Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sako

R34 GTR Rekisteröinti

Recommended Posts

Tarkoitus olisi tuoda kesällä GTR japanista ja rekisteröinti mietityttää, 1.2001 jälkeen rekisteröidyille tarvitsee tehdä OBD2 mittaus ja tämähän ei onnistu Nissan consult järjestelmän takia mutta vuoden '99 ja '00 mallit on mahdollista rekisteröidä, eikö?

Itselläni ei ole kokemusta japanilaisen auton rekisteröinistä mutta olen yhden Bmw'n tuonut japanista ja sen rekisteröinti oli hyvin yksinkertaista, maahantuojalta vastaavuustodistus, paperit EU hyväksytyistä kiloista sekä ajovalojen peilauksen korjaus.

Miltä osin GTR'n rekisteröinti eroaa edelliseen? Tietääkseni maahantuojalta saa vastaavustodistuksen (Odottelen edelleen vastausta sähköpostiin), konttorille kelpaa korjatut valot sekä auton voi rekisteröidä kahdelle paikalle punnitsemalla kilot koska todistusta EU hyväksytyistä kiloista ei ole mahdollista saada (?).

 

Onko muuten kenelläkään kokemuksia satama kikkailuista, Saksassahan on tietääkseni ALV 19% kun taas suomessa se on 24%, GTR'n arvoisessa autossa 5% on jo aika huomattava ero.

Kannataako tilata suoraan Hankoo vai mahdollisesti Bremerhaveniin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OBD2 asiassa kannattaa kääntyä Z-Powerin puoleen ja tiedustella päivän tilannetta. 

En ole nyt hetkeen joutunut Nissaniin todistuksia kyselemään, mutta pakettiautopojilta ja osalta k1 -asemia saa myös. Maahantuojan en tiedä kirjoittaneen koskaan Nissaneihin, mutta voin olla väärässä.

Myös paikkaluku on ainakin aiemmin ollut vähän konttorikohtaista.. Mutta joo, pääpiirteittäinhän se niin menee, että otetaan Japanin kokonaismassa ja punnitaan auton omamassa ja lasketaan montako 75kg siihen mahtuu. Taitaa yleensä 3 tulla luvuksi.

Valot saa asiantuntijan todistuksella tosiaan hyväksyttyä.

En ole kuullut että olisi ryhdytty tullikikkailuihin, mutta jos päädyt moiseen, laita ihmeessä infoa tänne meillekin :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jos mennään ohjekirjan mukaan niin toi obd voi olla vähän vaikea. Mutta harmaalle alueelle kun mennään niin asennetaan obd emulator, Googlella lisää. Sama painoista, hyvällä tuurilla se 2 paikkaa.mutta nesteet minimiin, bensaa 5 litraa tankkiin ja vastus tankinmittariin että näyttää täyttä, peltivanteet ja jos 5 turvavyötä niin apparin etupenkki pois katsastukseen, avot 4 paikkaa saatu.. Myöskin varapyörät yms pois..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti vinkeistä, maahantuojan asiakaspalvelu tosiaan ei osannut sanoa saako COC-todistuksia heiltä. Tämäkin pitäisi vielä varmistaa homologaatio-osastolta ja siihen vaaditaan rekisteriote tai kauppakirja.

Ja mitä tuohon sataman vaihdon kanssa tulee niin Saksa on noin 2k€ halvempi vaihtoehto.

Hieman kyllä on alkanut arveluttamaan tuonti, 30k€ autosta tulee yli 50k€ auto Suomessa, onko sittenkään sen arvoista? o.O

Järkipohjaltahan näitä päätöksia ei kuulu tehdä mutta tuohon hintaa saa jo vaikka minkä näköstä peliä ihan Suomestakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30k€ saisit r34 gtr? Osta ihmeessä. Eihän noita oo viimevuosina saanu oikee minkäänkuntosta mistään alle 40k.

Minuakin kyseinen auto kiinnostaisi mutta hinnat on karannu jo käsistä. Siispä tyydyn r32 gtr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuu millainen hinku sulla on ko autoon. Tosiharrastaja ja viimeinen märkäunivaihtoehtona ehkä itsekin laittaisin moisen jos olis pinkka kunnossa, mutta varaisin autolle hiukan enemmän katetta kun ton 30ke nykyään. Briteistä huonot yksilöt n. 40ke mitä nuita seuraillut ja hinnat pomppii siitä aina 100ke tienoille. Jos taas oot ostamassa autoa nykytrendin mukaisesti "audisyndroomalla" (uusin korimalli on pakko olla vaikka ei sais milllään varusteilla) niin suosittelen miettimään kolmeen neljään kertaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2k€ on kyllä kokonaissummassa tosiaan aika pieni osuus.. 30k€ ei tosiaan priimaa vielä saa.

Aletaan meneen siihen, että R35 getaria saa jo halvemmalla tai ainakin samoihin hintoihin kuin R34.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuin myös itsekin harkitsin tätä pari vuotta sitten, ja sillä silmällä huutokauppoja kyttäilin. Mutta myöhästyin ehkä vuodella, ja hinnat oli jo karannu ihan älyttömyyksiin. Päätin olla sit kuitenkin ilman 34:sta ja tyytyä jo silloin olleeseen 32:een, jonka sitten möin senkin pois kun oli liikaa harrastevehkeitä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×