Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Totenkopf

JDM SR20DE moottoreista

Recommended Posts

Onko väellä kokemuksia näistä tuontimoottoreista esim. primerassa? Mitä nyt olen lueskellut, niin pitäisi melkolailla suoraan sopia esim. gt:n koneen tilalle. Asiat mitkä meikäläistä askarruttavat ovat mahdollisesti matalampi puristussuhde joidenkin lähteiden mukaan (9,5:1), kun taas jotkut ilmoittavat nimenomaan HP11 primeran koneelle saman kuin eurooppalaisen vastineenkin (10:1). Josta päästäänkin sitten siihen, että miten käy ylipäätään tehojen ja tehoalueen, mistään en ole löytänyt tietoa japanilaisen mallin nokkien ajoituksista jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mistäköhän moottoreista nyt tässä puhutaan? sr20ve moottorit menevät sr20de:n tilalle pulttaamalla, suosittelen kyllä sitä sr16ven vaihteistoa kun siinä on tasauspyörästön lukkokin.

Jos taasen puhutaan sr20de:stä niin niitähän on aika montaa eri variaatiota. Ja niissä eri puristuksia käytetty.

Edited by Kremilin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pahoitteluni, SR20DE:stä on kyse. Vielä nimenomaan rullakeinuilla varustetusta. Korjasin otsikon.

Mitä olen kysellyt maahantuovilta yrityksiltä, niin vastaukset ovat olleet hyvin ympäripyöreitä: "kyllä niitä on vaihdettu kymmeniä ilman ongelmia". Saahan tuohon vaikka ladan koneen jos niin haluaa, mutta kiinnostaa tietää onko huomattavaa eroa entiseen tehojen, väännön ja kulutuksen puitteissa. Mielestäni ongelmaksi muodostuu juurikin tämä eri mallien kirjo missä on käytetty samaa perusmoottoria eri puristussuhteella, nokilla jne. Veikkaan vahvasti, että näillä maahantuovilla yrityksilläkään ei ole mitään käsitystä mistä ajoneuvosta kyseinen moottori on purettu, kunhan se on vain samaa sarjaa ja toimii. Tämä taas on asiakkaalle hankala tilanne, kun ei tiedä mitä saa.

VE:n sopivuudesta olen tietoinen, mutta johtosirkus ja ecun kanssa pelleily ei innosta minua niin paljoa, että olisin kiinnostunut. Samoiten tehoalue on semmoisilla kierroksilla, että kulutus voi ruveta olemaan tähtitieteellisissä lukemissa.

Edited by Totenkopf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuostahan on paria mallia tosiaa, mutta Japanissa on ainekin Autech P10 jossa oli hengittävämpi pakosarja ja eri ecu, tuloksena 132kW. Muutoin noi _pitäis_ olla 110kW P10-P11, kuhan on ns Highportti versio. Puristuksista viis.

Tuolla myös nokista https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_SR_engine#SR20DE Ei tosin kerro kuin ympäripyöreesti että löytyny P10-P11 primeroista vuosina 90-02, eikä kerro onko tehoerot otettu puristuksista vai nokista.

Miks se pitää saada nimeomaan japanista? Kilometrien takia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hinta, kilometrit jne. Saisihan nuita Saksastakin, mutta ei tuo autobahnilla koko ikänsä huudatettu kone kuullosta meikäläisen korvaan oikein hyvältä, rupeaa reilun sadan tuhannen jälkeen koneet syömään öljyä, kiitos uudistettujen männänrenkaiden. P11 kone on rullakeinuilla ja näinollen aina lowport versio. Näin euroopassa ja japanissa. Jenkkeihin ne tuli vasta vuosituhannen alussa, japaniin jo 1995.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kyllä näe järkeä lähteä hommaamaan konetta japanista jos kerran ihan ns. peruskonetta kuitenkin haetaan. Suomesta saa samaan hintaan kokonaisen auton gt primeran/almeran jne... Halvimmaksihan se tulisi vain kunnostaa vanha kone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En kyllä näe järkeä lähteä hommaamaan konetta japanista jos kerran ihan ns. peruskonetta kuitenkin haetaan. Suomesta saa samaan hintaan kokonaisen auton gt primeran/almeran jne... Halvimmaksihan se tulisi vain kunnostaa vanha kone.

Jos alle tonnilla saa ehjän koneen vähillä kilometreillä, niin minä en kyllä rupeaisi kunnostamaan entistä. Mikä kieltää koneen hankkimisen jos siinä ei satukaan olemaan esim. ahdinta? Miksi ostaisin kokonaisen auton kun minulla semmoinen jo on? Ei kyllä kävisi mielessäkään lähteä ostamaan mitään ylihintaista +300tkm ajettua vehjettä mihin saa lähitulevaisuudessa polttaa mikkilankaa ihan urakalla. Rallattavasta jakopäästä puhumattakaan. Kyseisen hintaluokan kulkineet on juuri niin hyviä kuin arvata saattaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä sen tietää että japanista tuotu kone olisi jotenkin niin jumalallinen?

Myydään 60tkm ajettuna mutta oikeesti ajettu 150tkm ja tsunamissa uinut eikä tiedä onko huollettu juuri ikinä ennen kun laitettu myyntiin pestynä ja kiillotettuna.

Pata polvelle niin tietää mitä saa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siksi niistä mitataan puristuksia ja ohivuotoja, sekä koekäytetään. En ole missään vaiheessa väittänyt mitenkään jumalalliseksi. Onko sitten jokin muu vaihtoehto huomattavasti parempi? Miksi? Löytyykö omakohtaisia kokemuksia? Edelleenkin, ei kävisi pienessä mielessäkään ruveta maksamaan itseäni kipeäksi osista ja mahdollisista koneistuksista, kun vaihtomoottorin saa vielä halvemmalla. Lisäksi auto joutuisi olemaan pois liikenteestä määrittelemättömän ajan. Asia on tietysti erikseen, jos löytyy senverta täppiä, että on vara pitää kahta autoa ja lämmintä tallia, silloinhan kulkine joutaisi seistä vaikka tuomiopäivään saakka. Tilanne ei nyt ole kuitenkaan se.

Tähän asti löytyy kokemusta SR20Di koneesta, toimi luotettavasti 175tkm sen jälkeen kun se vaihdettiin keulalle (entisestä halkesi kansi 300tkm kohdalla). Kilometrejä koneella oli muistaakseni noin 150tkm jo enduudestaan. Auton elinkaari ei loppunut tuontimoottorin laukeamiseen vaan yksinkertaisesti siihen, että ei ollut enää järkeä hitsata enempää.

Kysyin alunpitäenkin kokemuksia, en vailla perusteita olevia väitteitä.

Edited by Totenkopf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa tietosi ihmeessä mikä putiikki koekäyttää noita motteja? Ne on yleensä ohivuotomitattuja myynnissä. Mutta tänkin foorumin palstalta löytyy tarina kun sisukset oli ruosteessa.

Siis jos pitäisi saada tommonen gt mallin primera ja siihen väkisin japanin kone niin oisi se sr20ve. Kuluttaa mutta kuluttaa se sr20de törkeästi siihen mitä sillä on antaa.

muuten suosittelisin ga koneen harkitsemista. Syö paljon vähemmän ja menee 400tkm rikki usein perus huolloilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiköhän se ruostuminen johdu ihan vääränlaisesta varastoinnista. Olen kuullut mm. 3kk takuusta jonka pitäisi kattaa tuommoiset ongelmat. Koekäyttöä ei välttämättä ole jokaisessa puljussa, mutta olen nähnyt videomateriaalia moisesta toimenpiteestä. Älä kysy minkä firman, en muista. Ohivuotomittauksella saa kyllä hyvin selville peruskunnon ihan jo kylmästäkin koneesta.

En ole ilmeisesti tehnyt tarpeeksi selväksi sitä seikkaa, että minulla ei ole aikomustakaan hankkia tehokkaampaa konetta tilalle. Ei yksinkertaisesti kiinnosta ruveta muutostöihin, eikä ole niille alle 40 kaakille käyttöä. Jos asuisin valtiossa missä ei olisi niin järkyttävää pelleilemistä saada laillisesti vaihdettua tehokkaampaa konetta, olisi minulla ollut jo todennäköisesti aikoja sitten esim. VET- kone pellin alla. Mutta kun ei ole tarvetta, niin ei ole. Eikä tule.

Aivan alussa kysyin kokemuksia japanista tuoduista DE- moottoreista. Niitä on todistettavasti vaihdettu useaan autoon. Tähän mennessä ei ole tullut vielä yhtään asiallista kertomusta.

Jälkimmäinen mainintasi ei mene edes huonosta vitsistä, en sano muuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa mitäpä tähänki sanoisi.. :)

Ei muutaku moottori tilaukseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×