Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
datsun260

Datsun 260z 1974 2+2 tuulilasi

Recommended Posts

Onko kukaan tilannut 2+2:een tuulilasia? Mahtaakohan jostain löytyä valmis lasi tai muotti? Soittelin Kuttilan autolasiin ja ilmeisesti muotti löytyy coupe eli 2 paikkaseen. Sanoivat siellä että mahdollisesti sais muokattua tuosta coupen lasista sopivan, muttei täyttä varmuutta asiasta ollut, ja silloin täytyisi viedä mallilasi heille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saitko lasin istumaan hyvin? Jossain ameriikan foorumilla joku kirjoitti jostain puolen tuuman mitta eroista. Mutta mahtaako olla? Tiivisteet oli ainakin eri tilausnumeroilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saitko lasin istumaan hyvin? Jossain ameriikan foorumilla joku kirjoitti jostain puolen tuuman mitta eroista. Mutta mahtaako olla? Tiivisteet oli ainakin eri tilausnumeroilla.

Sain ihan hyvin. Aika tiukka sovitus oli ainakin kun ensikertalaisena asensi. Jos jotain moittimista on niin ehkä tiivisteen istuminen koriin ylänurkista, ei niinkään itse lasin istuvuudessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama vika ettei tiiviste istu, vaikka on uusi 2+2:n tiiviste. Kulmat irvistää ja lasi on liian korkealla syvyys suunnassa. Asensin lasin kahteen kertaan ja toisella kerralla yritin murjoa lasia alaspäin niin sain yläreunaan halkeaman. Mahtaiskohan minun nykyinenkin olla 2 paikkasen? Autoni on suomi auto ja jos täältä ei ole saatavana kuin 2paikkasen lasia niin mahdollisuus olisi, ja lisäksi vielä tuo istuvuus ongelma. Pitää vielä soittaa Kuttilan lasiin ja kysellä voisikohan tehdä 10mm matalampaa lasia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on 2-paikkaisessa sama homma Kuttilan lasin kanssa, et lasin yläkulmat ei istu siististi vaan tiiviste irvistää. Voiskohan siinä Kuttilan lasissa olla sitten kulmapyöristys vähän väärä, kun tiiviste ei painu pohjaan. Lasin korkeus mulla on kyllä ihan hyvä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin epäilen joko Reproduction 2+2 tiivistettä tai sitä Kuttilan lasin pyöristystä. En ainakaan oman lasin kohdalla ottais korkeudesta kuin ehkä 5mm pois ja sekin voi saada ylänurkat istumaan vieläkin huonommin(?) Ei toi nyt niin huonosti istu että ois jäänyt häiritsemään. Oma auto on muuten samoilla spekseillä: -74 2+2 suomiauto. Turvakaaret ei helpottanut asennusta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tollaista kirjoitettiin yhdellä ulkomaanfoorumilla.

The windshields are identical and interchangable.

It is only the seals that are different.

If anyone here ever read the Nissan "Green Book" they would know Nissan called out the same windshield for each vehicle. The Weatherstrip is different owing to a different pinchweld thickness around the perimiter of the 2+2 window opening, so to fit correctly the groove that goes on the pinchweld flange it's slightly larger. If you try to fit it to a coupe, it will be very sloppy. A coupe windscreen weatherstrip will work in a 2+2, but it will be strained over that thicker pinchweld.

The glass is the same. The ribber surrounding it is different.

Read the "Green Book" and they show it in detail, with dimensions and everything.

What, you guys don't have the 'Green Book'? It's the FSM supplement for production changes like the 2+2! It's where you find out the 260Z 2+2 came with a 3.36 R200, for instance...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jotenkin epäilisin että lasit olisivat erikokoisia ainakin alkuperäisesti jos tiivisteetkin on erimittaisia.. Olisikohan niin että lasin tekijöiden muotit on tehty mallien mukaisesti, eli jokaisella tekijällä on hiukka erikokoinen muotti. Saattapi olla että kuttilan muottikin on tuolta 70 luvulta ja sävelletty niin että sopii jotenkin kumpaankin versioon.

Tässä lainaus sivustolta http://forums.hybridz.org/

Windshield is not the same, though if you compare without having them side to side you'd never know it until you tried to install it... (been down that road) I might have had some kind of aftermarket oddball, but the coupe window I tried was about 1/2" taller and wider than the 2+2 one I tried...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mäkin epäilen joko Reproduction 2+2 tiivistettä tai sitä Kuttilan lasin pyöristystä. En ainakaan oman lasin kohdalla ottais korkeudesta kuin ehkä 5mm pois ja sekin voi saada ylänurkat istumaan vieläkin huonommin(?) Ei toi nyt niin huonosti istu että ois jäänyt häiritsemään. Oma auto on muuten samoilla spekseillä: -74 2+2 suomiauto. Turvakaaret ei helpottanut asennusta...

Jaahan, onkohan meillä maailman ainoat 74 vuotiset suomiautot??8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin tuulilasin Autopalesta oisko 2013 ollut, tosin 2-paikkainen auto. Eikä ollut edes kallis.

Kai se ainaki kannattaa kysyä "orkkista"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt mittailtu 2paikkasen ja 4paikkasen korit. 2 paikkasessa kori on noin 5mm korkeampi tuulilasin keskikohdan kohdalta. Mittasin myös 2paikkasen lasin ja sen mitat täsmää Kuttilanlasin muottiin. Tilasin kuttilasta lasin ja pyysin tekemään 5mm pysty sekä vaaka tason mitoista pienempiä. Nyt istuu 4paikkaseen huomattavasti paremmin.  Kulmat ei enää irvistä ja lasi on matalemmalla. 

Kuttilanlasin muotissa on muistaakseni merkinnät Datsun 240zx.... 

Veikkaan että kaikki ketkä myy Suomessa 240z tuulilaseja, niin lasin valmistaja on aina Kuttilanlasi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä hintaa ne nykyään kyselee tuulilasista?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×