Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
heilastelija

AEM Uego + Nistune, kapeakaista ECU:lle

Recommended Posts

Pitäisi saada kapeakaista-signaali syötettyä ECU:lle, mutta ei oikein pelitä. Laajakaista kyllä mittarin mukaan toimii.

- Nissan Pulsar GTI-R, vakio lambda 3 johtoinen (ilmeisesti 2 lämmitysjohtoa?)

- Laajakaistana AEM Uego, sen johtosarjan valkoinen johto kytketty suoraan ECU pin 19 (O2 / Oxygen sensor) (kokeilin myös kytkeä Uegon valkoisen johdon vakiolambdan johtosarjaan)

- AEM Uego asetettu P4 / P04 asentoon eli kaiketi pitäisi syöttää simuloitua 0 - 1 V jännitettä ulos

=> Em. toimilla ei mitään vaikutusta eli kärry ei puksuttele "closed loopissa".

Onko tuota ylipäätään mahdollista saada toimimaan, miten?

Vaatiiko jonkun vastuksen noiden vakiolambdan lämmitysjohtojen kaveriksi, jotta ECU luulee senkin puolen olevan kunnossa?

Edited by heilastelija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itekki aikonaan yritin r33 skylineen kytkeä sitä noin nistunen kanssa, en saanu koskaan toimimaan ilman vakio lambdaa. Nyt stageassa kytketty yhdellä lambdalla, tosin vakio eculla. Voisko se nistune jotenkin hylkiä tuota kytkentää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki lähti siitä, kun nistune ei nähnyt lambdaa ollenkaan. Vakiolambdakin on kiinni, mutta se lienee kuollut. Laajakaistan signaali oli myös irti. Kärry oli tyystin ilman ohjausta.

Jos vakiolambdan hommaisi, on toiveita saada toimimaan nistunen kanssa?

Jos jollain sopiva lambda, voisin ostaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

GTi-R :ssä onkin titaani-anturi, joka toimii ikäänkuin muuttuvana vastuksena, joka ei itsessään syötä jännitettä ja tarvitsee lämmityksen, josta jää jäljelle n. 1 voltin jännite itse anturia varten.

ECU tarkkailee tuon jännitteen muutosta, jota siis anturi muuttaa vastuksen muututtua (rikas seos => anturin vastus vähenee, laiha seos => anturin vastus kasvaa).

Tuo titaani-anturi on ihan hyvä kaiketi (todella vähän käytetty malli kaikenkaikkiaan); nopeampi, tarkempi, ei tarvitse "verrokki"happea.

Tässä oli hyvä selvitys anturien toiminnasta / PDF: http://www.tomco-inc.com/Tech_Tips/ttt20.pdf

Homma alkoi pelittää:

Ensin tuli hommattua uusi alkuperäinen anturi, ei sekään toiminut. Vaati pientä debuggausta johtosarjan / anturin johdoista, kunnes alkoi homma selvitä, miksei edes alkuperäinen toiminut.

Vanha alkuperäinen anturi alkoi toimia, kun ohitti johtosarjan ja laittoi signaalin suoraan ECU :lle, lämmitysjännite kyllä siirtyi ok. Eipä tullut heti mieleen, että signaali katkeaa jossain, ei toki eka kerta tässä maailmassa. Laajakaista nyt pelkästään näyttää, sitä ei saanut toimimaan mitenkään simppelisti. Mutta, homma bueno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×