Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Mikk-

Vaparilama R32 Projekti

Recommended Posts

Hetkentovin jo katellut että täällä on meno hieman laantunut, niin ajattelin että olis hyvä ihan yleiselle puolelle lyödä pientä projektitopicin tynkää kun Artokin puheli että tännekin saa kirjoitella, ei kyllä varmaan olis huono tänne yleisellekin puolelle tehdä ihan projektiosiotakin? Pahoittelen kuvien ja tekstin laatua, en ole valokuvaaja enkä myöskään kirjoittaja.

Tämän auton tarina alkoi vuonna 2009 syksyllä, kun ensiautoa oltiin etsimässä ja kriteereitä ei oikeestaan siinäkohtaa vielä ollut. Käytiin isän kanssa autokauppoja ym läpi, mutta mitään ei oikeen löytyny milla olis ensimmäiset kilometrit ajanut. Sitten eräs koulupäivä selailin nettiä ja näytölle vaelteli kuvia tuontiautoista, ja tarkemmin vielä japanintuonneista. Olin siltä istumalta myyty, ja selvittely alkoi että millaisella kikkailulla ja mistä saisin itselleni sellaisen. Hetkenpäästä olinkin jo soittelemassa ESV:n Peipolle aiheesta. Puhelun jälkeen kävin huikkaamassa opettajalle että lopetan koulun (jep, vaihdoin alaa seuraavana päivänä) ja senjälkeen soitin isälle että nyt mennään kattelemaan autoja. Isä oli vähän vastahakonen aiheesta koska olis halunnu pojan ostavan bemarin ja "postiautot" oli kuulemma huonoja, mutta käytiin nyt sitten kuitenkin kattomassa. Ens käytiin lenkillä s14 silvialla, oli ihan kiva mutta viereisessä ruudussa oleva keltainen skyline houkutteli enemmän. Ehkä jopa sen takia, että se oli kilvissä jo valmiiksi ja kivanvärinen. Noh, olihan senkin hintaa kyseltävä ja niin vain kävi, että kaupat sovittiin. Seuraavaksi käytiinkin kaivamassa säästöpossua ja hakemassa auto kotiin. Siinä se pihalla köllötteli, ensimmäinen oma auto ja ikää 17 mittarissa.

PA080737_zpsi0wd2ddl.jpg

2009-2012 tapahtui kaikenlaista pientä, puskuri vaihtui, imusarjan tiivistevikaa etsittiin yks kesä, cas antautui kerran, kumeja meni, hauskaa oli ja löytyi uusia kasallinen uusia ystäviä samalla mielenkiinnonkohteella. Korttikin lähti 2011 lopussa, mutta intti alkoi heti tammikuusta, niin suurta haittaa siitäkään ei syntynyt. Koko lopputalvi mitä lomilta kerkes, vietettiin tallissa ja autolla ajettiin vielä n2000km ennen nykyhetkeä, josta itse projekti sitten alkoikin..

Alla kuvia auton eri "vaiheista" about järjestyksessä.

miki2_zpskhvnxvv4.jpg

IMG_2828_zpsryi5d31o.jpg

IMG_2928_zpsg59po7cd.jpg

P7020215_zpsdl27r3gs.jpg

alastaro%209.9-2011%20101_zpswnsmpgth.jpg

IMG_20120826_184151_zpsibc7qg1k.jpg

harmalasky1_zpsouaa3h84.jpg

harmalasky2_zpsp34ii4j9.jpg

Viimeisten kuvien reissun jälkeen alkoikin taas talvisäilöntä, RB25DET oli jo ostettuna ja purettuna, tarkoituksena asentaa se talven aikana RB20:en tilalle. Konetta aloin irroittelemaan, mutta sitten iski sosiaalinen elämä, ostin bmw:n, reissasin minkä töiltä ehdin. Tilanne helpotti hieman kun 2013 kesällä loppui puolustusvoimien pesti, kävin taas vähänväliä tallilla purkamassa autoa ja myin osan osista pois, mutta motivaatiopula koko autoa kohtaan oli huomattava. Jossainkohtaan loukkasin käden, vietin koko sairasloman kaverinluona toisella paikkakunnalla hänen skylineään välillä remppaillen ja miettien josko sitä omaakin sitten joskus. Syksyn tullen kaverin Skylinestä hajosi moottori, ja hyvänä tyyppinä heitin ilmoille että mulla on tollanen kone purettuna tallissa, no siitähän jouduttiin sitten luopumaan ja nyt oltiin käytännössä ilman tekniikkaa kun RB20 oli jo hylätty ja unohdettu. Muutin toiselle paikkakunnalle 2013 marraskuussa, ja heti alkuun oli puhe josko toisin autoni säilöön kaverin tallille niin saattaisi edetä projekti hieman. Elettiin 2014 tammikuuta kun järkkäiltiin tilaa, kyyti skylinelle ja alettiin suunnittelemaan jotta mitähän tälle keksii.

Ajatus tulevasta kokoonpanosta oli selvä kuin allekirjoittanut vappuna, eli selkeetä kokonaisuuskuvaa ei ollut. Piti keksiä joku tekniikka myydyn rb25 tilalle, ahtaa se, hitsailla turvakaaret, riisua sisustaa vähän lisää, ostaa joku fiksumpi alusta, keksiä jotain kivaa vannetta alle, turvatankit ym tilpehöörit... lista oli loputon, mutta jostain oli alettava ja tammikuun lopussa syntymäpäivän kunniaksi nostin hyvin palvelleen rb20:en pois viimeisen kerran tämän auton konehuoneesta.

Mietin pitkään korvaajaa, onko se jz? Vai olisko kerrankin erilainen ja keksis jotain vähän omaperäsempää, ja siitä se ajatus sitten lähtikin.. Ihmettelin netistä videoita kun ruotsalaiset tunkevat bemarin m50 koneita jokapaikkaan ja jälkiahtavat niitä hyvin tuloksin. Lisäksi koneet olivat käytännössä ilmaisia eikä laatikotkaan paljoa maksaneet. Koneitakin löytyi lähipiiristä, ja melkeen sai valkata mistä haki. Yhtäkkiä mulla oli 2 kokonaista konetta, 1 lohko sisuksineen ja 3 laatikkoa nurkissa, kaikki tää alle tonnilla, kivaa eikös? Hetkenaikaa touhuiltiin juttuja, ja lopputulema oli tämä

WP_20140410_011_zpsxueix23r.jpg

WP_20140410_012_zpsig9aifgj.jpg

Siinä sitä sitten oltiin, joku foorumilainenkin sitä kävi ihmettelemässä ja totes että jotain on pakko olla päässä vialla, hän olikin ihan oikeessa.. Olin meinaan unohtanut alkuperäisen johtosarjan ym autoon kiinni, alkuperäinen ajatus oli purkaa vain koneen toiminnassa mukana ollut, mutta totesin että tehdään nekin uudestaan kun tässä nyt ei muutenkaan enää helpolla pääse missään suhteessa. Siispä purkuhommiin.

WP_20140321_003_zpseae68316.jpg

Samalla purettiin lämppärit ym "turhake" pois sisältä ja loppuviimein meillä ei ollut sisällä mitään. Koneen vaihdon takia poistui myös ohjaustehostin, ja ajattelin vaihtoehtoisen tehostimen olevan fiksumpi, ettei mahdollisten koneenvaihtojen yhteydessä tarvittis murehtia ylimääräisistä letkuista / apulaitteista. Siispä hyväksi todettu Corsan sähköinen tehostin maailmalta ja ihmettelemään..

WP_20140407_003_zps0e3b3dfa.jpg

Jonkinaikaa sitä siinä ihmeteltiin ja pyöriteltiin osia pöydällä. Lopputulemana oli evo 1 rattiakseli, mikä on tehty myöhemmin vielä uudemman kerran.

WP_20140410_010_zps277a791d.jpg

Turvakaariputket tuli myös Marteliukselta tilailtua ja kaaret heppailtiin paikalleen, nämä itseasiassa valmistui täysin vasta nyt ihan viikkoja sitten tätä kirjoitellessa.. Koitin hieman katella sääntökirjaa näitä tehdessä, jos vaikka tulevaisuudessa tulis tarvetta ihan kunnon kaarille, alla pari kuvaa keskeneräisestä kopista.

WP_20140601_006_zpse38c795d.jpg

WP_20140621_002_zps81c9d50e.jpg

IMG_20160218_201153_zpsq9s9rn3q.jpg

Eleltiin niitä hetkiä kun Nissanissa oli kone paikallaan, kardaani puuttui, koneen ja auton sähköt puuttui, vanteet puuttui ja motivaatio puuttui. Eleltiinköhän 2015 Tammikuuta kun kaveri soitti ja kiinnostaako vielä tallipaikka nykyisestä paikkaa, eikä valintaa ollut vaikea tehdä. About näissä kuoseissa lähti Skyline uudelle tallipaikalle.

WP_20140709_002_zps0rlofphh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uudella paikkaa Skyline ehti makoilla melkeimpä puolivuotta koskematta, ostin meinaan 2015 syksyllä Toyota bB:n jonka parissa tuli hieman touhuiltua ja kesä kierrelty kaikenmaailman tapahtumia, ja käytiin jopa ruotsissakin pyörähtämässä..

cam5225-copy_zpsv291vpbr.jpg

Noh se niistä muisteluista, nykyaikaan. Saattaa tulla hieman sekalaisessa järjestyksessä.

Ajatus M50 turbosta alkoi hiipua ja mieli teki jotain muuta, laitoin kokeeksi tekniikan myyntiin, ja sehän meni suht nopeasti kaupaksi. Ajatus V8 koneista oli jo koko kesän (kiitos gatebilin) pyörinyt mielessä ja semmoinen oli miltei saatava. Sitten koitti päivä kun kaveri vinkkasi eräästä tekniikkapaketista manuaalilaatikolla, ja vieläpä samalta kylältä. Ei siinä auttanut kun lyödä kärry bemarin perään ja hakemaan tekniikka talteen. Jos edellinen tekniikkavalinta aiheutti ahdistusta ja hikoilua niin tämä ei ainakaan helpota tilannetta.

IMG_20151018_185712_zpsyiz3bsda.jpg

M60BXX 6- lovisella getrakilla, sopi vielä suhteellisen kivuttomasti paikalleen. Touhuilin illan koneelle kannakointia ja tein puslista mallit jotka kaveri valoi töissä mulle. Tuli ihan jepat.

IMG_20151016_232150_zpsltyumale.jpg

Kuvissa myös näkyy uudelleen tehdyt iskaritornien yläpäät. Ajatus mcpherson tuennasta oli jo pitkään pyörinyt mielessä ja nytkun tämä oli jo virallisesti pilattu, ei niidenkään tekeminen enää ahdistanut. Iskarit löytyi e36:sta bc:n touhuilemina ja ne odottavat vielä alakiinnikkeitä. Noh, nytkun oli mcpherson yläpäät, oli hankittava myös etunavat vastaamaan muuta tuentaa. Sellaset löytyikin sopivasti kaverin purkuautosta sopivaan hintaan.

IMG_20160308_161338_zpsjvohxx2h.jpg

Napoja hieman muokkailtu omiin tarpeihin paremmin soveltuvaksi, kääntövartta lyhennetty, raidetangon kiinnitystä tiputettu ja käännetty parempaan kulmaan. Lopputulemana vähän parempi kulma fillareille. Joutunee varmaan uniballin vaihtamaan vielä tuohon raidetangon päähän jotta saa sen holkitettua alemmas.

IMG_20160308_161530_zpshaier31n.jpg

Sisustaan ei ollut juuri suurempia muutoksia tullut, alkuperäiset polkimet vaihtui pedalboxiin, kardaanitunnelia hiukan avarrettu, rattiakseli evo2 tuli tehtyä ja rakennettua kiinnikkeet. Puhallin, jonkunnäköinen kojelauta, sulake/reletaulu ja ecun paikka vielä touhuilematta.

IMG_20160213_193346_zpsqgqflpdo.jpg

Tekniikalle oli helppo valita moottorinohjaus, tekniikan myyjä kun ei ikinä ottanut ajonestoboksien muodossa yhteyttä muhun niin hyllyssä ollut ms3x sai luvan kelvata, ja siihen tilattiin 8 sylinterisen johtosarja.

IMG_20160213_190017_zpsi7xwqhr9.jpg

Johtoja vedeltiin vähän sillä mentaliteetillä että opetellaan samalla, ihan hyvät tuli, kutistesukkaa ja eristepunossukkaa vähän sinnetänne. Vielä pari anturia johdottamatta, mutta näkyvät aikalain tuossa.

IMG_20160227_204039_zpsdqnlaiko.jpg

Alkuperäiset etusisälokasuojat sisälti liikaa reikiä ja ne olisi voinut pidemmänpäälle ahdistaa, joten nekin touhuiltiin uudestaan, kyljet jätin vielä auki niin pakosarjat on kivempi touhuilla. Ihan perus tynnyrinkyljestä leikatut palat ja hiukan maalaisjärkeä niin sai ihan hyvät.

IMG_20160214_204907_zpsswwwvdpz.jpg

Koska muodin mukana pitää mennä, ja rocketbunny / overfenderit on nyt kovassa huudossa, oli lyötävä molemmat kerrasta. Vähän ensin epäilytti mutta ihan makosa siitä tuli ainakin omaan silmään. Kyljet vaihtui ihan järkisyistä, edelliset olivat +50mm levittävät eikä istunut omaan silmään lainkaan. Kuituvelho Peippo sitten taikoi GT-R kyljistä muotin ja kuidutteli passelin korvaajan tuon edellisen tilalle, näitä muuten saa lisempääkin jos jollain tarve on. Skylineenhän ei rocketbunny sarjaa tehdä, joten sekin piti lainata S13:sta, istuu kuitekin suht kivasti vaikkei tähän olekaan tehty kun leikkaili vähän ylimääräisiä pois. Vanteina toimii 16" work equip 05:et, tulevat speksit 16x9,5/10,5 ET miinus aikapaljon.. Tällähetkellä vanteet vain spacereilla "sielläpäin" kun saksanpojat vielä vääntävät mulle lippoja.

IMG_20160312_214726_zpsc6tz6bzv.jpg

IMG_20160312_214633_zpsf1z4nsyw.jpg

IMG_20160311_185111_zps7ov2yact.jpg

IMG_20160311_185033_zps2piccbny.jpg

Seuraavan ohjelmassa saattais olla tuon korin johtosarjan sovitus paikalleensa ennen maalausta, sulaketaulun ja kojelaudan kannakkeiden teko, akkukotelon kiinnikkeiden teko ymymymym hommat, toivottavasti jo kesällä ajellaan..

IMG_20160312_214755_zpsgz5gdjcs.jpg

IMG_20160312_214741_zpsvd10uj2t.jpg

IMG_20160311_193329_zpsf51izzfv.jpg

IMG_20160312_214921_zps1adpbzfe.jpg

Näihin kuviin ja tunnelmiin, ensikertaan.

Edited by Mikk-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vihdoinkin. 8)

Mitennii, mä vähän vielki oottelen sitä tummaa teemaa :D

Aika hyvää settiä!

Ja koetetaan parantaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauhtipyörä tilattu, asetelma tilattu, renkaat tilattu, v-pantoja tilattu, vaimentimen osat valmistu eilen, resonaattorit tuli, joustot tuli, uus tuulilasi noudettu ja kaikenmoista pikkutilpehööriä haalittu nurkkiin. Pakosarjan käyrät ja kytkinlevy on oikeestaan ainoot puutteet tällähetkellä osien suhteen. Laipoista ei tosin oo mitään huutoo ollu vielä niin eikai niitä käyriäkään vielä tarvii.

Eli pikkuhiljaan olis vaan kasausta vaille, nyt vaan alkaa kevät ja reissuhommat taas niin ei tarvitte viikolla miettiä menevänsä lainkaan touhuilemaan, tarvinee varmaan joku huijata tonne tallille viikonloppusin jeesimään niin ois jotain toivoa saada hommat valmiiks ennenku on taas talvi. Sähköt nyt ois yks mikä ois tosi siisti saada joku tekemään, vähän vois jopa maksaakin. Jos tuntee jonkun pätevän tyypin turunseudulta niin saa vinkata, universaali sähkösarja löytyykin jo nurkista, samoin vakio johtosarja josta liittimet kriittisille osille, mutta kaikki releet ymym on kysymysmerkki mihin tyhmän levysepän aivot ei riitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iski silmään kilpien vaihtuminen välissä. Mikäs homma tossa oli?

Ei siihen juuri muuta syytä ollut kuin ulkonäkö, sopii vähän kivemmin. Sai niin helpolla ettei kannattanut alkaa tekemään telinettä tolle kokokeulan levyselle kilvelle.

kilpilol_zpsyopjbxpm.jpg

uuskilpilol_zpsofgfzqij.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysymys Mikk-

Voiko dnsf -kerho ottaa muutaman kuvan käyttöön tästä topikista kerhon omiin matskuihin? Tulevat vilahtelemaan ehkä joskus jossain.

Hyviä kuvakulmia ja hyvä tekemisen meininki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kysymys Mikk-

Voiko dnsf -kerho ottaa muutaman kuvan käyttöön tästä topikista kerhon omiin matskuihin? Tulevat vilahtelemaan ehkä joskus jossain.

Hyviä kuvakulmia ja hyvä tekemisen meininki.

Voi toki käyttää jos jotain käytettävää löytyy. Aivan kaikki kuvat ei ole itse tuotettuja, mutta nekin ovat jostain 4-6 vuoden takaa eikä kyllä kuvaajasta mitään koppia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän on kaikkee taas nypitty, tai lähinnä tehty etätyötä klikkailemalla osia. Ihana tunne kun saa juosta kaikki matkahuollot, postit ja muut paikat läpi kun tulee reissusta kotia.

IMG_20160407_145336_zpsqbc4v7dy.jpg

Eli blingfactoryltä kova vauhtis ja SRE 765 asetelma, KL-Racingilta 6-lapanen sintterilevy, kiinasta vähän lisää v-pantoja ja mamasanilta iskarin alapäät.

IMG_20160408_182524_zpsyz06bsbn.jpg

Viikkositten tuli myös yks varakone hankittua nurkkiin. Vähän on vuotanu öljyä venakopista ja nuin mutta uudelleen ku tiivistää yläkerran niin eiköhän siitä ihan hyvän vielä saa. Ehkä vähän varmistelua, mutta ompa nyt tuollanenki

1459706507573_zpsusyp9dua.jpg

Myös vaimenninta aloin touhuilemaan, pitäs vielä joku sopiva villa kehitellä sisälle ja mankeloida kuori tuolle, ei kaunis mutta välttää varmasti. Tää on nyt siis tulossa 3 vaimentimella, yks per putki ja tuo tuplalähdöillä oleva mahd lähelle moottoria, varmaan vanhaan katalysaattorin syvennykseen kun katit tulevat edemmäs. Katotaan jos sais sellasen maltillisen kuulosen että jaksaa ajella kauppaan ja takasin.

IMG_20160325_204053_zpsaj7tlfov.jpg

Vähän päivässä, vähän vuodessa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahas, pitkän kuumottelun ja ihmettelyn jälkeen tilanne on nyt se, että alla on V8 Nissan. Ei kylläkään topicin nissan vaan jo aijemmin täälläkin näkynyt Cima. Hetkenaikaa siitä Vadellin kanssa 'väännetty' ja nytkun kevätaurinko ( ??? ) näytti naamansa niin päätin käydä katsomassa autoa vaikka mies itse olikin Libanonissa. Edellisestä kerrasta olikin jo ainakin vuos aikaa, mutta eipä se juuri muuksi ollut muuttunut. Tonin isän kanssa siinä sitä ihmeteltiin ja tultiin siihen lopputulokseen ettei tarvitte enää ajaa autoa säilöön vaan otan sen mukaani siltä istumalta, tehtiin netissä luovari ja raha vaihtoi omistajaa, mikäs sen helpompi.

IMG_20160423_211054_zpsfbojcmjp.jpg

Siinä se nyt seisoo, pientä visiota on ulkokuoren ja alustan suhteen, mutta niistä lisää ehkä myöhemmin. Tällähetkellä suorittaa käyttöauton virkaa, Bmw leimataan ja tuupataan tallin nurkalle odottelemaan talvea. Tosin oishan sille talviautolle varmaan vielä tänään ollut käyttöäkin??

IMG_20160425_062736_zpshth8rzaw.jpg

Skyline edistyy kun edistyy, tyhmä syyttää aina työkiireitä, mutta ei ne 200 kuukausituntia ihan itekseen tule :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähälle on ropailut jäänyt, lähinnä keskitytty tän uudemman hankinnan ajomukavuuden paranteluun, mitä olikin jos ostohetkellä tiedossa jonkinverran.

Tonin kanssa jo aijemmin oli juttua, että pakoputki pitäisi touhuilla uusiks, siispä tallille täyttämään auton takaluukku about kaikella mahdollisella tarpeella mitä saattaa tarvita ja suunnaksi kaveriporukan talli, koska meillä ei vielä nosturia omalla ole. Ajatus oli selvitä yhdessä illassa-yössä joten ei viitsinyt montaa välireissua tehdä. Vielä ois vaikka yhet viikonlopun kaljat ja eväät mahtunu kyytiin, on se kivan tilava pikkujapsin takaluukuksi :D

IMG_20160502_210326_zpsawdfewrp.jpg

Putkiaihioksi valikoitui jotkut Z nissanin (z32??) downpipet, about millinen hst-putki ja läjä valmiiksi töissä pokattuja käyriä jolla oli ajatus toteuttaa tarvittavat Y-haarat.

IMG_20160504_175432_zpsy4a4kuva.jpg

Auton kun nosti ylös niin ymmärsin minkä takia tähän uusi putki haluttiin, sen lisäksi että se humisi kabiiniin enemmän kuin tarpeeksi rasituksen alla niin olihan se vähän rujon näkönen, ja juuri sellanen "tunnissa kasatun" näkönen mitä mainostettiin.

IMG_20160504_175414_zpsmkoqemhg.jpg

Putki tipahti melkein avustamatta alas, se olikin varmaan nopein prosessi koko työmaassa. Downpipet oli vähän sinnepäin, mikä oli sekin tiedossa, mutta aihiona todella hyvät. Toisen putken sai noin 6 osaan katkaista ja toisessa tais riittää 4. Yhden mallin hylkäsin ja tein uudestaan koko keulan putkiston kellon ollessa varmaan 2 yöllä. Kuvassa miltei varmuudella vielä evo 1, joka oli mielestäni liian lähellä runkoa, eikä Y-haara istunut halutulla tavalla.

IMG_20160505_004856_zps8pnybans.jpg

Alkuputkien uudelleenrakennuksen jälkeen alkoikin helpompi osuus, tilaa oli vähän kivemmin, eli ei yhtään ylimääräistä ja putkea ei tarvinnut enää vetää kahtena. Loppupätkän rakenteluun menikin vain "muutama tunti" ja joskus viiden aikaa aamulla oltiin tässä pisteessä. Koko putkisto heppailtuna kasaan jonka jälkeen muisti mitä vielä piti hommailla, Vaimennin 3" lähdöllä :confused: Noh, päätin että tehdään tämä nyt ja lisätään mahdollinen vaimennin myöhemmin. Ja vaimenninhan lisättiin vielä seuraavana päivänä, ei kyllä enää nosturilla vaan tyylikkäästi tallinlattialla ja migillä :D

IMG_20160505_041645_zpsqtecysg9.jpg

IMG_20160505_041720_zpsyumdnlro.jpg

IMG_20160505_132917_zps4moapllb.jpg

Itse lopputulemasta ei tietenkään ole kuvia, alkoi senverran väsyttämään ettei enää napostellut räplätä luuria. Mutta aikalain ympäriasti tuli kaikki hitsailtua. Koko putki tottakai yhtä jöötiä niin ei tarvitte turhaan jännitellä laippojen / v-pantojen rapsuttelua maahan. Itse sen joutuu kuitenkin irroittamaan seuraavan kerran niin tietää sitten ketä syyttää, toivotaan kuitenkin ettei tarvitsis, materiaalin puolesta saa olla siellä vaikka maailmantappiin asti.

Samalla reissua kun nosturilla sai olla, niin korjailin yhden vesivuodon koneentakaa mistä oli yksi letku vanhuuttaan ratkennut, Tarvinee sekin vaihtaa vielä uuteen, samalla kun uusii muitakin letkuja konehuoneen puolelta. Myös öljyt vaihdoin suodattimen kera uusiin, olihan auto seissyt vuodenverran.

Nytkun remontoinnin makuun oli päästy, niin aloin ihmettelemään etupään väljyyksiä. Reaktiotangothan sieltä olivat kulahtaneet ja vaativat uusimista.

IMG_20160515_180839_zpsollgybje.jpg

Pikaisen googlettelun perusteella pistin Mamasanilta tilaukseen Hardracen reaktiotangot, ne kun olivat about samat entä s13/s14/r32/r33 ymymym koreissa. Varret kun tuli asenneltua niin kävi mielessä josko vähän tiputtelis autoa samalla kun se on ilmassa ja muutenkin tarkoitus ajella korjaamolle suuntaukseen. Aikalain näissä merkeissä ajeltiin tallilta ulos, jos olis satanu vähän vähempi kun kaatamalla niin olis saattanu jaksaa muutaman paremman kuvanki nappasta.

IMG_20160515_201001_zpspt7tjmf6.jpg

Pahoittelen kuvien vähäisyyttä ja skylinen edistymättömyyttä, kaikki aikanaan :rolleyes:

Edited by Mikk-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pahoittelen kuvien vähäisyyttä ja skylinen edistymättömyyttä' date=' kaikki aikanaan[/quote']

Nää on kaikki sen verran mielenkiintoisia laitteita, että mua ainakin kiinnostaa lukea myös niistä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nää on kaikki sen verran mielenkiintoisia laitteita, että mua ainakin kiinnostaa lukea myös niistä :)

Hyvä, onhan tässä kaikkea muutakin projektia käynnissä, mutta koitetaan täällä pysyä enemmän näissä nissaneissa.

Kävin vielä pari kuvaa nappaamassa kun oli vähän parempaa keliä.

IMG_20160518_194318_zpsrzny5li1.jpg

IMG_20160518_194337_zpshdmsylzd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin vielä uudestaan kulmiensäädössä niin nappasin parikuvaa autonalta, yhen vaimentimen tonne sais vielä jemmata, mutta aika huonosti on tilaa kun haluaa kaikki pakoputkiosat pitää ylempänä kuin muu pohja..

IMG_20160525_172730_zpsh58fyk6g.jpg

IMG_20160525_172619_zpst1jtylu9.jpg

Skylleenki tuli vanteiden lipat, menee kyllä suoraan maalarille kunhan testikappaleet saa kasattua ja sovitettua. Eioo kiiltävä mun juttu. Iskarin alapäätkin jaksoin veivailla paikalleen, kuvassa nyt täydessä ulosjoustossa oleva bc:n hybridisetti.

IMG_20160527_194430_zpsxephqrzu.jpg

Osui myös laskut aikalain nappiin, meinasin ens ottaa 3" eteen mutta oishan se ujoks jääny, niinku koko vannekin. Nyt siis 4" lipat jolloinka spekseiksi jää 16x9,5 ja 16x10,5, renkaina käytetään 225/45 ja 245/45 Nankangeja näin alkuun, eteen varmaan jotain slicksiä kun saadaan muut hommelit kuntoon ja auto ajoon.

IMG_20160527_194938_zpscfcziekd.jpg

Jatkuu...

Edited by Mikk-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Älä hyvä mies hienoja lippoja maalilla mene tuhrimaan! Ennemmin vaikka teippauta eri väriseks :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosiis vaihtoehtona on kiillottaa kaks lippaa jotka on tehtaanmaaleissa ja täynnä syviä naarmuja ja maalata 2 lippaa, tai maalata vain 4 lippaa. Mua harmittaa vieläkin kun eräs foorumilainen kerkes ostaan ne 18" equipit mustaharmaana ja niin pitää tehdä samanmoiset mut 16" :D Keltamusta teema jatkuu siis ympäriauton ja mitään kiillotettua ei tule.

Edited by Mikk-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nosiis vaihtoehtona on kiillottaa kaks lippaa jotka on tehtaanmaaleissa ja täynnä syviä naarmuja ja maalata 2 lippaa' date=' tai maalata vain 4 lippaa. Mua harmittaa vieläkin kun eräs foorumilainen kerkes ostaan ne 18" equipit mustaharmaana ja niin pitää tehdä samanmoiset mut 16" :D Keltamusta teema jatkuu siis ympäriauton ja mitään kiillotettua ei tule.[/quote']

Jaa, meinaatko noita mun equippeja? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juu' date=' mietin yhden yön liikaa joskus aikanaan :D[/quote']

Jaa :) En oikeen niiden väritystä himoinnut, mallia vain. Nyt nekin on saanut jo uutta bling blingiä 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se oli kyl omaan silmään nappivalinta. Ei näiden värimaailmaa kyllä ihan täysin lukkoon oo lyöty, katotaan nyt kun saa kasattua pari vannesta ja mallailtua paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×