Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Kuikelo

Vaihdelaatikoista

Recommended Posts

En nopealla vilkaisulla löytänyt kunnollista vaihdelaatikko topicia niin ajattelin pistää pystyyn. Omassa projekti autossa vaihdelaatikko on aika kankea ja rusahtelee jos enemmän runnoo tai hyppää vaihteen yli. Projekti on lähtenyt lapasesta jo aikaa sitten niin ajattelin samaan konkurssiin tehdä lootallekkin jotain, varsinkin kun voimaa on tulossa lisää. Britti/aussi foorumeilta löytyy todella ristiriitaista tietoa niin kaipailisin vähän kokemuksia eri ratkaisuista millä saada joko vakio lodju kestämään(PPG, OS, jne?), vai heivatakko koko vakio loota pois ja tilalle jotain muuta(R34 Getrag?). Oma auto on R32 GTR eli halvin vaihtoehto olisi kai hommata ehjä R33 laatikko, mutta ei sekään kestävin vaihtoehto ole.

Edited by Kuikelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

OS 1-3 vaihdesarja taitaa olla sen 3 tonnia ja ppg jutut mitä itse kahtelin joskus niin laatikot siellä vajaan 10 tonnin luokkaa jos en ihan väärässä ole, 1-4 setti näköjään 6.200e ameriikasta ennen muita kuluja. Myöskin muistaakseni aussien sivuilta lueskelin että tuo r34 6 vaihteinen kestäisi vähemmän voimaa kun siihen on survastu se 6des vaihde samankokoiseen laatikkoon. Ilmeisesti uudemmissa r33ssa oleva laatikko olisi kestävämpi ja 2 rivisillä synkroilla tms. verrattuna r32 mutta liekö tuo niin merkityksellinenen ero sitten. Kannattaa myös huomioida että niihin joutuu sitten vaihtamaan sen kytkimen push/pull kumminpäin nyt lie menikään.Onhan noita vakiolaatikoita ollu 1000hp autoissakin niin luulisi että se kestää aika hyvin jos ei nyt kiihdytys ajoja paljoa ajele. Tuohon OSG ratassarjan hintaankin saapi jo 4 laatikkoa ostettua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo vaihteiden rusahtelu johtuu kuluneista synkroista ja ehkä huonoista siirtäjistä, vahvemmat rattaat ei sitä ongelmaa korjaa.. Nuo gtr vaihteistot kestää kyllä nelinumeroisia tehoja jos vaan osat on kunnossa. Suosittelen että vaan huollat sen laatikon kuntoon, uudet laakerit ja synkrot jne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuo vaihteiden rusahtelu johtuu kuluneista synkroista ja ehkä huonoista siirtäjistä' date=' vahvemmat rattaat ei sitä ongelmaa korjaa.. Nuo gtr vaihteistot kestää kyllä nelinumeroisia tehoja jos vaan osat on kunnossa. Suosittelen että vaan huollat sen laatikon kuntoon, uudet laakerit ja synkrot jne[/quote']

Kestävä laatikko takavedossa kun renkaat toimii sulakkeena, nelikko+ pitävät renkaat+1000hv= ongelmia. Riippuu kyllä käytöstä hyvin paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kestävä laatikko takavedossa kun renkaat toimii sulakkeena, nelikko+ pitävät renkaat+1000hv= ongelmia. Riippuu kyllä käytöstä hyvin paljon.

Ei se nyt siitä ole kiinni, kyllä noilla ajellaan tuhannen hevosen moottoreilla oli se sitten neliveto tai takaveto. Aina ei tietenkään kestä onhan noita hajonnut pienilläkin tehoilla mutta kyllä nää kannattaa ensin ajaa rattaat suoraksi ennenkun laittaa uusia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käyttötavasta ja -tarkoituksesta riippuu paljon kestävyys. Iso osa laatikon hajoamisista johtuu liian rajuista kytkimistä eli ei kannata mitään kolmilevy tilttonia heti ensimmäisenä laittaa. Ausseista saa kestävempää 1-3 ratas settiä 2k€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain hajonnut hampaat r32gtr tai r33gtr vaihteistosta? Enemmän taitaa olla synkrovikoja ja nekin pääosin johtuu vääräistä öljyvalinnoista. Sellainen ero r34gtr Getrag vaihteistoon on että vaihteet menevät päälle helpommin noipeissa vaihdoissa isoilla kierroksilla, juuri viime viikoloppuna kokeiltiin tätä, osittain johtuu varmasti atf pohjaisesta öljystä. olen molemmat vaihteistot (getrag ja nissan fs5r30a) nähnyt purettuina ja sellainen muistikuva on jäänyt että getragin rattaan näyttivät jykevämmiltä. Mutta Corveten tremec t56 superin rattaat näyttivät kyllä vielä vahvemmilta kuin Getragin. Holinger / HKS 6-vaihteinen laatikko olis haavena mutta liikaa hintaa.. joku 30000$, toki yli 1000hv kokoonpanoihin. http://holinger.com.au/showroom/gtr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko jollain hajonnut hampaat r32gtr tai r33gtr vaihteistosta? Enemmän taitaa olla synkrovikoja ja nekin pääosin johtuu vääräistä öljyvalinnoista. Sellainen ero r34gtr Getrag vaihteistoon on että vaihteet menevät päälle helpommin noipeissa vaihdoissa isoilla kierroksilla' date=' juuri viime viikoloppuna kokeiltiin tätä, osittain johtuu varmasti atf pohjaisesta öljystä. olen molemmat vaihteistot (getrag ja nissan fs5r30a) nähnyt purettuina ja sellainen muistikuva on jäänyt että getragin rattaan näyttivät jykevämmiltä. Mutta Corveten tremec t56 superin rattaat näyttivät kyllä vielä vahvemmilta kuin Getragin. Holinger / HKS 6-vaihteinen laatikko olis haavena mutta liikaa hintaa.. joku 30000$, toki yli 1000hv kokoonpanoihin. [url']http://holinger.com.au/showroom/gtr[/url]

Itselle mietin että ois aika bueno osG 6 vaihtenen mutta kahtelin että suositellaan avaamista 5tkm välein , tietenkin varmaan rata-ajoa mutta silti jos kerran vuoteen saa olla repimässä pois niin on se aika työläs pitää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan ei anna budjetti periksi ostaa kalliimpaa vaihdelaatikkoa kun auto :D. Muttajoo, hyvää keskustelua tullut ja lisää mielipiteitä/kokemuksia kehiin jos niitä löytyy. Varmaan pitää alkuun kunnostaa tuo vakio loota ja katsoa miten kestää omassa käytössä. Tai jos budjetti venyy niin 1-3 ratas setti ja uudet syncrot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Järestään johtuu hajoamiset heikosta centre platesta, esim midland performance hajotti 5 laatikkoa +1000hv time attack autostaan ennenkuin kävivät tutkimaan miksi ne hajoavat, järeämmän centre platen jälkeen nolla hajoamista. Osg:ltä saa järeempää levyä ainakin.

the standard center plate flexes on high powered RB's causing the shafts to move apart or not mesh properly causing the famous removal of teeth

Rattaaat jos käyttäisi vielä jossain kemiallisessa kovetuksessa niin ei siitä ainakaan haittaa olisi ja hinta on murto-osa verrattuna johonkin aftermarket ratassettiin.

Mutta tosiasia on se että jotkut saavat rikki lootan kuin lootan.

Edited by tuokki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Järestään johtuu hajoamiset heikosta centre platesta, esim midland performance hajotti 5 laatikkoa +1000hv time attack autostaan ennenkuin kävivät tutkimaan miksi ne hajoavat, järeämmän centre platen jälkeen nolla hajoamista. Osg:ltä saa järeempää levyä ainakin.

the standard center plate flexes on high powered RB's causing the shafts to move apart or not mesh properly causing the famous removal of teeth

Rattaaat jos käyttäisi vielä jossain kemiallisessa kovetuksessa niin ei siitä ainakaan haittaa olisi ja hinta on murto-osa verrattuna johonkin aftermarket ratassettiin.

Mutta tosiasia on se että jotkut saavat rikki lootan kuin lootan.

Cryökäsittelyä ovat tehneet jo pidemmän aikaa. Olisko semmoinen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli nuista synkroista mieleen ! Tilasin juuri r33 gtr:ään synkrot jenkeistä ja vääräthän sieltä tuli, mulla siis alkupään r33 getari ja aivan erillaiset synkrot missä on kolot "harakanvarpaille" montako variaatiota noista laatikoista on ? Ilmeisesti pitää olla myös sopivuus r32 gtr että mätsää tuon mun laatikon kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sen mitä ite ymmärtäny niin s1 lootiin ei saa enää osia ja kaikki mitä on tarjolla ovat r33 late laatikoihin, ja tarvii siis sopiakseen paikalleen paljon muutakin kuin synkrot. Ja r32 lootaankin noi saa paikalleen mutta pitää vaihtaa vielä enemmän osia kuin r33 s1 laatikkoon ja se ei ole ainakaan taloudellisesti järkevää.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuli nuista synkroista mieleen ! Tilasin juuri r33 gtr:ään synkrot jenkeistä ja vääräthän sieltä tuli' date=' mulla siis alkupään r33 getari ja aivan erillaiset synkrot missä on kolot "harakanvarpaille" montako variaatiota noista laatikoista on ? Ilmeisesti pitää olla myös sopivuus r32 gtr että mätsää tuon mun laatikon kanssa.[/quote']

Monta :D itse kantapään kautta oppinut, että ensin laatikko auki ja sitten vasta tilaa ne oikeat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monta :D itse kantapään kautta oppinut, että ensin laatikko auki ja sitten vasta tilaa ne oikeat.

Onko sulla sit hajua mistä saa nuo ns oikeet :) Tosin ameriikan jimi lupas selvittää vin numerolla että mikä hiton loota tuossa autossa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko sulla sit hajua mistä saa nuo ns oikeet :) Tosin ameriikan jimi lupas selvittää vin numerolla että mikä hiton loota tuossa autossa :D

sehän voi olla vaihdettu myös ei välttämättä alkuperäinen. Itse todennut sen, että loota levälleen ja kattoo mikä mikäkin synkka ja sen perusteella metsästää osat. Myös jenkkit tuntuu huonosti euro/japsi laatikoita ja mitä itse huomannut niin listoilla voi lukea sopii sinun autoosi mutta 5:stä synkasta 1 sopii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiä,paljon olen kaksipyöräisten vaihteistoja laitellu ja nyt kolme S13 laatikkoakin tehny.Ei hirveen hauska homma,tarkkana saa olla,viimeiseen vaihdoin laakerit ihan varmuudeksi ja jouduin laatikon purkamaan uusiksi 3 kertaa että toimi,synkille ei tarvinnut tehdä mitään.Tosin tämä sitten päästi 10km ajon jälkeen pahaa ääntä ja purua oli öljyn seassa.Ei menny niinku Trömsöös ja hain toisen"120ZZZ" laatikon,nyt toimii :D

Enkä ihan äkkiä noihin koske :( tuskimpa toi isompi yhtään helpompi.

Edited by @rttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi 200sx laatikot ihan helppoja niitä tekee, vaikka vasurilla. Näissä isoissa laatikoissa se ongelma, että kaikki välykset huomattavasti tiukemmat eli kaikki osat miljoona kiinni toisissa. Kaikkiin tarvii kunnon ulosvetäjän/prässin ja silti vaaraana kun voimalla repii osia irti, että lohkeaa palasia. Itse tein isolle laatikolle ihan itse omat ulosvetäjät, kun kaupasta ei saanut sopivia.

Sanotaan, että kasaan mielummin 5 200sx lootaa kuin yhden ison laatikon.

Myös noista nissanin vaihdelaatikoista niin mitä tässä pari vuotta pyöritellyt "muutamaa" niin tasan kahdessa ollut oikeasti laakerivikaa. Moni maailmalla huutaa laakerivioista mutta todellisuudessa ihan muut asiat siellä ulisee kuin laakerit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×