Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Vilppi

N15 SR14DE - RE85 Muunnos

Recommended Posts

Nissanin almera n15 ja 1.4 koneella.

Mitä kaikkkea pitäis vaihtaa että vois alkaa luttaamaan tuolla viinalla muutenki ku asentaessa :D !

Varmaankin kaikki letkut joissa kulkee bensa, isommat suuttimet, meneekö päittäin jos vaihtaa 1.6 suuttimet ja riittääköhän ne ?

Mitähän muuta ? onko jotain tärkeitä tiivisteitä mitkä pitäis muutos prosessissa vaihtamaan ?

Kiitosta ja kunniaa tietäville !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racelta bp säädin ja ne letkut gatesin multifueleihi vaihtaa. Ennakkoa pari astetta lisää sekä vastus+katkaisija lämpötila-anturiin niin saat sen oikeastikin kylmällä käymään. Todennäköisesti bensapumppu antautuu niin siihen aeroflow e85 tilalle. Tässä kohtaa mennyt rahaa 240€. Kauanko pitää ajaa että saat erotuksen umpeen? N. 15cnt/litra. Nipponi kuluttaa sen 6. Eli alle euro / sata km. Pois lukien kylmäkäynnistykset missä menee aivan törkeästi alkoholia. 30tkm kunnes alkaa tuottamaan voittoa.

Edited by Kremilin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nissanin almera n15 ja 1.4 koneella.

Mitä kaikkkea pitäis vaihtaa että vois alkaa luttaamaan tuolla viinalla muutenki ku asentaessa :D !

Varmaankin kaikki letkut joissa kulkee bensa, isommat suuttimet, meneekö päittäin jos vaihtaa 1.6 suuttimet ja riittääköhän ne ?

Mitähän muuta ? onko jotain tärkeitä tiivisteitä mitkä pitäis muutos prosessissa vaihtamaan ?

Kiitosta ja kunniaa tietäville !

Höm.. GA14DE. Biltemasta paineensäädin 50€ ja valmis. * :D

Oikeasti, tämä voi riittää, riippuu ihan mitä haluaa.

* Kovilla pakkasilla voi ilman lohkista antaa muutaman ylimääräisen kerran starttauttaa ja täysvedossa menee hieman laihalle.

Letkut on kestänyt, tiivisteet on kestänyt, samoin bensapumppu. En näistä huolehtisi, menevät sitten kun menevät.

Eli summaisin, jos haluat päästä helpolla & halvalla, laita paineensäädin ja hieman suuremmat suuttimet. Noita suuttimia lienee monenlaisia?

Itselleni ei ole selvinnyt, onko 1.4 eri suuttimet kuin 1.6 ja mikä on 1.4 suuttimien tuotto, eli kerro tänne jos löydät jostain faktaa.

Edited by Alppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vakio letkuista irtoaa semmoista mustaa töhnää viinan kanssa. Budjetti mallisesti se orkkis säädin on yhteensuuntaan säädettävä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autolla ajettaisiin vain kesäisin, joten kylmä ominaisuuksista ei tarvitsisi välittää.

Paineen säädintä tarvittaisiin mihin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäämällä polttoaineen painetta ?

Paljonko tuon kannattaisi olla tai paljonko sitä uskaltaa nostaa verrattuna normaaliin ?

Tuohan asennetään polttoaine kiskon paluu pulelle eikö ? Vai laitetaanko pumpun jälkeen ennen kiskoa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lisäämällä polttoaineen painetta ?

Paljonko tuon kannattaisi olla tai paljonko sitä uskaltaa nostaa verrattuna normaaliin ?

Tuohan asennetään polttoaine kiskon paluu pulelle eikö ? Vai laitetaanko pumpun jälkeen ennen kiskoa ?

Vakio paine on tyhjäkäynnillä 2,45 bar, voi nostaa 3.5 bar.

Paluu puolelle asennetaan juu ja imusarjan alipaineletku kiinnitetään siihen paineensäätimeen ja alkuperäisen paineensäätimen lähtöön tulppa.

Jos on tarkoitus vaan kesällä rauhassa kurvailla, niin koittaisin ensin pelkällä säätimellä. Jos ei riitä, niin sitten katsomaan suuttimia.

-e-

Tarkista kaikki polttoaineletkujen klemmarit, niissä saattaa olla vähän löysää.

Edited by Alppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei kiitosta vaan ! Polttoaineletkuthan on ihan helppohomma vaihtaa tietäkseni, ellei mene tosi vaikeista kohdista, ja saan sitä gatesin re85 letkua suht halvallakin ! Joten vaihdan ne varmastikkin jokatapauksessa ! :)

Voikos joku laittaa linkin johonkin paineensäätimeen joka on todetusti hyvä, ei tarvii olla se bilteman halvin, vaa kunnolline :)

Kulutushan hiukan varmaan lisääntyy tuolla litkulla mutta osaatteko sanoo mikä kulutus on normaalia että osaa sitten vähä laskea, menikö homma nappii vai meneekö enemmä polttoainetta ku ennen ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varaudu 33% kulutuksen lisääntymiseen. Nissanin orkkis säädintä voi puristaa kasaan. Saavuttaen saman hyödyn. Hyvää säädintä tuskin saa hirveän edullisesti. Race.fi myy 49€. Sillä on omakin varustettu. Kiinalainenhan se on.. Nismoa saa alle 200€. Se on hyvä ja luotettava..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kuulosta kovin välkyltä puristella sitä orkkista, paitsi jos kyseessä on peltoauto tms...

Maantieajossa kulutuksen nousu on ollut selvästi pienempi kuin 33%.

Kiinalainen näytää sinne päin, mutta on toiminut.

Edited by Alppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Höm.. GA14DE. Biltemasta paineensäädin 50 ja valmis. * :D

Oikeasti, tämä voi riittää, riippuu ihan mitä haluaa.

* Kovilla pakkasilla voi ilman lohkista antaa muutaman ylimääräisen kerran starttauttaa ja täysvedossa menee hieman laihalle.

Letkut on kestänyt, tiivisteet on kestänyt, samoin bensapumppu. En näistä huolehtisi, menevät sitten kun menevät.

Eli summaisin, jos haluat päästä helpolla & halvalla, laita paineensäädin ja hieman suuremmat suuttimet. Noita suuttimia lienee monenlaisia?

Itselleni ei ole selvinnyt, onko 1.4 eri suuttimet kuin 1.6 ja mikä on 1.4 suuttimien tuotto, eli kerro tänne jos löydät jostain faktaa.

GA14DE suuttimet on 139 cc. 1.6 oli muistaakseni 185 cc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli jos vaihtaa suuttimet, ei tarvitse lainkaan polttoaineen paineensäädintä. Tai jos ei vaihda, niin sitten tarvitsee, mutta jää vähän optimaalisesta tuotosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×