

Luppana olis ajokuntoinen... 8)

Ensimmäiset 30km takana ja hyvin tuntu kulkevan, ainut pieni moite on pintakaasulla ajo, meinaa nykiä.

No sytkät oon laittanu kohdalleen korvakuulolla et vika voi olla siellä.

Välijäähylle en ole saanu putkia vielä tehtyä, eli orkkis p-putkella joutuu kruisailee.

Ainii... jarrutehostin ei toimi, vika on luultavasti imusarjasta tulevassa letkussa. Imupuuttuu, huora tilalle ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

kuinka toi dumppi toimii tais olla MPM performancesta?

mimmoset äänet siitä tulee?

katso onko sulla jarrutehostimelle menevässä letkussa se "stoppari" oikein päin

en nyt muista sen oikeea nimeä.

laita lisää kuvia sun projektista.

ihan hienosti olet laittanut imu/ahtoputket

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

En oo saanu vielä paikalleen.

Kun sen näin, rupes naurattaa, siinä oli sellanen pilli kiinni josta lähti samat saundit kuin erotuomarin pillistä.  ;D

siitä dumpin vastapuolelta lähtee putki jonka unohdin tehdä, mikä se muuten on?

Menee imusarjan vas,puolen keulasta katsottuna.

Putket on feikkinä tossa vaiheessa kiinni. Kaikki tulee jokatapauksessa rosterista, väli palat putkille on siniset joita tossa kuvass ei näy.

Ovh silikoni putkelle 124€/m, kallista sanon minä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: U11 Turbo kohta valmis ;)

se vastkkainen putki dumpilta on tyhjäkäyntipiirille menevä ilma

ilman sitä auto ei pitäis käydä

jos käy sulla on kasuläppä säädetty raolleen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×