Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Vadelli

Vadellis Nissan Cube z11 winterbeater/dailydriver

Recommended Posts

Kuten tuolla 200sx/silvia puolella uhoilinkin niin foorumin hiljaisuuden takia vois jotain prokkiksen tynkää kirjailla tännekkin ja nyt kohteena tuo mun talvikipponi.:)

Pitää kuitenkin lainailla vähän toiselta palstalta koska ei enään muista kaikkea mitä on tapahtunut parissavuodessa.

Keväällä -14 mainitsin muutaman kerran, että pitäis talviautoa vaihtaa ja kiikarissa oli jokin pieniruokainen japsikippo. No mikäs muukaan kuin cube tietysti vakaana nissani miehenä...

Kesä 2014 alkoi olla takana, sakottavat poliisit riesana ja mielenkiinto lähes pyöreä nolla autoa (cima) kohtaan. Japsien huutokauppoja selailtiin vähän väliä ja kuutiokuume kasvoi kasvamistaan.

Peipon facebook päivitys ja kaverin tekstiviesti saavutti meikäläisenkin puhelimen keskellä työpäivää ja ensimmäiset sanat tais kuulua kaverillekkin näin; "nääh, väärän värinen, liikaa ajettu." Tuosta ilmotuksen näkemisestä ja kaverin huutelusta tais kulua 5 minuuttia kun oli peipon kanssa sovittu että cube varataan mulle.

Screen-Shot-2014-07-31-at-234352.png

Taidettiin elää heinä/elokuuta -14 joten odottavan aika oli pitkä kun odotettu laivan saapuminen suomeen oli lokakuun alussa. Taisin silloin sanoa että tää pysyy maltillisen korkeana perushyvänä käyttöautona, eli alustaa ei tule.

Lokakuu läheni, kuumotus kasvoi ja pelko lumien tulosta kiiruhti mieleen. No olihan mulla almera vielä, mut enhän mä sillä halunnut ajaa enään icon_e_biggrin.gif. Lokakuu kolahti kellotauluun, pioneerin 2dinin näytöllinen odotteli pölyyntyvänä kotona autoa, mutta mitään ei ollut vielä kuulunut. Kuitenkin tiedossa oli, että laivan oletettu saapuminen oli aika alussa ja melkolailla aikataulussa se lopulta tulikin. Perjantaipuhelun muistaa kyllä kummasti; "sun autos olis noudettavissa huomenna ja jos satamassa kaikki sujuu mallikkaasti niin tänäänkin jo on mahdollista, ehkä." Henkinen valmistautuminen seuraavaan päivään murskattiin kertalaakista kun hikihatussa juostiin hakemaan siirtotarroja tasan viiteen saakka. "Jos saat tarrat niin tänään auto on noudettavissa."

Ei muutakun bB:n keula kohti raumaa ja ihmettelemään kuutiota. Ensinäkeminen sulatti sydämen kirjaimellisesti, sehän on oikeesti PIENI! Auton läpikoluaminen ja koeajon kautta rahatukko vaihtoi omistajaa ja otettiin keula kohti turkua.

933871_10204100537846595_511593677847246172_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio löysi paikkansa heti seuraavana aamuna ja mukavana yllätyksenä oli että vakiokajarit oli joskus saanut vesilintua mitä ilmeisemmin. Sen verran hyvin soi.:)

IMG_3109.jpg

Leimalla yritin käydä jo ennen ajovalojen tekoja koska tulli halusi massoja itselleen, no *yllätys* että tuli hylätty... Ajovaloiksi en halunnut tehdä projektoreita koska omaan silmään eivät näytä todellakaan hyvältä cuben keulalla. Joten valitsin suht lähelle osuvat peilipinnat joista lähdin muokkaamaan noita vakioita. Ostin uudet e11 korisen noten ajovalot joissa näytti olevan suht samanlaiset peilit vaikka ne eivät olleet loppujen lopuksi sinnepäinkään. 2/3 kiinnikettä piti tehdä kokonaan uudelleen joten olisi se huonomminkin voinut mennä..

IMG_3226.jpg

IMG_3243.jpg

IMG_3242.jpg

IMG_3246.jpg

Ton verran kiinnikkeiden paikat heittää, toiselle puolelle umpiota piti vaan tehdä kokonaan uusi kiinnike joten tuli alumiininpalasesta taivuteltua ja lopuksi liimattua epoksilla kiinni takapuolelle :)

Lopputulokseen kuitenkin todella tyytyväinen korkeudensäädöt toimii moottoreilla kuin alkuperäisissä ja valokuvio on todella hyvä :)

IMG_2217.jpg

Sen jälkeen ruksailtiin akselimassat iskaritorniin ja käyteltiin uudelleen leimalla ja hyväksyntähän sieltä tuli :rolleyes:

IMG_3383%201.jpg

IMG_3201.jpg

Edited by Vadelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olkapääleikkauksen aikana saadut vahvat lääkkeet ja mielikuvitus baarimikon kanssa tuotti tulosta. "Nyt mä sain idean. kattokaiteet, surffilauta, mintunvihreät vanteet, vattalleen, ehkä puukyljet tai jotain?" jepjep, d2 street tilaukseen ja vanteita metsästämään. "Mä pidän tän vakiona käyttöautona" valttikortti oli justiinsa käännetty ympäri. Mielikuva kokonaisuudesta alkoi kutakuinkin hahmottua ja seoli jotakuinkin tällaista;

IMG_1217.jpg

IMG_6753.jpg

D2 set saapui kotiin ja japanracingit päätin tilata kooltaan 16x8et20, renkaiksi tuli 195/45/16 jottei tule liikaa venyä mutta on vähän pullamaiset kuitenkin. Nappivalinta ettenkö sanoisi, omaan silmään ainakin. Piti ne vanteet tottakai koesovittaa vielä ennen maalausta että onko mitään järkeä vai ei, eiköhän ne sinne sovi kun vähän näyttää kaarimankelia..

IMG_5252.JPG.jpeg

Ettei ihan vanteiden sovitteluksi olis jääny kaikki niin pitihän se avata toinenkin laatikko, meinaan alusta laatikko. Etutolpat kun sai paikalle niin vasta siinä vaiheessa tajusin että ei hemmetti näissä on väärä alapää, olka akselin pulttien väli oli liian suuri. No alusta takasin pakettiin ja kyselemään mitä tehdään ja muutamassa päivässä sainkin sovittua että miten asia etenee, no alapäät lähti tehtaalle ja tilalle tuli oikeat.

IMG_3551.jpg

IMG_5637.jpg

Tippu aluks liikaa kun ei saanut millään nosturilta pois eikä mutta tovin ku ruuvaili niin rupes asettumaan. Paljon parempi jo nyt. Kallistuksenvakaajan päätin jättää kokonaan pois, eihän tämä mikään sporttikärry ole ja on tarpeeks jäykkä jo muutenkin.

IMG_5638.jpg

Vanteet sain maalarilta niin oli pakko päästä heti laittamaan kumit päälle, näin jälkeenpäin mietittynä olis voinut vähän kauemmin odottaa kun seuraavaan päivään. Renkaat meni hienosti päälle ilman mitään mutta kiristäessä autoon lähti vähän halkeilemaan muttereiden alta, maali oli vielä liian pehmeetä. Mutta olihan lumet jo sulanu ja kesärenkaat halus kovin laittaa alle ;D

11069616_1017945754900394_3112572722074057560_n.jpg

Täyttä söpöyttä, ilman seksiä. ;D No hyvin raapii, kaariin. Olihan se pakko mennä melkeen suoraan kaarimankelille, kiitokset alkulle!

IMG_5788.jpg

Edited by Vadelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kattokaiteita, surffilautoja ja täyttyneitä projektihaaveita. Kattokaiteet meinasin tilata jo uutena kunnes sain kun sainkin ostettua käytettynä, suomesta. Eihän niissä paljoa hinnaneroa ollut mutta eipä nuo kulukkaan joten thulet postiin ja odottelemaan. Surffilaudan metsästys sopivaan rahaan vain katolle vei kyllä jonkun aikaa, mutta vihdoin sekin löytyi. Joitan pieniä yksityiskohtia vielä pitää korjailla ja auto pitäisi maalipinnaltaan käydä kokonaan läpi. Mutta muuten ihan talvikelpoinen :cool:

DSC_5671.jpg

DSC_5669.jpg

DSC_5677.jpg

IMG_0207_1.jpg

16583625013_161478d364_o.jpg

Auto on tuollanen nytten. Talvi kuitenkin lähestyy ja ei ollut tietoa pyöriikö nuo 15'' vanteet alla joten siihen piti tehdä pieni päivitys myös..

IMG_4336.jpg

Renkaiksi tuli toyon snowproxit 195/45/16 koossa. Paljon kuvia, mutta kertoo paljon enemmän mitä teksti huonosti kirjotettuna ;D

Surffilaudan remmit pitää vaihtaa mustiksi, auto pitää myllyttää muutamaa skraapua pitää vähän korjailla ja jotain pientä viel. Pienet ehdotukset otetaan toki vastaan mitä voisi tehdäkin :rolleyes:

Edited by Vadelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

nä on kyllä veikeitä laitoksia :D Mutta hyvällä maulla kyllä värkätty :) Saiko näitä myös nelivetoisena ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos, juu nelikkona saa myös mutta en tiedä onko se täysin sähköohjattu vai miten mahtaa toimia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivitetääs tätäkin kun ei ole muistanut.. Eli autosta nyt varmaan lähinnä kuvaa millaiselta näyttää vanteilla :) Koska lunta tulee kerralla viismetriä niin kuutio ei oikeen pidä siitä..  Tuli vaihteeks ajettua lisäjäykisterauta solmuun pohjasta... Piti vähän lekaa näyttää sille   9_9
IMG_0302.jpg
IMG_0340.jpg
IMG_0342.jpg

Joku lehdessä just itki aura autojen lumenpöllyttämisestä, mun puolesta saisivat aurata vähän tehokkaammin :|

Kevät lähenee ja kohta puoleen vois alkaa vähän fiksailemaan tätäkin kinneriä, kun nyt on vaan ollut pelkästään ajossa :P

Edited by Vadelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×