Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Janne_83

R33 GTR V-Spec vaihdelaatikon irroitus

Recommended Posts

Tarkoitus olisi talven aikana vaihdattaa vaihdelaatikkoon kuluneet osat ja tätä varten laatikko pitäisi saada pudotettua pois. Ei ole ajatusta ottaa moottoria pois, vaan pelkkä laatikko. Tätä varten kaivattaisiin vinkkejä operaation joskus tehneiltä. Mikäli ei löydy keneltäkään mitään "täydellistä" ohjetta, niin yksittäiset vinkitkin ovat tervetulleita. Esimerkiksi mahtuuko laatikko tulemaan alas ilman moottorin kallistamista jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitää kallistaa konetta ei muuten mahdu tulemaan, laatikkoa pitää muutenkin pyöräyttää vähän kyljelleen että tulee helpommin, sen huomaa kyllä sitten kun sitä pois repii että mistä kanittaa, ja ennen takaisin laittoa kannattaa paukutella lekalla lommot tunnelin molemmin puolin niille kohdin mistä se on ahtain(paikat löytää hyvin kun ovat luultavasti naarmuilla laatikon irroituksen jäljiltä), takaisinlaitto ja seuraava purku on puolta helpompia kun vähän lekaa näyttää.

Niin ja laatikko on todella painava, suosittelen tekemään homman nosturilla kaverin kanssa kera laatikkotunkin. Ja kun laitat vehkeitä nippuun niin älä laita vaihteistoöljyjä kepin reiästä->menee jakolaatikkoon.

Edited by tuokki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä! Nosturi, laatikkotunkki ja pari kaveria löytyy irrotusavuksi.

Joutuuko moottorin kallistusta varten purkamaan/löysyttämään mitä kaikkea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Janne_83 said:

Kiitos vinkeistä! Nosturi, laatikkotunkki ja pari kaveria löytyy irrotusavuksi.

Joutuuko moottorin kallistusta varten purkamaan/löysyttämään mitä kaikkea?

Ei minun muistaakseni tarvi löysytellä mitään moottoritilan puolelta. Keikkaa kyllä takakenoon sen verran kun ottaa vaihdelaatikon kannatinta irti.

 

Edit. Downpipe tainnut kyllä olla aina mulla irti tossa operaatiossa. Kallistelee kummasti konekkin sen jälkeen paremmin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vielä yksi tarkennus: onko moottori syytä tukea operaation ajaksi esimerkiksi takaosastaan kaarien yläpuolelle laitettavaan tankoon tms.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tarvi tukea moottoria, ja tosiaan siihen että tarviiko moottoria kallistaa niin vaikuttaa hyvin paljon se että onko alkuperäiset väsähtäneet moottorin tukikumit paikallaan vai onko vaihdettu nismon jäykempiin, itsellä nismot niin sai käyttää vipuvartta ja voimaa että sai laatikon paikalleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatikko onnellisesti irrotettu ja pajalla. Asennukseen liittyen vielä kysymys. Miten kytkimen irrotusvipu + pultti + sokka on tarkoitus saada takaisin paikalleen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lainataas topicia. Varmaan vaihdelaatikon irrottaneilla on joku käsitys asiasta: Omassa autossa ei pakkivalo ole koskaan toiminut. Nyt kun tutkin asiaa niin laatikossa vähän vaihdekepiltä eteenpäin on kaksi samannäköistä anturia joista jompikumpi on ilmeisesti pakkivalolle?

Intternetistä löyty tämmöinen kuva, pitääkö paikkansa?

post-59063-1286866722.png

En tiedä mitä tuolla omassa on härvätty edellisten omistajien toimesta mutta kummassakaan anturissa ei ole liittimiä, toisessa ainoastaan lyhyet johdonpätkät, ja pohjassa johtosarjassa roikkuu vain yksi vapaana oleva vastaliitin. Eli kumpi noista on pakkivalon anturi ja mikä tuo toinen on? Ja tulisiko huolestua kun ei tuolle toiselle anturille nähtävästi ole edes johtosarjassa liitintä mihin liittää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

netistä bongattu, etummainen on VSS ja takimmainen on vapaakytkin, jos sulla on manuaalin johtosarja niin siinä ei välttämättä? ehkä ole neutral switchin paikkaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×