Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Juuson

Tietoja kaivataan

Recommended Posts

Arvon gurut, onko kenelläkään tietoa näistä kahdesta yksilöstä? Onko siis kumpikaan investoinnin arvoinen?

Alla oleva isohkolla km-määrällä, mutta aito suomiauto kunnon huoltokirjalla varustettuna. Vähän tylsä ilmeeltään.

http://www.nettiauto.com/nissan/350z/7565985

Ja tämä olisi kyllä hieno, mutta 2-kilpinen ja ainakin suomeen tuonnin jälkeen huolto/rakennushistoria epäselvähkö.

http://www.nettiauto.com/nissan/350z/7582266

Onko omistajat/ex-omistajat palstalaisia, tuo musta olisi ehdottomasti kiinnostavampi, mutta taas toisaalta arveluttavampi. Tietääkö kukaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä soittelin yhdessä vaiheessa ton jälkimmäisen (CRV-33) perään ja tosiaan sen historia on vähän arveluttava. Se on korjattu AVK:lle menneestä romusta, joka oli ottanut osumaa takapäähän jostain nosturin vastapainosta tjsp. Joku auton aiemmista omistajista itse kolauttanut omalla pihalla.

Sitten ne ketkä sitä silloin myivät olivat ostaneet sen AVK:lta ja pistäneet kuntoon. Kuulemma löytyy kaikki mittaustulokset sun muut, että runko on suora. Voihan kaikki ollakin kunnossa, mutta veikkaisin, että aika vaikea myydä eteenpäin kun on tuollainen historia ja vähintään hinnassa joutuu sitten tulemaan vastaan.

Itse siis keskittyisin joko tuohon ensimmäiseen yksilöön tai kattelisin vielä muuta tarjontaa, vaihtoehtoisesti HR-koneellisen yksilön uittaminen Saksasta, koska Suomessa niitä on saatavilla tosi huonosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta väri on todella pehmeä ja paskamainen pitää siistin näköisenä. Jenkkimallista varmistaisin, että löytyy viskolukko.

Jenkkituonnissa on toisaalta se bonari, että siihen voi tietääkseni saada Carb hyväksytyn remmiahdinsarjan kilpiin. Myös ecun viritys uprevin avulla toimii paremmin kun voi vaihtaa karttoja lennosta ja säätää livenä.

Suomiautolle en kauheesti laittais painoarvoa. Ruosteettomampi varmaan jenkkituonti on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tossa mustan ilmoituksessa lukee saksan tuonti mutta auto on kuitenkin jenkkimalli. Liekö sitten uinut kahteen kertaa vai onko kirjoitusvirhe.

Mä hylkäisin rehellisesti sanottuna molemmat paitsi jos olet puhtaasti kilpa-autoa rakentamassa jolloin lähtökohta on ihan sama. Noihan on molemmat noita hinnat alkaen romuja joten lähempi tarkastelu todennäköiseti yllättää, eikä napaisuus ole positiivinen.

Suomi-auto voi tosiaan olla huonompi yleisesti kuin juuri esim. jenkkituonti tän meidän suolauksen takia. Jos ei järkevää suomesta löydy niin suuntaisin myös katseen saksanmaalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvin on kiteytetty pointit noista kahdesta vaihtoehdosta. Jos itse olisin nyt Zetaa ostamassa kääntyisin varmaan Saksan suuntaan ja uittaisin sieltä HR-Zetan. Joskin noissa jenkkituonneissa on tuo hyvä puoli että niihin saa Carb hyväksytyn remmisatsin kilpien väliin täällä härmässä, niinkuin Pexi tossa mainitsi.Nauratti myös tossa Suomi-Zetassa tuo maininta: " - Izen Ram Air kit +18hv"Olisi kiva nähdä dynopapruja tosta tehonlisäyksestä. Jos jollain intakella saa noin hyvin lisää tehoa Zetassa niin ei kai siinä muuta kun:

lataus.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tossa mustan ilmoituksessa lukee saksan tuonti mutta auto on kuitenkin jenkkimalli. Liekö sitten uinut kahteen kertaa vai onko kirjoitusvirhe.

Mä juttelin silloin aikanaan auton kunnostaneen tyypin kanssa ja siis mun käsitys on se, että se on euromalli mutta sen mällin takia siihen on hankittu varaosia sieltä täältä ja mm. toi auton takaosa on hankittu jenkeistä, eli jenkkimallin takapuskuri ja takakontti ilman spoileria. Voi siis hyvin olla Saksamalli, mutta höystettynä jenkkiosilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä juttelin silloin aikanaan auton kunnostaneen tyypin kanssa ja siis mun käsitys on se, että se on euromalli mutta sen mällin takia siihen on hankittu varaosia sieltä täältä ja mm. toi auton takaosa on hankittu jenkeistä, eli jenkkimallin takapuskuri ja takakontti ilman spoileria. Voi siis hyvin olla Saksamalli, mutta höystettynä jenkkiosilla.

Ok, Toi selittää sen. Eikö vain kerro jotain kunnostuksen tasosta jos edes oikeita pintaosia ei ole hommattu koska halvemmalla on saanut väärät. Jos pinnassa on ryssäilty niin voidaan miettiä mitä siellä on tehty alla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika negatiivista... Eihän noi nyt oo ees mitenkään överisti rullattuja. Tsekkaisin noi perus sudenkuopat, laatikko, öljynkulutus, jne.

Se on kuitenkin totta, että varaosat näihin autoihin on ainakin mun mielestä aika kalliita. Eli se mitä luulee säästävänsä, kun ostaa loppuunajetun yksilön voi sitten äkkiä kostautua varaosia hankkiessa. Varsinkin, jos niitä meinaa Autokeskukselta hankkia (mitä en kyllä suosittele kenellekkään).

Mutta ehkä noi isot kustannuserät on laatikko vajaa 2k€, käytetty kone n. 3k€, perän kunnostus (uusi lukko) +1k€. (ilman töitä)

Kunnoliset jarrupalat ja levyt on melko tyyriitä, mutta esim EBC:n levyjä ja tarvike paloja saa aika halvallakin. Jos on tee-se-itse henkinen kaveri, niin en mä tommosta noin pahasti karsastais. Sit taas jos tekee kaikki huollot ja korjaukset korjaamolla ostaisin mahdollisimman hyvän yksilön.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mikäs tämä sitten on: http://www.nettiauto.com/nissan/350z/7612956 Jenkkituonti kaiketi' date=' mutta miten siinä on noin paljon tehoa tuon ikäiseksi?[/quote']

kannattaa soittaa ja kysyä, eikös noihin jonkun paketin saanu millä sai 300hp tms. Mutta tuon tehonhan saa jokainen tuohon itse kirjottaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei saanu mitään pakettia. Zetaan on kolmea eri konetta VQ35DE 280 hp, VQ35DE rev-up 300 hp (muuten sama, erilainen alempi kollektori ja muuttuva pako- ja imunokkien ohjaus, nokat ja öljypumppu, kiertää 7000rpm), VQ35HR kokonaan uusi kone ja 313 hp. Oikea ero DE:n ja HR:n välillä on enemmän kuin ilmoitetut 33 hp.

Eli tuossa on aika varmasti 280hp tai mitä siitä on jäljellä. Oleellista on varmaan lukkoperä ja Brembot varmistaa jenkkimalleista.

Edited by -Pexi-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trafin tietojen mukaan tuossa on 230kw. Oisko sitten rekisteröity väärillä tehoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi se olla toki ihan oikeakin teho. Mutta jotain todistusta siitä kyllä sitten mä kaipaisin jos olisin hankkimassa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noita kuvia kun yritin zoomailla niin näyttäisi siltä että ei ole Bremboja alla tuossa punaisessa Zetassa. Jos näin, niin ei jatkoon. Ainakaan tuolla hinnalla.

Micranjarru.png

Eli kyseessä ilmeisesti Amerikoissa myyty Base malli jossa Micrasta lainatut jarrut eikä lukkoperää.

Edited by Reefah

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noita kuvia kun yritin zoomailla niin näyttäisi siltä että ei ole Bremboja alla tuossa punaisessa Zetassa. Jos näin, niin ei jatkoon. Ainakaan tuolla hinnalla.

[ATTACH=CONFIG]n1389979[/ATTACH]

Eli kyseessä ilmeisesti Amerikoissa myyty Base malli jossa Micrasta lainatut jarrut eikä lukkoperää.

Noiden jenkkimallien kanssa saa olla kyllä tarkkana!

Onko muuten jenkeissä sama homma 370Z kanssa, että osassa ei ole kunnon jarruja eikä lukkoperää? Mites Euroopassa: onko sama kuin 350Z, että kaikissa on kunnon varusteet vai onko Euroopassakin lähdetty jenkkipelleilyyn, että on noita Micran jarruilla olevia versioita myös?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.nissanusa.com/sportscars/z-coupe

Näyttäis löytyvän 6 eri varustetasoa 370 Zetaan Ameriikan puolelta. Kyllä vetää vähän hiljaiseksi kun noita hintoja kattoo.. Kallein 370Z Nismo malli maksaa 45 490 dollaria.

Ja näyttäisi siltä että tuossa halvimmassa mallissa ei ole lukkoperää. Sen saa vasta tuohon "Sport" versioon 370 Zetassa.

Edited by Reefah

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.nissanusa.com/sportscars/z-coupe

Kyllä vetää vähän hiljaiseksi kun noita hintoja kattoo.. Kallein 370Z Nismo malli maksaa 45 490 dollaria.

Ei noita kannata ees kattoo. Hyväksyy vaan sen, että me eletään täällä omassa Suomen rinnakkaistodellisuudessa, jossa kunnon autot maksaa vähintään 2x siihen mitä muualla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi on vain otettu faceliftistä toi teho. Ei siis pidä paikkansa.

Mä aloitan taas negatiivisesti (tai realistisesti) mutta 2003 mallit, varsinkinkin jenkkimallit ovat niitä missä oli mm synkrovikoja. Ja muuten mittarilukema voi olla maileja eli km enemmän. Lisäksi malli on joku suomimallia heikompi (eli ei track) koska brembot puuttuu. Vakkari kuitenkin löytyy mitä alkupään malleista ei.

Sinänsä paras on että käyt noita kokeilemassa. Hyväkuntoiseltahan toi kuvissa vaikuttaa joten ei muuta kuin kokeilemaan. Punaiset ovat melko harvinaisia. En nyt muista monta niitä oli suomessa mutta ei montaa. Makuasia näyttääkö se sitten paloautolta. Mun mielestä ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan tässä jotain erikoista: http://www.nettiauto.com/nissan/350z/7652725

Oli vaan aiemmin syksyllä pari tonnia vähemmän ajettuna samassa liikkeessä (taitaa olla samat kuvat). Oikeastaan siksi kysyn kun mielestäni tuossa on sisustassa kulumaa turhan paljon. Onko normaalia oranssille nahalle? Muissa en ole kuvista asti nähnyt noin pahaa kulumaa ja otettu vielä niin, ettei kuskin penkki näy joka vaatii jo nahankorjaussarjan ostamista. Ei ihan vielä ole ajankohtaista ostaminen, mutta näitä ei hetkellisesti ole niin paljoa myynnissä, että voisi aloittaa perehtymisen vasta kun on ajankohtaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onkohan tässä jotain erikoista: http://www.nettiauto.com/nissan/350z/7652725

Oli vaan aiemmin syksyllä pari tonnia vähemmän ajettuna samassa liikkeessä (taitaa olla samat kuvat). Oikeastaan siksi kysyn kun mielestäni tuossa on sisustassa kulumaa turhan paljon. Onko normaalia oranssille nahalle? Muissa en ole kuvista asti nähnyt noin pahaa kulumaa ja otettu vielä niin, ettei kuskin penkki näy joka vaatii jo nahankorjaussarjan ostamista. Ei ihan vielä ole ajankohtaista ostaminen, mutta näitä ei hetkellisesti ole niin paljoa myynnissä, että voisi aloittaa perehtymisen vasta kun on ajankohtaista.

Ensimmäinen malli eli vaihteiston synkrot ongelmakohta. En muista miten nämä meni, mutta omassa autossa 6 -vaihde vaatii vähän määrätietoisuutta.

Tuo kuskin penkin vasen reuna on kyllä kulumaherkkä, koska se on aina autoon istuessa tai sieltä noustessa rasituksessa. Sinänsä mitä noista kuvista vähän sai osviittaa verrattuna ajettuihin kilometreihin en nyt näe noita erityisen huonokuntoisina penkkeinä. Tosin en kyllä noista kuvista saanut paljoa irti. Oma myös kulunut, voin nappaa kuvat vertailuksi huomenna (myös oranssit)

Vaihteistoa pitäisin prioriteettinä kun tarkastelet kuntoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei musta näytä mitään erikoista sisältävän. Ja kyllä toi penkin sivun kuluminen on ihan normaalia vähemmänkin ajetuissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmi että huomaan tän vasta nyt, mutta tuota ekan sivun ekan linkin harmaata zetaa olen käynyt koe-ajamassa aikoinaan ja se oli sieltä täältä ruosteessa. Teknisesti auto vaikutti kyllä ihan hyvältä, mutta juurikin tuon ruostehomman takia jäi auto sitten ostamatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo itsekin kävin tarkastamassa tuon Z:n ja ihan saman huomasin, ruostetta siellä ja täällä, ihan pintapelleissäkin. Muuten tuo kyllä olisi lähtenyt mukaan, vaikka oli siinä muutakin mm.vanteet tai siis vanteiden rosteriset lipit oli saaneet osumaa useammassa vanteessa ja jäi arveluttamaan niiden suoruus. Yleisilmeeltään kuitenkin ihan ok.

Kiitokset muuten hyvistä kommenteista, auto on vielä hankkimatta. Takapenkki tulevassa harrasteautossa olisi kyllä must, mutta samaan hintaluokkaan osuvia kulkineita on aika hankala löytää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×