Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
minizeta

S30 korigrillissä, kokemuksia?

Recommended Posts

Onko palstalaiset käyttäneet zetojaan korigrillissä? Onko ollut korin vääntymisen kanssa ongelmia? Millä kiinnityksellä löytynyt helposti pyöritettävä balanssi?

Itsellä ei ole edes ihan hirveän perusteltua toi grilliin laitto koska lattiat ja pohjapalkit tehtiin muutama v sitten. Lähinnä pienet jutut helmoihin olis kivempi tehdä grillissä ja toinen on se että yhä arvon vahvistushitsaanko saumat. Jos niin sittenhän grilliin nosto on jo perusteltua vaivannäköä.

Onko kukaan täällä vahvistushitsannut katuautoa ja nimenomaan s30 ja kommentteja: jotkut sanovat että pilaa auton luonteen, oma järki sanoo että jos kori elää sen mitä nää nyt luultavasti elää, ei se ole luonnetta vaan heikkous. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ollut grillissä. En huomannut mitään vääntelyä, kori oli kylläkin aivan hylsy eli ei kovin painava...

Etupäähän kiinnityksen saa tukevaksi pienellä telineellä, takapää on hankalampi. Tos on jotain kuvaa, eihän mulla kunnon kuvaa takapäästä ollutkaan. Siellä kiinnitys puskurin reikiin ja siitä tuki vielä ylöspäin. Mulla oli takapään kiinnitys liian alhaalla mut kyllä tollakin pärjäsi.

Kyllähän nämä varmasti jonkin verran flexaa, siitä voidaan olla montaa mieltä että mitä autolle saa tehdä. Jotkut on varmaan sitä mieltä että nää pitäis kaikki museoida. Mä oon ainakin pelastanut omani museoinnilta...  

 

P10150335.JPG

P10103432.JPG

Edited by Arttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos. Kaikki kuvat ja vinkit auttavat aina suunnitelussa. Mulla tulee varmaan jäämään paikalleen takapuskurin kiinnityspalikat jotka tossa early -74 mallissa on melko tuhdit putket joista on vaan ne vaimennussysteemit revitty irti. Niihin grillin saanee hyvin kiinni. Jostain luin että pyörittelyn kannalta hyvä olisi jos joko keula tai perä kiinnitetään grilliin 5-6" puskuria ylempää jos toinen pää on puskurin korkeudelta kiinni.

 

Mä en tiedä vielä kuinka paljon puran. Tekniikka toki irti ja luukut ja sisusta.  Lasit on jo irti. Luultavasti ripustukset myös ja saman tien kai sen tankinkin irrottelee. Pääsee ainakin paineella pesemään kaiken ja näkee kunnolla mitä sieltä löytyy. Aika hyvin tuo on tullut nosturilla tutkittua ja pohjassa ei ole löytynyt ruosteita muita kuin jo korjatut lattiat ja palkit. 

Ja todellakaan ei ole museoentisöinti mullakaan. Korin jäykistämisessä lähinnä askarruttaa se ettei vaan tule peruuttamattomasti tehtyä jotain joka ei lopulta autoa paranna mitenkään. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hybridz:llä on muistaakseni asiasta joku topikki, siis jäykistämisestä. Mulla nyt tuli eräänsortin integroitu runko tohon kun tein lattialle uudet palkit keulasta perään saakka. Niitä sä tuskin alat tekemään mutta onhan noita parannuksia. Jostain jäi päähän että toi putki helmasta lähelle etuiskarin yläpäätä olis ollu hyvä idea. Tein sitten semmoisenkin.  

http://baddogparts.com/ Bad dogillahan on sit näitä lisäpaloja taakse, niistä vois apinoida jotain.

20160613_202219[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo muistelen että toi mainitsemasi putki on hyvä ja toinen on kolmioputket tolppien yläpäästä paloseinään pelkän tolppien poikittaisen ylätuen sijaan. Ajattelin mahdollisuutena vahvistaa paloseinää tukevammalla kiinnityslevyllä ja tehdä tolppien poikkituen kiinnikkeisiin lisäkiinnikkeet sellaisille kolmiomaisille putkille.

Edit: Tuleeko tuosta Arttu ratapeli?  Zetassahan kovissa vauhdeissa tulee korkea paine konetilaan joka tappaa aerodynamiikkaa. Kuulemma n 3" reiät tuossa etutolppien takana konetilasta pyöränkoteloihin parantaa tätä ongelmaa paljon. G-nose parantaa tätä myös koska maskin aukko on siinä paljon pienempi ku vakiossa. Siinä myös keulan yläreuna on oyöreämpi. Vakion terävä konepellin etureuna on yllättävän huono aerodynaamisesti.

 

Itsellä gnose harkinnassa. Nähtyäni kerran livenä mielipide siitä muuttui kerralla :) 

Edited by minizeta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon myös aivan vakuuttunut, että kolmiotuki helmasta tolpan yläpäähän on hyvä idea. Vaikka tuo alkuperäinenkin rakenne on jo suljettu kotelo, niin ilman muuta se aika monenmoisesti taivutettuine pelteineen hyötyy tukevasta poikkituesta vallan huomattavasti. Paikka kun on vieläpä varmastikin yksi eniten rasituksia vastaan ottava koko autossa.

Toki on niinkin, että sitten kun tolpan ja oven välinen alue jäykistetään lähes liikkumattomaksi, niin voimat siirtyvät eteenpäin (eh, taaksepäin), siis siinä määrin kuin jousitus ei niitä saa imastua, ja kohtaavat seuraavan fleksaavan kohteen, eli oviaukon. Artulla tuskin sitä(kään) propleemia korissaan esiintyy. :)

 

Hassu kyllä ajatus siitä, että auton luonteeseen jotenkin kuuluisi joku tietty löysyys korissa. Uskallan uskoa ja väittää, että kori ei ajo-ominaisuuksien ja minkä lie fiiliksien puolesta voi edes olla liian jäykkä, parempi vain mitä enemmän tien epätasaisuuksien vastaan ottaminen jää jousituksen ja renkaiden hommaksi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri tuota voimien siirtymistä olen miettinyt ja sitä missä vaiheessa vahvistamalla eläminen on kohdistettu takakaton reunaan saumaan jossa koritinasauma tuppaa muutenkin halkeilemaan.. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tosta mitään erityisempää ratalaitetta tehdä, toki sielläkin varmasti joskus ulkoiletaan. Tästä nyt on muutenkin tullut jo semmoinen matka on tärkeämpi kuin päämäärä-tyyppinen juttu.

Toi voiman siirtyminen onkin varmaan hankala pähkäiltävä. Toi kattorakennelma ei liene näissä laitteissa niitä vahvimpia. 

Onko siihen jotain keksitty, muuta kuin kaaret tietenkin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole mulla tullut vastaan muita ratkaisuja. Sisätiloihin en ala itse laittamaan mitään putkia. Veikkaan että saumojen hitsaaminen vahvistaa jo merkittävästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×