Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
jonesky12345

RB20, seokset vaeltelee tyhjäkäynnillä

Recommended Posts

Kysästääs tällaisen perään, kun seokset laajakaistan mukaan vaeltelee tyhjäkäynnillä 13 ja reilun 15 välillä. Kylmänä startatessa käy selvästi rikkaalla, jopa 12 pinnassa, josta kyllä korjaa ylöspäin kun kone lämpenee. Tämä lienee vielä suht normaalia, mutta lämpimällä koneella tuo vaeltelu hieman kummastuttaa. Tuo vaikuttaa kyllä useimmiten hakevan tuohon 15 pintaan, mutta ei pysy siinä kovin tasaisesti vaan heittelehtii hieman sinne tänne, mitä laajakaistan näytöstä voi seurata. Eikös tuon pitäisi hakeutua sinne 14,7 kuitenkin ja pysyä siinä aika hyvin? Tyhjäkäynti on reilusti 1000rpm alla, heitetään nyt jossain 7-800rpm välimaastossa, ja käy ihan nätisti. Modeja on sen verran, että turbon outletti paremmin virtaava, DP ja katti vakiot, Catback putkisto ja imupuolella frontmount ja imusarjan painekotelo vaihdettu sellaiseen, jossa kaasuläppä on kohti auton keulaa. Suuttimet on vakiot, puolat on vissiin vagit, tulpat pikkuhiljaa varmaan vaihtoiän päässä. ECUa ei ole lastutettu.

Vaikuttaako nuo modit seoksiin vai onkohan tuo tyhjäkäyntiventtiili putsauksen tarpeessa? Korjaileeko lambda tuota seosta tyhjäkäynnillä vai kuinka tuon pitäisi toimia? Mietin tässä vaan kun imusarjan irrotushommiin saatan joutua, että pitäisikö tuota tyhjäkäyntiventtiiliä samalla koittaa putsailla vai onko ns. normaalia käytöstä koneelle. Vedolla ja tasakaasuajossa seokset on kyllä ihan sitä mitä pitääkin, eli kevyellä tasakaasulla pyöritään siinä 14,7 pinnassa ja vedolla rikastuu myös asiaankuuluvasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilmeisesti foorumilla ei voi viestejä editoida, joten täydennetään vielä sen verran, että autossa on tosiaan kartiosuodatin suoraan kiinni maffissa, eli ilmeisesti jonkun verran voi aiheuttaa jotain pyörteilyä maffille?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täysin normaalille kuulostaa. Ehkä vähän paksulla käväsee jos 13 tienoolla käy, mutta kyllä se kuuluukin seilata tuolleen. Joissain autoissa vähemmän, toisissa enemmän. En menis ruuvaileen tai putsaileen mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No 13 oli vähän liioteltua, mutta heilahtelee kuitenkin, että ei pidä kovin hyvin paikallaan ja roikkuu ehkä mielummin laihan puolella tota 14,7 optimia, mutta se ei varmaan päästötesteissäkään oo ongelma samalla lailla ku rikkaalla käyminen. 

 

Mitkäs tulpat skylleen passaa? BCPR7ES?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎20‎.‎4‎.‎2017 at 21.38, jonesky12345 said:

No 13 oli vähän liioteltua, mutta heilahtelee kuitenkin, että ei pidä kovin hyvin paikallaan ja roikkuu ehkä mielummin laihan puolella tota 14,7 optimia, mutta se ei varmaan päästötesteissäkään oo ongelma samalla lailla ku rikkaalla käyminen. 

Itsellä alkoi seilata RB25 enemmän ja enemmän. Alkoi jopa ajossa tuntumaan ärsyttävä aaltoilu. Alkuperäinen lambda siellä oli tullut tiensä päähän. Halpis lambda tilalle ja aaltoilu loppui.

Edited by Weist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×