Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
malenius

turbo luppanan ca18et tekniikka b12/n13 sunnyyn?

Recommended Posts

heih! tämmönen projekti olis nyt ittellä tulemas elikkä turbo bb tekniikan istutus B12 coupeen, coupe on ga16i koneella elikkä takan on rummut ja katillinenkin vielä on. koitin kattella haulla vähän tietoja ja joku muukin on vissiin näitä tehnyt mutta sen tarkempia neuvoja tai tietoja en sitten löytänyt elikkä kysynki teiltä tietäviltä vinkkejä projektiini ettei tuu mentyä perse edellä puuhun,

esim mitä kaikkee tuosta luupäästä on mahdollista heittää tohon coupeen? navathan on 114.3 kun coupe on taas 100 jaolla, onnistuuko noi jarru sylinterit asentaa tohon vaikka jos laittais jokku sopivat levyt niin 100 jakoisena vai onko mahdotonta? entä kuinka sopis noi luuupään koko navat jarruineen? sopiiko ton luupään vetarit sitten ym ym...

​elikkä jos kertoisitte kokemuksianne ja vinkkejänne niin olisin erittäin kiitollinen kiitos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
heih! tämmönen projekti olis nyt ittellä tulemas elikkä turbo bb tekniikan istutus B12 coupeen, coupe on ga16i koneella elikkä takan on rummut ja katillinenkin vielä on. koitin kattella haulla vähän tietoja ja joku muukin on vissiin näitä tehnyt mutta sen tarkempia neuvoja tai tietoja en sitten löytänyt elikkä kysynki teiltä tietäviltä vinkkejä projektiini ettei tuu mentyä perse edellä puuhun,

esim mitä kaikkee tuosta luupäästä on mahdollista heittää tohon coupeen? navathan on 114.3 kun coupe on taas 100 jaolla, onnistuuko noi jarru sylinterit asentaa tohon vaikka jos laittais jokku sopivat levyt niin 100 jakoisena vai onko mahdotonta? entä kuinka sopis noi luuupään koko navat jarruineen? sopiiko ton luupään vetarit sitten ym ym...

​elikkä jos kertoisitte kokemuksianne ja vinkkejänne niin olisin erittäin kiitollinen kiitos :)

Ei sovi jarrut kiinni. Satulan pulttijako eri edessä. Taakke ei oo kiinnitysrautoja satuloille.

Ei sovi vetarit. Boori on paljon isompi.

Vaihelaatikon kiinnitysmenetelmä on erilainen bb:ssä, ei käy suoraan. Keskituki aivan erimaata.

Helpoin homma on naittaa toi kone sunnyn 1.8 GTI laatikkoon. Pakko olla 1.8 koska 1.6 pienempi vauhtipyörä, eikä sen swappaus käy kun luupäässä on vauhtis kiinni kuudella pultilla ja sunnyssä kaheksalla.

Alusta suoraan GTI sunnystä niin pääset jarrujen ja katsastuksen kanssa helpoimmalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elikkä ei ehkä sittenkään ihan niin pikku projekti mitä aattelin, osien ettimiseen voikin sitten palaa aikaa ja rahaa mutta niinhän sitä aina joka harrastukseen. tohonhan sopii kyllä muistakin sunnyistä jarrut, onko jossakin n14 sunnys tai n15 almeras samaa kaliperia tai suurempii jarruja jokka tohon mahdollisesti sopis? noita 1.8GTI alustoja kun on harvoin missään kaupan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helpoin homma on naittaa toi kone sunnyn 1.8 GTI laatikkoon. Pakko olla 1.8 koska 1.6 pienempi vauhtipyörä, eikä sen swappaus käy kun luupäässä on vauhtis kiinni kuudella pultilla ja sunnyssä kaheksalla.

1.6 koneisen BB:n vauhtis pitäis sopia, tässä tapauksessa, jos 1.6GTi laatikkoa ajattelee. Yks vaihtoehto on myös diesel-koneen(CD17) laatikko, mutta ei niitäkään joka nurkissa pyöri.

Mutta 1.8 laatikko varmasti parempi, niin saa pitävämmän kytkimen. 1.8 laatikko on nestekytkimellä, joten sylinteritkin pitää hommailla ja mahdollisesti kytkinpoljin vaihtaa.En tiedä istuisko BB:n kytkinromut kuinka suoraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 koneisen BB:n vauhtis pitäis sopia, tässä tapauksessa, jos 1.6GTi laatikkoa ajattelee. Yks vaihtoehto on myös diesel-koneen(CD17) laatikko, mutta ei niitäkään joka nurkissa pyöri.

Mutta 1.8 laatikko varmasti parempi, niin saa pitävämmän kytkimen. 1.8 laatikko on nestekytkimellä, joten sylinteritkin pitää hommailla ja mahdollisesti kytkinpoljin vaihtaa.En tiedä istuisko BB:n kytkinromut kuinka suoraan.

En osaa sanoa onko se kuudella pultilla(uskosin että on koska eri varaosanumerolla kun sunnyssä), mutta noissa kaasariluupäissä (CA16S/CA20S) on sama vauhtipyörä. Eli kakslitrasesta kaasaripelistäkin se kävisi.

1.8 GTI laatikoita on ollu myös vaijerikytkimellä. BB:n kytkinpojin ei muistaakseni suoraan käynyt. Pääsylinteri on myös täysin erilainen sunnyssä.

Mä tota projektia ihmettelin joskus ite mut jäi kesken.

Mutta jos hitsivehkeet ja intoa löytyy, sen turbo bb:n askin saa sopimaan sunnyyn. Koneenkiinnikkeet on vasemmalla ja oikealla melkolailla samat, mutta vaihdelaatikon keskituet ei mee ihan tosta vain. BB:ssä tulee siitä auton alla olevasta pitkittäin olevasta palkista keskituki taakse ja kiinnittyy imusarjan alle lohkoon. Sunnyssä sille on oma pusla keskellä alhaalla ja tulee haarukankailtaisella raudalla kiinni. Se GTI sunnyn rauta ei suoraan käynyt, mutta näin vuosien takaa muistelleena siitä olis pitäny ottaa vähän rälläkällä pois ja hitsata pari kiinnitysreikää korkeammalle. Ite en päässy koskaa toteuttamaan koska korihommia tehtiin tilassa joho tuli yks valovirtapistoke joka oli 10Amp sulakkeen takana. Ei siel paljo hitsailtu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

elikkä ei mahdoton sovittaa mutta helpommalla pääsee kun kattelee vaan 1.8gti askin kaikkine tarvittavineen, jarrutkin taitaa olla helpoin kattella jostain 1.8 gti jarrut. takana vissiin on 1.6 ja 1.8 samat jarrut mutta edessä vissiin jotain eroa? tietäiskö joku sanoa et mikä ero niis mahdollisesti on ja muutenkin vähän kokoja ja speksejä jos jostain muusta sais sopii vastaavat tai isommat? kuinkas taitaa noi navat ja olka akselitkin olla erit gtissä kun tos perus sunnys?

Share this post


Link to post
Share on other sites

noh niin, nyt ois 1.6gti laatikko, vetarit ja navat(olkaakseleineen) tiedos elikkä sitten vissiin vielä metsästään kaasari luupään vauhtipyörä ja kytkin niin sais nostettuu suht kivuttomasti keulalle... jos oikein ymmärsin niin noi jarrut sopis siis esim n14 gti:stä noihin GTI olka akseleihin ja napoihin ihan bolt on? onkohan jotain muuta vieä mitä kannattais ottaa huomioon? vaihto kun alkaa niin on vain viikko aikaa tehdä kun sais olla jo ajos niin paree varmistaa ettei tuu muttia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

juuh, nyt on tullu aika sähköjen selvityksen mutta kuinkahan kun tos ga16i eli sunnun sähköös poxi ohjaa jotakin ohjaustehostimen kytkintä.... eli tietääkö joku sen toiminnan et saako ohitettuu jotenkin kun ca18et spoxin sähköis sitä ei ole?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et tarvitse sitä ohjaustehostimen painekytkintä.. sen tarkoitus on vain nostaa moottorin kierroksia silloin kun käännät rattia ja moottori on tyhjäkäynnillä. Jätät vaan liittimen irti ko. anturilta ja täts it.

Edited by datsunpower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×