Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
tusa91

Skyline r33 gtst ratahauskuutin.

Recommended Posts

Eli tuli tuossa 2015 syksyllä vaihdettua wrx impreza r33 koriseen spec1 skylineen. Ideana on tehdä autosta katukilpinen rataräppäilyyn soveltuva hauskuutin. 

Auto oli minulle tullessaan suhteellisen vakio alustaa ja perusvirejä lukuun ottamatta. Lähes heti auton hankinnan jälkeen heivasin takapenkit pellolle ja asensin kummijakkarat ja 6-pistevyöt paremman ajoasennon toivossa. Pää otti kiinni kattoon vakiopenkeillä, koska kattoluukullisessa mallissa on katto aika alhaalla. 

Loppusyksystä 2015 askartelin sisälokarit estämään kuran yms skeidan pääsyä ovien saranoihin ja muihin vääriin paikkoihin ja massasin pohjan. Myös hicas eliminator löysi tiensä autoon. Talven ajelin arkiajoja tällä kokoonpanolla.

Toukokuussa 2016 iski käyntihäiriöt ja auto oli 3kk seisonnassa vikaa metsästettäessä. Ensin ajattelin vian olevan sähköissä. Kävin mootorin johtosrjan läpi ja korjasin muutaman johdon sieltä. Ahtovuotoja ei myöskään löytynyt putkista. Lopulta päädyn turhautuneena vahtamaan jo aiemmin hankittua uutta ahdinta vanhan viimesiään vetelevän vakioahtimen tilalle. Ahdinta vaihtaessani huomasin, että hukkaportin kello jumitti. Myös valurautainen pakosarja oli haljennut ainakin 5-kohtaa. 

Ahtimeksi tuli kinugawan 450hp asti riittävä malli kiinteällä hukkaportilla ja pakosarjaksi lätkäistiin kiinalainen lowmount malli helpon bolt on asennuksen toivossa.

Ei ollutkaan ihan bolt on juttu tämä. Ahtimeen piti hitsata 90-asteinen mutka ahtoputken lähtöön ja imuputki vaihtaa. Myös downpipe piti askarrella uudestaan, koska pakosarja muutti ahtimen asentoa hieman. Myös ahtimen vesiletkut piti vaihtaa ahtimen mukana tulleisiin teräspunoksisiin ja öljynpaluu askarrella kokonaan uusiksi. 

Näillä eväillä auto saatiin käymään kunnolla ja loppukesästä ajettiinkin lähes 3000km arkiajoja ilman ongelmia.

Syksyllä auto laitettiin seisontaan ja tarkoituksena oli tehdä talven aikana hieman lisää tekniikkapäivitystä imusarjan ja erilaisen välijäähdyttimen muodossa. Kuten niin monesti aiemminkin mopo karkasi käsistä ja huomasin jo mielessäni suunnittelevani turvakaaria autoon. 

Eli auto muttereiksi ja turvakaaria askartelemaan. Tällä hetkellä onkin turvakaariprojekti meneillään ja autoon tulee akk-sääntökirjan liite-J mukainen turvakehikko, joka tehdään ulottumaan aina etutolppiin asti.

Turvakaarien jälkeen käydään kori kokonaan läpi ja korjataan alkavat ruosteet ja vahvikehitsataan. Kori on tarkoitus myös käyttää vartaassa ja putsata kaikki vanhat maalit ja massat pois, sekä vaihtaa väri samalla. 

Myös tekniikkapuolelle tulee aiemmin suunnitellut kevyet päivitykset. 

Tavoitteena on, että viimeistään 2018 kesällä pääsisi rataa kiertämään. Voimaa ei ole tarkoitus ottaa koneesta kauheasti ainakaan vielä irti. Tarkoituksena on tehdä tästä hauska ja tasapainoinen ajettava eikä niinkään älyttömällä tehoreservillä varustettua monsteria.

Loppuun vielä kuvia matkan varrelta.

20151122_201634.jpg

20160620_193245.jpg

20160621_190150.jpg

20160724_165751.jpg

20160807_193137.jpg

20160924_124247.jpg

IMG_20160803_145557.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kuvia syksyltä ja nykytilanteesta. Kattoluukku on turvakaarien takia ajatus korvata hiilikuituisella peitelevyllä, jota varten otin ennen purkamisen aloittamista muotin katosta. 

Kaarien tekeminen on hidasta, koska samalla joutuu opiskelemaan paljon sääntökirjaa ja harjoittelemaan niiden tekemistä, koska en ole sellaisia aiemmin tehnyt. Imusarjaksi valikoitui budjettisyistä greddyn kopio isolla kaasuläpällä.

14359943_662726517229351_2807694630487851008_n.jpg

20161015_172121.jpg

20161105_184844.jpg

20161120_165927.png

20170128_180724.jpg

20170129_115056.jpg

IMG_20170129_133958_874.jpg

IMG_20170204_172249_639.jpg

IMG-20170115-WA0000.jpg

IMG-20170128-WA0002.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä ostit kaariputket?  Ja jos saa udella paljonko joutui köyhtyä? Marteliukselta oon ite katellut ku sieltä sais valmiiks taivutetut pää/sivukaaret ihan ok hintaan.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Rorcharg said:

Mistä ostit kaariputket?  Ja jos saa udella paljonko joutui köyhtyä? Marteliukselta oon ite katellut ku sieltä sais valmiiks taivutetut pää/sivukaaret ihan ok hintaan.  

Marteliukselta tilasin pää/sivuputket ja lisäks kävin hakeen 21m suoraa putkea paikallisesta rautakaupasta, kun sain sieltä marteliuksen hintoja halvemmalla. Hintaa tais kertyä suoralle putkelle ja 1x1m kokoselle 3mm levylle suurinpiirtein sama, kun marteliukselta tilatuille putkille toimituskuluineen. Taivuttimen hommasin vielä lisäksi, että saa kattoputket taivuteltua ja istumaan paremmin.

Kannattaa vaan noiden paikallisten liikkeiden kanssa olla tarkkana, että saa oikeella veto/murtolujuudella ja saumattomana. Mulle koitti ensin tarjota 270 veto/murtolujuudella olevaa. Tilaamalla sai tosin oikeella lujuudella. 

Edited by tusa91

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, tusa91 said:

Marteliukselta tilasin pää/sivuputket ja lisäks kävin hakeen 21m suoraa putkea paikallisesta rautakaupasta, kun sain sieltä marteliuksen hintoja halvemmalla. Hintaa tais kertyä suoralle putkelle ja 1x1m kokoselle 3mm levylle suurinpiirtein sama, kun marteliukselta tilatuille putkille toimituskuluineen. Taivuttimen hommasin vielä lisäksi, että saa kattoputket taivuteltua ja istumaan paremmin.

Kannattaa vaan noiden paikallisten liikkeiden kanssa olla tarkkana, että saa oikeella veto/murtolujuudella ja saumattomana. Mulle koitti ensin tarjota 270 veto/murtolujuudella olevaa. Tilaamalla sai tosin oikeella lujuudella. 

Marteliuksen putket on ainakin kylmävedettyä, sitä oikeaa turvakaariputkea. Se perus kuumavedetty lvi-putki ei periaatteessa kelpaa kaariputkiin.

Edited by Tase
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Tase said:

Marteliuksen putket on ainakin kylmävedettyä, sitä oikeaa turvakaariputkea. Se perus kuumavedetty lvi-putki ei periaatteessa kelpaa kaariputkiin.

Tuokin juu täytyy muistaa tarkistaa normikaupasta putkee ostettaessa myös. Unohdin tuohon mainita sen.

Ja katsastuskortti kannattaa varoiksi tilata myös ennen kaarien tekoa. Jos joskus innostuu kilpaa ajamaan niin ei tartte sit murehtia, että onko säännöt muuttunu kaarien tekemisen jälkeen. Ikävä ruveta jälkikäteen lisäileen putkia tai muokkaan kaaria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tuli viikonlopun ratoksi askarreltua lisää putkia häkkiin.

Eli paikkansa löysi tuulilasiputki, kattoputket, pääkaaren ja sivukaaren kulmavahvike ja wrc-putkien jatkopalat oviputkien väliin.

Wrc-putket taivuttelin myös valmiiksi. Putket lovean ja hitsuutan kiinni tosin vasta seuraavalla kerralla, kun on siten helpompi sovittaa paikoilleen. 

Eli nyt on siis kaikki putket paikallaan, mitä ei pääse kunnolla hitsaamaan ilman häkin pudottamista. Jäljellä on vain ne putket, jotka estävät kehikon pudottamisen. 

Sivukaarien alakiinnitykset täytyy tosin modata uuteen malliin, että saadaan sääntö täyttymään wrc-putken osalta. 

IMG_20170218_173237768.jpg

IMG_20170218_173226042.jpg

IMG_20170218_151749969.jpg

IMG-20170219-WA0003.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taas tuli touhuttua tallilla viikonloppuna. Tällä kertaa tosin vaan sunnuntaina hieman. 

Wrc- putket askartelin paikalleen ja hitsailin myös kaikki katonrajassa olevat liirokset ympäri.

Putkea luulin ostaneeni riittävästi, mutta täytyy ainakin se 4metriä hakea lisää vielä. Enää vain muutama lyhyt pätkä jäljellä. 

Myös matkahuolto kiikutti hieman osia. Uusi mishimoton välijäähy ja ohjaustehostimen säiliö saapui.

 

 

IMG_20170224_190848145.jpg

IMG_20170224_191218366.jpg

IMG_20170226_113312936.jpg

IMG_20170226_122830816.jpg

IMG_20170226_162354659.jpg

Edited by tusa91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tallissa tapahtuu taas.

Vanha imusarja lähti irti koneesta ja uutta kokeiltiin paikalleen. 

Myös hydraulikässäri rupeaa olemaan laadukkaampaa sylinteriä vaille valmis.

IMG_20170301_132259189.jpg

IMG_20170301_120928615.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatketaan taas yksinpuhelulla ja muutamalla kuvalla.

Kaarien jalkoja trimmattiin sopivamman mittasiksi ja lattiaan tehdyt läpiviennit tukittiin. Niska ja hartiat jumissa, kun koko lauantain työskenteli ylös päin. :D 

Etukiinnityksiä rupesin myös tekemään sunnuntain puolella. Turvakaarien pulttikiinnitystä varten hitsasin mutterit aluslevyihin kiinni ja aluslevyt kiinnityskotelon nurjalke puolelle kiinni. 

Aika moinen vääntäminen noissa koteloissa, kun täyty ruuvipenkissä lekan kanssa väännellä. 4 taitosta tuli per levy. Eli kotelo ulottuu hieman kynnyskotelon päällekkin, että pysyy paikallaan myös ilman hitsaamista rakennusvaiheessa. 

Hommat loppui sunnuntain osalta hieman liian aikaisin, kun hitsauskoneesta loppui kaasu kesken. 

Myös vanha turbo ja pakosarja tuli myytyä eteenpäin. Tilalle sitten jotain aivan muun laista turboa ja sarjaa ;)

 

IMG_20170312_131507787.jpg

IMG_20170312_145549218.jpg

IMG_20170312_145601021.jpg

IMG_20170305_115353787_TOP.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tätä on kyllä mukava lukea. Itsellä tulee jossain vaiheessa samanlaista prokkista. Sai nyt auton ajoon, niin kerkiäs tallin kunnostaa ja hommata hitsiä ym...  Anna tarinaa ja kuvia tulla vaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva, että tätä joku lukeekin ja vielä tykkääkin. 😁 

Semmonen kyssäri iski mieleen, että onko porukalla millasia kokemuksia holsetin hx40 ahtimesta 14 pakopesällä? Että millasiin lukemiin ahdin riittää ja millasilla kierroksilla heräilee? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

siinähän se heräilee olikohan rb25 koneessa täydet paineet jossain 4000rpm.. suosittelen kyl isompaa pakopesää..

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 19.3.2017 at 20.03, epeli^^ said:

siinähän se heräilee olikohan rb25 koneessa täydet paineet jossain 4000rpm.. suosittelen kyl isompaa pakopesää..

Miksi isompaa pakopesää? Enemmän virtaavuutta ja vähemmän pakopainetta juu tiedän, mutta onko myös jokin muu peruste? Kuitenkin ideana olis saada voimaa suht laajalta alueelta irti ja moottorista helppo ajettava. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, tusa91 said:

 Kuitenkin ideana olis saada voimaa suht laajalta alueelta irti ja moottorista helppo ajettava. 

No se ei tule onnistumaan holsetilla. Paperille voi saada nätit lukemat ja "hyvä" heräävyys, mutta ajossa aika heikko herkkyys ja vetoalue turhan ylhäällä ja hakkaa helposti rajottimeen. Garrett gt/gtx30 sarjalainen tai BW 7163 sopii hyvin ~500hp teholuokkaan. Tai jos hinta tulee vastaan niin Mamba gtx30 sarjalaiset on edullisia ja toimii ok.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heräävyys ei juurikaan muutu tossa hx40 kun vaihdat isomman pakopesän mutta tehoja kyllä tulee reilusti enemmän. Holsetit on siitä hyviä että niistä löytyy tarpeeksi isoja pakopesiä.. Mutta jos haluat jonkun hyvin heräävän ahtimen ni kannattaa katella jotain muuta kun näitä kuorma auton ahtimia.. Hintakin tosin vähintään tuplaantuu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on 35/40 hybridi niin päin, että 35 kompura ja 40sen 16 pakopesä, johon sorvattu isompi siipi. Sellanen vajaa 4000rpm kun "lähtee vetämään", jos nyt muistan oikein viimekesästä. Ja raivoaa tappiin asti kyllä. Rajoitin taitaa olla jossain 7500rpm nyt eli kyl tossa se reilu 3500rpm on "aluetta". Taisin jollain 1.3bar paineilla ajella ja kyllähän tuolla kerkesi sen minkä tarvitsi. Twini-garretteihin verrattuna hieman erilaisen tuntoinen on käytös, mutta yläpäässä aivan eri planeetalla mennään räyhässä.

Pakosarjana vakio-patarauta ja ulkoinen hukkis pakopesässä. Tarkoitus on vielä tässä kevään kynnyksellä laittaa jaettu välilaippa ja muutenkin pitää jaettuna nielu mahdollisimman pitkälle. Kun on vain yksi portti, niin väkisinkin menettää jaetun pesän hyötyä hieman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahdin valintaa mietitään edelleen. Mitään kiirettä en oo asian suhteen pitäny, kun muutakin tehtävää ensin. 

Kaariprojekti ei oo edenny, kun töiltä ei oo ehtiny kaasua ja putkee hakemaan.

Tuli kuitenkin hankittua yleismalliset niittikaaret ja etummaisia sovittelin hieman paikalleen ja leikkasin lokareista ylimääräset pois. 

Hieman vaati etuset leikkausta ja kuituhommat teen samalla, kun takakaaret on sovitettu ja nähdään täytyykö niitäkin muokata.

IMG_20170324_175818609.jpg

IMG_20170325_151210243.jpg

IMG_20170325_151220084.jpg

IMG_20170325_162145116.jpg

IMG_20170325_162200481.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antaa kuvien ja tarinan tulla vaan, mukava näitä on lukea ja aina välillä saa omaankin projektiin ideoita ja inspistä :-*

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä myös aikomuksia tulevaisuudessa koneen remontointi ja ahtimen päivitys mahdollisia time attack kisoja ja myös päivittäisajoa silmälläpitäen. Sama kori ja moottori siis kuin sulla.

Sen verran kun tässä on vuosien varrella nähnyt tehokäppyröitä ja kuullut kokemuksia, niin Holsetit jää kyllä kaupan hyllylle.

Vaikka joutuu köyhtymään kyllä reilusti enemmän, mutta kerran kun tekee, niin tulee tod.näk. Garretin tai BW ahdin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollu vähän huonolla tuo turvakaarien edistyminen erinäisten kiireiden ja matetiaalin, sekä suojakaasun loppumisen takia. Eikä oo työkiireiltä ehtinyt tarpeita hakemaan. 

Ei silti olla toimettomana oltu. 

Rattiin on hankittu pikalukitus keskiö helpottanaan ohjaamoon siirtymistä. Myös uusi pakosarja löysi perille samoin fuelabin bensanpaineensäädin. 

Pakosarjan kietasin lämpöeristenauhaan emännän riemuksi keittiön pöydällä 😂 ja kävin hieman kojelaudanmuoveja askartelemassa. Kojelaudan osista ja kääritystä pakosarjasta en muistanut kuvaa ottaa tähän hätään, mutta tuskimpa tuo nyt mailmaa kaataa. 

received_1258844880900580.jpeg

received_1258844604233941.jpeg

received_1237730423012026.jpeg

received_1237730419678693.jpeg

received_1237730416345360.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuukauden tauko turvakaarien teossa on ohitse ja pääsiäisen ohjelma oli seuraava: american car show, tallipäivä, krapulapäivä, tallipäivä 😂 

Lauantaina hitsailin kaikki loput siihen mennessä asennetutu putket ympäri ja kiinnitin pääkaaren ja sivukaarien aluset lattiaan. Myös kaaret tuli kiinnitettyä lappuihin kiinni (virhe). Tuo virhe vaikeuttaa merkittävästi viimristen putkien ympäri hitsausta.

Maanantaina tein etutuet. Ylemmille putkille joutui tekemään tilaa vesikaukalon pohjaan. Kojelaudan tukiputken joutuu irrottamaan väkivalloin vielä, että saa ylemmät putket hitsattua yläpuolelta ympäri. 

Kaaret saivat myös hieman ruosteenestomaalia päälleen ulkosäilytyksen takia.

Kehikosta puuttuu enää kaksi putkea, jonka jälkeen pääsee viimeistelemään kiinnitysjalat ja kiinnittämään häkin kunnolla koriin. 

Näyttää siltä, että isosta ovesta huolimatta ohjaamoon kulkeminen vaatii hieman akrobaattisuorituksia. En edes halua tietää mitä se olisi, jos olisin vetänyt oviputket ristiin. 😂

IMG_20170415_152849166.jpg

IMG_20170417_124432331.jpg

IMG_20170417_124455772.jpg

IMG_20170417_142038983.jpg

IMG_20170417_164325776_HDR.jpg

IMG_20170417_164342957.jpg

IMG_20170417_164405278.jpg

IMG_20170417_165552219.jpg

IMG_20170417_165606103.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komeen p**kamyrskyn sain aikaseks, kun jaoin noi edellisen postauksen kuvat facebookin nissanisivulle. 😂 Hitsaussaumat haukuttiin pystyyn ja olivat jo pätkimässä kaaria pois autosta. 

Kysynkin siis täälä kokeneempien tekijöiden mielipidettä aiheesta. Tuosta "kojalaudan alta" otetussa kuvassa näkyy, ettei saumat oo näteintä mahdollista jokapuolella ja yks kuva missä näkyy etutuen sauma hyvin sai myös täyden tyrmäyksen. 

Isolla virralla olen siis sulatellut kiinni ja hitsaukset kyllä omasta mielestä kunnolla sulaneet kiinni. Täälä porukka näitä hitsuutuksia enemmän tehnyt niin rehellistä mielipidettä kehiin asialinjalla pysyen, että pätkinkö kaaret pois vai teenkö hyvillä mielin loppuun? 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 19.4.2017 at 04.37, tusa91 said:

Komeen p**kamyrskyn sain aikaseks, kun jaoin noi edellisen postauksen kuvat facebookin nissanisivulle. 😂 Hitsaussaumat haukuttiin pystyyn ja olivat jo pätkimässä kaaria pois autosta. 

Kysynkin siis täälä kokeneempien tekijöiden mielipidettä aiheesta. Tuosta "kojalaudan alta" otetussa kuvassa näkyy, ettei saumat oo näteintä mahdollista jokapuolella ja yks kuva missä näkyy etutuen sauma hyvin sai myös täyden tyrmäyksen. 

Isolla virralla olen siis sulatellut kiinni ja hitsaukset kyllä omasta mielestä kunnolla sulaneet kiinni. Täälä porukka näitä hitsuutuksia enemmän tehnyt niin rehellistä mielipidettä kehiin asialinjalla pysyen, että pätkinkö kaaret pois vai teenkö hyvillä mielin loppuun? 😁

Ainakin omasta mielestä hyvää saumaa ja itse ainakin vetäsin samaan malliin loppuun 😊

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

onhan nuo saumat lähes täydellisiä, kun vertaa esim useisiin D1GP autoihin. Eihän nuo ammattilaisen jäljellä näytä, mutta pääasia että on sulannut hyvin. Antaa projektin jatkua, hyvältä näyttää.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×