Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
turbomiksu

Alustasarjan muutoskatsastus

Recommended Posts

Sellasta kyselen ku omistan 200sx s13 niin saako enää mitään säädettäviä coileja muutoskatsastettua laillisesti? Ittellä bc racing coilit ja hylky tuli konttorilla. Vaativat ensi pyöränsuuntaus juttua sekä sellasta että ne coilit pitäs pystyä lukitsemaan niin ettei niitä pysty säätämään alle sallitun 8cm maavaran...miten vitus tämäki onnistuu..otanko kempin käteen :D Sen jälkeen ku niille selvis että kyseessä bc racing alusta niin kertoivat ,että trafilta tullut sähköpostia ettei mitään bc racing alustoja hyväksytä. Mitenkä toimin nyt...vinkkejä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Missäs tälläinen konttori on? Aika nautettavaa touhua valittaa noin vanhan auton alustamuutoksista, vaikka alusta on virallisesti vanhankin asetuksen mukaisesti laillinen, saati sitten nyt uuden asetuksen. Pitäisi konttorin pojat päästä Trafille koulutukseen :rolleyes:

Edited by Weist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pyydät esittämään pykälän mihkä he nojaavat sekä trafin kirjeen. Sen jälkeen lähetät kirjeen mamasan.fi. Uskon että hyvää tarjolla tästä. Tämän episodin jälkeen että haluat muutoskatsastaa sen. Ohjauskulmaraportin viet sinne heti kun he maksaa sen. Vittu mitä pässejä taas päästetty ihmisten ilmoille. Eikö noikin käy aika pitkän koulun tohon asemaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaverilla oli vähän samantyylinen keissi.. Sillä hylättiin sen takia koska alustaa korkeutta pystyy muuttamaan yli 51mm suuntaan tai toiseen, mikä on laitonta. Jollain toisella ajoneuvotyypillä tämä arvo oli max.71mm. Ikinä moisesta ennen kuullutkaan, mutta kyllä se trafin pykälistä löytyi kun etsiskeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko trafin pykälissä sana "pystyä" tms.? Kyllähän renkaitakin saa laitettua alle vaikka minkä levyisinä, mutta alla on ne jotka on.

Nyt on taidettu taas tulkita pykäliä niinkuin halutaan niiden kuulostavan.

Tuollaisella logiikalla lähes kaikki säädettävät alustat olisi laittomia. :D

Korkeus mitataan ja merkitään otteeseen. Ei siinä muuta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silloin kun itse muutoskatsastin alustan niin katsastaja pykälistä katsoi että olisi periaatteessa pitänyt esim. hitsata ne korkeuden säätömutterit kiinni ettei pääse enää korkeutta muuttamaan. Mutta siihen ei sentään tarvinnut ryhtyä. Otteeseen vaan merkintä että minimi maavara 80mm niin se oli siinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kahteen autoon mitattu matka pyörän keskipisteestä lokarin yläreunaan ja se matka merkattu otteeseen.

Kysyin oikein kerran, että mitä jos haluan muuttaa korkeutta. Niin sanoi, että uusintamuutoskatsastus ja raja muutamiselle joku 10mm. Kai sekin jostain hatusta tuli, mutta tarkoitti varmaan "selvää" muutosta edelliseen.

En ymmärrä tuollaisia hitsauksia, sun muíta pysyviä tapoja. Onko tosiaan pykälissä ko. kohta korkeuden pysyvälle estolle. Jos on, niin typerin pykälä ikinä. Itse en edes vaivaudu ottamaan asiasta selvää.

Eiköst nykyään onnistu tuo ilma-alustakin leimaus helpommin uuden pykälän myötä?

Edited by Weist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika hatusta vedellään toimintatapoja näemmä. :P

Tuon ikäiseen autoon on aina kelvannut BC-Racingin alustat, kun testilaitoksen papereita ei ole koskaan tarvittu. Moisten paperien puutehan on ollut uudempien autojen tapauksessa ongelmana. Lokakuun alusta voimaan tulleen Trafin rakennemuutospäätöksen myötä ei tarvita enää uudempiinkaan.

Muutoskatsastuksessa todetaan maavaran riittävyys, ja otteelle merkataan korkeus pyörännavasta lokarin kaareen, jolle hyväksytty, tai jos alustasarjan papereiden yms. perusteella suinkin voidaan sopiva vaihteluväli säädettävän alustan tapauksessa määrittää, niin sitten merkitään se otteelle. Ei niitä mitenkään lukita tarvitse. Auton omistajan/kuljettajan vastuulla on vaan pitää korkeus sen mukaisessa säädössä kuin otteella lukee. Pyöränkulmista pitäisi olla nykyisten sääntöjen mukaan todistus kyllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pyydät esittämään pykälän mihkä he nojaavat sekä trafin kirjeen. Sen jälkeen lähetät kirjeen mamasan.fi. Uskon että hyvää tarjolla tästä. Tämän episodin jälkeen että haluat muutoskatsastaa sen. Ohjauskulmaraportin viet sinne heti kun he maksaa sen. Vittu mitä pässejä taas päästetty ihmisten ilmoille. Eikö noikin käy aika pitkän koulun tohon asemaan?

Tein just niinku sanoit..nyt on maahantuojan todistus laillisuudesta sähköpostis.Eli jos vielä vittuilevat niin voin näyttää persettä. Mutta jos muuta väittävät ja ei käy niin Mamasan käski suoraa soittaa heille. Hyvää palvelua Mamasanilta. Toki omaa tyhmyyttäki ku 1.10 lähtien pakollinen nelipyöräsuuntaus kaikkille säädettäville alustasarjoille jos oikein ymmärsin eikä täs pysy enäää peräs. Mut tuli siinä muutaki..tehonmittaukseen ku välijääähy vaihdettu.. Lisäksi rengas/vanneyhdistelmä laiton. Pyörän kuvio ei tullu yli kaarien ja 9" leveät 215/40...hylky tuli ku vanteen lippa tuli enemmän ulos kuin rengas...Japan racing jr15 vanteet..onko toi ny laiton. Löytyy operratiovanteiden viimeseltä sivulta kaks kuvaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäksi rengas/vanneyhdistelmä laiton. Pyörän kuvio ei tullu yli kaarien ja 9" leveät 215/40...hylky tuli ku vanteen lippa tuli enemmän ulos kuin rengas...Japan racing jr15 vanteet..onko toi ny laiton. Löytyy operratiovanteiden viimeseltä sivulta kaks kuvaa

Eiköst 225 ole pienin sallittu 9" leveälle vanteelle. En ole kyllä ikinä kuullut, että olisi lipan ulkoneman takia hylätty. Jos vanne/rengas yhdistelmä on oikein, niin mitään ongelmaa en näe. Onko tosiaan Trafin ohjeistuksessa tästäkin jotain, vai katsastuspojalla vaan jäänyt saamatta muutamaan kuukauteen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tein just niinku sanoit..nyt on maahantuojan todistus laillisuudesta sähköpostis.Eli jos vielä vittuilevat niin voin näyttää persettä. Mutta jos muuta väittävät ja ei käy niin Mamasan käski suoraa soittaa heille. Hyvää palvelua Mamasanilta. Toki omaa tyhmyyttäki ku 1.10 lähtien pakollinen nelipyöräsuuntaus kaikkille säädettäville alustasarjoille jos oikein ymmärsin eikä täs pysy enäää peräs. Mut tuli siinä muutaki..tehonmittaukseen ku välijääähy vaihdettu.. Lisäksi rengas/vanneyhdistelmä laiton. Pyörän kuvio ei tullu yli kaarien ja 9" leveät 215/40...hylky tuli ku vanteen lippa tuli enemmän ulos kuin rengas...Japan racing jr15 vanteet..onko toi ny laiton. Löytyy operratiovanteiden viimeseltä sivulta kaks kuvaa

https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sä olet nyt kyllä ilmeisesti suututtanu ton katsurin. Ei kai sellaista sääntöä nyt ole että vanne ei saa tulla leveämmälle kuin rengas. Jos rengasvalmistajan spekseissä lukee että minkä kokoiselle vanteelle sen saa asentaa ja ollaan sen rajan sisällä niin ei kai kellään ole siihen mitään sanomista. Kyllä mullakin vanne ulommas tulee mutta speksien pohjalta jo ihan turvallisuussyistä ne on hommattu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luin huonosti. En jotenkin ajatellut että joku poikkeaisi noista valmistajan rajoista, mutta perusteltu hylkyhän toi oli. Syy oli vain kirjoitettu väärin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo 225 pienin sallittu 9"leveälle vanteelle. No mut ny saaki jo vaihtaa talvitassut muutenki. Penkissä tuli käytyä..välijäähy mittoineen merkitty ja vaparisuodatin kans 193hv/271,5nm 0,7 bar todisteeksi konttorille :D Samalla tuli kokeiltua yks kunnon veto käyttöpaineilla mielenkiinnosta. vakio kone muuten paitsi putkisto, cuuleri,filsu, z-power lastu, t28 (s14) ja walbro tankis. 295hv/361,9nm 1,1 bar. Sano vaan tämä penkittäjä, että puolivuotta tää on taas tätä pilkun viilaamista uusien sääntöjen takia, ennekö alkaa järki luistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×