Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest Lehtone

BB-T: päästöt ja kulutus korkea..

Recommended Posts

Guest Lehtone

BB-T 256tkm.. (8/-89)

Kävin tänään pakokaasu mittauksessa...

Tää kosla ei menis pakokaasuista läpi katsastuksessa.. CO oli 4.7%! ja arvon pitäis olla max 3.0%. muut arvot oli normaalit...(HC 177)

mun tyhjäkäyntikin on välillä aika kova.. sellaset 900-1150rpm ihan lämpimänäkin.

5-vuotta sitten kun tämä oli ollut testeissä oli arvot 1.9...

voisikohan tulppien ikä vaikuttaa tähän arvoon suurestikin? ilmanputsari on vaihdettu joskus 4tkm sitten..

tulpat aika hankalasssa paikassa tossa ca18et:ssä joten niitä ei varmaan ole vaihdettu aikoihin.. edellinen omistaja sanoi kulutuksen johtuvan niistä.. tämä kuluttaa siistilläkin ajolla n.12l/100km jos pikkasen edes kenkäsee muutaman kerran niin kulutus on yleensä se 15l/100km..

kävin sitten tänää ohimennen ostamassa biltemasta tulpat... :) kun sillä päin olin ostamassa vanteita (Rengasmaailma, Suomenoja)(Alessio Giro 15*6.5 195/50 uusilla "Heron/Marangoni"-nakeilla  ;)

hintaa oli yht.519e, ei paha.. :)) kyllä nyt kelpaa kurvailla...  :P

niin että mitäs tulppia ootte käyttäny CA18ET koneessa? ja kuinkas tuo nyt sitten kulutukseen vaikuttaa kun käy niin perkeleen rikkaalla.. voiskohan sitä käydä vielä tulppien vaihdon jälkeen vielä säädättämässä jossain..? se imusarjan ali-paineletku saattaa olla vähän halki..(teipillä fixsattu ;D) mutta silloinhan käynnistyksessäkin tyhjäkäynti olisi yli 1200rpm.. kun se pysyy kylmänä käynnisttettäessä normaalissa 750rm arvossa.. (paljon p*skaakin mä jauhan ... :))

eli tulpat vaihdan heti kun löydän kapeemman "pultti-avaimen"...autz >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lehtone

Katsastus-bensiini..

lol. luen tässä juuri alfamerin "Virittäjän käsikirja 3, polttoainelaitteet" kirjaa.. täällä neuvotaan miten tehdään "katsastus-polttoainetta".. ;D

-Laitetaan erilliseen kanisteriin bensiiniä ja metanolia tai etanolia(15-20%, loput bensaa..) CO ja HC laskevat huomattavasti, mutta NOx nousee, (sitä ei kait mitata).

Parin tunninpäästä kun bensiini ja etanoli/metanoli on sekoitettu keskenään, tarkistetaan etteivät ne ole erottuneet toisistaan (vettä etanolissa/metanolissa)..

(Jos aineet pyrkivät erottumaan lisätään Asetonia 3-4%). kun seos on valmis, bensatankki tyhjäksi tavallisesta, ja uus seos tilalle, alkoholi ei ole hyvä suihkutukselle eikä muille osillekkaan koska se sisältää muovia, metallia ja syövyttää, eikä se voitele kuten bensiini... seoksen käyttöaika miniinsä ajamalla vain katsatukseen ja takaisin, ja äkkiä lisää gasoa tankkiin...(joutokäyntiä ehkä säädettävä korkeammaksi että kone jaksaa käydä..)

;D että tällästa.. toi on sitten mun vika mahis..

noh, koitetaan ekas tulppien ja öljyjen vaihdolla. sitten muita kikkoja vasta.. ;D

pakokaasu testin kaikki arvot oli muuten:

-CO=4.76% vol(sallittu maksimi 3.0)

CO COR=4.42% vol

-HC=177 ppm vol

CO2=11.4 % vol

O2=0.17% vol

LAMBDA=0.865 (!!!-tää taitaa olla pikkasen korkea tyhjäkäynnille, jos pitää siis paikkansa..)

RPM=1128 ("tyhjäkäynti", toimii välillä normaalisti, kuumana varsinkin 900-1150rpm)

ÖLJY=(EI mitattu)

että tällästa. jos joku huomaa jotain, neuvokaa mitä tekisin.. luulen kyllä että tämä hoituu ku vähä ronkkii.. ;D

CA18ET tuntijat! mistä säädetään sytyksen ajoitusta sekä suuttimen säätö?!! tönks. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: BB-T: päästöt ja kulutus korkea..

Hömhöm, ensinnäkin tulpat. Omassani (Silvia) on muistaakseni imupuolella NGK BCPR6ES ja pakopuolella BCPR5ES, eli ne mitä valmistaja neuvoo käyttämään. (en muuten ole ihan varma tosta oliko BCPR vai BPR..hitto kun ei muista, mutta NGK kuitenkin). Kokeilin joskus Boschin "vastaavia" eli samalla lämpöarvolla olevia mutta kävi niin tituralleen ettei auttanu muu kun laittaa NGK:t.

Sytkän säädöstä en osaa sanoa kun luupäässä on tietääkseni aivan eri sytkäjärjestelmä kun Silviassa. Silviassa se kuitenkin tapahtuu virranjakajaa kääntelemällä, eli siitä löysätään yhtä pulttia ja sitten käännellään ja haetaan oikeeta ajotusta. (eli arvotaan ;D)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lehtone

Re: BB-T: päästöt ja kulutus korkea..

autokeskukses 4.5e, moposportis 3.4e NGK:t.. noh haen nisulta kun se on lähempänä. biltemas makso 2e kpl. taitaa mennä takas.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: BB-T: päästöt ja kulutus korkea..

BCPR= 16mm avainkoko

BPR= 21mm avainkoko

Muuten sama tulppa... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lehtone

Re: BB-T: päästöt ja kulutus korkea..

vaihdoin sitten ne tulpat, oli muuten ne vanhat aika viimesillään.. oli sementoitumista ja silleen.. sai siinä hetken kyllä äheltää.. katkes yks tulpan johtokin.. oli nin perkelee tiukassa.. >:(

noh kyl se nyt pelittää ihan hyvin.. mut perkl se tyhjäkäynti pukkaa silti tonne yli tonniin kun motti o kuuma tai jonku 10min ajanut.... kylmänä 750-900 rpm... katson muuttuko kulutus yhtään.. en kyl oikeen tiedä... :o

ois kiva jos sen sais hoidettuu ennen leimausta.. :-/

kertokaas ny mistä tyhjäkäyntiä vois säätää.. tai mikäs tos nyt sit kusee kun noin rikkaalla pitää.. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: BB-T: päästöt ja kulutus korkea..

Kiitosta laakkius, selvensi paljon. Eli itselläni on ainakin sitten tuo BCPR kun on 16mm..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×