Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
kvt

350Z laatikkoviasta

Recommended Posts

Kävin koeajamassa autoliikkeessä yhtä -05 350Z:aa ja oli kyllä todella hieno auto. Kysyin etukäteen myyjältä, että onhan laatikko sitten kunnossa, kun olen lueskellut näiden laatikkovioista ja kuulema kaikki toimii hienosti. Koeajolla kuitenkin heti huomasn, että 5 ja 6 vaihde rusahtelivat ja vitonen oli suorastaan vaikea saada päälle. Jos hinnasta saisi reilun alennuksen, niin voisin kyllä harkita tuon ostamista ja vaihtaa tai kunnostuttaa siihen laatikon. Mutta mistä tuollaiseen saa varmuudella ehjän laatikon, onko tuollaisen laatikon kunnostus mahdoton projekti ja mitä osat maksavat? Käytettyjä laatikoita nyt löytyy vaikka Ebayta selaamalla, mutta mistä niiden kunnosta tietää.

Edited by kvt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uusi loota maksaa noin 1650$ +500$ postit +tulli ja alv. Näitä myy esim z1motorsports ja conceptzperformance. Jälkimmäisestä tilasin omani. Käytettyjä jos katsoo, niin yritä löytää laatikko, jossa on merkintä cd009. Mitä pienempi tuo viimeisin numero, niin sitä aikaisempi versio. Ensimmäisissä versioissa yksinkertaiset synkrot ja vikoissa kolminkertaiset. Laatikon vaihto on aika helppoa, mutta korjaukseen en ota kantaa.

Korjauskaan ei ole ihan halpaa, koska uusittavaa osaa tulee aika paljon (ainakin, jos uusii kaiken, mitä service manuaalissa sanotaan, että tulee uusia). Filk foorumilla tais yhden korjailla, joten hän varmaan osaa sanoa mitä tuli maksamaan. Liikkeessä varmaan vähän toista tonnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelinkin että kyllä toi kunnostaminen voi olla turhan iso homma. Kyllä noita cd009 laatikoita aika edullisesti sais, mutta kai nekin hajota voi. Tuo mitä koe-ajoin oli 9/05 käyttöönotettu, että eikös siinäkin jo vähän vahvempi laatikko pitäis olla, mutta rikki vaan oli. Varmin varmaan vaan laskea sen varaan, että tuon noin 3000€ uuden laatikon siihen hankkimaan joutuisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistelisin, että CD009 ois tullu 2006 mutta voin olla väärässä. Osta se auto jos saat neuvoteltua reippaan alennuksen hintaan ja auto on muuten hyvä. Just joku 3000 euroa on ihan passeli alennus jos joudut uuden lootan tilaamaan ja asennuttamaan. Kytkin kannattaa uusia samalla kun laatikko.

Mun 2004 350Z:ssa minkä myin noin kuukausi sitten niin oli kutosen miedohko synkrovika ja kerroin ihan avoimesti ostajalle siitä. Muut vaihteet pelasivat hyvin ja vika oli niin mieto, etten itse lähtenyt korjaamaan sitä ja vika ei siitä sen pahemmaksi muuttunut kolmen vuoden aikana minkä auto mulla oli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo tuolla 3000e alennuksella varmaan voisi tehdä kaupat, vaikka tuskinpa liike suostuu noin suureen alennukseen. Varsinkin kun niiden pitäisi sitte antaa minulle rahaa, kun annan vaihtoauton ja päittäin vaihdosta jo sovittiin.:D Jos nyt kaupat saisi kuitenkin aikaiseski, niin sitten vois rauhassa tutkia korjausvaihtoehtoja ja vaikka talvella korjaisi, kun kyllähän tuolla nyt ajaa vois, vai onko viallisessa laatikossa joku täystuhon vaara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä siinä laatikossa muuta vaaraa ole kuin se, että uusiminen on melko tyyristä. Itse laittaisin autoon muutaman euron enempi, niin ei tarvitse heti painia ongelmien kanssa. 2004.5 vuosimallista eteenpäin lootavikoua pitäisi olla vähemmän. Kokemuksesta voin kertoa, että rikkinäinen laatikko syö aika paljon ajamisen iloa ja selvittäisin ainakin korjauksen hinnan ennen ostoa.

 

Ps. Jos taas äänimaailmaa haluaa lisää, niin multa löytyy ylimääräinen greddy evo2 putkisto 😊

Edited by -Pexi-
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo kyllä itekin mieluummin maksasin enemmän jos saisin ongelmattoman auton, ettei heti tarvi alkaa tappelemaan ongelmien kanssa. 350Z ei ees oo mitenkään harvinainen auto edes Suomessa ja Saksasta lisää valikoimaa jos ei täältä löydy. Verotkaan ei oo paljon mitään enää tänä päivänä. HR-koneellista yksilöä vaan Saksasta kehiin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en kyllä ostaisi mistään ns. hinnat alkaen autoa, siihen on yleensä syynsä miksi se hinta on mitä on.  Oman Z:tan ajoin viime kesänä saksasta(stutgartista) suomeen loman päätteeksi ja tuntui  et kaikissa alle 10k€ vehkeissä oli jotain mätää ja kun halusi tuoda priiman. Kävin katsomassa useampaa kampetta. Siihen verot päälle ja jos laskee reissulle jotain hintaa niin aika samassa on, vaikka itselläkin majoitus esim. oli kaverin tykönä ilmainen.

Halvimmat silloinkin oli mobiless 6900€ DE koneella. Nyt jos mobilesta katsoo Hr koneella olevaa niin hintaa on se 15k€ ja lisää verot +4k€ päälle +1k hakemis ja satunnaisia muita kuluja niin ollaan Hr koneisen kanssa +20k€ ja vaihtoehtoja sillä hinnalla on ne pari halvinta ja nekin saattaa olle sen 600km toisistaan. Samaan hintaan tuo jo melkein esim. E60 m5 jos vaparivoimaa hakee.

Toisaalta Hr koneella ei näytä kauhesti olevan vaihtoehtoja nettiautossa :D

Mut kiva kokemushan toi on painella pitkin eurooppaa Z:talla, harmi vaan kun ringille ei ollut mahdollisuuksia silloin päästä kun oli bookattu täyteen & ohjelmaa kaikkina sopivina päivinä.

 

Edited by Jontte
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×