Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
jonesky12345

Skylinen muutoskatsastus, henkilöpaikkaluvun muutos

Recommended Posts

Olen hakemassa 2 paikkaiseksi rekisteröityä skylleä, josta katsuri on aikanaan 2010 kieppeillä rekisteröintikatsastaessa käskenyt poistamaan takapenkin. 2-paikkaisuus ei itselleni ole sinänsä ongelma, mutta haluan takapenkin, koska on typerää, ettei autoa saa säilyttää sellaisena, kuin se alunperin on, ja aina satunnaisesti joku kuitenkin on kyytiä vaille. Museorekisteröinti tuskin tulisi kyseeseen, mutta mitä siinäkin sanottaisiin, kun penkit puuttuvat.. Käytäntö rekisteröinneissä muistuttaa luetun perusteella jonkinnäköistä villiä länttä, jossa katsurit tulkitsevat säädöksiä oman mielen mukaan.

Tähän mennessä keskusteltua ja kuultua:

-Paikkalukua muutoskatsastaessa auto punnitaan ja omapainon tulisi olla sen verran dokumentteja alempi, että 75 kiloisia kuskeja mahdutetaan kokonaismassaan 3-4kpl. Toki auton on voinut saada esim TÜV-lapulla suoraan 4-paikkaiseksi, mutta oletetaan tässä, että auto on rekisteröity Japanin dokumenteilla, joissa kokonaismassaan sisältyy 4kpl 55kg/kpl kuskeja = 220kg. Eurooppalaisten Suomessakin käytettävien määräysten mukaan kuskin + tavaroiden paino on 75kg/kpl. Näinollen 75kg*3=225kg ja 75*4=300kg. Auton täytyisi siis tehtaan spekseihin nähden keventyä hieman, jotta paikkaluvut kasvavat kolmeen ja hieman enemmän, jotta paikkaluvut kasvavat neljään.

-Käytännöt 2-paikkaisen auton kanssa takapenkkien sallimisen suhteen ovat vaihtelevia. Järjen kanssa ajateltuna auto pitäisi kaiken järjen mukaan saada pidettyä alkuperäisessä kuosissa ja takapenkille ei vaan istuteta porukkaa. Tämäkään ei ole yksiselitteistä.

-Jos auto katsastetaan kolmelle, on vaihtelevaa, sallitaanko takapenkki kokonaisuudessaan kahden etupenkin kanssa, vai haluaako katsuri sahauttaa takapenkin kahtia / poistattaa toisen etupenkin. Käsitys itselläni on kuitenkin se, ettei takapenkkiä tarvitsisi muokata, ja luinkin, ettei istuimelle olisi maksimimittoja asetettu, jolloin tämäkin on tulkinnanvarainen seikka, vaikkei sen pitäisi olla. Erityisesti tähän asiaan kaipaisin selvennystä, jos jollain on jotain lähteitä linkata.

-Muutoskatsastaessa ja punnittaessa auton tankin tulisi olla suurinpiirtein täysi, pissapojan nesteiden tarvitsee pelata, autosta tarvitsee löytyä paikkapullo (lähde?) ja varoituskolmio. Muutoin sensijaan sisustaa voi purkaa, spoilerin voi purkaa ja muutenkin autoa kevennellä, esim irrottamalla hanskalokeroa yms.

Trafin sivut vaikuttavat olevan melkeimpä vitsi tämän muutoskatsastuksen osalta. Sivulla asiasta on hyvin lyhyesti, eikä "hyödylliset" linkit sisällä äkkivilkaisulla mitään konkreettisia ohjeita ja vaatimuksia. Olisin mielelläni väärässä, joten jos asiasta on parempaa tietoa, linkatkaa ihmeessä lähteitä liittyen edellä esiintuotuihin asioihin. Erityisesti tilanne 3-paikkaa ja penkit, tuntuvat olevan epäselvä asia, sekä se, saako takapenkki nyt olla vai ei, jos paikkoja ei papereissa ole kuin 2.

Oma tilanne:

-Autosta on poistettu ilmastointi ja hicas, sekä sisätilan verhoilut takaa. Takapenkki on menossa kiinni ja alkuperäiset vyöt löytyvät. "Vastuskikalla" saa tankin tarvittaessa näyttämään täyttä, vaikka se olisikin tyhjä. Autoon on muutoskatsastettu D2 alustasarja, vanteiden painosta vrt alkuperäisiin ei ole tietoa ja edessä on kuppijakkarat. Vararengasta ei ole. Auton painosta ei myöskään ole tietoa. Muutoskatsastus on tarkoitus suorittaa pk-seudulla, joten kommentit/yksityisviestit suopeista asemista otetaan vastaan. Myöskin esim mahdollinen ennakkopunnituspaikka tai muut hyödylliset vinkit ovat tervetulleita. Hyvät selkeät vastaukset ja viittaukset säädöksiin ja lakeihin ovat tervetulleita ja toki topikki palvelee myöhempiä asian kanssa pähkäileviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse aikonaan muutin Nissan Patrol GR2 vm:00 pakettiautoksi. Autossa oli ihan kiinteet takapenkit ja sitten peräosassa vielä tilapäis penkit 2:henkilölle. Eli yhteensä 7:henkilölle oli rekattu

​Muutin sitten takasi henkilöautoksi. Nii siitä tuli enään vaan 5 paikkanen. Meinas ettei voi enään nykyjään rekisteröidä niitä "tilapäis" penkkejä. Samahan koskee Volvoja ja muita kulkineita joissa on aikonaan saanut peräkonttiin ne tilapäisistuimet, joilloin autosta on saanut 7 paikkasen. Niitähän ei vissiinkää enään nykyjään saa näihin farkkuihin.

Niinku suurin osa suomen 200sx.ti on kaks kaks paikkasia ja löytyy kahelle tilapäiseen kuljetukseen penkit

Voi olla aika hankala saaha ne takapenkit rekattua. =(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ne voi vaatia penkkiä sahaamaan.. Jos kitisee niin apparin penkki leimalle pois. Prätkän akulla, mittarivastuksella sekä kevyillä peltivanteilla saat jo 70-90kg. Jos on kolme turvavyötä takana niin orkkis apparinpenkin poistolla saa 10-15kg loput kilot on aika työläitä.. Varapyörä paikkapulloon 5-13kg, riippuu varapyörästä. Pissapoika on n. 5kg ku laskee minimiin. Keulacoolerin vaihto alumiiniputkeen tuo jokusen kilon hyödyn. Sitten on joitain tukirautoja mitkä voi poistaa leiman ajaksi tai vaihtaa tilapäisiin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuossa apparin penkin poistossa vaan tulee sellainen ongelma että katsuri merkkaa otteeseen että apukuljettajan penkki poistettu.. Facessahan joku mainitsikin että trafissa on pykälä jonka mukaan penkkiä ei saisi katkaista joten se siitä penkin sahaamisesta..

edit1. Kannattaa laittaa viestiä nissan nordicille ja kysellä massalappuja/mahdollisuutta oikeenkokoselle massalapulle. Laitan yv:llä vaikka yhden henkilön spostin keltä on saanu ihan asiallisia vastauksia

Edited by Vadelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en lähtis spedeilemään niiden mittariston sähköjen kanssa ollenkaan, vaan ihan kylmästi sen mekaanisen kohon tankista köyttäisin yläasentoon. Ihan 100-varmasti kaikkein helpoin konsti, eikä vaadi minkäänlaista sähköosaamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×